Студенти в Нидерландия - 16

  • 67 208
  • 718
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 359
Специалността на сина ми в Бреда  е с ограничен прием. Резулатите излязоха на 15,04, но този университет му беше резерва, той се целеше в аналогичен в Кьолн.   В края на май разбрахме, че не е одобрен за последващ етап в Кьолн, и с активната помощ на форума към 01,07 той вече имаше квартира. Така че не се притеснявайте. Излизат предложения по групите, иска се упорито и последователно търсене и всичко се подрежда.  Не е късно към 15,04 да се стартира търсене на място за живеене, съвсем нареме си е дори.  Междувременно следете какво пускат във фейсбукгрупите.

# 76
  • Мнения: 986
Аз пак съм с въпрос относно кандидатстването за квартира чрез университета. Дъщеря ми казва, че за да ползва тази възможност ѝ искат дипломата до 15 юни. Възможно ли е да не е разбрала нещо?
Дипломите ще се дават на 20 юни в тяхното училище.

# 77
  • Мнения: 769
Има ли дете от ТУ, което да е правило обмен в друга държава? Признават ли унитата кредитите и заслужава ли си да изпусне квартирата, за да прави обмен?

# 78
  • Мнения: 1 888
Директно трябва да се провери в ТУ какви са възможностите. Аз обмен точно не бих го нарекла. Има опции един семестър или дори година да се изкара в друг университет по същата специалност. Тогава се получават и съответните кредити за това. Университетите обикновено работят с конкретни други (хрумва ми малко соц-думата "побратимени" Smile ). Във всеки случай те трябва да одобрят това. Има и програми по Еразъм - може да погледнете и тях. Всичко обаче официално минава през унито - за съгласуване.
Приятел на дъщеря ми, който следва в Маастрихт, направи един семестър в Сингапур. Получи си кредитите за това и си продължи после следването. Всичко обаче по следването в Сингапур той си го уреждаше - пътуване, квартира и прочие (сумите бяха страховити).
За България си е съвсем възможно също да се изкара в чужбина - или се кандидатства през факултета или по Еразъм. Дъщерята на мъж ми по първия начин изкара една година в Китай, но тя следваше китаистика в СУ и обучението в Китай се поемаше от китайското правителство изцяло.
Проучете си дректно през университета.

# 79
  • Мнения: 4 711
G. D.
Ние сме точно така. Приет е в Хага, но Чакаме Ротердам на 15ти Април, а другият ни първи избор е WU Виена, където има изпит Юни… и още в 2 във Виена/Австрия кандидатства…
Та средата на Юни ще ни е критична.

# 80
  • София
  • Мнения: 6 928
Благодаря за отговорите !
Натиснах щерката да си провери източника и разваленият телефон лъсна - не идело реч за първите приети по бал, а точно за описаното по-горе: first paid-first served. Tова ми казаха и от Интеграл.
Имам друго питане: предполагам ограничените регистрации са с цел хазяите да намалят данъците си ?
Какви са рисковете от живеене в Нидерландия без регистрация - глоби, по-високи такси (за  транспорт например), невъзможност от ползване на определени услуги - избор на личен лекар например, друго - какво ? Какво се случва, ако в стая за един, живеят двама?  Това преодваване (в момента е пълно с обяви за преотдаване през лятото) как се оформя, законно ли е ?
Обмисляме всички варианти, но ми се иска да съм наясно с рисковете, които ще поемем.
Благодаря предварително на включилите се! Flowers Bouquet

# 81
  • Мнения: 10 125
Всеки адрес е определен за конкретен брой живущи от общината. Няма нищо общо с наемодателя, освен той да си знае за колко души му е имота. дефакто без адрес си незаконен там

