Време е за ИКЕА! - Тема 39

  • 49 540
  • 771
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 76 008
Да, те пък най-сложното са ти казали..мега зле са икейци, сякаш не сме в 21 век, сякаш няма телефони, сякаш не могат да направят реверанс към клиента и те да поръчат/изтеглят...абе ужасни са.

От айко са ми правели такъв реверанс, не бяха длъжни, но ето...бях харесала нещо кжето онлайн не се доставяло, писах им, дадоха ми телефон на управител в града, той поиска само адрес и се ангажира да го прати.

А икея....светлинни години, но назад са ...Rolling Eyes

Нама ли мейл магозина там, да поръчате през мейл?

# 691
  • В реалния живот
  • Мнения: 320
Нама ли мейл магозина там, да поръчате през мейл?

Ще потърся и майл за директен контакт с магазина. Но това е назряващ проблем за много клиенти - търсих и тук с търсачката стол Henriksdal и беше един от най-продаваните, около 10 години го поддържаха. Много хора имат такива столове. Ние лично сме сменили около 3 вида калъфи. Но сега Икеа ни карат да си изхвърлим столовете. Има нов модел заместващ Henriksdal, но е малко по различен и ми казаха, че не стават калъфите. Гледах в Икеа Гърция, евентуално за поръчка с Еконт, там също няма такива калъфи... А в Амазон има някакви обещаващи, че са за този модел - но почти 2 пъти по скъпи  - показва ми ги за 39 евро срещу 49 лв. , Амазон имат и сериозна цена доставка и 30 дни срок. А и немога да съм сигурна, че са същите.

Интересно ми е има ли и други клиенти, на които им е назрял момента да си сменят калъфите за стол  Henriksdal и какво правят.

# 692
  • София
  • Мнения: 297
Нама ли мейл магозина там, да поръчате през мейл?

Ще потърся и майл за директен контакт с магазина. Но това е назряващ проблем за много клиенти - търсих и тук с търсачката стол Henriksdal и беше един от най-продаваните, около 10 години го поддържаха. Много хора имат такива столове. Ние лично сме сменили около 3 вида калъфи. Но сега Икеа ни карат да си изхвърлим столовете. Има нов модел заместващ Henriksdal, но е малко по различен и ми казаха, че не стават калъфите. Гледах в Икеа Гърция, евентуално за поръчка с Еконт, там също няма такива калъфи... А в Амазон има някакви обещаващи, че са за този модел - но почти 2 пъти по скъпи  - показва ми ги за 39 евро срещу 49 лв. , Амазон имат и сериозна цена доставка и 30 дни срок. А и немога да съм сигурна, че са същите.

Интересно ми е има ли и други клиенти, на които им е назрял момента да си сменят калъфите за стол  Henriksdal и какво правят.
Стола още се продава, поне на сайта е така. Макар че, белият излиза без наличност навсякъде, а тъмният има само 12 броя.
https://www.ikea.bg/search-results/?query=henriksdal
Колкото до магазина във Варна, те няма да направят такава доставка, казвам от опит Simple Smile
Колкото до столовете, аз имам, но имайки горчив опит от преди, купих първо 2 комплекта калъфи (имам 8 стола, а калъфът е оранжев), след това още 4 когато ги разпродаваха в последни бройки - така че в момента щастливо си "въртя" общо 20 калъфа за столовете... А столовете си ги харесвам, определено не искам да ги изхвърлям.

