Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 18 775
  • 572
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 5 834
Шофьор съм, но не активен. Не давай акъл ти, защото децата ти не пресичат там всекидневно. Чудя се какъв е проблема да де кара бавно в този участък, не разбирам. Това е малка пресечка, какво ти бърка в задника, че апелирам да се бавно там?

А защо само там? Ако се направи за "Гурко" трябва да се направи за още 1000 други улици. И какво ще стане с трафика в София? А замърсяването?

Нямахте ли метро? Ще направят паркинги близо до по-отдалечена спирка на метрото и хората ще паркират там, а после ще се придвижват с метрото. Така ще се намалят и трафика, и замърсяването.
Точно вчера мъжът ми пожела да пие две бири на обяд и аз шофирах два часа. Някои отсечки бяха с ограничение на скоростта, въпреки че нямаше жива душа на пътя. Ами намалявах си скоростта и пъплех, докато излезем от зоната. Изобщо не съм се замисляла дали е нужно. Пак казвам, жива душа нямаше на пътя….Въпрос на вътрешна дисциплина и отговорност.

# 481
  • Мнения: 50 839
Когато решим да пием бира или вино ходим пеша, не шофираме изобщо. Хем екологично, хем здравословно, хем намаляваме задръстванията.

# 482
  • Мнения: 22 018
Сега чета за някакъв пийнал шофьор край Поморие, който даже размахвал пистолет. С жена и 4 деца в колата. Кои са тия жени, които си  качват децата при пияниците? И те нямат никакъв акъл.

# 483
  • Мнения: 6 325
Каква е пък тази жена, дето никога не се е возила при пил мъж шофьор😀
Това тук си е ежедневие.

# 484
  • Мнения: 22 018
Notaris, за теб всички разбрахме, че всички возиш, след като си пил.

# 485
  • Пловдив
  • Мнения: 27 056
Каква е пък тази жена, дето никога не се е возила при пил мъж шофьор😀
Това тук си е ежедневие.
Ето ме. Приятно ми е да се запознаем. НИКОГА не съм се возила при пил мъж шофьор ( и при пила жена). Всичко над 100 милилитра ( под половин кенче) бира е пил и не се качвам.

# 486
  • Другата България
  • Мнения: 42 241
Пропусна “тук“ .
Радвай се, че не си в обкръжението на въпросния.

# 487
  • Мнения: 12 180
Подобно поведение, ако заявките ти са реалност, а не просто опити да се правиш на интересен в интернет, плачат за много повече от “заяждане”.

# 488
  • Мнения: 4 244
Каква е пък тази жена, дето никога не се е возила при пил мъж шофьор😀
Това тук си е ежедневие.
След едно такова пътуване като доста по-млада, реших, че ще се науча да шофирам, за да не завися от други хора. Аз не пия и винаги шофирам когато се налага.

# 489
  • София
  • Мнения: 20 720
Гарганела, ти си благодат за мъжете...
Ама този не просто е пил, той се е наковал добре. 2 промила е много, ММ казва, че е половинка концентрат. Обаче жената с него не била видяла, той сигурно си е сипвал тайно под масата.

# 490
  • Мнения: 3 849
Да бе, и до колата е ходил бързо и стройно и хич не е завалял като говори...
Сигурно и тя смята като оня Муньос - всичко по-малко от чист спирт не е алкохол.

# 491
  • Мнения: 50 839
Това с несъобразената скорост е много удобна вратичка понякога. Никъде не е указано как се определя, че има такава, но си спомням, че някой беше бутнал пешеходец през нощта на магистралата и пак полицията казала, че ако бил карал с 30 км/ч е щял да спре, тоест несъобразена скорост...

