Американски колеж - двадесет и седма тема

  • 65 254
  • 750
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 9 488
Е, аз не съм някакъв корифей по въпроса. Joy В годината на дъщеря ми - 2018 - стигнаха поне до към 140, но не съм следила през следващите години.
А предишната не поканиха нито един...
2013 все още канеха "3 момичета, 5 момчета" и така на няколко пъти... После канят за записване "кандидати с резултат от изпита от... до..." та малко трудно се смята, ако някой не напише тук, че това е резерва с едикой си номер...

# 526
  • Мнения: 2 140

antea, добре обобщено.

Сметката с таксата до макс 10% от текущите приходи на практически съображения ли базираш или извод от случаи, при които е отпускана / не е отпускана финансова помощ за таксата?

на практически, да
според златните правила за бюджетиране на семеен доход, не повече от 30% трябва да отиват за неща като нужди извън първата необходимост - пътувания, развлечения, луксозни стоки - според мен частното образование е точно в тази категория

едно семейство е средно от 3 човека (често и повече), не намирам никаква логика 5 години другите му членове да са лишени от всичко от тази категория, защото целият бюджет е изпукан за екстрата детето (или едното от тях) да е в частно училище, но, хора всякакви, всеки си знае за себе си, ама това все пак беше моят си съвет Simple Smile

# 527
  • Мнения: 50 853
Фенси, благодаря. Все пак темата е за АК и е редно да знаем гледните точки.
Напълно съм съгласен също, че добри училища има много, а и за умните и работливи деца не е най-важно конкретното училище.

Всъщност е много важно за някои от тях поне. Разбира се, има деца, за които няма значение. Но има и такива, които не биха издържали на многото математика в СМГ, или на немския език в НЕГ. На други АК ще им дойде отлично, защото ще ги научи на дисциплина и систематичност, докато четвърти същите тези черти на АК може да ги смачкат.
Съжалявам, че се намесвам, но все пак по същество постът ми е индиферентен спрямо АК, а от друга страна може да е полезен за колебаещите се. Реномето на едно училище е важно нещо, но не е всичко - училището трябва да пасва на детето.

Последна редакция: вт, 25 апр 2023, 18:45 от Черна станция

# 528
  • Мнения: 19 997
От моят опит досега ми се струва, че Колежът е по-творчески ориентиран. Пишат се много текстове и рядко има да се научи само урок. Деца с по-академични интереси може би няма да им хареса. Поне аз ако сравнявам със себе си в гимназиалните години, би ми било трудно да изпълнявам всички задания, включващи толкова много създаване на текстове.
Само за пример по история имаха проект да напишат исторически дневник, като включат допълнителна информация извън тази, която са обсъждали в час. Трябваше да изберат от името на кого да пишат дневника и как да го представят, за да обхванат историческия период, който им е зададен.
Другите неща, от които можеха да избират, бяха да направят документален филм, заглавна страница на вестник, диорама и др. Това са неща, които отнемат мислене и време.
Ако трябва да го сравнявам, може би Лайстунгскласето на НЕГ предлага също такова обучение.

# 529
  • Мнения: 470
Точно така! Аз съм възпитаник на  СМГ, а най- близката ми приятелка АК. Дтруваше ми се ужасно трудно нейното, а аз си решавах задачи денонощно с кеф/ на нея това й беше странно/.. Тя имаше постоянно допълнителни проекти и някакви творчески текстове да пише..

Добавям, че никак не ми се нравеше идеята да пиша по каквото и да било допълнително, различно от математика..

Последна редакция: вт, 25 апр 2023, 18:55 от FBID10156259284633594

# 530
  • Мнения: 35
Здравейте, споделям опит от миналата година: дъщеря ми се яви на изпита от чисто любопитство, без подготовка, без амбиция да учи в АК, просто искаше “да си свери часовника”… Свери го и не остана особено доволна - 20-та резерва. Това обаче й подейства много мотивиращо в подготовката за НВО и там постигна страхотни резултати (100 МАТ и 97 БЕЛ). След първо класиране и записване в желаното ДУ ни се обадиха от АК с покана за записване, което трябвало да стане до края на следващия работен ден (като преди това изтеглим документите от ДУ). От любопитство попитах как стои въпросът с кандидатстването за намаляване на таксата - отговориха ни, че можем да подадем документи след записването, след което съответната комисия ще ги разгледа и ще ни уведомят за решението. В обобщение - към деня на записването при последните резерви няма как да се знае ще получите ли намаление на таксата и в какъв размер.
Дано съм била полезна за някого.

# 531
  • София
  • Мнения: 16 201
Така беше и преди /включително за първите поканени резерви/. Изненадах се, че тази година са казали, че ще се произнесат за намаляването преди записването. По-скоро съм склонна да мисля, че е станало някакво недоразумение или служителят не е обяснил правилно. Ако чакат произнасяне на комисията за всяка резерва и съответно решение на семейството, преди да поканят нови резерви, може и до октомври да не са приключили с процеса.

# 532
  • софия
  • Мнения: 5 147
Моят съвет към чудещите се, е да се обадят съвсем лично в колежа и да попитат, вместо да се осланят на друг говорил по телефона и на втори, съмняващ се в доброто обяснение.
Колежът тази година вече е обявил на своите родители какъв е бюджетът заделен за финансиране на учениците му. Може да се направи сравнение с предни години. А може би има готовност за по-бързо разглеждане на финансовите кандидатури.
Очевдино е, че се случват големи промени с новия президент. Допускам и премисляне на финансовите им механизми. Надявам се. Но така или иначе това са догадки. Затова- обадете се!

