Отговори
# 120
  • Мнения: 1 049
Да разкажа и моят опит с Енел енержия и Ени.
 С първите имам договор за ток с вторите за газ. През октомври миналата година , звънят от Енел енержия и ми предлагат,  ако включа договора за газ към тях , да имам една единствена сметка с безплатни часове енергия. Съответно се съгласих, глупаво от моя страна. Пращат ми документите подписах, но понеже никъде нямаше описана офертата, която ми бяха казали,  взех да се съмнявам.
През ноември звъня на Енел енержия и питам как стои въпроса с моят договор. Отговарят ми, че нямам право на офертата, която ми били предложили, защото вече съм била техен клиент за тока, офертата важила само за нови клиенти за газ и ток. Съответно заявявам, че не желая да си сменя доставчика на газта и  ги попитах как да блокирам договора, който дори не беше регистриран. Заявиха ми , че е достатъчно да изпратя факс. За всеки случай се обадих и на  Ени за да ги предупредя, че не желая да си приключвам договора с тях. Те също пожелаха факс за потвърждение, който изпратих.
През януари получих писмо от Енел енержия, с което ми информират, че от 01/02/09 моят договор за газта ще е активен. ooooh! Отидох при моят адвокат, който ме посъветва да отида при асоциацията на потребителите и да пратя препоръчително писмо за отказ от договора.
Чрез асоциацията , която прати още 2 пъти отказ от този договор, на 03/02/09 получих отговор от Енел енержия, че моят договор за газ е блокиран да се обърна към моят доставчик, за да го уведомя, т.е. да не остана без парно.
Извода от всичко това е като имам проблеми да се обърна към  асоциацията на потребителите.  bouquet

Последна редакция: вт, 10 фев 2009, 16:10 от Zai4enze

# 121
  • Мнения: 110
И при вас ли играят с номера с нови и стари клиенти? Хората не се ли обиждат?

# 122
  • Мнения: 1 049
На кой да се обидят? 
Някой път и на нас ни се струва, че се борим с вятърни мелници, повярвай ми!   Peace

# 123
  • Мнения: 714
Зайо, имаше ли резултат с Асоциацията на потребителите? Тези дни ще разкажа за моите приключения с Енел  #2gunfire

# 124
  • Мнения: 1 049
Violante , миналата седмица ми се обадиха от Асоциацията на потребителите , да ми съобщят че Енел енержия искат да ми начисляват кон суми на газ, защото Ени не ги е уведомила, че съм техен клиент и за да ми гарантират continuata di sevizio. На другия ден получих препоръчително писмо от  Енел енержия същият текст.
При което Асоциацията  им прати сметката на Ени, която между другото вече платих с отговор, че не могат да ми фактурират нещо,  което плащам на конкурента  и което те никога не са ми доставяли.
На Ени пратихме факс, с молба да уведомят Енел енержия, че съм техен клиент.
Сега чакаме трето действие.  #2gunfire Sick #Crazy

# 125
  • Мнения: 714
направо не мога да повярвам, такава бъркотия  ooooh!

# 126
Как да не ни мамят е много лесно - отваряме си очите, четем ситния текст по договорите и мислим преди да се съгласим да ни пробутат нещо. Елементарни неща, нали? Хубавото на развитите държави обаче е, че дори и да стане нещо, има къде да се оплачеш, и има кой да ти обърне внимание. Има федерации на потребителите, поне тази в Англия е много страховита. Има разни телевизионни предавания, където можеш да се обадиш, вестници също. При особено големи случаи можеш да пишеш на местния народен представител - писала съм и са ми отговаряли. Освен това, ако много хора имат подобен проблем със една и съща фирма или организация, то тези федерации, вестници, телевизионни предавания и т.н. се задействат сами и сами правят проверките и скастрят нарушителите.
Няма да правя сравнения с България.
Пак да кажа, ако някой е имал проблеми - веднага надигайте глас и си търсете правата, защото има къде и кой да ви чуе. Не че е идеално, но в почти всички случаи проблемът ще бъде решен, а това все пак е нещо.

