Отговори
# 105
  • Мнения: 2 786
Почти едногодишния ми опит с норвежките институции показа следното:

В повечето случаи ти вършат работа, даже е в срок.
Понякога те мотаят като гламав, но това е когато изобщо си нямаш идея какво правиш и къде си тръгнал.
Особено помага да си информиран и да си знаеш правата, тогава като че ли и на тях им става по-лесно да те обслужат.
Питаш за всичко и записваш всичко.
Най-коректни са били служителите в полицията.
Като подадох документ за резиденс пърмит в полицията ги питах колко време ще отнеме, казаха 2 седмици и точно на 14-тия ден си получих заветния документ.
Един елементарен пример за кофти обслужване беше, когато подадохме документи с милото във Фолкерегистер за разрешително да се оженим (получихме го навреме), но служителката забрави да ни каже, че трябва да подадем и заявления за смяна на фамилията, ако аз искам да приема неговата фамилия.
И чак след месец като отидохме в Съда да запазим дата и час за церемонията, служителката в Съда ме питаше дали съм подала такова заявление и на реакцията ми, че никой не ми е казал, тя направи шокирана физиономия и ми разпечата заявлението, каза ми как да го попълня и къде да го изпратя и го изпратихме малко преди крайния срок.
Не че й беше работа, но замаза гафа на колежката си.
Най-големия гаф в институция, който съм имала до момента, беше в НАВ.
Това е нещо като нашето Бюро по труда, което (уж) ти помага да си намериш работа като ти предлага оферти.
Идеален замисъл, но ... попаднах на една ужасно некомпетентна служителка, която вместо да ми каже: "Не мога да ви помогна, защото ..." и да не ми губи времето, ме разкара из три различни институции из целия град, където ме гледаха неадекватно и ми казваха, че не съм за там.
Та от третата институция ми казаха, че служителката в НАВ ме е подвела с невярна информация.
Това беше точно като пристигнах и аз вече бясна на максимална степен, че съм си изгубила два дни в чакане по опашки за нищо, оплаках се на милото и на другия ден той вдигна подобаващ скандал на служителката как може такова нецивилизовано отношение и такава некадърност, какво като съм чужденка и аз имам право на информация и така нататък, при което тя се стресна и веднага извика човек, който трябваше да се извинява вместо нея, че била нова и незнамсикакво и в крайна сметка реши казуса.

Винаги са любезни, винаги услужливи, винаги усмихнати и приветливи, но ... някак очакват сам да си знаеш процедурата и правата и никога няма да ти кажат "Не знам", ще ти дадат информация (която има риск да бъде остаряла или просто погрешна).
Бъдещата свеки се оплакваше, че е обиколила няколко гишета няколко пъти, само защото на първото гише забравили да й кажат за още един допълнителен документ.

Но пък аз преди да хукна по институции, сядам и чета в Интернет какви са ми правата и какво трябва да направя, обикновено имат много подробни и приятни сайтове, та после дори и да ми кажат нещо странно, ги цакам с: "Във вашия сайт така пише" и те правят повторна проверка на момента и в крайна сметка получавам коректна информация.
Друг е въпроса, че понякога са бавни в осъвременяването на сайта с новите закони и правила ...
Идеално няма никъде ... информираност му е цаката  Laughing

# 106
Съвет и от мен Simple Smile Стойте много далеч от Vodafone, ама много много далеч от тях! Внимавайте с кого сключвате договор, защото когато Vodafone купят някой чужд оператор в нова страна обикновено запазват името на стария оператор за известно време. Това в момента се случва с Мтел. както всички си спомняте в началото казаха: Мтел ще предлага услуги на Водафон и в рекламите имаше малко надписче одафон, сега трудно може да се забележи логото на Мтел дори Simple Smile
какво се случи с мен? Ще кажа за едно от нещата, защото иначе ще се наложи да правя нова тема и да напиша роман:) Когато сключвах договор с тях в Германия преди години си оставих време и прочетох договора доста добре и всичко беше наред. След това човекът го взе да го копира и представи си копирната машина беше скрита "зад тезгяха" долу, така че не забелязах нищо нередно. Когато го извади за подпис разположението на нещата, шрифта и всичко останало си беше наред, ДОКАТО НЕ ПОДПИСАХ и не се прибрах. Там му хвурлих бърз поглед преди да го скрия завинаги и БАААМ 600 евро месечна сметка Simple Smile Обеждавахе ме, че са ми продали 2 телефона с еди какви си такси и други абсолютни простотии, а така и не получих този прословут втори телефон, тъй като твърдяха че е в мен хаха На всичко отгоре ми продължиха договора с 1 година без да питат и не уважиха обаждането ми, в което се опитах да го прекратя:) Мога да продължавам цял ден, но на кратко ДАЛЕЧ ОТ ВСИЧКО ЩО Е НА VODAFONE !!! Simple Smile)