# 693
  • Пловдив
  • Мнения: 4 148
Нали артикулът е наличен във Варна?
За каква поръчка става въпрос?

# 694
  • Мнения: 1 506
Идвам да споделя, че приключи моята рекламация, плача с радостни сълзи Joy

Предисторията:
28.10.2022 - правя поръчка
03.11.2022 - доставят ми продуктите без опаковка и съответно поомачкани и мръсни, с налепени върху тях стикери от куриерската фирма, които при махане нарушават вида на продуктите
Това писах в темата тогава:
Скрит текст:
Благодаря на всички, които са разказали тук опит от онлайн поръчки - благодарение на вас имах сравнително безболезнено преживяване. Най-важният извод, който направих - в никакъв случай да не плащам предварително Laughing ИКЕА дава недостатъчна или противоречива информация, добре че беше форумът. При дадена доставка до етаж куриерът ми се обади да пита защо ни няма долу на входа... трагедия е обслужването.
Редактирам се, защото съм бясна. Бях поръчала кашони. Пренебрегнах това, че ми ги донесоха в насипен вид, без всякаква опаковка. Пренебрегнах това, че единият кашон беше мръсен и поскъсан - 4 лева къде не съм дала, нали? Днес обаче видях, че на всеки кашон куриерите са залепили стикер С ДВЕТЕ МИ ИМЕНА и някакви техни кодове от поръчката. Направо върху кашоните, върху хартия, са залепили стикер с личните ми данни, който не се маха, без да се скъса повърхността отдолу или без да остане лепило!
Нямате представа колко съжалих, че вече съм приела пратката. Съжалявам, защото нямам сили сега да ги търся, нямам сили да се оплаквам. А тези дебили от Икеа и от куриерска фирма CVC заслужават да им вдигне някой кръвното, както те вдигнаха моето.

Развитието:
Скрит текст:
04.11.2022 - пускам оплакване по имейл с искане да ми възстановят сумата за 1 бр. най-тежко пострадал продукт (другите съм ги прежалила)
07.11.2022 - искат ми детайли и снимки за завеждане на рекламация
08.11.2022 - пращам им исканите детайли и снимки
13.11.2022 - уведомяват ме, че срокът за разглеждане на рекламацията ми е 30-дневен
......
Оттук нататък не чакам нищо след споделените истории в темата, но решавам да упорствам докрай и с известно любопитство докъде точно ще стигне всичко минавам през следващите стъпки.
......
09.02.2023 - (три месеца по-късно) питам ги какво става с моята рекламация, защото 30-дневният срок отдавна е изтекъл
11.02.2023 - предлагат да ми възстановят сумата за доставка + безплатна доставка за следваща поръчка
13.02.2023 - приемам, питам ги какво е необходимо, казват ми, че са необходими мои банкови данни, изпращам им ги
30.03.2023 - (пет месеца по-късно) питам ги кога ще получа обещаното възстановяване на сумата
30.03.2023 - обаждат ми се по телефона (глас на младо момиче), че е имало някакво забавяне по технически причини, но веднага! ще ми преведат сумата. Благодаря.
06.04.2023 - Получавам възстановена сума 13,21 лв. при очаквани 12 - нямам представа как са ги сметнали, но нямам и желание да се занимавам повече с всичко това и приемам, че те си знаят какво плащат.

Обща продължителност на сагата: 5 месеца и няколко дни. Получих възстановена сума на доставката, която е горе-долу цената на три от пострадалите продукти - повече, отколкото първоначално бях поискала. Получих (може би, не съм проверявала) и безплатна доставка за следваща поръчка - не ми върши работа, тъй като нямам намерение да поръчвам повече онлайн, не бих си причинила това ако ще и пари да ми дават.
Икеа БГ получиха един завинаги разочарован бивш почитател.

# 695
  • Мнения: 76 008
Ако беше отнесла въпроса до КЗП, по-рано щеше да си получиш парите.
Изтекат ли 30те дни и нямам ли отговор, директно пиша до кзп, без да питам нищо повече икейци.

Нали артикулът е наличен във Варна?
За каква поръчка става въпрос?

Като цъкнеш на калъфа, така пише - поръчваш в магазина и след 3 дена отиваш. Те не са налични там, висля, то е център за поръчки май...

# 696
  • In transit
  • Мнения: 14 299
Ако беше отнесла въпроса до КЗП, по-рано щеше да си получиш парите.
Изтекат ли 30те дни и нямам ли отговор, директно пиша до кзп, без да питам нищо повече икейци.

