Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 14

  • 54 381
  • 742
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 51
Аз пак да попитам - наистина ли предполагате, че всички "черешки на тортата" работят в Бизнес парка и наоколо? връщане от работа с това кабърче, боднато на картата на София.
Разстоянието до Околовръстното също ме учудва като критерий за достъпност. Идеята на това да излезеш на Околовръстното е да излезеш от София, а не да се придвижваш в нея.
Къде съм казал всички? Имам предвид че Герман е подценяван спрямо например жк София парк. Нищо чудно и до Орлов мост да се стига по-бързо от Герман от колкото от София парк и Младост. Само 2 светофара имат на Цариградско - на Враня и Горубляне и след това чак на Орлов мост е третия. А докато от София парк и Младост се измъкнеш от трафика и многото светофари на Малинов германеца може и да е на Плиска поне вече. Лично за мен е апетитно защото работя на Мола на Цариградско и от Младост 4 или София парк примерно до работа сигурно по-бявно се стига от колкото от северните части на Герман. Реално сега уж съм в София и ползвам метро и автобус от Орлов мост, но ми отнема повече време от колкото ако живееха в село Герман. И да, определено предпочитам източна София пред западна с малки изключения като Дружба и Горубляне.

# 76
  • Мнения: 4 242
Гледах една известна мастършефка, която нарича София космополитен град Grinning. Та и ние тук със сравнението на кварталите. Има много минуси навсякъде, спорим къде е най-малко зле. Има няколко локации, които са прилични, всичко друго е компромис.

# 77
  • SF
  • Мнения: 25 127
Къде съм казал всички? Имам предвид че Герман е подценяван спрямо например жк София парк. Нищо чудно и до Орлов мост да се стига по-бързо от Герман от колкото от София парк и Младост. Само 2 светофара имат на Цариградско - на Враня и Горубляне и след това чак на Орлов мост е третия. А докато от София парк и Младост се измъкнеш от трафика и многото светофари на Малинов германеца може и да е на Плиска поне вече.


Аз Герман така съм го подценила, че никога не съм стъпвала на Германска земя.
Друг е въпросът колко точно често ти се налага да ходиш до Орлов мост. Нито има офис сгради, нито има ресторанти, молове, кина. Нещо на стадион Васил Левски, ако ти се налага да правиш.
При избор на жилище, не бих се съобразявала с отдалечеността му от Орлов мост точно. Последната година по-често пътувах до Летището, отколкото до Орлов мост, но и в кв. Левски не ми се живее поради причина близост с Летище.

denizara, чукей на дърво, че не си го забелязала. Много е неприятно, да го забележиш. Редовно е, не е изключение. Малко е манталитет на обитателите на квартала (и старите, но и младите). Жителите на квартала далече не са кравари, дошли от село. Там, като навсякъде, живеят и лекари, и учители,  архитекти, и много известни актьори и певци (някои от тях са се поразширили, други починали, но поне бабите и дядовците им са живели там, след това родителите им, след това те, преди да се изнесат в къщи).

# 78
  • Мнения: 114
Да попитам защо родителите, които возят децата си до училище/детска,  го правят? Колко време до училище с градски транспорт е максималното приемливо време? Или може би София е опасна за деца?
Имам колежка с дете първи клас и каза, че я е страх да пуска детето само, но не разбрах защо.
Аз имам бебе и големият ми страх е да не бъде блъснато.
След известни размисли реших, че най-безопасен е градският транспорт, защото едно е да блъснеш кола, друго автобус или трамвай.
Разбира се, винаги може да бъдеш блъснат и на пешеходна пътека, но чисто статистически болшинството умрели са в леки коли.
Та да си повторя въпроса:
Да попитам защо родителите, които возят децата си до училище/детска, го правят?

# 79
  • SF
  • Мнения: 25 127
До училище ги возят, докато са малки. Привилегия е за 10-12-токласник да го извозват до училище и след това да го чакат за прибиране.
Дете в детската градина или първокласник как да го пуснеш с автобуса да ходи само? То даже е забранено. Или аз нещо не разбрах въпроса...

А това с блъскането от автобус, тролей, кола... даже няма да го коментирам. Много крийпи мисли.

