Отговори
# 90
О,О,О и на мен ми харесва темата.Живея в Франция от 6 месеца и вече ги разбрах що за стока са французите.Говорят ти само празни приказки и ти замазват очите с любезности!?аА в същото време не вършат никаква работа.Тук имам проблем с интернет доставчица ми казват се Free ug най-добрите.Интернет,безплатни телефони във Франция и 300  Тв канала.Изчезна ми телезивията,не ми доставят сигнал и искат да си повикам техник за това нещо и да му платя 49 евро. Не ги е срам постояно им звъня на скъпите телефони и само си чешат езиците.Тук се процедира само с препоръчани писма за да можеш да докажеш после нещо.Иначе ти говорят едно после друго,направо да ти скъсат нервите.Не съветвам никой да си поръчва Free,както и не съм доволна от банката си тук-Credit Lyonnais.Само да ми мине сметката малко на минус и се почват глобите по 25 по ,50 евро.Повечето не ги знам за какво. От скоро съм тук и вече не понасям французите.Не знам добре езика иначе щях да ги притеснявам постояно.

O,O,O i na men mi haresva temata.Giveia v Francia ot 6 meseza i veche gi razbrah sto za stoka sa francuzite.Govoriat ti samo prazni prikazki i ti zamazvat ochite s lubeznosti?aA v sashtoto vreme ne varshat nikakva rabota.Tuk imam problem s internet dostavchika mi kazvat se Free ug nai dobrete.Internet, bezplatni telefoni vav Francia i 300 Tv kanala.Izchezna mi televiziata,ne mi dostaviat signal i iskat da si povikam tehnik za tova neshto i da mu platia 49 evro.Ne gi e sram postoiano im zvania na skapite telefoni i samo si cheshat ezizite.Tuk se procedira samo s preporachani pisma za da mogesh da dokagesh posle neshto.Inache ti govoriat edno posle drugo,napravo da ti skasat nervite.Ne savetvam nikoi da si porachva Free,kakto i ne sam dovolna ot bankata si tuk-Credit Lyonnais.Samo da mi mine smetkata malko na minus i se pochvat globite po 25 po ,50 evro.Povecheto ne gi znam za kakvo.Ot skoro sam tuk i veche ne ponasiam francuzite.Ne znam dobre ezika inache stiah da gi pritesniavam postoiano.


Моля, пиши на кирилица!

Последна редакция: пт, 30 мар 2007, 22:10 от Дивиана

# 91
  • Мнения: 650
Zdraveti na men mi haresva temata.Az jiveeia v Amerika niakoi moge li da mi kaje nesho podobno dali i tuk se sluchvat takiva nesha.Pitam zashoto sam nova a i sas ezika ne sam mnogo dobre.
Всичко описано тук се случва и в Америка.Като си нов и не знаеш езика си прецакан отвсякъде-за работа, заеми, застраховки, цени всичко!Особено ако не се намери някои да ти дава добри съвети. Пиши в темата на американките ако имаш въпроси. И се регистрираи-така няма да ти обърнат внимание повечето форумки Wink

# 92
  • Мнения: 434
Дойде време да се запиша след спечелена 18-месечна война с немския Телеком.

Започна се през ноември 2005, когато се оставих да ме зарибят по телефона с изгодна тарифа. Точно тогава Телекомът празнуваше някаква си годишнина и имаха интересни абонаментни планове. Два пъти ни се обадиха, сметнахме всички плюсове и минуси и решихме да се прехвърлим след като получихме уверение, че няма да се наложи да плащаме за прехвърлянето. Пет месеца  #Cussing out #Cussing out #Cussing out ги чакахме да ни го включат! Безкрайни телефонни разговори, писма и т.н., не можели да намерят потвърждение от служителката, която ни се била обадила, не знаели за такава тарифа сме се абонирали, нямало вече такава тарифа и т.н. Добре, че мъжът ми беше записал името на служителката. На петия месец я намериха, включиха ни към новата тарифа и се започнаха пазарлъци да ни върнат парите, които ни бяха надвзели. Отиде още един месец, върнаха ни парите и със следващата сметка дойде ...сметка за 100 евро допълнително за предсрочно прекратен договор в края на 2005 година #Cussing out #Cussing out и това през юни 2006!!!!!! Оспорихме я и отново се започнаха безкрайни разговори с клиентския център. Получи се нещо като снежна топка по писта, всеки път се налагаше да разказвам все по-голяма история, докато най-накрая се разберем.

