Работа, CV-та, HR-и, съвети - 85

  • 32 942
  • 816
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 1 518
Много ясно, че грешката е в мен. И основно, че изобщо пиша в тази тема. Тук явно е на почит послушанието, гърбенето с работа, ама ако може на другите и в никакъв случай да не си и помислил, че заслужаваш повече. Явно съм сгрешила с това да мисля, че темата е за споделяне. Явно е за начукване на канчета и за пореден път великото изказване "Като не ти харесва, тръгни си."

Soul,  не го приемай лично. Аз не съм съвсем сигурна къде е грешката, гледам от другата страна, което променя гледната точка. Колеги директно са ми задавали въпрос какво правя, като не върша оперативна работа. Ама както нищо не върша, така докато съм в отпуск, съм на мобилния буквално като кол център...  което също не е ок, де, ама аз сама съм си виновна Simple Smile

Не, че много ще те сгрее, но аз знам как се чувстваш, наистина е ужасно потискащо и демотивиращо да гледаш как се толерира некомпетентност, как някой да гледа изклинчи за твоя сметка, как ти се стараеш, а накрая на месеца, все същото и същото... Не зная каква ти е професията, ако искаш ми пиши на лично да видим дали мога да помогна с нещо Simple Smile

# 616
  • Мнения: 2 627
Аз бях цар на отказите да върша чужда работа в последната фирма. Питах ги "а ти какво ще направиш за мен?" Или "да не би да ти помагам да си харчиш заплатата" , "в този час по Ексел не си бил, така ли", "прочети си лекциите", или "аз на обучение в Германия/Англия не съм била, за разлика от теб " и разни други подобни сарказми. Но при нас отношенията бяха доста фамилиарни.

# 617
  • Мнения: X
Карма, аз не споря, че репликите са чудесни и за пример. Говоря за вторачването и разчепкването на реакцията и дамгосването ѝ. И обясненията през 9 планини как е нормално, защото и при теб еди- какво си, последвано от нерелевантна аналогия. Както казах, била съм и в твоя случай, усещането е съвсем различно, но не би ми хрумнало да съдя някого, който очевидно е подложен на кофти отношение. В тема, в която всеки осми съвет е "пусни си фалшив болничен".  

За моя случай - аз съвсем спокойно обясних логически, че ако следваме логиката, нейното присъствие не е нужно. Не ми звучи много по- различно от твоето, честно казано - отказ да направиш нещо за шефката си и тя да вземе кредит за него. И то за пряката си шефка, не е ли нормално? Това е често срещано - шефът представя нещата от името на служителите си. Защо ти е проблем?
Сега, на мен ми е ясно, че искаш да ѝ лъсне некомпетентността и да я бутнеш, ако може, но не се прави така. Дори да си под опеката на шефа над нея. Забави темпото.

Не знам в какви компании си работила, но където съм била аз нито един шеф не е представял моята работа за своя. Нито аз някога съм представяла работата на по-младши служители за своя.

Ами, аз не съм искала да направя нещо допълнително, не го правя. Не за да лъсне тя като некомпетентна, а защото е нейна работа, не моя.

Нещо не си ме разбрала, казах, че това, че някой не е запознат с най-малкия детайл от някой процес не го прави лош мениджър или некадърник, както и че без конкретика е трудно да се правят заключения. Също противно на вашите разбирания написах, че реакцията е непрофесионална, не че вие не си разбирате от работата. Но съвсем честно ще си призная, съмнително ми е някой да обяснява колко е вечно онеправдан, да дава примери с подобни изказвания, да се фрустрира, и да не си сменя работата. Може би има други причини, които не са споделени. Въобще не целя да се заяждам. Точно аз никога няма да забравя най-първата си работа, имах един проект, който ненавиждах, прибирах се трепереща от яд вкъщи. Беше тъпа, ботска работа и бях много разочарована. Единствената причина да остана почти цяла година беше, че не исках да сменя на просто нещо, а на нещо с перспектива. Знам колко бях фрустрирана и много съчувствам, особено за работа. Но съчувствието ми достига своите предели, когато човек не прави нищо да си промени ситуацията (или така изглежда), пак казвам, може би има причини, които не сте длъжни да споделяте.

Не сте дървета, преместете се - сами се подлагате на положението, в което сте.


Скрит текст:
При нас отговорностите бяха категорично разделени от същия този шеф, кой какво трябва да прави не е било под въпрос, така че не е никаква самоотлъчка това моето, нито съм под нечия опека. Даже ако някой е с протекции, то е тя, защото той иска да ѝ се даде шанс и затова говорят тя доброволно да си намери друга работа от миналата есен, но чак сега започнаха да работят по договор за взаимно Wink тази ситуация е единствената, в която съм се оплаквала от нея. На него също му е ясно колко не може, но я е назначил той, не я е освободил в пробния период, и си плюе по собственото име и грешно мениджърско решение за пореден път, понеже имаше два подобни случая във фирмата в последните години, все негови решения да назначи неподходящи хора.

