Работа, CV-та, HR-и, съвети - 85

  • 33 001
  • 816
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: X
Кумпарсита, на сумарно работно време ли си? Имай предвид, че много фирми го ползват, за да могат да слагат точно работа на смени, празници и подобни на служителите си. Като цяло не е етично, че не са те предупредили за смените. Обаче няма много какво да направиш, ако целия екип е планиран така.

Вариант ли е да искаш да те преместят в друг екип? Аз веднъж успях. Работих три месеца в един екип, а не ми хареса там. Накрая говорих с мениджъра и той ми насрочи интервю с друг мениджър за неговия екип. Съответно бях на интервю и ме взеха. После работих 3 години и кусур във втория екип, беше моето място и се чувствах супер. Ако фирмата е голяма, може и да има шанс. При нас смяна на екипа уж не може поне година, но с разрешение на мениджъра може.


Друг вариант е да търсиш нова работа и да напуснеш тази.

# 496
  • Мнения: 202
Проверете си трудовия договор и по-точно частта "Работно време", където е твърде вероятно да е написано нещо от сорта:
"Началото и краят на работния Ви ден, почивките и... са уредени в Правилника за вътрешния трудов ред..."

Освобождаването по инициатива на работодателя с 4 брутни заплати или повече (чл.331), да не се бърка със съкращаване по чл. 328, ал. 1, т. 2 (съкращаване на щата) или чл. 328, ал. 1, т. 3 (намаляване на обема на работа), което е с право на пълна борса.

В дадения случай, изпитателният срок е уреден в полза на работодателя (в масовия случай), та най-добре да си стиснете ръцете по 71 и кой от къде е, мое мнение.

# 497
  • Мнения: 2 579
.

Последна редакция: пн, 01 май 2023, 00:50 от LaCumparsita

# 498
  • Мнения: 7 349
Затова винаги питайте на интервюто какво е работното време, планират ли се смени или работа по празници/overtime.

# 499
  • Мнения: 2 579
.

Последна редакция: пн, 01 май 2023, 08:47 от LaCumparsita

# 500
  • Мнения: 7 349
Аз в такава ситуация започвам веднага търсенето на нова работа. Щом от самото начало има такива проблеми, мога да си представя какво би било по-нататък. Много некоректно от тяхна страна.

# 501
  • София
  • Мнения: 3 317
Чудно ми е все като казвате - питайте на интервюто. И като ти спестят истината какво от това, че си питал?! Знаете в BPO колко е динамично винаги - нужно е било да се назначат определен брой хора, намерили ги, назначили ги. После клиента разширява часовете на обслужване и кол центъра не може да каже не.
Подавай си предизвестието и си потърси друга работа, не разчитай на 2, 4, 6, 10 заплати. Ясно е, че няма кой да ти ги даде, особено в срок на изпитание и особено в BPO. Да не казвам, че назначават  понякога хора с надеждата просто да харесат работата, парите и да се съгласят на график.

# 502
  • Мнения: 484
Така е, и на последната ми работа няколко колеги бяхме назначени долу-горе по едно и също време на подобни позиции. На всеки бяха казани приблизително подобни условия, обаче в последствие се оказа, че при двама от колегите обещаното не отговаря на действителността. HR се оправдаха с изпитателен срок, как после всичко щяло да бъде така както трябва, какво било станало с клиента, предоговорени условия (чак пък…за две седмици разлика нови условия…) и тн.

Ами, не стана! Срока мина и замина. Условията им не се промениха. А като решиха да напускат пък почнаха едни филми с гонене по офисите за подписване на документи по неизгоден за тях член, без никакви обезщетения и прочие. Опити за връчване на документите по куриер, защото така се считало за разписано. Грозни, грозни сцени. Обезщетение така и не видя колежката, на колегата обаче му писна и си пусна болничен, дългосрочен и така си получи “обезщетението”. Така че наистина - и да питаш и да не питаш, единствения начин да докажеш нещо е да го имаш записано черно на бяло в договора.

# 503
  • София
  • Мнения: 22 620
По куриер мисля, че се смята за получена заповед за само дисциплинарно уволнение. Иначе, по взаимно съгласие - как ще се смята за получено без подпис. Joy

# 504
  • Мнения: 1 128
Това не го разбрах - за какъв неизгоден член става дума когато хората напускат по свое желание и могат да разчитат единствено на минимално обезщетение от НОИ, и на никакво от работодателя? Thinking

# 505
  • Мнения: 169
Здравейте. Не знам, дали мнението ми е за тази тема, ако не е - извинявам се.

Бих искала да помоля за мнения на бивши и настоящи служители на Британика. Доволни ли сте от работата си там и надежден работодател ли са?

# 506
  • София
  • Мнения: 22 620
Като какво - преподавател или администратор?
Чувала съм, че не плащат добре във втория случай, за преподаватели не знам как е сега положението.

Аз имам въпрос за BPO- то. Имаш ли право да споделяш информация за причини за напускане на клиента, нямам предвид - намерих по- добро бъдеще за себе си, а друг тип "откровени причини".
Един колега, доста ценен кадър, беше казал на клиента как са постъпили с него (неспазена писмена договорка) и мениджърът му, естествено, беше бесен, че са им изкарали кирливите ризи и беше се заканил, че "щял да го даде на ейчара", но не го направи. Има ли санкции или просто си плашат с това ми е въпросът.
Да не говорим, че обикновено крият, когато някой напусне и чак месеци след това - ей, имаме нов човек, обръщайте се към него.

# 507
  • Мнения: X
Аз мисля, че не е работа на клиента да знае защо напускам. Винаги можеш да кажеш нещо от рода на “търся ново предизвикателство” или друго клише ако те пита. Клиентите не са виновни за лошото отношение на фирмата към служителя. А и никога не се знае колко служителят е читав. Според мен подобно изказване не е редно и аз никога не си позволявам да коментирам нелоялни практики на моя работодател с клиент.

# 508
  • Мнения: 3 872
Ейчара да не яде хора, че плашат с него/нея? Joy И мен са ме плашили така, ама нещо не се почувствах уплашен. Те HRите нямат някакви специални правомощия, а още повече като така или иначе напускаш. Най-много могат да те съдят за разгласяване на фирмена тайна, ако си казал нещо конфиденциално, ама за това че си споменал, че не си изпълняват договорните задължения, няма да мине да те съдят.
Клиентите може и да не им влиза в работата, ама имат интерес да знаят, ако аутсорската на която плащат е нестабилна и може да ди изгуби екипа. Вече до колко да вярват на думите на отделен служител си е тяхна преценка, не са деца (предполагам), да не знаят че хората са субективни и лъжат понякога.

# 509
  • Мнения: 35 817
За мен е признак на лоша култура да си развява някой кирливите ризи пред клиентите. Като не му е ок с договорки или друго, просто напуска. Не ми се нравят изпълнения тип "селска седянка" и този "ценен кадър" би ми паднал веднага в очите, ако съм клиент. Ако съм работодател пък, хич няма и да се опитвам да го задържа.

Общи условия

Активация на акаунт