Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 18 779
  • 572
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 20 720
Вчера видях чудо - патрулка на Гурко малко преди стадиона. Чак сега се замислям и го свързах с трагедията. Иначе в София не съм виждала посред бял ден в неделя.
Аз разбирам цитираната реплика не че го оправдава, но като си пил и все пак ще караш (не коментирам самата постъпка), движи се леко-леко и бъди нащрек двойно повече от обикновено. Ама при 2 промила ясно колко адекватно е работел мозъкът особено ако и на трезво си джигит

Последна редакция: пн, 04 сеп 2023, 13:03 от Cuckoo

# 466
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 526
Пиян и предпазливост са две несъвместими неща. Пияният си мисли, че е господ, щом изобщо си позволява да се качи на автомобил. И какъв акъл този пиян идиот е карал с 70-80 км./ч. на тази улица, не знам. Една сутрин там караше кола на чистотата с поне 50-60 км./ч., аз супер се възмутих, защото беше ужасно бързо, ама отминах, както сме свикнали да отминаваме подобни нередности. Уж щяха да правят участъци с ниска скорост из София, познайте дали се е случило. Около нас е предвиден такъв, хич не съм забелязала някой да пъпли с 30 км - https://btvnovinite.bg/bulgaria/zona-30-v-gradovete-mvr-predlaga … te-incidenti.html . Изпуснахме коня у ряката и сега се чудим как да го спасяваме.

# 467
  • Мнения: 10 665
По темата.
Цитат
Статистиката на МВР от 16 часа вчера до 16 часа днес показва, че 22-ма шофьори са хванати да карат след употребата на алкохол, като 7 от тях са били с над 1,2 промила алкохол в кръвта.
Мисля, че няма нужда от коментар.

А една майка още чака детето ѝ да се прибере....
https://btvnovinite.bg/bulgaria/majkata-na-zaginaloto-dete-pri-k … 7vv6NTa1RUQ0QYRBE

От самото начало в тази тема (а и не само) говоря, че за извършител на нарушение/престъпление няма никакво значение каква е санкцията. Тук масово се коментираше - Ами нека им вземат колите, нека ги вкарат в затвора. Хубаво, но пак казвам - не ги интересуват санкциите, това е последното за което мислят, ако въобще мислят. Това са хора, склонни към незачитане на ред и правила. Те имат друга, различна психика от нас. Той си казва - баш мен ли ще спрат, когато седне да пие и после се качи да кара. Той не мисли, че може да блъсне някого, че може да му вземат книжката ако примерно си вади хляба с нея, че може да влезе в затвора. Той си казва - е, баш на мен няма да ми се случи. Обикновено са самонадеяни, че няма как точно той да причини някакво нарушение, не дай боже престъпление...
Ето срещу тази психология на определени типове как да се борим?! Никак...
Не го мислят, защото на практика в България тези мерки не се прилагат и шансът да ти се размине е огромен. И всички го знаят. Ще бутнеш пари тук, ще дадеш пари там, делата ще се точат с години, ще те боли кръстът и ще имаш високо кръвно, възрастни роднини и деца, за които да се грижиш...

Ако започнат санкциите да се прилагат на момента - днес правиш катастрофа след употреба на наркотици и алкохол, на другия ден си в съда и по бързата процедура - отнемане на книжка, автомобил, ефективна присъда, не съм сигурна, дали на тия дето не им дреме, няма да им задреме набързо. Защото като е ясно, че за няколко месеца има 200 такива бабаити с реални наказания, поредният малко ще се замисли или поне придружаващите го. Ние не сме някакво изключение - една шепа народ сме колкото едно гето в някои голям град. Просто никой политик не му се занимава, защото ще си навлече недоволството на народа, пък политиците искат да си правят далаверите на спокойствие. Те техните деца, жени и братовчеди ще си ги оправят дори и да сгафят със закона в сегашния му вид.

# 468
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 526
Е то това е че санкцията е след дъжд качулка. Нали идеята е да няма невинни жертви и да се намали броя на проишествията. Какво я грее майката на убитото дете, че идиота ще влезе в затвора? Отделно, ако този влезе в затвора, кое ще спре малоумниците като него да се качат пияни в колите си? Ако се вземат превантивни мерки, ако има повече контрол, ако постоянно отвсякъде се набива, че не може в центъра на голям град като София да се шофира със 70 км./ч. и прочие, и прочие, някой ден може и тук подобни злощастни инциденти могат да намалеят.

