Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 18 794
  • 572
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 50 889
Да, това го пропуснах, но много пешеходци, които не са шофьори, не го знаят - на тъмно пешеходците не се виждат, ако са на тъмно извън обсега на фаровете. А да се кара на дълги светлини (тогава ще се виждат) е забранено. И много нешофьори си мислят, че както те виждат колата, така и шофьорът ги вижда тях. Да, ама не. Това е физика.

# 421
  • Мнения: 12 206
Те пешеходците се мятат на пътеките много често, защото никой не им повтаря, че трябва да се оглеждат, а само им набива в главите, че имат права. Ами огледай се дали не идва някой малоумник или дали наближаващият автомобил може да спре, да му се не види.
Съгласна съм - мятат се, понякога дори не поглеждат. Сякаш пешеходната пътека им гарантира сигурност и защита.
Но това категорично не е извинение за пияните да се вихрят по пътищата и да убиват хората.
Поредният случай от снощи- 2.1 промила. Нямам думи. Имам, но са крайно нецензурни. Това е някаква лудост, пълно безумие.

# 422
  • Другата България
  • Мнения: 42 266
Те пешеходците се мятат на пътеките много често, защото никой не им повтаря, че трябва да се оглеждат, а само им набива в главите, че имат права. Ами огледай се дали не идва някой малоумник или дали наближаващият автомобил може да спре, да му се не види.
Съгласна съм - мятат се, понякога дори не поглеждат. Сякаш пешеходната пътека им гарантира сигурност и защита.
Но това категорично не е извинение за пияните да се вихрят по пътищата и да убиват хората.
Поредният случай от снощи- 2.1 промила. Нямам думи. Имам, но са крайно нецензурни. Това е някаква лудост, пълно безумие.
Точно това имах предвид, като дадох пример ПО ТЕМАТА.
Всичко останало е спам и офтопик.

# 423
  • Мнения: 3 848
А да се кара на дълги светлини (тогава ще се виждат) е забранено.
Където е забранено има улично осветление, а на пешеходните пътеки има допълнително осветление на самата пътека и на тротоара до нея. Не навсякъде работи, на места е счупено, но не това е проблема. Когато нямаш достатъчно видимост си длъжен да караш бавно така, че да имаш възможност да спреш. Аз на пешеходна винаги намалявам дори да е 3 през нощта и улиците да са видимо пусти. Това да ми струва най-много 3-4 секунди и 0.01 литра гориво - нищо не е. Полицията и бърза помощ намаляват на пешеходни пътеки и кръстовища, а обикновените селяндури не могат, че бързат повече...

Последна редакция: нд, 03 сеп 2023, 19:53 от bboiko

# 424
  • Мнения: 50 889
Намаляваш, ама яко я видиш. Или ако я знаеш къде е. Защото пътеките често са изтрити и не се виждат, знаците са скрити в клоните на дърво, а изобщо общината обича да слага пътеки например веднага след завой???
И естествено, че ще намаля, ако видя, ама от друга страна е също толкова естествено и когато съм пешеходка да се уверя, че ме виждат преди да пресека. Особено нощем.

# 425
  • Мнения: 3 848
Добре, уверяваш се че шофьорът те вижда. Даже правиш контакт с очи. Тръгваш да пресичаш и в същия момент той настъпва газта за да мине преди теб. Как се пазиш в тази ситуация?
Пешеходните пътеки дето да не можеш да ги забележиш са рядкост и в случая няма нищо такова.

# 426
  • Мнения: 50 889
Добре, уверяваш се че шофьорът те вижда. Даже правиш контакт с очи. Тръгваш да пресичаш и в същия момент той настъпва газта за да мине преди теб. Как се пазиш в тази ситуация?
Тръгвам да пресичам едва тогава, когато забележа видимо намаляване на скоростта. Иначе от време на време ми се случва да ме видят и да не спрат (особено ако са от прованса), но не съм на пътя им.
Пешеходните пътеки дето да не можеш да ги забележиш са рядкост и в случая няма нищо такова.
Съвсем не са редки. И изобщо не става дума за случая, защото в случая изобщо не мога да си представя кой изобщо ще ускори до 80 км/ч по "Гурко". Ама това определено е от алкохола - под негово въздействие глупава идея не ти се струва такава. И затова не бива да се пие и да се кара.

Последна редакция: нд, 03 сеп 2023, 19:21 от Не се сърди, човече

# 427
  • Мнения: 6 325
Излагаш живота си на риск, ако не се увериш, че колата ЩЕ СПРЕ.
Пък вие си се хвърляйте на пътеките, щото имате права, ама дебила с 2,2 промила не ви отразява изобщо.

# 428
  • Мнения: 12 206
Дебилът няма никакво извинение и оправдание, че се е качил в колата с 2.2 промила. Директно за затвора е.

# 429
  • Мнения: 3 848
Колата ако не спре е нарушение за което трябва да следват сериозни последици, независимо имало ли е инцидент или не.