/Права е Лиска, те записват, но и ние трябва да записваме, защото работата на клиентските центрове е разсейване на отговорността и протакане решаването на проблемите, особено ако те биха донесли някакви щети на Телекома./

Така.... "опростиха" ни дълга от края на 2005 година и аз спокойна заминах за България. Три месеца - безметежие. Връщам се октомври и ХОП - изненадка! - нямам факс (т.е. имам, но мога само да изпращам без да получавам факсове), нямам и трета линия, а тя е фирмената. Естествено звъня, за да уведомя за повреда - добре че поне първата линия работеше.  Ама няма повреда, госпожо, при нас, казват ми оттам - включете и изключете апарата, трябва да проработи. Цък изключвам, цък включвам - отново нямам факс. Срам ме хвана, обаждам се отново и отново получавам указание да изключа, този път да чакам ЕДИН ЧАС и после отново да включа. ЦИРК! Естествено отново нямам факс #Cussing out

След едноседмично буйстване (намираме се вече в средата на ноември 2006) и поредно обаждане разбирам, че пичовете СА МИ СМЕНИЛИ ДВА ОТ ТРИТЕ НОМЕРА! #Cussing out #Cussing out без да са се погрижили естествено да ме уведомят. Поне някоя патка от центъра можеше да ми каже, след като пришки ми бяха излезли на устата да обяснявам за кои номера става дума. Щях поне да си спестя гъзенето, дърпането на щепсели
Това с номерата преля чашата и решихме да приключим отношенията си с телекома. Обадихме се на Alice/HanseNet и ги упълномощихме да прекратят договора ни с ДТ и да се прехвърлим към тях. Няколко дни по-късно получавам СМС от Алис със следното съдържание "Уважаеми... уведомяваме ви, че на 1 ноември 2007 ще Ви включим към еди-какъв си план." newsm78  Аз помислих, че нещо не съм видяла добре годината, но се оказа, че  от ДТ бяха отказали да ни пуснат от каишката.  Алис нищо повече не можели да направят, освен да се съобразят с някакъв си договор, който имал минимален срок 24!!!!!! месеца!
Това, че не бяхме подписвали такъв договор, явно нямаше значение, както ми довериха от любимия ми клиентски център! ! Имало две седмици срок за обжалване. Да де, обаче сметката идва след четири седмици, а чак тогава виждаш на какви яйца са те насадили! Сори, такива били законите. Значи така, попитах ги, някой от центъра се събужда в слънчевото утро и решава да ми натресе тарифа Х и моят липсващ подпис дори няма значение! Не, не било необходимо, едно телефонно обаждане стигало.

Стигало ли!?! Ами те как могат да докажат, че съм се съгласила на тази тарифа!?! А къде е писмото със сменените номера!  Бой с техните камъни по техните глави! Помолих да ме свържат с мениджъра и зададох в рамките на 10 минути всички въпроси, които бях задавала в продължение на година, без да го оставя да ми отговори поотделно. Накрая го попитах дали е запомнил или да повторя още веднъж и той каза "Не, повторете ми още веднъж най-важния". Аз: "Откога ще ми прекратите договора", той: "Откога искате", аз: "От вчера, ако може". Не можело отвчера, съвсем сериозно ми обяснява той, но можело да се приеме, че съм се възползвала от правото си на двуседмично обжалване. Значи можело. Парти ми идваше да вдигна.

И така - от два месеца сме с нов провайдър. Ако и тези се издънят, ще ви пиша.