# 127
  • Мнения: 6
Като новак тук искам да подкрепя темата!!! Наистина е сериозна и може да помогне на много хора! smile3501 newsm10   Аз също имам горчив опит в Чехия, но ще го споделя друг път!Браво за темата наистина! Peace

# 128
  • Мнения: 1 959
Cooky-to, напълно съм съгласна  Peace
Не може да избегнеш всички подмолни камъни, но има начини да си търсиш правата.

Напълно съм отсвирила всичките Обслужване на клиенти по телефона и ужасните-натиснете 1, натиснете 2..
Пиша писма! Първо е по-евтино. Една марка ми е половин лира.
А телефонния разговор, докато стигна до оператор ми е поне 2, после докато се обясним кой прав, кой крив станали 10.
В писмото винаги указвам срок за отговор и какво ще предприема,
ако не ми удовлетворят претенциите или не си свършат задълженията. 
Винаги изисквам писмен отговор, писмено потвърждение на прекратен договор/услуга.
Гоня ги до дупка за тази хартийка.

Сега воювам с Virgin за едни пикливи 50 паунда. Точно историята със стар/нов клиент.
Уж нещото беше безплатно..после ме таксуваха...после ми дадоха кредит..после пак ме таксуваха..
Ок, приемам, стар клиент съм, нямам право на промоцията.
Но..аз плащам с директен дебит, те решават колко и кога да си вземат от сметката ми.
Когато са ми дали кредит, ми вземат само половината пари от уж дължимите.
После някой вижда, че нямам право на промоцията им за нови клиенти и ми дослагват кредитираната сума.
И ме глобяват за забавено плащане!!! Тяхно е решението да ми дадат кредит, те решават каква сума да си вземат,
пък за това, че са блейки-аз трябва да плащам. Еее, много се ядосах..
Ще ги гоня до последното пени, пък ако трябва и в съда...

# 129
  • Мнения: 305
Изчетох около 85% от темата реших и аз да напиша няколко реда.
След 13 години в странстрво (и нйаколко различни държави) мога да напиша (като повечето) една книга за кретенските монополисти, които са си същите като л....а като у нас, ама по- лъскави отвьн..
Аз сам си направила списък  с нещата които правя/респективно не правя.
1. Никога ама никога не разрешавам direct debit. Пари превеждам само аз и моита банкова сметка я пипам само аз.  Има Европейска директива в тоя смисъл , т.е. клиента избира по какъв начин ще плати и никой не може да ви наложи direct debit.
2. Грешните фактури ги протестирам с препоръчано, в което обяснявам защо няма да платя, искам координатите на началник които може да ми реши проблема и оставям телефон за връзка и часове, в които могат да ме търсят за пожече инфо.
3. Пазя всички фактури и писма от всякакви организации и доставчици поне 2 години.
4. Винаги чета 3 пъти контракта преди да го подпиша, особено онова със дребните букви след подписите. (там са всякаквите хитрини от вида #имате 12345678 фрее минути мобилен интернет  достъп, но те важат  от 3 до 4 сутринта# или #промоцията е преди ДДС и налагаме 123 лв/$/Е  такса за обработката на поръчката#)
5. никога не говоря с промотъри или рекламни агенти от call-center. Просто затварям телефона.
6. Минимум телефонни компании.... Е, това не винаги го може, но кабел с неограничен достап има почти навсякъде.  Мобилен и Скайп (плюс  скайп/аут и скайп/ин) отменят нуждата от предплатени номера, които никой не знае как мерят минутите и по колко на минута вземат.
7. Членувам в местната организация за защита на потребителя. В Западна европа те са доста силни и едно писмо от тях до кретените от телекома, енергото и т.н. , съдържащо юридическото описание на случая  и призив да ви решат проблема, обикновено предизвиква размърдване на задниците.  Това последното е непостижимо за обикновения гражданин в 80% от случаите. 
8. срещу малък суплемент към застрахоеателния пакет имам застраховка за юридическа защита.