Както казах, директно казах на шефа защо - не по моя инициатива между другото, а защото ме хвана бясна един ден, когато тъкмо си бях отложила отпуската, понеже тя беше забъркала някаква каша. Иначе вероятно дори нямаше да спомена - както не го бях споменавала преди това. Въпросният шеф е между другото CEO-то на компанията, така че не бих си позволила да му губя времето с някакви глупости.

Но за разлика от вас не съм казвала нито на нея лично, нито на нейния (и мой) началник, че е некадърна и некомпетентна, че ѝ заслужавам половината заплата ако ѝ върша половината работа, не съм крещяла и мрънкала, казах без всякаква емоция, че си имам моя работа, че задачата ѝ е да направи стратегия за този конкретен клиент и предложение за изпълнение, и че няма аз как да знам какви са ѝ мислите по въпроса (понеже тя не е да е имала идея, да ми я каже и да иска да ѝ се направи презентация, примерно). Също казах, че съм на разположение за въпроси и консултации, нещо, което на много хора тук им е проблем, след като го измисли.

Та така при мен, ако нещо не желая да правя. А вие не искате да правите нещо, после оревавате света, че го правите и не ви оценяват. По думи на други хора, защото не чета отдавна, явно от години.

Последна редакция: ср, 03 май 2023, 20:09 от Анонимен

# 618
  • Мнения: 61
Здравейте на всички! Обръщам се към вас със следния въпрос- Завършила съм висшето си образование в Германия и работя в сферата на човешките ресурси в голяма фирма в Германия. (от няколко месеца) Бих искала да се прибера в България (София, но разбира се съм отворена и към други градове) и да се развивам там. Бихте ли ми дали съвети за фирми, които търсят специалисти в областта на HR и условията и заплащането са добри? Интересувам се също така от международни компании. Знам перфектен немски и английски. Ще се радвам на всякакви съвети! Simple Smile Благодаря!

# 619
  • Мнения: 4 680
Мениджърът обаче е важен фактор при така описаните ситуации. Лесно е да си професионалист, когато срещу себе си имаш интелигентен човек. Истински предизвикателства са, когато липсите обхващат не само учения, квалификация, но и човешки качества, когато няма коректив за грешките си, приписва си с лекота чужди заслуги, не застава до екипа си и не го защитава  и при отказ ти съобщава "Пенчо ще го свърши без да се обяснява, а на теб като не ти изнася, знаеш, къде е изходът."

# 620
  • Мнения: 1 205
Soul, лично аз съм била порязване с бонуса, защото уж не съм била достатъчно "диалогична". Въпросната дама, заради която имах проблем, беше понижена няколко месеца по-късно. Но и аз го отнесох, че не съм достатъчно деликатна към нежната й душа 🙂 Мениджър беше, макар и за кратко.

# 621
  • София
  • Мнения: 22 603
Търси директно немски фирми, защото иначе няма да си ползваш достатъчно немския, ако работиш просто "с немски" в международна компания. И после ще те е яд, това мога да дам като съвет.

"Да не ти помагам да си харчиш заплатата" цепи мрака. "А ти какво ще ми дадеш" може да получи доста нагли отговори, ако срещу теб стои перде - от повече [интересна, предизвикателна] работа до доматчето от обяда.

Карма, не знам дали се усещаш, но постоянно говориш за другите в сравнение със себе си, привеждайки се като добър пример. Надявам се, да придобиеш повече самочувствие с опита, звучиш като кадърно и работливо момиче.

# 622
  • Мнения: X
Мениджърът обаче е важен фактор при така описаните ситуации. Лесно е да си професионалист, когато срещу себе си имаш интелигентен човек. Истински предизвикателства са, когато липсите обхващат не само учения, квалификация, но и човешки качества, когато няма коректив за грешките си, приписва си с лекота чужди заслуги, не застава до екипа си и не го защитава  и при отказ ти съобщава "Пенчо ще го свърши без да се обяснява, а на теб като не ти изнася, знаеш, къде е изходът."

Е, добре де, ако така ти се каже независимо от другите обстоятелства няма ли да си тръгнеш сам? Защо трябва да се мъчиш и фрустрираш години наред? Оставам с впечатление, че оплакващите се работят конвертируеми професии, за които има позиции, не нещо супер тясно специализирано с 2-3 потенциални работодателя в София. Защото аз и такива познавам недоволни - една позната, в Луфтханза в София. Каза, че имало още 1-2 фирми в София, където можело да отиде по специалността си. Това е вече гадно.

Кечър, за 10те си години опит на пълно работно време смятам, че съм точно където трябва да бъда. Имам здравословно самочувствие, професионално и всякакво. Нямам нужда да се доказвам тук, а давам примери със себе си, защото така върви дискусията и защото реакциите ми съответстват на моите разбирания за нормална комуникация. Но мога да ти дам пример с много познати, фрустрирани по една или друга причина (колеги включително), нито един от които не е правил подобни непрофесионални (да не казвам по мое мнение безвкусни, показващи липса на възпитание и селташки) изказвания като споменатите от вас. Така по-лесно ли ще се приеме ако не е мой личен опит, а моя опит от заобикалящата ме среда, на която се базират възприятията ми за нормално поведение в офиса?