Последна редакция: вт, 08 май 2007, 17:23 от Mi6ka

# 93
  • Мнения: 11 315
Мишка, да те питам, Алис като ви пратиха документите, пуснаха ли ви и ПИНа за телефона?
На нас бяха забравили и ако нямах хенди, щях да чакам още 2 дни за телефон - толкова им трябваше на емайла да ми отговорят.
Между другото ДТ при нас след последната смяна на тарифата и на нас ни бяха изключили факса, бяха ни дали номер на една фитка, която се беше преместила, но фигурираше още в телефонния указател и 2 г. след това я търсеха у нас Crazy

# 94
  • Мнения: 434
Не мога да ти кажа, защото Алис включиха тяхната система докато бяхме в България. Доколкото си спомням, още с потвърдителното писмо пуснаха ПИН-овете за Alice Lounge. Факт е, че като се върнахме от пътуването, вече всичко функционираше - имам 4 пъти по-бърз интернет и говоря с целия свят без да гледам брояча. Това за половината цена от тази на ДТ. 

Не ща да чуя вече за тях - изродска фирма са те, само ме е яд, че толкова време чаках, докато се прехвърля. Затова и описвам патилата си, да служа като пример за пре....но камилче.

# 95
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
.През това време ивиках ОНО,направихме договор,откакто ми пуснаха нета и тел.никакви проблеми за ниЩо.Сметките са то4ни,засега са шест. Peace



Да не ти се налага да прави6  рекламация там....
с тях съм от 5 и кусур години ( запо4нах с мадрител,  след това се преименуваха ауна и сега са оно....) в офисът им за рекламации преди 2 години се наложи да извикаме полиция за6тото отказваха да приемат оплаквания, ей тъй просто го затвориха....Идва полицая и вика" пак ли съ6тото?",
Последният хит бе6е сменяме апартамента и съответно искаме прехвърляне  на номера на новия адрес....  ок само 4е първо пуснаха някакъв друг номер а после се оказа 4е са променили договора.... обаждам се да проверя ... оказва се 4е договора бил с апартамента, а не с 4овека от 4иято банкова сметка теглят парите... newsm78без коментар...
 и да извиняваме 4е не са ни предупредили за промяната в условията... ама карай няма ни6то... #Crazy
пуснахме смяна на компанията със запазване на номера..... из4ака ни се 4акането звъня им през седмица, а те търпение....
Докато един ден след 5 месеца търпение  операторката ми каза 4е искането е анулирано  3 дни след като е подадедо, #2gunfire #Crazy мотиви? не се знае, добре де  супер, ама кажете поне да търся друга алтернатива.....
Поискахме прекратяване на договора според закона (телеоператорите не нямат право да бавят прекратяването на договора от страна на клиента .срокът в закона е" 15 дни от датата на подаване на молбата")не би трябвало да има проблем... да амма не..
Всъ6тност вси4ко в Испания е ок, до момента в който трябва да си търси6 правата... и се по4ва едно  късане на нервите....
Накрая ти пра6тат едно писмо с извинение... или ако си достатъ4но настоятелен  ти дават
обез6тетение
За инфото  при всякакъв проблем по4ти безотказно деиства изре4ението
"искам да попълня оха де рекламасион" но не вътр6на а от тази която се носи в офиса за за6тита на потрбителя....
ако откжат викате полиция и полицията я изисква.
"оха де рекламацион" е маги4еско словосъ4етание....
можете да пробвате как се сменя физиономията на тоя дето ни прави на балами....

# 96
  За инфото  при всякакъв проблем по4ти безотказно деиства изре4ението
"искам да попълня оха де рекламасион" но не вътр6на а от тази която се носи в офиса за за6тита на потрбителя....
ако откжат викате полиция и полицията я изисква.
"оха де рекламацион" е маги4еско словосъ4етание....
можете да пробвате как се сменя физиономията на тоя дето ни прави на балами....

