Работа, CV-та, HR-и, съвети - 84

  • 49 935
  • 1 195
  •   1
Отговори
# 915
  • София
  • Мнения: 22 203
Толкова стъпки и стъпченца, а компаниите са пълни с идиоти.

# 916
  • Мнения: 50 617
Защото се следват стъпките по книга, а не се гледат хората Wink

# 917
  • Мнения: 3 838
Е много ясно, че подбор се прави когато имаш от какво да избираш. То това е подбор, другото му викат "избори". Joy Когато имаш по-малко кандидати от колкото позиции назначаваш който дойде. Ама се коментира друг случай.
Нещата обикновено са навързани - фирмите с добри процеси и добър мениджмънт имат и добра репутация и достатъчно кандидати.
Представям си да заявя още на интервюто, че смятам мениджъра ми за някакъв фигурант, от който нищо не зависи, и че не ме интересува дали той ще ме хареса.
Не става въпрос какво зависи или не от него, а че в много случаи няма да работиш директно с него и може да го виждаш едва няколко пъти месечно. А пък с HRите въобще няма да работиш заедно, освен ако не кандидатстваш за HR. Много често в по-големите фирми HR и мениджмъри занимаващи се изключително и само с подбор представят нещата много бляскаво, далеч от реалността и в последствие хората се разочароват.
Аз като кандидат винаги съм искал да се запозная поне с тийм лийда, ако не може с целия екип преди да приема офертата. Никой никога не го е възприемал негативно това. Защо трябва да се хиперболизира и изопачава всичко?

П.П. Стъпките са много, когато имаш много кандидати и трябва да ги филтрираш поетапно за да не хабиш ресурси за всеки един. Когато се малко могат да се слеят и да се ускорят нещата. А като имаш огромни компании наемащи много хора няма как да не се промъкнат и някои идиоти. И все пак процентът им се различава доста между добре и зле организираните фирми.

Последна редакция: ср, 05 апр 2023, 15:58 от bboiko

# 918
  • Мнения: 1 096
Аз като кандидат винаги съм искал да се запозная поне с тийм лийда, ако не може с целия екип преди да приема офертата.

Въпрос в тази връзка - а защо присъствието на TL (който ежедневно ще работи с новобранеца) на интервюто не е стандартна практика навсякъде? В моята практика имам само един такъв случай, но там TL беше в предизвестие, съответно отсъствието му беше разбираемо.

# 919
  • Мнения: 1 350
Досега винаги съм била с тийм лийд и оперейшънс мениджър или някой чуждестранен мениджър на интервютата. Обикновено по отделно, на различните етапи. Имала съм само един случай, в който ТL не присъстваше, защото беше отпуск по бащинство.
Само с HR е първото интервю, на което се обсъждат общите условия на договора и заплатата.

# 920
  • Мнения: 7 223
нямам бърза мисъл и не умея да водя small talks.
Стандартният въпрос е "разкажете ми за...." някаква случайна и незначителна тема, или пък нещо споменато в разговора досега. Не ти се налага да водиш small talk, а само да насочваш разговора.

# 921
  • Мнения: X
Знам, че моята работа отдавна е за смяна и знам, че преобладаващият подход, когато нещо не върви, е нова работа, но по някаква неведома причина съдбата е решила още да ме мъчи на тази. А и трябва да има някакъв подход: как се справяте с шеф, който е тотааално сляп за детайлите и е импулсивен? Иска някакъв дашборд за вчера, да има данни за проследяване седмица по седмица. Данните се намират в друг дашборд, където друг екип и програма управляват колко достъп да имаме до данните зад този дашборд. Обяснявам му, ме понеже те не са сложили на интерфейса всички възможни филтри, за късмет дават достъп и съм изтеглила екселски кюб от дашборда, но има много повтарящи се поленца и го разучавам. Хибаво шефа ми прати контакт за програмния мениджър да поискам разбивка, ама след 5 минути ми праща някакъв негов си експорт, бил ми решил проблема. Ама вътре няма разбивка по времеви периоди, както ми иска, ами всичко накуп, 5 полета на кръст от конкретна визуализация, която изключва всичко останало. Еми като кученце донесло кокалче го тупнах по главичка колко съм му благодарна и си чакам другата дама... Това изобщо не е орецедент - този човек има такава самонадеяност и импулсивност, обратнопропорционални на окото му за детайла... няма пращала съм му таблици, подробни обяснения, с кого какво съм говорила, не, то било лесно, ето. За какво съм се била мотала толкова време да направя мапинг между няколко таксономии, то го имало - оп, и ми показва готовата продукция на екип от дата анализатори, низнес анализатори, проект и програмни мениджъри... ама ето то го има... ми има го, щото са го мъдрили 5 човека два месеца и са го направили...