Много ми е интересно ако някой ден трябва да ръководиш хора и някой ти направи подобно изречение какво ще си кажеш и как ще реагираш.

Последна редакция: ср, 03 май 2023, 20:26 от Анонимен

# 623
  • Мнения: 51 889
Карма, не знам дали се усещаш, но постоянно говориш за другите в сравнение със себе си, привеждайки се като добър пример. Надявам се, да придобиеш повече самочувствие с опита, звучиш като кадърно и работливо момиче.

Ха, това е интересно. И двамата четем едни и същи постове на Карма, но аз има доста различно мнение от твоето... Може би е от мъдростта на дъртите ми години?

# 624
  • Мнения: 7 349
Много харесвам Соул и Кечър, много симпатични съфорумки и не искам да ги обидя, но Карма и Шери доста правилни неща написаха. Сигурна съм, че не с лошо.

# 625
  • ...на безопасно
  • Мнения: 3 023
Здравейте!
Каква идея има работодател масово да преназначи служители на нови длъжности? Естеството на работата им не се променя.

Последна редакция: чт, 04 май 2023, 06:35 от а Kеа?

# 626
  • Мнения: 4 680
Мениджърът обаче е важен фактор при така описаните ситуации. Лесно е да си професионалист, когато срещу себе си имаш интелигентен човек. Истински предизвикателства са, когато липсите обхващат не само учения, квалификация, но и човешки качества, когато няма коректив за грешките си, приписва си с лекота чужди заслуги, не застава до екипа си и не го защитава  и при отказ ти съобщава "Пенчо ще го свърши без да се обяснява, а на теб като не ти изнася, знаеш, къде е изходът."

Е, добре де, ако така ти се каже независимо от другите обстоятелства няма ли да си тръгнеш сам? Защо трябва да се мъчиш и фрустрираш години наред? Оставам с впечатление, че оплакващите се работят конвертируеми професии, за които има позиции, не нещо супер тясно специализирано с 2-3 потенциални работодателя в София. Защото аз и такива познавам недоволни - една позната, в Луфтханза в София. Каза, че имало още 1-2 фирми в София, където можело да отиде по специалността си. Това е вече гадно.
Скрит текст:
Кечър, за 10те си години опит на пълно работно време смятам, че съм точно където трябва да бъда. Имам здравословно самочувствие, професионално и всякакво. Нямам нужда да се доказвам тук, а давам примери със себе си, защото така върви дискусията и защото реакциите ми съответстват на моите разбирания за нормална комуникация. Но мога да ти дам пример с много познати, фрустрирани по една или друга причина (колеги включително), нито един от които не е правил подобни непрофесионални (да не казвам по мое мнение безвкусни, показващи липса на възпитание и селташки) изказвания като споменатите от вас. Така по-лесно ли ще се приеме ако не е мой личен опит, а моя опит от заобикалящата ме среда, на която се базират възприятията ми за нормално поведение в офиса?

Много ми е интересно ако някой ден трябва да ръководиш хора и някой ти направи подобно изречение какво ще си кажеш и как ще реагираш.
Опитвам се да разгледам ситуацията от различен ъгъл и тенденциозно избягвам личен опит и квалификации, които от самото ми участие се разбира, че не ми липсват.
Наясно съм, че не всички са висококвалифицирани, имат винаги големи възможности за избор, притиснати са от ситуации, които на всеки могат да се случат в чисто човешки план.
Мисля, че добрият диалог не е само в работна среда, но и тук и емпатичнo трябва да се опитаме да видим нещата от различна перспектива.

Последна редакция: ср, 03 май 2023, 21:05 от Tsugumi_

# 627
  • Мнения: 3 871
Здравейте!
Каква идея има работодател масово да преназначи служители на нови длъжности? Естеството на работата им не се променя. Става дума за административен персонал.
Освен нов изпитателен срок и символична промяна в заплатите. Защо и нови длъжности?
Без нови длъжности няма как да има нов изпитателен срок. Може и да се подготвят да правят съкращения по члена за намаляване на обема на работата, тогава ако съкращават цяла позиция - тоест всички във фирмата назначени под този код по НКПД е най-лесно и на практика не може да се оспори.

# 628
  • ...на безопасно
  • Мнения: 3 023
Е, то не е необходимо да съкращават щатове. Нали всички са в изпитателен срок в полза на работодателя вече. Освобождава ненужните и толкоз.

# 629
  • Мнения: 3 871
Ако ще го правят сега веднага - да, при условие, че новата длъжност е достатъчно различна за да оправдаят новия изпитателен срок. Но може и просто да се подготвят за всеки случай. Доста фирми го правят това да разбият персонала на отделни отдели и позиции за да могат по-лесно да изфабрикуват обективен подбор ако поискат в по-късен момент.

Общи условия

Активация на акаунт