# 107
  • Мнения: 1 265
Почти едногодишния ми опит с норвежките институции показа следното:

В повечето случаи ти вършат работа, даже е в срок.
Понякога те мотаят като гламав, но това е когато изобщо си нямаш идея какво правиш и къде си тръгнал.
Особено помага да си информиран и да си знаеш правата, тогава като че ли и на тях им става по-лесно да те обслужат.
Питаш за всичко и записваш всичко.
Най-коректни са били служителите в полицията.
Като подадох документ за резиденс пърмит в полицията ги питах колко време ще отнеме, казаха 2 седмици и точно на 14-тия ден си получих заветния документ.
Един елементарен пример за кофти обслужване беше, когато подадохме документи с милото във Фолкерегистер за разрешително да се оженим (получихме го навреме), но служителката забрави да ни каже, че трябва да подадем и заявления за смяна на фамилията, ако аз искам да приема неговата фамилия.
И чак след месец като отидохме в Съда да запазим дата и час за церемонията, служителката в Съда ме питаше дали съм подала такова заявление и на реакцията ми, че никой не ми е казал, тя направи шокирана физиономия и ми разпечата заявлението, каза ми как да го попълня и къде да го изпратя и го изпратихме малко преди крайния срок.
Не че й беше работа, но замаза гафа на колежката си.
Най-големия гаф в институция, който съм имала до момента, беше в НАВ.
Това е нещо като нашето Бюро по труда, което (уж) ти помага да си намериш работа като ти предлага оферти.
Идеален замисъл, но ... попаднах на една ужасно некомпетентна служителка, която вместо да ми каже: "Не мога да ви помогна, защото ..." и да не ми губи времето, ме разкара из три различни институции из целия град, където ме гледаха неадекватно и ми казваха, че не съм за там.
Та от третата институция ми казаха, че служителката в НАВ ме е подвела с невярна информация.
Това беше точно като пристигнах и аз вече бясна на максимална степен, че съм си изгубила два дни в чакане по опашки за нищо, оплаках се на милото и на другия ден той вдигна подобаващ скандал на служителката как може такова нецивилизовано отношение и такава некадърност, какво като съм чужденка и аз имам право на информация и така нататък, при което тя се стресна и веднага извика човек, който трябваше да се извинява вместо нея, че била нова и незнамсикакво и в крайна сметка реши казуса.

Винаги са любезни, винаги услужливи, винаги усмихнати и приветливи, но ... някак очакват сам да си знаеш процедурата и правата и никога няма да ти кажат "Не знам", ще ти дадат информация (която има риск да бъде остаряла или просто погрешна).
Бъдещата свеки се оплакваше, че е обиколила няколко гишета няколко пъти, само защото на първото гише забравили да й кажат за още един допълнителен документ.

Но пък аз преди да хукна по институции, сядам и чета в Интернет какви са ми правата и какво трябва да направя, обикновено имат много подробни и приятни сайтове, та после дори и да ми кажат нещо странно, ги цакам с: "Във вашия сайт така пише" и те правят повторна проверка на момента и в крайна сметка получавам коректна информация.
Друг е въпроса, че понякога са бавни в осъвременяването на сайта с новите закони и правила ...
Идеално няма никъде ... информираност му е цаката  Laughing
Щастлива, можеш ли да постнеш няколко от така заветните сайтове. Благодаря

# 108
  • Мнения: 1 265
Италианки, да ви питам, пак по темата е, при вас има ли правни застраховки?
Такива неприятни дреболии обикновено се уреждат от тази застраховка при нас.
  А ТИ КЪДЕ СИИИИИ??????