# 82
  • Мнения: 1 888
В объркан ред за въпросите, но това, което знам.
- Всеки, който има намерение да прекара повече от 4 месеца в Нидерландия, трябва да се регистрира в общината по местоживеене. Това трябва да се случи в 5 дневен срок след пристигане като се предостави копие от сключен договор и многоезичен акт за раждане. По принцип университетите понякога правят опознавателни седмици, където има представители на общината и се съдейства при регистрацията. Така, че този срок от 5 дни е препоръчителен, но обикновено не се спазва.
- На база регистрацията в съответната община се оздава т.нар. BSN номер - това е нещо като личен номер, който е завинаги, не се променя, независимо къде се регистрираш и движиш в рамките на Нидерландия. Издаването му е с различни срокове - от веднага до няколко седмици. Притежаването му гарантира, че можеш да си окриеш банкова сметка, електронен подпис, да работиш, да сключваш договори с оператори и др. Без този номер няма да имаш тези права. Колкото и маловажно да звучи, напооследък някои общини дори ограничават продажбата в кофи-шоповете на лица без този номер.
- Дали ще е по-скъпо пътуването и използването на какъвто и да било транспорт - НЕ. Все пак туристите как пътуваме без да сме регистрирани Simple Smile
- Ако не си регистриран в общината и те проверят, може да ти наложат глоба от 325 евро.
- Без регистрация нямаш право на личен лекар. Но дори с регистрация записването при такъв и използването на лекарски услуги се определя от това дали нямаш или имаш (и каква) сключена холандска здравна застраховка. Да, можеш да използваш ако нямаш застраховка, но ще трябва да заплащаш за всичко. А за да сключиш застраховката е необходим BSN номер ( и други неща).
- Във всеки град има съдружие на собствениците и с общината се определя колко хора има право да живеят на даден адрес. Може да е един, може да са 15.
- Преотдаването на квартира е напълно възможно и легално стига да е вписано в договора между собственика и този, който преотдава. Там са вписани изрично всички условия, при които би могло да се случи това. (В договора на дъщеря ми е вписано, че не може да се преотдава и че в стаята могат да бъдат регистрирани 2 човека).

# 83
  • Мнения: 24
Да се включа и аз с два въпроса относно регистрацията в общината. При сключване на нов договор за наем и съответно смяна на адрес, в какъв срок трябва да се подаде новия адрес в общината? И обвързана ли е промяната на адресната регистрация в общината с реалното преместване на новия адрес?

# 84
  • Мнения: 1 888
Да се включа и аз с два въпроса относно регистрацията в общината. При сключване на нов договор за наем и съответно смяна на адрес, в какъв срок трябва да се подаде новия адрес в общината? И обвързана ли е промяната на адресната регистрация в общината с реалното преместване на новия адрес?

You must inform the municipality of your change of address anywhere between 4 weeks prior to moving and 5 days after moving. The moving date that you provide will be treated as the day on which your address changed. If you inform the municipality more than 5 days after moving, the date on which you inform the municipality will be treated as the moving date. Municipalities can impose a fine of up to €325 if you do not inform them in time of important changes to your personal information.

С две думи - от 4 седмици преди преместването до 5 дни след.

Moving within the same municipality - В рамките на същата община:
If you are moving within the same municipality, you will only need to inform the department of civil affairs (Afdeling Burgerzaken).

Moving to a different municipality - за друга община:
If you are moving to a different municipality, you do not need to inform your old municipality. Once you register at your new municipality, they will inform your old one for you.

Може да се направи по три начина - лично в общината със записан час, по пощата или онлайн с DigiD.

източник: https://www.government.nl/topics/municipalities/question-and-ans … change-of-address

# 85
  • Мнения: 24
Да се включа и аз с два въпроса относно регистрацията в общината. При сключване на нов договор за наем и съответно смяна на адрес, в какъв срок трябва да се подаде новия адрес в общината? И обвързана ли е промяната на адресната регистрация в общината с реалното преместване на новия адрес?

You must inform the municipality of your change of address anywhere between 4 weeks prior to moving and 5 days after moving. The moving date that you provide will be treated as the day on which your address changed. If you inform the municipality more than 5 days after moving, the date on which you inform the municipality will be treated as the moving date. Municipalities can impose a fine of up to €325 if you do not inform them in time of important changes to your personal information.