може да ме помислите за луда, но откакто ги практикувам вси4ките
-електрическата компания не можа да ми вземе ей/така  едни 600 Е заради грешно отчитане. И други по/дребни мошеничества на електрификаторите не минаха... #2gunfire
-кабелната ТВ не ми взе за втори път 20 Е такса
-доставчика на газ не можа да ме накара да си платя метъра още веднъж, само защото си сменяли името...
- имам още малки победи, но най-съществената е, че не сам се чувствала прекацана   Simple Smile  Laughing


Дано ви е от полза

# 130
  • Мнения: 57
Някой ако има впечатления от Финландия, нека сподели. Аз сега тъкмо ще ходя до мобилен оператор и банка, но като прочетох тази темичка, май ще изчакам приятеля ми да приключи работа и тогава, че не съм много в час с езика, да не ме "обуят" нанякъде
Simple Smile

# 131
  • Мнения: 703
 ShockedПоста на tanid определено ме накара доста да се замисля ...Аз все съм мислела,че с мен са били коректни и само спрямо телекомуникационната компания имах съмнения..
Тук Сонера такива цени праска,че няма как да не се усъмниш,но е монополист сред телекомуникационните компании,а също и доставчици на Интернет,и какви ли не още важни услуги... newsm78
Определено много полезна тема! Peace Peace Peace

# 132
  • Мнения: 64
И аз да се разпиша тук. Става дума за ГЕРМАНИЯ.
Сити Банк: Още с откриването на сметката служителката успя да ме ужеди за някаква застраховка, която била задължителна, ако искам да си открия сметка при тях. В последствие вкъщи видях, че пише "по желание". Още на другия ден успях да прекъсна застраховката. Смяната на адрес при тях също не става онлайн и таксата, за да си го смениш е 25 евро. Не само, че им ходих на крака ами като си видях сметката после и се опулих! А преди седмица получих писмо, че ми закриват сметката, защото съм твърде млада.  Shocked
За телефонните компании мога да кажа, че така са си вързали гащите. Не успях да си прекъсна договора за телефона, защото трябвало 3 месеца предварително да се спре, а не два както беше написано в договора ми. Нови разпоредби... С една дума ще им плащам още година такси независимо дали искам или не. За О2 става дума. Като ви чета направо си мисля, че минавам тънко...
Приятелят ми пък има сметка, която беше открил за брат му, който искаше да идва тук, и въпреки, че по сметката няма никакви плащания, тя е на минус 100 евро... Просто ей така се случва! Надявам се той скоро да отиде да го орпави този проблем, защото е направо абсурдно. Имам още мнооого да разправям, но за сега толкова. Поне от към интернет не се оплаквам. Дори ми звънят преди да ми изтече договора, за да ми предложат по-бърз интернет на същата цена, да не би да реша да си сменя доставчика. И така си седим при тях, умеят да си коткат клиентите...

# 133
  • Мнения: 269
Танид, поздравления за добрите рефлекси, но по мои наблюдения малко хора могат да бъдат така предприемчиви и всъщност дори запознати със ситуациите. Ежедневно се сблъсквам с хора, които не знаят първо, как да избегнат превантивно да бъдат преметнати от фирми-гиганти, второ, как да си търсят правата а постериори и в повечето случаи дори не се усещат, че са ги преметнали  ooooh! За съжаление всички тези фирми разполагат с много изпечени юристи, които състават едни типови договори (наричат се присъединителни, защото не се преговарят от двете страни) и ти де факто нямаш много избор - или се съгласяваш и го сключваш, или отиваш при конкуренцията, която е изгладила тая страна, но ще те прецака от друга  Confused

# 134
  • Мнения: 133
Тази тема ми даде много полезно инфо.
Благодаря.

Общи условия

Активация на акаунт