# 109
  • Мнения: 1 265
Браво Донна, много полезна и интересна тема. Нека и аз да се включа - не виждам информация за "благинките" в Гърция.
- Администрация - действат винаги по военния закон: Не ЗНАМ и не ме интересува какво става и правят в съседния кабинет. Няма значение дали си грък или чужденец - НЕоправията е повсеместна. За един подпис може да те разкарват през300места и накрая пак никой нищо не знае. Случвало ми се е да искам документ че НЕ СЪМ записвана в осигурителен институт /ОГА/ и не можаха да ми го издадат 15 дни. Камо ли да си записан....леле мале. Случва се и друго: една служба ти иска документ и те праща някъде да го вземеш. От там ти отговарят - върни се обратно и им кажи ПЪРВО те да ти дадат техния, донеси ни го и тогава. Да, ама НЕ - отговаря първата. Сещате се тогава какво става. И т.н. За срокове да не говорим - освен когато трябва да ти приберат парите, Гърците никога не са в срок. Да не ти се случва да трябва да стигаш до съд - решението ще излезе 10 години след това - ако въобще излезе.
- Банки - не чул, не разбрал и не видял - тази игра я могат НАЙ-добре. И най-важните неща ги пишат с толково малки буквички, че винаги тряБва да си носиш лупа последен модел /силна/
-Болници - обслужване нулево /лекар съм/ - ако не сложиш нещо в джоба. Въобще не ти казват какво ти назначават, защо ти го дават. Лекарства - изписват с тонове / за по няколко месеца напред дори и при случай, че го вижда че умира пациента/. Мърсотия - до шия, дето се казва.
- Транспорт - относително чист и абсолютно неточен. В Атина що-годе е добре организиран.
 - Училища - абсолютно нищо не научават децата там. Образователната им система е под всякаква критика / самите Гърци го признават/. За това тук 95% от децата ходят на така наречените Фронтестирия /допълнителни учебни платени центрове/
- Полиция - много бързо пипат ако някой "се е изпикал накриво" /много моля да бъда извинена за израза/. Обаче когато наистина ти трябват - НИКАКВИ ГИ НЯМА. Тук по-старите само това знаят - ще викна 100 /номер за бързо действие тук/.
-Библиотеки - ЛИПСВАТ - дории обществени. Атина е близо 8000 /милиона/ и има само една единствена библиотека.
- Телефонни услуги и фирмите към тях - оставям без коментар - и те като всички други.
- Пощи - що годе добре. Особено за провинцията - достатъчно е да си написал добре населеното място и името. Всички познават всички - кога, как, защо, какво  и т.н. и т.н. Агенция "Ройтер".
Мисля че за повечето неща дадох някаква представа. Който иска да пита.....

# 110
  • Мнения: 2 786
Щастлива, можеш ли да постнеш няколко от така заветните сайтове. Благодаря


Извинявай, че чак сега виждам поста ти.
В норвежката тема има полезните сайтове - съвсем пресни постове Simple Smile

# 111
  • Мнения: 11 315
Италианки, да ви питам, пак по темата е, при вас има ли правни застраховки?
Такива неприятни дреболии обикновено се уреждат от тази застраховка при нас.
  А ТИ КЪДЕ СИИИИИ??????
Ако може без викане? Wink
В Германия съм.

# 112
  • Мнения: 2 907
Ето, че дойде най-после денят когато имам физическата възможност да се изплюя върху Франс Телеком и и-нет партньора и - Оранж.

Става дума за елементарни услуги, които тези два гиганта на телекомуникацията не можаха да свършат.