Много полезно инфо, мерси много, мисля да го пробваме, когато следващия път се сблъскаме с някоя фирма. Ние само с ОНО сме се разправяли за това, че ни бяха сложили шейпър и ни ограничаваха пиър то пиър трафика. Но го промениха след 30 мин разговор по телефона и заплахи, че си сменяме провайдера. Иначе дом. телефон не ползваме и като чета тука какво правят телекомите направо си мисля, че няма да им станем изобщо клиенти.  Rolling Eyes За сега не ни се налага и караме само на мобилни телефони и разговори през скайпа Simple Smile
Иначе най - много сме пострадвали от тукашните teller-i където си оставяш колата, той ти казва ще ти се обадя като я погледна, няма опция да останеш при него и да гледаш дали не е развалил нещо, за да ти вземе пари, за да го поправи после. Така бях набрала на един такъв сервиз, при който си оставяме колата за профилактика и за смяна на масла, филтри и други там неща, като предварително се уточняваме кое колко ще струва и накрая като плащаме аз вадя да плащам с карта и той  ми казва, че не може да ми даде касова бележка и да му платим в брой, защото всичко щяло да ни бъде по - скъпо. Иначе не се губила гаранцията на "новите" уж части, които ни сменил. Надяваме се наистина да са нови...  Така съжелявам, че тогава незнаех за тази оха де рекламасион.... Както и да е, колата ни след два дена прегря, защото нямаше вода .... уж целта на профилактиката беше точно такава... Отидохме пак в същия сервиз да му кажем, че не си е свършил работата както трябва и той взе да ни обяснявам как той много разбирал от коли и незнам си кое друго ни било развалено и как трябвало да му оставим колата и той да го поправи и да му дадем още 90Е.  Казахме му да си гледа работата и след дълго обикаляне намерихме друг свестен сервиз, където ни обясниха какъв е проблема и провериха работата на онзи дето много разбираше....  Тогава незнаех какво мога да направя и на кого да пиша, за да се оплача. Но при следващия такъв случай вече ще съм подготвена  Laughing Laughing Laughing

# 97
  • Мнения: 1
здравейте!
поздравления за интересната тема, Дона!!!
аз от 6 месеца живея в САЩ. до момента не съм имала никакви сериозни проблеми с тукашни фирми и поради тази причина не съм писала, а само чета. но какво се случи скоро....
бях се записала в ЛА Фитнес, където при регистрирането трябваше да платя таксата за първия и последния месец с уговорката, че трябва да направя едномесечно предизвестие кога искам да ми е последния месец (това си е съвсем в рамките на нормалното, нали). всички бяха адски любезни, разбира се. когато реших да прекратя ходенето си в този фитнес, говорех със служителката на рецепцията и тя казва: "няма никакви проблеми, мис - ще бъде прекъснато тегленето на месечна такса от сметката ви" и това беше. аз - щастлива и доволна.
месец и половина по-късно обаче, аз все пак реших да проверя какво се случва и се оказа, че те продължават да теглят. отидох да се разправям - трябвало съм била 1 месец предварително някаква бланка, за да прекратя договора и понеже такава не съм попълвала, членството ми продължава. това е много добре, но никой не ми беше казал за подобно нещо, нито когато се записвах във фитнеса, нито когато говорих със служителката, че искам да се отпиша. вбесих се. обясних за разговора ми със служителката им - не можела съм да докажа, че такъв разговор е бил проведен и ако не съм си платяла, щели да ме съдят.
наложи се с финансовия мениджър на фитнеса да говоря, но беше трудно да се добера до нея. всичко се оправи с малко пилене на нерви и яд, че се опитват на будала да ме правят.
основният извод, който си направих е че абсолютно навсякъде по света е ужасно важно и за най-малката дреболя трябва да се има законен документ!
работата е там, че (както някой по-рано беше казал) правят се на разсеяни и ако номерът мине, мине. масова е практиката. американците, с които говорих, казват "за $30 няма да си направя труда да се разправям така и да си хабя нервите", но принципен е въпросът, според мен...

