Работа, CV-та, HR-и, съвети - 84

  • 50 075
  • 1 195
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 35 387
За мен също е глупост. И дрънкане  на заучени фрази.

# 811
  • Somewhere far away
  • Мнения: 5 843
интересното е че дори в Юск/ Jysk искат подобни заучени фрази- някакви безумни въпроси, които аз лично мразя "защо искате да работите при нас". ами "защото искам да получавам заплата и имам нужда от пари" лол! такъв отговор заслужаават честно казано.
а уж се води чужда компания. мхм, чужда ама побългарена.

# 812
  • Мнения: 8 356
мотивационно писмо пиша, ако работата не ми е точно по специалността, но знам какво се върши или съм работила подобно
и не ми пречи да отговоря, защо искам да работя при тях - за разнообразие, за повече пари, за да науча нещо ново...
а на който му идва да отговаря с клишета, той и работата с клишета ще си я върши

тоя в 5:30 ще го блокирам, клиент- неклиент, ще си пишем писма и ще чака гълъба...

Последна редакция: сб, 01 апр 2023, 13:26 от Herzen

# 813
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 077
Аз малко ще върна дискусията малко по назад към служебните телефони. Бях се оплакала, че има клеинт, който ми звъни в извън рабитно време - е нещата взеха да излизат от контрол съвсем. Вчера ми звъня в 5:30 и събуди детето. Днес ми е зеънял в 9:30 и добре, че телефона ми беше без батерия и не е могъл да се свърже. Въпроса ми е как да поставя границата така, че да не съм прекалено груба, защото това вече граничи с телефонен тормоз.
ПП: Имах вече разговор с мениджъра по тази тема и той само ми се изсмя и ми каза да не вдигам.
Отиваш си в настройките и на този номер слагаш да е без звук. Или директно за почивните дни го добавяш в черния списък, както и след работа. Занимавка е, но след няколко седмици ще се научи и няма да е нужно.

# 814
  • Мнения: 1 104
Здравейте,
Има ли някой, който работи като фрийлансър? Интересувам се за издаването на фактури и вноските (данък, осигуровки), които се удържат. Казусът ми е, че имам работа на трудов договор, но искам да работя и като фрийлансър, а не ми се плащат (здравни) осигуровки два пъти. В същото време искат от мен да издавам фактури, което направо ме уби Grinning (защото ще трябва да се ограмотявам и на тази тема)

Последна редакция: сб, 01 апр 2023, 12:27 от Cafe

# 815
  • Мнения: X
Кафе, ако си над осигурителния праг, не е нужно да довнасяш осигуровки, иначе се внасят. За другите ти въпроси, и аз се интересувам. Засега само проучвам.

# 816
  • Мнения: X
Какъв е тоя клиент, който звъни в 5:30? В България ли е? Или е чужденец и има някаква часова разлика, която той пропуска?

Не бих вдигала. Безшумен режим, изключен телефон, черен списък в извън работно време. Има как да го излекуваш.

# 817
# 818
  • Мнения: 159
Какъв е тоя клиент, който звъни в 5:30? В България ли е? Или е чужденец и има някаква часова разлика, която той пропуска?

Не бих вдигала. Безшумен режим, изключен телефон, черен списък в извън работно време. Има как да го излекуваш.

Българин си е, живее си в България. Просто не е доволен от договора, който е сключил с шефа ми и сега си го изкарва на мен. Сякаш си мисли, че след определено количество тормоз по телефона, аз ще му свърша допълнителна работа, за която той няма да си плати.