Не карам в друга реалност. Да изсветляла маркировка и ръждясали знаци много, но съвсем да не разбереш, че има пешеходна пътека е рядкост ако караш според правилата. Ако си с 80-100 в града, това не е оправдание.
Мен извън града на път с ограничение 90, на обрасли завои с ниска към нулева видимост са ми изкачали крави, коне, офце и спрели цигански каруци събиращи дърва. Да очаквам те да се пазят ли, защото аз съм в правото си? Ако ги ударя аз ще се потроша, за кравата или каруцата на никой няма да му пука.

Да и аз внимавам като пресичам и гледам колата да намали, ама пак стават ситуации. Пак питам, като първата кола намали, а втората ускори и влезе в насрещното за да изпревари какво правиш? Или чакаш всички коли до хоризонта да спрат? А знаеш ли колко пъти ми се случва някоя "футболна съпруга" да се движи с 30 по голям булевард и като ме види да настъпи газта, а после вика "обърках предалите"?

# 430
  • Мнения: 50 889
Когато има две ленти, и каращата в дясна лента кола ме пусне, аз пресичам до линията на лявата лента и поглеждам дали някой джигит не изпреварва в нея. И ако няма такъв, чак тогава продължавам.
И изобщо не е нужно да карам с 80-100 в града за да не видя пътеката, опитваш се да се наложиш в спора с абсурдни предположения. Просто се случва - караш с 50, ама гледаш този пред теб, който е спрял на втора линия, този зад теб, който те изпреварва по трамвайните релси, дупката отпред, която може да ти счупи носача  и изведнъж се оказва, че имало и пътека, която изобщо не се вижда. И аз също внимавам за добитъци по пътя и досега (да чукам на дърво) не съм бутала такива, макар да са ми излизали. Та спри да измисляш аргументи от сорта, че съм невнимателен шофьор, а иначе всичко е цветя и рози.

# 431
  • Мнения: 3 848
Нито съм писал, че всичко е цветя и рози, нито за теб лично съм писал нещо. Ти обаче продължаваш да излизаш с сценарии кога е оправдано да блъснеш някого на пешеходна пътека, а такъв вариант просто няма. Опитваш се да вмениш вина на спазилия закона за сметка на нарушилия, а това няма как да се приеме.

# 432
  • Мнения: 50 889
Ти обаче продължаваш да излизаш с сценарии кога е оправдано да блъснеш някого на пешеходна пътека, а такъв вариант просто няма. Опитваш се да вмениш вина на спазилия закона за сметка на нарушилия, а това няма как да се приеме.

Това пък откъде го измисли???   Хайде върни се и прочети внимателно какво съм писала.

Емпирично правило е, че сакатлъците стават почти винаги при НАТРУПВАНЕ на грешки/невнимания/пренебрегване на правилата. Обикновено ако един сгреши, но другият внимава, вторият компенсира грешката. Нима никога не се е случвало да не видиш кола и да засечеш някого, да не видиш пътека и прочее? Ама честно си кажи? Но катастрофите стават тогава, когато и единият не гледа, и другият не гледа, и е тъмно, и пътеката не се вижда...
И затова пропагандирам САМО И ЕДИНСТВЕНО и пешеходците да внимават.

Последна редакция: нд, 03 сеп 2023, 19:16 от Черна станция

# 433
  • Мнения: 6 325
Никой не говори за вина, а как трябва да се пресича на пешеходна пътека. Пътеките в София са под път и над път, буквално през 100-200 метра и може и да не забележиш някой пешеходец. 99 пъти ще го видиш, на стотния няма. Ако той сам не се пази, спазилият закона ще отиде на оня свят от самонадеяност, граничеща с глупост, а къде ще отиде виновния няма никакво значение.

# 434
  • Мнения: 3 848
Но катастрофите стават тогава, когато и единият не гледа, и другият не гледа, и е тъмно, и пътеката не се вижда...
Само че при никой от случаите за които се шуми сега по медиите не е така. Всичките са станали на ясно обозначени и осветени кръстовища при грубо нарушение на правилата и точно затова се шуми, за тези, които наистина може да се приемат за инцидент, не се говори толкова. И точно затова е проблем това което пишеш. Следващата крачка е да обясниш как убитите от Семерджиев момичета е трябвало да си седят вкъщи, а не да се разхождат по нощите.
Да пешеходците трябва да внимават, но не винаги възможно да предвидиш какво ще направи някой престъпник.
Случвало ми се е да не забележа пешеходец и да му отнема предимството, но винаги сме се разминавали на няколко метра, никога на косъм. И точно това означава да караш със съобразена скорост - като има възможност нещо да те изненада намаляваш превантивно така че да можеш да реагираш.

Последна редакция: нд, 03 сеп 2023, 20:35 от bboiko

Общи условия

Активация на акаунт