# 98
вярно може да се каже за Италия или много или нищо! по въпроса с т.нар. об6тина(комуне) също може да се пише много....та за вече 8 месеца тук още те пращат за зелен хайвер и се чудят какви документи да си измислят и застраховки ,за да не ти дадат резиденция(адресна регистрация),а без нея не ти дават личен лекар!чудесно за една бременна ,нали! е,за щастие в социална помощ ми го дадоха най-накрая(с белешка,че чакам от м.май адр.регистрация) ,за да успея да си направя анализи(дори с плащане не ти ги правят).ето ,ако има такива случеи отивайте в АСЛ,в отдел социална помощ или за чужденци и там ще ви помогнат(ако ,разбира се ще им симпатична и вдъхвате доверие).и така след много обиколки днес си пуснах анализи,а адресната резистражия още е мисията невъзможна....от където и да го погледнеш тук все измами и никаква работа,само празни приказки -не им се връзвайте,настоявайте !извод-за информация за документи не се доверявайте на об6тината,а питайте ако познавате други българи.аз не познавах,защото дойдох с италианец и ето резултата .през 3 месеца те пращат за друг докумет и най -нагло ти казват,че са ти го били казали вече(лага).а ако поискаш разпечатка от компютър това е вече доста трудна работа и обикновенно ти се тросват ,че не работи или няма!а истината често е ,че се затрудняват при "работа" и незнаят.така,че ако някои има желанието да се запътва насам да се запаси с много документи и търпение.После чакаш 2 месеца за Интернет и след "Комедия от грешки" имаш,но разбира се плащаш много безплатни услуги,както описаха други вече. и т.н. тук времето е размито понятие.ще се радвам да чуя нещо по предстоящите ми раждане  ,детски градини после всичко от другите  бг.мами в Италия.за работа още не съм търсила тук ,но споделям с Астреа.Тя е на светлинно ниво от тях-поздравявам я и и погелявам късмет както на всички способни българи тук и по света,че навсякъде си е враскърштина май!гордея се с всички бг.интелигентни мами в този форум ,които се справят с всичко!
  bouquet

# 99
Аз таксувам държавите на такива над 45“ паралел г.ш. и тези под него, които стават за седмичен отпуск, но не и за живот. Обичам Италия, там ходим през отпуската. Там се чувстваме като в България, но не хабим толкова нерви.
Нас ни глобиха два пъти във влака. Първият път защото не сме си дупчили билетите на перона преди качване на влака!? Така билетите ни се оказаха невалидни. Странното е, че ние за двама платихме, точно толкова колкото един младеж до нас. Явно се плаща на стадо, без значение на броя на нарушителите в кюпа!? Квитанция не получихме!!! Вторият път ни глобиха пак във влака, защото от гарата във Венеция тръгвали по едно и също време два експреса за Милано. Естествено бяхме си заверили билетите, но се качихме грешния с табелка Милано. Искахме да слезем и да се прехвърлим на другия, но това не било възможно, това ни струва 50€!?
Третото ни разочарование беше с наетата ни кола в Рим, въпреки че я върнахме с 2 дена предварително и километрите които бяхме навъртели бяха под тези които бяха в платените такси, ни изтеглиха 50€ за извънредни километри. Явно не смятат за какво е платено, а какво могат евентуално още да вземат. Както и да е, сега вече сме зрели хора и ползваме туроператори, така избягваме стрес и разочарования след прекрасни дни в слънчевия юг.

# 100
вярно може да се каже за Италия или много или нищо! по въпроса с т.нар. об6тина(комуне) също може да се пише много....та за вече 8 месеца тук още те пращат за зелен хайвер и се чудят какви документи да си измислят и застраховки ,за да не ти дадат резиденция(адресна регистрация),а без нея не ти дават личен лекар!.......

Aз не споделям почти нищо от това мнение.
Резиденцията е право, което или го имаш или го нямаш. 
Ако го нямаш, търсиш вратички да го имаш и затова ти е трудно, а не защото някой те лъже.
В момента на кландестини и екстракомунитари им затягат примката, поради най-различни причини.
Не получават легална работа, ако нямат резиденция и обратно, кръгът се затваря.
За тези групи хора реалността е такава и правилата са такива, рестриктиращи. И ще стават все по-рестриктиращи.
За информацията от българи също не съм съгласна - мястото, където получаваш информация надеждна
е именно институцията, към която се обръщаш. Този казал, онзи рекъл не е добър начин на информиране.