Смяна на адрес. Всичко е наред с линията, която затворих и с тази, която помолих да ми отворят на новото място. Принципно трябва да имам телефонен сигнал на новия адрес 24 часа след отварянето на новия договор както ми гарантира любезният служител на Франс Телеком.
Минават 24 часа, минават дни, седмица. Сигнал в телефона няма. Започвам да звъня по разни номера, от типа 1014, където те пращат пак най-любезно на 1013, оттам отново ти казват да звъннеш на 1014.
Датата е все още 6/08. Казвам си, че до средата на август ще си свършат работата, в крайна сметка не става дума за нещо кой знае какво.
На 10/08 решавам да отида лично в агенцията на Франс Телеком и да споделя проблема ми. Служителят не може да ме открие в компютъра си. Нито стария ми номер, нито новия вижда. Не намира и предишните наематели на новото ни жилище. След един час му помогнаха да ги намери, като това не допринесе с нищо към успешна развръзка. Каза ми - "Ше трябва да ви изпратим техник".
Аз : "Добре, изпратете ми".
Той: "Сега са всички във ваканция, на 21/08 най-рано"
Аз се съгласявам. Връчва ми лист, на който пише тарифата на техника. 84 евро. Аз казвам, че няма да платя техник, за нещо, което изобщо не е моя грешка, а явно грешката на Франс Телеком. Той се ядосва и скъсва всички листовки с бяс в очите.
Накарах го да ми ги принтира до една отново и смачкана се прибрах вкъщи да чакам техника.
На 21 август телефонът дойде. Чудо стана направо.
Ами сега какво ще става с интернет, помислих си. По-късно разбрах, че съм имала право да си задавам този въпрос.
Започна черна одисея по прекарването на и-нет.
Оранж, дясната ръка на Франс Телеком, трябваше само и единствено да ми отворят ДСЛ-линия на новия номер. Аз вече бях техен клиент, нямаше нужда от отваряне на клиентска сметка и т.н.
До 10 септември, тоест за 20 дни, те не можаха просто да направят поръчката за отваряне на дсл-линия. Като се има предвид, че всеки ден съм звъняла и поредният служител ми е казвал - "Няма проблеми мадам, поръчката е направена, до пет дни ще имате и-нет". И така всеки ден. 20 дни наред. На 10 септември, от 120тия служител, който чувах, чух този път нещо различно - "О, мадам, ами то няма изобщо иск за дсл, затова нямате и-нет".
Това беше краят с Оранж.
Тъй като прекратих договора ми с тях още същия ден, то сега вече съм наводнена с писма от тях и заплахи, че ще трябва да плащам абонамент още три месеца, плюс такса за затваряне на абонамент. Имайки предвид, че аз от 2 месеца не съм видяла и-нет от тях, а съм им го плащала чинно, е цяла наглост да искат от мен 49е за затваряне + 90е за следващите три месеца.
Чувствам се като изтискан лимон, който продължават да стискат.

Преди десет дни избрах наслуки Фрий.фр. Те - също доста мудни и с лъжливи обещания. Едва днес получих фрийбокс-а, а трябваше да е преди седмица. Халелуя - инсталирах го и имах и-нет! Значи тези техници са си свършили работата.
Но и Фрий, като Оранж са непукисти - чакаш по 8 минути на телефона и на 9-тата електронен глас ти казва :
"Поради огромен брой обаждания, звъннете по-късно".

Добре дошли в джунглата.