# 922
  • Мнения: X
На вас обаче нещо сериозно ви куца вътрешната организация. Никой не знае другите какво правят явно и кой за какво се предполага, че е отговорен. Или?

Ти търсиш ли си изобщо нова работа в момента?

Не мога да дам съвет за шефа, имала съм всякакви, някои много тежки характери или неприятни, но всичките са били компетентни и са знаели кое, къде, как. Изключваме измислената шефка, дето я имам сега, която е най-големият некадърник в историята, но както шефът ми (истинският такъв, с който правя annual review и взема решения за повишения, заплата) каза вчера - “Проблемът ще се реши от само себе си през годината”. Беше пращала на някакъв клиент нещо, и айде няма нужда да съгласува с мен по принцип, шефка ми е, ама не го научи за година и половина как е, пратила някаква гигантическа глупост. За пореден път. Писала, мазала, при положение, че от нея се иска да направи копи-пейст, има го от години направено и не се променя. Направо не повярвах, добре, че ще я махат.

Последна редакция: чт, 06 апр 2023, 10:19 от Анонимен

# 923
  • Мнения: X
Карма, есента ходих интензивно по интервюта, после шефа вика да съм останела. Зимата взимах последните изпити от магистратурата. Сега в момента със здравето не съм ок. Органузацията куца, защото се нахендрих при едни холандци в продажби, каква ти организация там. Всичко е - давайте бързо как да изкараме бонусите, без мисъл за процедури, планиране и стратегии. Ще налея в черната кутия инвестиция в "ресурс" и ще си вдигна продажбите. Ама какво влагаш в тоя ресурс организационно, освен пари, друг въпрос.. само с пари решават нещата... не е както на предната ми позиция в същата фирма, в управление на услугите - когато контактуваш с инженери и техници, има организация, има съхранение и менажиране на ноу хау, процедури, планиране...

# 924
  • Мнения: X
Вариант за друга вътрешна смяна няма ли?

Ако си имаш други неща на главата сега, може би не му е момента да ходиш по интервюта наистина. Пожелавам ти здравословно да се закрепиш възможно най-бързо.

# 925
  • Мнения: X
Благодаря! Такава ни е уговорката с шефа сега - да сме пробвали различен подход/проект, и тогава евентуално да се местя вътрешно... само да не ми извърти номер междувременно. Дълга история, писала съм.

# 926
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Блосъм, вие нямате ли си един екип, който да се грижи за цялата база данни и нейния оптимален вид и да прави всички дашбордчета, репорти и визуализации и само те да имат достъп до данните, а всички други отдели да са рийд-онли или всеки си е башка за себе си и кой каквито данни намери и докопа си ги моделира по свое усмотрение? Това, което разказваш звучи като пълен хаос и разграден двор. Аз не рабрах вие каква фирма сте - търговска или аутсорсинг към някаква друга фирма?

# 927
  • Мнения: X
Има си отдели за дашборди, в Индия, в Румъния, че и тук. В аутсорсинг съм. А де, тези от продажби, заляти с дашборди, ама пак не им стигат... да не говорим, че това изобщо не ми е по длъжностна характеристина, а САМО това правя, другото, за което ме наеха, абе тука съм писана вече сигурно им е писнало в темата... Трагичното е, че шефа ме мисли за тъпа, че не му схващам идеята. Аз много добре я разбирам идеята, ама тая удея трябва да има как да я обясня на powerbi... А те по подобен начин говорят за колегата в Румъния - той се бил скатавал, това били оправдания... да не говорим, ме от ноември половината бази данни не работят... абе... мързеливи балканци сме ние 😡

Последна редакция: чт, 06 апр 2023, 11:44 от Анонимен

# 928
  • София
  • Мнения: 22 203
Има си отдели за дашборди, в Индия,
Say no more. По- добре няма да става.

# 929
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
И какво като са в Индия? И ние имаме колеги индийци. Ами скъсват се от работа хората и работят качествено. Ама то всичко си зависи от организацията и менажирането. Като не можеш да си управляваш хората и се скатаваш и не знаеш за какво си там се оплакваш, че подчинените ти били тъпи и мързеливи.

Общи условия

Активация на акаунт