# 469
  • Мнения: 4 244
Е то това е че санкцията е след дъжд качулка. Нали идеята е да няма невинни жертви и да се намали броя на проишествията. Какво я грее майката на убитото дете, че идиота ще влезе в затвора? Отделно, ако този влезе в затвора, кое ще спре малоумниците като него да се качат пияни в колите си? Ако се вземат превантивни мерки, ако има повече контрол, ако постоянно отвсякъде се набива, че не може в центъра на голям град като София да се шофира със 70 км./ч. и прочие, и прочие, някой ден може и тук подобни злощастни инциденти могат да намалеят.
Ключовата дума в случая е контрол. И шофирането, както и паркирането в София е абсолютна анархия. Казвам го като шофьор.
В другите градове е дори по-зле. В София доста хора се самоограничават, защото така го искат. Ама най-спокойно могат и да не го правят. Вероятността да получиш глоба е минимална и обикновено е за някаква глупост.

# 470
  • Мнения: 50 847
не може в центъра на голям град като София да се шофира със 70 км./ч. и прочие, и прочие, някой ден може и тук подобни злощастни инциденти могат да намалеят.

Не може. Но и да караш хората да шофират с 30 км/ч е нереалистично и глупаво. Това специално за улици от ранга на "Гурко". За някои съвсем оплетени сокаци нека има ограничение от 30, ама конкретно и само за мястото. А иначе нека усилията се насочат към разумните 50 км/ч.

# 471
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 526
Извинявам се, ама Гурко не е скоростна отсечка. Там трябва да се шофира внимателно. За мен 30-40 км./ч. е напълно разумна скорост. Просто няма къде да развиеш по-голяма по нея, няма. Дори и към стадиона има нова пешеходна пътека, която за мен е безсмислена и малоумна, но заради която трябва да се ограничи скоростта.

# 472
  • Мнения: 50 847
Никой не казва, че е скоростна, но 30 км/ч е оправдано за тесните еднопосочни квартални улички. Ама то по тях по принцип и не може да се кара бързо. А "Гурко" все пак е улица от по-висок клас, при това е доста важна връзка.

# 473
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 526
Важна връзка с поне 4 пешеходни пътеки и 3 училища в близост. Това е една тясна улица с много пешеходци. Баш си е квартална, само че за нещастие е в центъра.

# 474
  • София
  • Мнения: 20 720
Всъщност Шишман е тясна улица с ходещи къде ли не, по Гурко няма чак токова пешеходци.
Ох,  не мога да спра да го мисля това... и си дудна за постоянно оглеждане.

# 475
  • Мнения: 50 847
А, виж "Шишман" си е баш улица за 30 км/ч. Разликата е видима и за нешофьор.

# 476
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 526
По Шишман се пъпли с много по-бавна скорост. А по Гурко има пешеходни пътеки през 20-30 метра, за да могат да преминат пешеходците, които се движат по перпендикулярните улици. Как се развива висока скорост за 20-30 метра, не знам и кому е нужно? Аз не шофирам, но се возя в кола и това е моят маршрут от години. От Раковска до пешеходната пътека пред МВР са 20 метра, до другата пешеходна пътука са пак толкова. После до светофара са пак 20-30 метра. Интересно, че пред МВР-то винаги има полиция, ама тая полиция седи и регулира паркинга, пет пари не дава за това, което се случва по Гурко.

# 477
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 16 816
очаквайте да оправят положението в София и в частност посочените улици и да мирясате.
а по стотиците улици и паланки извън софето ще трябва да изчакаме следващото правителство.
докато няма възпитани, съзнателни, преценяващи шофьори и пешеходци нещата няма как да се оправят.
а това възпитание не се изучава в шофьорските курсове.

# 478
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 556
В Румъния съм виждала цял главен път през населено място само с 1 светофар и няколко пешеходни пътеки, но с много пасарелки. Които се използват, иначе рискуваш да попаднеш под гумите на някой камион. Легнали полицаи в Румъния не помня да съм виждала, но пасарелки да, много.

# 479
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 16 816
ами легналите полицаи са вид препятствие по пътното платно. също  както и дупките.
зе едните вием като на умряло, а за другите искаме още повече да ги има.

пп. да наложат на производителите на автомобилите изискване да не могат да вдигат повече от 150 км и ограничение от 50 км/ч  в населено място. дали ще го направят?

Общи условия

Активация на акаунт