Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 19 582
  • 572
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 51 087
Днес четох за карането на кола в Гърция и имаше нарушения, за които си конфискуват колата и хич не питат чия е.

# 136
  • Мнения: 221
Няма как да стане.
Първо, колите се правят все по-устойчиви и защитени.
Второ, в последните катастрофи от последните няколко дни, убийците зад волана са си живи, то и по принцип си го знаете - мястото до шофьора си е мястото на мъртвеца.
В тази тема научих, че чак върховните съдилища са отменили заплахата от загуба на имущество, демек МПС-то.
Също така, съдът реши, че пешеходците имат предимство на пешеходна пътека, ама друг път, т.е. ако утрепеш някого на пешеходна пътека, по закон може и единствено утрепаният да е виновен.
Също така при нас  няма политика на незабавно временно ограничаване на разпореждането с имущество, когато те грози плащане на кръвнина - справка сестрата, която осакати бебето, опиц си спасиха имуществата, помним.

Та с какво ще ги плашиш?
С картинки, както плашим пушачите ли?

# 137
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 602
Без да съм шофьор, според мен колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малки ще са вредите. Възможно е и да не съм права.
Макар че сега се сетих за един случай, карал назад, бутнал някакъв мъж зад автомобила, той като паднал, си ударил главата в бордюра и починал.

# 138
  • Мнения: 6 332
Законите са ни наред, няма нужда да измислят нови простотии, само повод за хранилки.
Айде всичко друго оправиха, само това остана.

# 139
  • Мнения: 221
Хайде да го кажем пак - отнемане в полза на държавата на автомобила не е наказание.
А защо изобщо съществуват глоби и конфискации при други сблъсъци със закона? Ако минеш на червено, например, защо ти вземат пари?

# 140
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 602
Какво да ти вземат? Колата?! Joy

# 141
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 16 904
Без да съм шофьор, според мен колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малки ще са вредите. Възможно е и да не съм права.
аз това писах преди време - ако няма в близост до пътя дървета може би няма да имаме загинали блъснали се челно в дърво. ако платната са разделени с мантинели, а не с пластмасови колчета ще намалеят и челните сблъсъци. ако пешеходците пресичат на определените за това места сигурно и там ще се намалят жертвите.
ако има видима маркировка по пътя ще разбера, че карам в насрещното и ще се прибера в "моето" платно.
всичко това ще доведе до намаляване на загиналите. според мен. без високи глоби и нови закони.

# 142
  • Мнения: 221
Какво да ти вземат? Колата?! Joy
Е, нали според теб "отнемане в полза на държавата на автомобила не е наказание"

Отнемане на пари е наказание, отнемане на кола не е наказание.
Все ти бъркат в джоба, според мен.

# 143
  • Пловдив
  • Мнения: 19 695
Цитат
Също така, съдът реши, че пешеходците имат предимство на пешеходна пътека, ама друг път, т.е. ако утрепеш някого на пешеходна пътека, по закон може и единствено утрепаният да е виновен.
Може ли цитат от решението на съда по тоя въпрос? Grinning

# 144
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 16 904
Цитат
Също така, съдът реши, че пешеходците имат предимство на пешеходна пътека, ама друг път, т.е. ако утрепеш някого на пешеходна пътека, по закон може и единствено утрепаният да е виновен.
Може ли цитат от решението на съда по тоя въпрос? Grinning
не си била в час когато са го представили този казус rotfImbo 

# 145
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 602
Ми те и ЧСИ-тата бъркат в джоба...
И банките бъркат в джоба...
Има закони, там си пише видовете наказания, с каква цел се налагат, на кого се налагат и т.н. Уверявам те, че отнемането в полза на държавата не е сред видовете наказания. За отнемането - отново в закона - кога се отнемат вещи в полза на държавата и кои точно вещи.

Последна редакция: ср, 24 май 2023, 00:04 от AIDA_N

# 146
  • Пловдив
  • Мнения: 19 695
Аз подозирам за кой компот вместо компютър става дума (може да греша). Има случаи, в които съдът приема, че пешеходецът, макар да е на пътеката, е СЪпричинил произшествието. Естествено, колата не може да пострада, като я блъсне пешеходец, само последният го отнася, което не значи, че само непострадалата страна е виновна.

-----
Да допоясня Аида за останалите: отнемането не се счита за наказание, а за друг, отделен вид санкция.

Последна редакция: ср, 24 май 2023, 00:25 от Магдена

# 147
  • Мнения: 51 087
аз това писах преди време - ако няма в близост до пътя дървета може би няма да имаме загинали блъснали се челно в дърво. ако платната са разделени с мантинели, а не с пластмасови колчета ще намалеят и челните сблъсъци. ако пешеходците пресичат на определените за това места сигурно и там ще се намалят жертвите.
ако има видима маркировка по пътя ще разбера, че карам в насрещното и ще се прибера в "моето" платно.
всичко това ще доведе до намаляване на загиналите. според мен. без високи глоби и нови закони.


Без съмнение ще помогне, но едното не отменя другото. Ако някой се е размазал в крайпътно дърво, понеже е изтървал завоя, то:
- можеше да оживее, ако нямаше дърво - вярно.
- но можеше да оживее и ако беше карал със съобразена скорост.

А за пешеходната пътека - мога да измисля случаи, когато вината е изцяло на сгазения човек, но едва ли нашият съд ще оправдае напълно шофьор, ако има смъртен случай. Даже да е без никаква вина.

# 148
  • Мнения: 17 116
Спасяването на пешеходците е дело на самите пешеходци? Освен да добавят в закона, че е задължително да ходят бронирани в рицарски доспехи за собствената им сигурност Thinking

# 149
  • Мнения: 6 332
Някои пешеходци си мислят, че пешеходната пътека ги прави безсмъртни. И съответно се мятат на нея без грам да се огледат, което си е равно на самоубийство.

Общи условия

Активация на акаунт