# 492
  • Мнения: 4 238
Е то това е че санкцията е след дъжд качулка. Нали идеята е да няма невинни жертви и да се намали броя на проишествията. Какво я грее майката на убитото дете, че идиота ще влезе в затвора? Отделно, ако този влезе в затвора, кое ще спре малоумниците като него да се качат пияни в колите си? Ако се вземат превантивни мерки, ако има повече контрол, ако постоянно отвсякъде се набива, че не може в центъра на голям град като София да се шофира със 70 км./ч. и прочие, и прочие, някой ден може и тук подобни злощастни инциденти могат да намалеят.
Много е просто. За да намалиш жертвите на пътя, първо трябва да видиш защо умират. Ние не гледаме това. И понеже не гледаме това, за това и ти задаваш неправилният въпрос: кое ще спре малоумниците да се качват пияни в колите си. А правилният въпрос не е този. Когато си зададем правилният въпрос, а именно: кое ще спре малоумниците да нарушават закона за движение по пътищата, тогава и само тогава жертвите ще намалеят. Защо това е правилният въпрос. Ами защото статистиката казва че в 99% от случаите при смъртта на пътя има нарушение на закона за движение по пътищата. Много са редки случаите при които при смърт на пътя няма нарушение на правилата за движение, както е в случая с прегазеното дете от шофьор на Тир, впоследствие нападнат и убит от тълпа роми, близки на детето.

Скрит текст:
Защо неадекватните промени в закона за пияни и дрогирани шофьори не помагат, и няма да намалят смъртта на пътя. А те са неадекватни по отношение на отварянето на вратата в закона невинни хора, да бъдат наказвани като престъпници. Заради несъвършенствата в закона меко казано, неточността на тестовете за наркотици (фалшиво положителните резултати са 7 процента от тестовете, заради над 400 вида лекарства които ги активират, неправилно съхранение извън температурният диапазон през лятото и зимата, нужен за точността им, липсата на редовна калибровка от страна на служителите на МВР, заради употреба на енергийни напитки от страна на водача и т.н., заради която неточност на тестовете, полицаите отказват да се тестват с тях. Липсата на законови разпоредби кога един човек е под въздействието на наркотици и кога не, за разлика от алкохола където ясно е записано каква концентрация в кръвта променя съзнанието на шофьора и го прави опасен за движението.) (Да речем пред закона, употребяващите напълно законното и легално в България СБД, са наркомани, защото държавата приема за дрогиран шофьор такъв който кара след употреба, а не под въздействие, за това лабораториите обявяват за наркомани хора, които не вършат нищо нелегално в България.) Това е друг проблем отделен от неточността на тестовете. Да не говорим че когато в България се разрешат за употреба лекарствата на основата на Канабис, като всички държави около нас, Македония, Румъния, Сърбия, Турция и т.н. без психоактивната съставка на Канабиса, тия хора пред закона ще са наркомани. Защото ние наказваме за шофиране след употреба, а не под влияние. А за да наказваме колкото се може повече хора като дрогирани шофьори, закона правилно наказва хора за шофиране след употреба, вместо под влияние. И правилно търсим в кръвта им непсихоактивни съставки, вместо психоактивни. Защото тогава като законодател ще започнеш да наказваш само хората които наистина сядат да шофират дрогирани и изведнъж хванатите ''дрогирани'' водачи на пътя в пъти ще намалеят. Разбира се тогава няма да можем да се хвалим с големи успехи в борбата с войната на пътя, както почнаха да се хвалят и сегашните управляващи като всички предишни, друг е въпроса защо измерваме успехите в борбата за безопасност на пътя с брой хванати дрогирани шофьори, и за да са повече си направил така неадекватно закона, (тука вината не е на сегашните управляващи, а на предишни, това творчество в закона е на Волен, Валери и патриотите), вместо да измерваш успехите в борбата за безопасност на пътя, с по малко жертви. Те и други неадекватни промени в закона са правели, като забраната на частните линейки да карат пациенти в животоопасно състояние, с която лично се сблъсках, докато близкият ти умира, линейки няма, казват ти по телефона че екипите са претоварени, няма скоро да дойдат съжаляват и  т.н., а не можеш да повикаш частна линейка, дори и да подпишеш декларация че ги освобождаваш от отговорност, ако близкият ти почине по пътя, защото закона го забранява, заради Волен и Валери, пример за неадекватни закони, които буквално убиват, но това е отделна тема.