Маркирането на билетите за влак не е задължение само в Италия.
Глобите за немаркиран билет не се плащат на 'стадо', това са глупости. Контрольорът ходи с една машинка като пал
мал и ясно вижда на екранчето кой какво има да плаща. Касовият апарат му виси на рамото. Железниците не са на добро дередже, но  топката е в неразбралия, че трябва да се маркира билета. Апаратите са оранжевки, виждат се с просто око навсякъде и функцията им е обяснена на 2-3 езика. Стрелката въру билета също се вижда с просто око за тези, които са пропуснали апарата. Също, прехвърлянето на др. влак и изпускането ( вашия случай) ми се случи наскоро, платих си глобата чинно. По-малка, защото използвах друг вид влак ( не интерсити).

Тоест, това че някой не познава правилата или се оптива да ги заобикаля не означава, че има неразбории с институции по тяхна вина.

За милионите оферти ' плащаш нищо, получаваш всичко'  коментар нямам. Будали има навсякъде - от Екватора до Полярния кръг.

# 101

Тоест, това че някой не познава правилата или се оптива да ги заобикаля не означава, че има неразбории с институции по тяхна вина.


принципно си права, но понякога в Италия не вси4ко е добре структурирано и ясно .... а ина4е да, на кривата ракета космосът е крив...

# 102
Италия може и да е много хаотична - факт е, че се случват всякакви абсурди, но определено е създала доста ред, структура и яснота за тези, които са си направили труда да се информират и са имали търпението да изчетат и малките буквички.
Горчив опит с институции  не съм имала - влизам, питам, отговарят ми, дават ми срок ( обикновено зор никой не си дава) и после тръгвам по реда. Често карам служителки да ми написват точка по точка стъпките за задача Х, за да ми е ясно и да не го мисля, а и да има кой да бия, ако се окаже, че са ме подвели. Те охотно се съгласяват, драсват ми стъпките и досега издънки не съм имала.

М/у другото не купувайте Грата е винчи известно време, днес откриха голяма измама с  фалшификати и не се знае докъде са достигнали.

# 103
  • Мнения: 2 379
М/у другото не купувайте Грата е винчи известно време, днес откриха голяма измама с  фалшификати и не се знае докъде са достигнали.
Eeeee, няма да ставам милионерка в близкото бъдеще значи. ooooh!

П.П. Във филма на Ale & Franz "Mi fido di te" са илюстрирани доста от дребните и едри измами с италиански патент.
Който иска да види за какви шмекерии става дума, а и да се позабавлява също така, да гледа филма. Simple Smile

# 104
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124
Италия може и да е много хаотична - факт е, че се случват всякакви абсурди, но определено е създала доста ред, структура и яснота за тези, които са си направили труда да се информират и са имали търпението да изчетат и малките буквички.
Горчив опит с институции  не съм имала - влизам, питам, отговарят ми, дават ми срок ( обикновено зор никой не си дава) и после тръгвам по реда. Често карам служителки да ми написват точка по точка стъпките за задача Х, за да ми е ясно и да не го мисля, а и да има кой да бия, ако се окаже, че са ме подвели. Те охотно се съгласяват, драсват ми стъпките и досега издънки не съм имала.

М/у другото не купувайте Грата е винчи известно време, днес откриха голяма измама с  фалшификати и не се знае докъде са достигнали.


ми, късметлийка си била и си изклЮ4ение.
аз мога да ти кажа, 4е заради един греШен препис на бра4ното ми свидетелство, от 20 години имам разминаване в името на коди4е фискале и анаграфе  Twisted Evil
да ти разкажа, 4е съответният препис, всеки път трябва да си го търся сама в архивите, Щото 4иновни4ката (съЩата от 20 години) все не може да го намери  Twisted Evil
а последния път и аз не можах, Щото са правили ремонт и не се знае книжните архиви къде са из4езнали, а междувременно, поради нова програма на компЮтрите им, този препис липсва и там  Thinking #Crazy
трябвало да ходя до посолството и да си вадя отново нам к'во си  Rolling Eyes
ми, Ше си седя така засега, аз време за губене нямам.
та за мен, в обЩините масово 4иновни4ките не знаят ниЩо, излизаЩо леко от рутинните ежедневни занятия.

Общи условия

Активация на акаунт