# 80
  • Мнения: 31
Много крайни коментари за квартали тук… всеки сам си решава къде да инвестира, купува, продава, живее и т.н. Ама чак да се пускат коментари от типа как някой си бил идиот да купува в определени квартали…

# 81
  • Мнения: 11 244
Децата до 4 кл. включително трябва да са придружени от възрастен. Ясно е, че в 4 клас вече не искат са мама/тате/дедо/баба, а сами. Иначе 1-2 клас ги возят с коли, а не с ГТ, защото по една или друга причина смятат, че ГТ не им е удобен (въпреки че по това време е почти празен). Ако тръгна да си казвам мнението защо с кола, ще ме затрият, а и много от пишещите ще се обидят. Laughing Аз съм с ГТ и дете, от 1 яслена група, не е перфектно, но определено за мен е по-удобно, още повече, че и работя, и живея (вече) в синя зона. Самото излизане и пъплене с колата, да се върна да я паркирам пред нас, пък после да хвана ГТ за 2 спирки или пък пеша за 15-20 мин., ще ми отнеме повече време  и нерви, и неудобства.
Като ползваща ГТ да отбележа, че с ГТ не е съвсем безопасно, заради начина на возене (маниера на шофиране, спиране, тръгване, отваряне и затваряне на вратите). Но това също е отделна тема.
Иначе шофьорите навсякъде не спазват правилата - пешеходни пътеки, спиране на аварийки, където им текне и т.н. Но може би из центъра е една идея по-добре - заради по-тесните и задръстени улици, по-ниската скорост, камери едно-друго... Не е перфектно, разбира се, като навсякъде из България, не само в София.

Esmee, ако не си имала тази възможност, да кажа - градината/паркът между СУ и Гурко е много приятно място за разходка, и за деца, и за възрастни. Вечер и през уикендите е пълно с хора всякакви - и с деца, малки и големи, и с млади хора (с кучета и без), и с възрастни...Градска градина/парк с всякакъв ГТ от 4 страни във всички посоки е супер удобство, за много хора. Да добавя и Докторската - и там е фраш вечер и през уикендите, мамки от Бояна ходят там (с колите, разбира се). И веднага могат да бъдат различени от местните майки...по поведението...От личен опит коментирам.

Иначе, ако имаш някаква яснота в живота, че настоящата ти и вероятни бъдещи местоработи са в определен район на София, е логично да търсиш жилище наблизо или с удобна транспортна връзка (и с ГТ, и с кола). Но не мога да приема фиксирането само в определени локации като привличащи интелигентни живущи заради близостта на някакви офис сгради.

# 82
  • Мнения: 195
Да попитам защо родителите, които возят децата си до училище/детска,  го правят? Колко време до училище с градски транспорт е максималното приемливо време? Или може би София е опасна за деца?
Имам колежка с дете първи клас и каза, че я е страх да пуска детето само, но не разбрах защо.
Аз имам бебе и големият ми страх е да не бъде блъснато.
След известни размисли реших, че най-безопасен е градският транспорт, защото едно е да блъснеш кола, друго автобус или трамвай.
Разбира се, винаги може да бъдеш блъснат и на пешеходна пътека, но чисто статистически болшинството умрели са в леки коли.
Та да си повторя въпроса:
Да попитам защо родителите, които возят децата си до училище/детска, го правят?

Ами за да оптимизират нещата например - ако единия родител отива всеки ден в тази посока, детето го оставят на училището а другия родител на спирка на метрото (например) , като е студено, духа, вали и тн гт не е оферта за малък ученик. Големите са над тия неща. Относно времето - времето няма значение според мен ако няма прекачвания - те са проблемът

# 83
  • Sofia
  • Мнения: 2 423
Дори и сега новите  квартали да са заселени с млади, "готини" хора, ще минат години и ще стане същото като в центъра - white trash и свадливи баби Grinning
Дават се примери за пропаднали хора (примерно наркомани), но ако ме питате много по-лесно се изпада, ако си богаташко детенце, на които са му купили мезонет в някоя нова сграда (все пак няма да е в стар квартал, в стара сграда или панелка). Та уайт траша според мен е МНОГО повече в тези квартали, защото мама и тате масово купуват жилища на малките се отрепки (без значение дали са от провинцията или от София).
Та ми е интересно от къде идва "статистиката" или е просто някаква фантазия.

Да добавя и колко млади наркомана се размазаха около мол Парадайс.. в центъра на новите квартали?

# 84
  • София
  • Мнения: 3 263
Къде съм казал всички? Имам предвид че Герман е подценяван спрямо например жк София парк. Нищо чудно и до Орлов мост да се стига по-бързо от Герман от колкото от София парк и Младост. Само 2 светофара имат на Цариградско - на Враня и Горубляне и след това чак на Орлов мост е третия. А докато от София парк и Младост се измъкнеш от трафика и многото светофари на Малинов германеца може и да е на Плиска поне вече.


Аз Герман така съм го подценила, че никога не съм стъпвала на Германска земя.
Друг е въпросът колко точно често ти се налага да ходиш до Орлов мост. Нито има офис сгради, нито има ресторанти, молове, кина. Нещо на стадион Васил Левски, ако ти се налага да правиш.
При избор на жилище, не бих се съобразявала с отдалечеността му от Орлов мост точно. Последната година по-често пътувах до Летището, отколкото до Орлов мост, но и в кв. Левски не ми се живее поради причина близост с Летище.

denizara, чукей на дърво, че не си го забелязала. Много е неприятно, да го забележиш. Редовно е, не е изключение. Малко е манталитет на обитателите на квартала (и старите, но и младите). Жителите на квартала далече не са кравари, дошли от село. Там, като навсякъде, живеят и лекари, и учители,  архитекти, и много известни актьори и певци (някои от тях са се поразширили, други починали, но поне бабите и дядовците им са живели там, след това родителите им, след това те, преди да се изнесат в къщи).