И стигнахме до същината на въпроса, защо ние не се борим за по малко жертви на пътя.... Ами за целта трябва да видим защо умират хора на пътя. Всяка година в България умират между 500 и 600 души на пътя. В 99% от случаите имаме нарушение на правилата за движение. Единични изключения са случаите в които при смърт на пътя няма нарушение, като да речем при шофьора на Тир, убит от бандата цигани. Какво правим срещу основният причинител на смъртта на пътя. Абсолютно нищо не правим. Аз чакам кога някой от политиците ще каже, абе дами и господа, я вижте каква е статистиката за смърт на пътя, при 99% от случаите има нарушение на правилата за движение. Дори и в катастрофите със смърт на пътя, при които има пиян водач, които са 3% от тези 99%, пак имаме задължително нарушение на пътя, дори и в тия 3%. Какво правим по този въпрос. Когато осъзнаем, че мерките трябва да са насочени към нарушенията на пътя, защото те отнемат човешките животи, според статистиката. Тогава ще си зададем въпроса, защо този човек например е карал с превишена скорост в центъра на София. Ами естествено че ще кара, защото знае че най лошото което може да му се случи, е да го глобят. Той неколкократно вече е глобяван за нарушения на правилата за движение. Той не уважава правилата за движение по пътя, не защото е седнал да кара пиян, а защото през годините неколкократно е разбрал, че може да не ги спазва, и нищо няма да му се случи освен да плаща глоби. По същият начин, е разсъждавал и шофьорът прегазил влюбената двойка в София, заради превишена скорост, по същият начин е разсъждавал и фена на Левски загубил контрол над автомобила заради висока скорост и завъртял се в насрещното, удрайки се в Тир и погубвайки заедно със себе си още трима фенове на Левски и т.н. Аз например съм за, да отнемаме коли, без да наказваме невинни хора в процеса, на шофьорите рецидивисти, какъвто е случая с тоя шофьор блъснал детето. Трябва в закона спешно да се въведе правило за натрупване на обществено-опасни нарушения на пътя и когато се мине определена граница, от да речем 5 ли ще са, 7 ли ще са, 6 ли ще са, въпрос на дебат, колко трябва да са, кои да влизат там, примерно неслагането на колан не е обществено опасно нарушение, но други нарушения са обществено опасни нарушения на правилата за движение на пътя и трябва да влизат там. Тези които причиняват смъртта на пътя, висока скорост, неправилно изпреварване, тогава можем да дисциплинираме шофьорите, да спазват правилата за движение, които са и в техен интерес, освен в интерес на другите участници в движението, пешеходци и шофьори. Тогава и трезвения и пияния, ще си помисли дали да натиска педала над ограничението при положение, че държавата отнема коли за няколко такива нарушения. Ама това никой не чувам да го предлага. Да почнем да се борим с това което предизвиква 99% от смъртта на пътя. Неуважението към правилата на пътя. Много е просто, всички почнем ли да спазваме правилата, без значение бързаме ли, не бързаме ли, изнервени ли сме или не, тогава ще намалее смъртта на пътя, защото случаите със смъртта на пътя без нарушение на правилата за движение са единични, в 99% от случаите има такова.

Последна редакция: вт, 05 сеп 2023, 21:12 от Никола Тесла

# 493
  • Мнения: 6 325
Ама те крадат парите, вместо да ги дадат за превенция и контрол.

Камери на всеки ъгъл, фишът директно при работодателя или при кварталния, който ти го носи вечерта вкъщи и много бързо ще се отучим от нарушения.

# 494
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 555
И в този целия ферман, който о, боже... изчетох, в крайна сметка как предлагаш  да бъдат накарани хората, които не зачитат ред и правила, да започнат да спазват правилата? Не ми стана ясно, сори.
Аз предлагам, мисля, че вече го писах в тази тема, за транспортни престъпления да няма споразумения и всякакви други специални производства, включително условно осъждане, и да се търпят ефективни наказания.

Общи условия

Активация на акаунт