Нали артикулът е наличен във Варна?
За каква поръчка става въпрос?

Като цъкнеш на калъфа, така пише - поръчваш в магазина и след 3 дена отиваш. Те не са налични там, висля, то е център за поръчки май...
Имат ги налични, но в склада, който е на приземния етаж. Магазинът иначе е на последните два етажа на МОЛ-а. Т.е им трябват 3 дни, за да стигнат продуктите...или те самите ще ги поръчат от някой трети външен склад, който пък явно е само за Варна, щом в София ги няма. Абеее...кауза пердута.

# 697
  • Мнения: 1 506
Ако беше отнесла въпроса до КЗП, по-рано щеше да си получиш парите.
Парите ги бях прежалила още тогава, бях поискала да ми възстановят 4 лева, не е огромна сума. Целта на комуникацията ми с Икеа беше да видя какво ще стане - затова написах тази подробна хронология, вижда се колко дни им отнема да отговорят на един имейл, вижда се колко време трае 30-дневният им срок, вижда се колко време изпълняват плащане, за което специално са звъннали да обещаят, че ще бъде направено веднага  Sunglasses

# 698
  • Мнения: 76 008
Ама накрая ги взе..парите Simple Smile
Като си упорит, става Joy
И това съм го писала...и аз съм ги вземала, винаги...тъкмо си упражнявам писането на жалби, мейли...поддържам форма един вид Satisfied

# 699
  • Мнения: 1 506
Оставаше и да не ги взема, след толкова похабени нерви и време.

# 700
  • Мнения: 2 850
В търсене сме на диван. От кои дивани от Икеа сте доволни? Огромен плюс ще е, ако калъфите им се свалят + ако са разтегаеми...

Аз съм доволна от един FRIHETEN. Ползва се и като легло, тоест почти всяка вечер се разтяга за спане, а сутрин се прибира. Повече от две години не е мръднал. Иначе за седене през деня е ОК - нищо особено, но не е и лош. Но наскоро произведените как са, идея нямам.

# 701
  • София
  • Мнения: 297
Две генерални бележки за диваните:
Извън ИКЕА читав диван с перящи се калъфи почти няма.
Диваните с функция спане винаги са една идея по-неудобни от тези без тази функция. Ако ще ви трябва само за гости няколко пъти в годината, а ще си седите на него всяка вечер, горещо препоръчвам да е без тази екстра - има евтини надуваеми матраци.

# 702
  • София
  • Мнения: 47 081
Аз си бях харесалаVimle, на мен ми беше удобен в магазина поне, накрая обаче мм се влюби в kivik, не мога да си кривя душата много е удобен, но ни се разпъва, ни ракла под лежанката има, нито някога ще се навия да му махна калъфите, като знам какво усилие беше да ги нанижем😂😂😂

# 703
  • Мнения: 1 281
Здравейте, аз съм супер доволна от FRIHETEN - вече 10 години нон-стоп го ползваме, взехме го малко на шега, но е много издръжлив и удобен.

Аз за пореден път искам да изразя възхищението си от Икеа и то може би е засилено поради многото лоши мнения напоследък. Направихме много голяма поръчка, на разпети петък. Бях се подготвила, че ще избера наложен платеж, защото много съм чела как в никакъв случай не се плаща онлайн поръчка предварително. Но нямах тази опция, явно за над определена сума може само онлайн плащане. Стиснах зъби, казвам си - ще рискувам и платих. Бяха ми звъняли в неделя на Великден, понеделник на обяд звъннаха - в 16:00 поръчката беше при мен, всички 40 артикула. Не мога да повярвам наистина, очаквах в най-добрия случай средата на май на получа.. Нещо 😁

# 704
  • Пловдив
  • Мнения: 5 225
И аз съм с FRIHETEN от малко повече от 3г. Спи се всяка нощ на него. Има ракла. Удобен е и не е мръднал. Само дето не му се свалят калъфите. Свалят се само тези на възглавниците, но не и на самия диван.

Общи условия

Активация на акаунт