Моите наблюдения са, че жителите на Гоце Делчев са доста интелигентни и платежоспособни хора с малки изключения. Кварталът е много уреден. Затова и цените са такива. Но преди години, когато е нямало още квартал Ман Ли, Емил Марков е бил краен квартал с къщи и хората са си пасяли животните по ливадите на Ман Ли.

# 85
  • Мнения: 17 116
Друг е въпросът колко точно често ти се налага да ходиш до Орлов мост. Нито има офис сгради, нито има ресторанти, молове, кина. Нещо на стадион Васил Левски, ако ти се налага да правиш.
Е не е като на село, слизаш на централния площад и всичко е пред теб. В София Орлов мост се взема за отправна точка, защото е основна пресечна точка на основните транспортни маршрути, като включвам и ректората, тролеите и т.н. А и пеша си на някакво пренебрежимо време от всичко в центъра, може и да смениш транспорта за удобство за 1-2 спирки и си на Графа, Славейков, на Паметника Левски, на Съдебната палата и ЦУМ, жълтите павета или на пазара, на НДК за нула време. За голям град всичко това се счита за една ръка разстояние. Големия град включва ходене и транспорт ¯\_(ツ)_/¯

# 86
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Гоце Делчев и сега е краен квартал, нищо че над него има друг и е в близост до Южния парк. Пък нека е уреден и хората са платежоспособни, и интелигентни.

И в центъра има бизнес сгради, както и много държавни учреждения.

# 87
  • Мнения: 11 244
То на бизнеса друг бизнес му трябва за контакти, не държавните ведомства. Шегичка, разбира се! Но наистина едва ли има огромни върволици граждани и клиенти към гишетата на държавните. Пък и дано все повече да е възможно да не се налага лично посещение на държавните, дори и за държавните е по-добре така.
Но ето, работещите в държавните ползват И ГТ, явно са някакви изпаднали...Иначе не виждам как ще отидеш на работа в МФ или МИ, или МЗ и ще успееш да си паркираш колата в зоната. Но сутрин през градската градина има върволици (явно) държавни служители, отиващи от метрото към някое от 5-те министерства наоколо. Добавям и работещите в МС и Президентството, които не минават през градината.

# 88
  • Мнения: 51
Една лъскава дама от блока в Сухата река с претенции дето ходеше по фитнесите в топ кварталите да си търси мъж сега е в Малинова Долина. Та не знам какво се сочи с пръст като и там се е напълнило с подобни хора. Да, факт е, че в Сухата и Хаджито масово се циганизира и изпростачи, 90-те и докъм 2003 сякаш не беше такова гадно. Но и във Вади и Ливади със сигурност дъни повече чалга от колкото джаз и опера, просто колите са по-лъскави и жените по-барнати. Wink И за щастие няма от братята. Една идея е по-добро, но извън затворените комплекси с времето ще стане същото. В моя случай от Сухата по-бавно стигам до Полигона с метро + автобус от Орлов мост, от колкото ако живеех в Герман. Там 6-цата се движи доста бързо по Цариградско.

# 89
  • Мнения: 1 613
Дори и сега новите  квартали да са заселени с млади, "готини" хора, ще минат години и ще стане същото като в центъра - white trash и свадливи баби Grinning
Дават се примери за пропаднали хора (примерно наркомани), но ако ме питате много по-лесно се изпада, ако си богаташко детенце, на които са му купили мезонет в някоя нова сграда (все пак няма да е в стар квартал, в стара сграда или панелка). Та уайт траша според мен е МНОГО повече в тези квартали, защото мама и тате масово купуват жилища на малките се отрепки (без значение дали са от провинцията или от София).
Та ми е интересно от къде идва "статистиката" или е просто някаква фантазия.

Да добавя и колко млади наркомана се размазаха около мол Парадайс.. в центъра на новите квартали?
Колко млади наркомани се размазаха около Парадайс? Ще припомня, че дефиницията за наркоман не е дете супер отличник учещо в гимназия, в която се влиза с бал недостижим за 99 процента от децата в България. Наркоманите не могат да изкарват непрекъснато шестици. За това се иска много акъл, учене и кондиция. Който е изкарал над 480 точки (от максимални 500) знае, за какво става дума. За съжаление повечето от драскащите нямат идея какви усилия изисква това.

Общи условия

Активация на акаунт