По въпроса за така наречените "измислени болнични" - не виждам как би могло да се докаже, че са такива. За САЩ не знам, но в ЕС сме една от малкото държави, в които в болничния е записана диагнозата. Защото именно тя е обект на лекарската тайна. Така че ако започне да се прави background check в България и компания или конкретен мениджър си позволи да квалифицира конкретен служител като ненадежден поради прекалено чести или прекалено продължителни според него болнични (което е изцяло в сферата на личната преценка, защото си има максимум позволен болнчен от личния лекар за годината, както и продължителните болничните при по-сериозни диагнози са разписани със закон), то това е вид очерняне на репутацията и би следвало да има и съответния закон, който да го наказва.
А относно предизвестието и нулевата мотивация. Виждала съм човек, който след като подаде предизвестие реши, че вътрешният правилник на фирмата вече не се отнася до него и може да си идва и отива когато си иска и да прави по 2 часа обедна. Изчакаха го три дни, явно за да докажат, че не е инцидент, а системно поведение, и го уволниха дисциплинарно. По-дълго предизвестие носи и друг позитив на фирмата - знаете, че в секторите с най-голямо търсене стана практика новата фирма да покрива предизвестието, за да може човекът да започне веднага при тях. Това води до напускане от днес за утре, без предаване на задачите, и колкото е по-дълго предизвестието, толкова е по-голяма дължимата сума. Това кара много от фирмите да се замислят толкова ли им е ценен този бъдещ служител, че да го искат още от утре.
А за мотивацията - обществена тайна е, че целите и сроковете, които служителите и мениджъри на средно ниво получават, са силно завишени спрямо реалните очаквания на висшия мениджмънт. Та в този смисъл ако някой след като си подаде предизвестието върши и 30% от нещата, които е вършил преди, фирмата не е на никаква загуба.