# 819
  • Мнения: 2 677
На мен основно български клиенти ми звънят в извънработно време и то - най-често ЕТ-та или агробизнесмени с по няколко служителя, на които им пържат душичките и са им на разположиение нон стоп, та така смятат, че и останалите трябва да са. В четвъртк в 20 часа, например, ми звъни един с определено искане и му казах, че аз мога да направя това, това и онова, но всичко останало зависи от други хора, които ми е неудобно да безпокоя в извънработно време за нещо, което не е спешно.  Вчера същият  ми каза, че иска да му се обадя в 18.30 да му кажа нещо си и пак деликатно го питах, дали е удобно това да се случи по-рано, когато официално приключва работния ми ден и бих могла да съм му полезна. Но обикновено гледам да вдигам телефона, защото  никога не знам кога ще е в интерес на фирмата едно обаждане. Случвало се е и по време на Великден местните бизнесмени да се съберат на маса, да се разговорят кой-какво и да решат, че точно тогава ще купят продукта, който продавам. Въпрос на отношения. На някои съм си позволявала да им кажа, че ще коментираме подробно в работно време, на други съм преценявала, че трябва мога да свърша работа веднага. От друга страна, една от транспортните фирми, с които работя, ме спечели точно с това, че шефът е винаги на разположение.  В един момент, обаче, реших да поставя граници и официално му обявих, че тия разговори уикенда трябва да престанат, защото си има семейство и ще го търся само, ако е неистина нещо супер, ама супер важно, тъй като  и той си има семейство, а през другото време по възможност да ми даде телефон на друг негов служител за по-малковажни въпроси.
Много е важно, обаче, и каква е цялостната фирмена политика.
Аз не съм хепи от служебния си телефон, но в много от случаите едно  отговаряне извън официалното работно време спестява на мен и на фирмата време/пари.

# 820
  • Мнения: 1 104
Аз пък се чудя защо вдигате телефона си на клиенти в извънработно време.

Някой фрийлансър?

# 821
  • Мнения: X
Повечето бг клиенти са ужас. Направо могат да ти се качат на главата. Хич не ме боли сърцето да отказвам неща, за които клиент не е платил. Аз доброволно не работя, ако желае конкретна услуга, може да се обърне към сейлс или партньор, за да получи оферта. Поне в голяма фирма това е лесно, от мен не зависи, безплатно не работя и си имам задължения към клиентите, които са платили, за да получат услугата, която им доставям.

Но пък чужденците повече разбират от “не”, особено в корпоративната среда. Българските клиенти са си доста нагли, без значение дали е фирма или краен клиент.

# 822
  • Мнения: X
интересното е че дори в Юск/ Jysk искат подобни заучени фрази- някакви безумни въпроси, които аз лично мразя "защо искате да работите при нас". ами "защото искам да получавам заплата и имам нужда от пари" лол! такъв отговор заслужаават честно казано.
а уж се води чужда компания. мхм, чужда ама побългарена.

Тези въпроси са стандартни за навсякъде, не само за България. Аз в България не съм работила никога и на почти всички интервюта са ми задавали този въпрос.

Не знам колко от вас по една или друга причина са се занимавали с подбор на персонал, но аз съм. Мотивационно писмо е стандартно изискване. Ще го кажа така, ако кандидатът има добро CV, все ще го викнем на интервю. Ако няма добро CV, но е написал хубаво мотивационно писмо обаче също бих го поканила на интервю. Мен лично ме дразни, когато пращат мотивационно писмо в което не споменават дори името на отдела и с какво се занимаваме. Не очаквам да пишат отделно мотивационно писмо (и аз не съм никога) и много да го мислят, но очаквам две изречения какво точно намират интересно в тази работа. На някои между другото по мотивационното им писмо личи как не знаят с какво се занимаваме, такива също са директно в коша.

# 823
  • Мнения: 2 677
BadKarma, понякога така е по-добре - кандидатите да не знаят с какво се занимава фирмата 😁 Аз така откарах 15 години във  Willi Betz. Ако знаех точно с какво ще се занимавам, нямаше да кандидатствам 😁😁😁

А защо си вдигаме телефоните - защото се очаква да ги вдигаме.

Чакам момента, в който ще започна в някоя корпорация и няма да ми се налага да съм на разположение.

Шери я разбирам. Просто има възможност да не го прави, както и други. Твърдо подкрепям и хората, които си изпълняват задълженията само в определените часове. За съжаление, не навсякъде и не при всяка професия е приложимо.

# 824
  • Мнения: 24 531
Е, ако самата професия и работа изискват да си на разположение, не мисля че биха го правили на въпрос тук... Въпросът е когато човек си има работно време и не се очаква да работи извън него, но клиенти и/или колеги някакси го пропускат този факт.

Общи условия

Активация на акаунт