Дъждец, според мен сравнение с нашите преживявания в училище не са много коректни, защото вече навсякъде модела на преподаване е променен. Вече проектното изпълнение на задачи не е чуждо в бг училищата.
А и аз не бих казала "По-" творческо, а "И". Освен това по наше време трабваше да седим и да козируваме, нямаше как фантазията ни дори да си представи нещо различно от изпяване на урока и решаване на задачите за домашно. Не е ясно дали е нямало да ти хареса модела на колежа, ако още тогава някой те беше поставил в различна среда.

# 533
  • Мнения: 19 997
Да, права си, че не е коректно да се сравнява с едно време. Може би трябваше да напиша, че сравнявам с разказано от познати в други гимназии, но тогава ще е препредадено. От личен опит мога да сравнявам със СС пак не съвсем коректно заради различните етапи на образование, където си беше класическо учене, разбира се не точно с изпяване на урока, това го няма никъде вече, но с правене на много упражнения и залягане над учебниците. Което не казвам, че е нещо лошо, а просто различно.
Най-добре могат да направят паралел хората с две деца.

# 534
  • София
  • Мнения: 1 625
Почивните дни за ДЗИ и НВО през май месец са неучебни на сайта на МОН. Така ли е и в колежа ?

# 535
  • Мнения: 921
Не, в колежа не са почивни дните на НВО и ДЗИ.

# 536
  • софия
  • Мнения: 30 275
В календара се поддържа актуална информация за всички дни.

# 537
  • Мнения: 17
Здравейте, дъщеря ми беше приета с резултатите от първо класиране за АК и се зачетох в темата за да видя какво да очакваме от АК, ако я запишем там. Направи ми впечатление, че има доста критични коментари за нивото на преподаване по основни предмети. Дали мога да помоля родители с деца в колежа да споделят по кои предмети има проблеми, доколко са сериозни и каква е тяхната стратегия за преодоляването им (напр. частни уроци, елективи и др. под.)? Доколкото успях да си формирам мнение, плюсовете на колежа, които често се изтъкват, са възпитание в критично мислене, висок академичен стандарт (?), стимулиране на дисциплина, отговорност, трудолюбие, самостоятелност - дали все още може да се разчита на това? Всякакви съвети за втория език също ще са ми от помощ - детето иска да (на)учи немски, но явно няма да е в колежа, а ще разчитаме на школи/учител извън него...? Има във форума няколко стари теми за това АК или 1-ва НЕГ, или пък АК или СМГ - ако някой има пресни наблюдения с деца и в двата варианта, също ще съм много благодарна, ако ги сподели!

И последно, но много важно за решението ни дали да я запишем - дали някъде има статистика за това колко от децата от АК успяват да се преборят за добри университети извън България и къде отиват основно последните години (гледах сайта на колежа, но там има само списък на университети, а не % и числа); дори и наблюдения на родители с наскоро завършили деца също ще са много полезни. Благодаря Ви предварително!

# 538
  • Мнения: 1 451
Десита123, относно това в какви университети отиват децата след като завършат, зависи от много неща: интереси; финансови възможности и това къде биха се чувствали добре. От сегашния 12 клас , но 95 % отиват да учат извън България(за съжаление). В ТУ Делфт Нидерландия са приети 3 или 4 , ТУ Айндховен са повече, Бокони Италия, Yale; Колумбийския университет, има деца, които ще кандидатстват медицина както тук, така и в чужбина....... Това е моята информация, като тя не е пълна, но вероятно към края на лятото ще е ясна картината.

# 539
  • София
  • Мнения: 2 003
Здравейте, дъщеря ми беше приета с резултатите от първо класиране за АК и се зачетох в темата за да видя какво да очакваме от АК, ако я запишем там. Направи ми впечатление, че има доста критични коментари за нивото на преподаване по основни предмети. Дали мога да помоля родители с деца в колежа да споделят по кои предмети има проблеми, доколко са сериозни и каква е тяхната стратегия за преодоляването им (напр. частни уроци, елективи и др. под.)? Доколкото успях да си формирам мнение, плюсовете на колежа, които често се изтъкват, са възпитание в критично мислене, висок академичен стандарт (?), стимулиране на дисциплина, отговорност, трудолюбие, самостоятелност - дали все още може да се разчита на това? Всякакви съвети за втория език също ще са ми от помощ - детето иска да (на)учи немски, но явно няма да е в колежа, а ще разчитаме на школи/учител извън него...? Има във форума няколко стари теми за това АК или 1-ва НЕГ, или пък АК или СМГ - ако някой има пресни наблюдения с деца и в двата варианта, също ще съм много благодарна, ако ги сподели!

За мен, в департамент математика има проблеми. Не знам дали очакванията са ми високи, или има личностни проблеми там, но факт е, че основните дискусии за спадналото ниво са свързани с предмета. Има и много стойностни преподаватели там (нашата тази година е една от тях), но има и текучество, което не говори добре за средата на работа.
Проблеми (сериозни) с останалите предмети не съм срещала. Имам усещането, че минали години е имало повече нейтив преподаватели, а те са страхотни и децата ги харесват. Надявам се, догодина да успеят да привлекат повече такива Simple Smile
Изискванията към организираност, дисциплина, работа в екип са високи, но за мен това е огомромен плюс за Колежа. Усещането за общност е на висока почит Simple Smile
За мен сравнения на АК- НЕГ, АК- СМГ са абсолютно нерелевантни. В АК един от основните плюсове е възможността в последствие да се избира профилиране (надявам се и да се разширят опциите, за което основната роля трябва да е на администрацията).
Други бонуси са неизброимите клубове, които всеки има възможност да посещава, усещането за общност и не на последно място - средата от мотивирани, умни и търсещи деца

Общи условия

Активация на акаунт