С две думи - от 4 седмици преди преместването до 5 дни след.

Moving within the same municipality - В рамките на същата община:
If you are moving within the same municipality, you will only need to inform the department of civil affairs (Afdeling Burgerzaken).

Moving to a different municipality - за друга община:
If you are moving to a different municipality, you do not need to inform your old municipality. Once you register at your new municipality, they will inform your old one for you.

Може да се направи по три начина - лично в общината със записан час, по пощата или онлайн с DigiD.

източник: https://www.government.nl/topics/municipalities/question-and-ans … change-of-address
Благодаря много!

# 86
  • София
  • Мнения: 6 928
Още веднъж благодаря! Същата "теория" (или поне в по-голямата й част) изчетох и аз. По повод броя на живущите се сетих, че баба ми имаше казус с бивши наематели в София - гръцки студенти, които не можеше да отпише по никакъв начин от адреса, ако те сами не се отпишат или регистрират на друг адрес в България.
Ще ми е полезно да зная как на практика се оправят децата без регистрация, но от друга страна съм наясно, че може би много хора ще се въздържат да споделят тази информация публично.

# 87
  • Мнения: 1 888
Полезен линк:
https://studentmobility.nl/product/ns-off-peak-discount/

Когато имате вече пълна яснота - приет студент, квартира, билет за самолет - надникнете и ако има свободни бройки, препоръчвам за първо пътуване с влак. Цената е отлична за поо-дългите разстояния. Все пак първо проверете какво е разстоянието от съответното летище (важи и от двете) до съответния град.

# 88
  • Бургас
  • Мнения: 4 563
Моят син закъсня с регистрацията в общината мнооооого над 5 дни, в университета не му искали нищо и нямаше никакви проблеми, според мен, ако не работиш там и не ползваш   социални услуги, не комуникираш с разни органи и банки, а само учиш - може да си караш и без регистрация поне в началото

# 89
  • Мнения: 6 359
Още веднъж благодаря! Същата "теория" (или поне в по-голямата й част) изчетох и аз. По повод броя на живущите се сетих, че баба ми имаше казус с бивши наематели в София - гръцки студенти, които не можеше да отпише по никакъв начин от адреса, ако те сами не се отпишат или регистрират на друг адрес в България.
Ще ми е полезно да зная как на практика се оправят децата без регистрация, но от друга страна съм наясно, че може би много хора ще се въздържат да споделят тази информация публично.

Дори не мога да си представя варианта на студент без  регистрация. Това значи - няма банкова сметка. Как ще му дърпат парите за таксата? Как ще се разплаща за ежедневните си нужди, не навсякъде вървят бг карти. Как ще я кара само с бг телефонен номер? Как ще живее без да работи?
Синът ми първата година беше в пренаета стая в общежитие, договорът беше между него и наемодателя ( студент който една година правеше стаж извън Нидерландия) , с параф от ландлорда.   С този суперценен документ се регистрира в общината,  дадоха му BSN   и нататък всичко си тръгна нормално.  Но без регистрация... несериозно ми звучи. Докато скубехме коси от невъзможност да намерим място за настаняване на малкия ми син в Мюнхен , слушахме за деца които живеят и учат без регистрация в общината в началото на обучението си. Значи, до някакъв момент е възможно. Вероятно целта е да се докопат до договор за наем, от там насетне регистрацията става бързо. Чисто теоретично и в Нидерландия би трябвало да е така. Когато приятелката на сина ми замина натам, нямаше договор за настаняване, два или три месеца аз й плащах университета през моята пейсера, а тя учеше без регистрация. Но университета в един момент разреши на всички деца които все още не бяха уредили настаняването си и нямаха договори, респективно нямаха  BSN,  да се регистрират на адреса на университета. Дадоха им някакъв документ и всички успяха да си направят първа регистрация и да получат заветния BSN.

Общи условия

Активация на акаунт