# 113
  • Мнения: 126
Мистик-историята ти ми е позната-съмо че със Нуз или сега вече им слушам рекламата кото Нумерк кабел Joy hahaha  Аз веднага ,като дойдох сключих договорс тях и най-смешното беше че от офисите им ми дадоха кутията с небобходимия модем,телефон и ресийвара за телевизията.Да паднеш от смях-модема за нета  беше китайски-като детска играчка.Слез ТРИ МЕСЕЦА мъки да имам интернет-резултата беше нулев,а от офисите на нУз ми придлагаха срещу 50евр да дойде техник да монтира комплекта....Между другото във фактурите ми си вървеше таксата за Нета ...макар че от офисите казваха че не е активиран newsm78 #Crazy
Накрая -в пристъп на нерви моя другар събра всичко в една торба и с викове и крясъци се опитахме да им го предадем обратно и да Анулираме договора ми.Не става-....то трябвало да се предаде в специален офис-извън греда #Crazy ...цял ден си загубих-бременна да ходя до там.Предадох го и ми дадоха опис на нещата ,които съм предала  НО Договора не можел ба се анулира-щяла съм да си плащам до края на годината.Да...ама аз не плащах-те си теглят пари от моята карта-само че аз си изкарах нова в друга банка  Joy и  нареждане за плащане към нуз не посочих.Така писмо след писмо и ние  отговаряме че и до съд да стигнем-пак не плащаме  ....и накрая промениха политиката изненадващо-нали има такса за абонамента- която се плаща в началото-та те си е прихванаха ,не ми е върнаха както е редно и с това че съм плащала по фактури нет,който не е бил даже активиран ...нещата приключиха.А-един ден ми пристигна писмо да съм си върнела материалите ....тези които бременна влачих до предградията да връщам ...пак писмос о бяснение и номер на онази хартийка взета от предаването  ,отдавна смотана и сбутана из бумагите ми като ненужна... то добре че е открих ОХ!-и вече половин година мълчание    
Подписах договор с Оранж....но ти ме разби с този постинг #Crazy Дано да няма проблеми -съчувствам ти искренно  за преживяното  bouquet

Последна редакция: вт, 28 окт 2008, 16:38 от dala

# 114
  • Мнения: 2 907
Дала, аз исках да си остана с Оранж, понеже никога не бях имала проблеми с тях. Що се отнася до интернет етц. Имах по-горе описаните проблеми с отварянето на новата линия. Така и не разбрах защо не можаха тея хора да ми прекарат адсл в новата къща.
Обаче пак ще сменям. Фрий са много слаби. Интернетът постоянно ми спира. WiFi-то постоянно блокира и дефакто не мога да го ползвам. По цял ден рестартирам модема, че да тръгне. Ей такива ми ти тъпотии. С Оранж никога не съм имала такива проблеми. Ама сега се чудя кой да взема. Какво остава? Neuf, Alice, Noos и май е всичко...

# 115
  • MERIGNAC, FRANCE
  • Мнения: 1 551
Мистик, и ние отна4ало с Фрий имахме много слаб интернет и всеки ден рестартирах. Но ни казаха да измъкнем някакво кабел4е от контакта за телефона и сега върви добре. Ако искаш пове4е подробности-ще разпитам.

# 116
  • Мнения: 2 907
Питай да  Praynig
Ето днес пак цял ден ми спира нета, а на телефоните им никой не отговаря. Как можах да се хвана на това хоро  ooooh!

# 117
  • Мнения: 521
Здравейте, аз съм в Чехия и тук имам добър опит с Vodafone, никакви проблеми, имат си хубави промоцийки, покритие навсякъде и едни от най-добрите тарифи. Така, че явно не навсякъде  Vodafone са еднакви.
Относно другите институции - има много да се говори. Аз съм женена за чех, говоря го много добре чешкия и въпреки това на повечето места като че чуят че си чужденец, се отнасят с пренебрежение, не дават никаква информация. Трябва да започнеш да се караш с тях и ясно да им покажеш, че знаеш правилата и законите, за да ти обърнат подобащото внимание. Понякога обаче и това не помага. Аз две години чаках за чешко ЕГН и нищо, никой не ми обърна внимание, накрая отидох с мъжа ми там и така изведнъж за две седмици вече го имах. Просто като чуят акцента  - и край, нямаш права.  #Crazy

# 118
  • Мнения: 4
Здравейте!


Честно казано, мен освен в България никъде не са ме мамили, никъде не са ме оскубвали (финансово), никъде не са ме правили на глупачка.
Когато сина ми беше на 4 години, съм била с него даже в Индия, където хората мизеруват. Но дори там лекар не се опита да ми вземе повече пари, отколкото на местните. А в БГ, като чуха само, че детето ми говори немски, ми взеха 120 лв. за рентген, 10 лв. за гипс, и за самият преглед 40 лв.

Така че по-големи обирници и безсрамници от българските лекари и служители не са ми заставали насреща.

# 119
  • Мнения: 4
Моят съпруг е от 8 години клиент на VODAFON. И проблеми не сме имали.

Общи условия

Активация на акаунт