Професия учител - 16

  • 45 235
  • 739
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 2 027
Вела , по индивидуален план ще учи детето. Той също е в доста тежко състояние- никаква обратна връзка, не вижда, не може да пише, не отговаря ( а и мисля, че не говори като цяло). Там комуникацията е еднопосочна.
По думите ти да разбирам, че ти правиш план,а не разпределение. В такъв случай за тези деца какво ще се въвежда в електронния дневник?

# 721
  • Добрич
  • Мнения: 5 493
Вела , по индивидуален план ще учи детето. Той също е в доста тежко състояние- никаква обратна връзка, не вижда, не може да пише, не отговаря ( а и мисля, че не говори като цяло). Там комуникацията е еднопосочна.
По думите ти да разбирам, че ти правиш план,а не разпределение. В такъв случай за тези деца какво ще се въвежда в електронния дневник?

Игра на думи. Вече няма разпределения. Същото е.
В електронния дневник не сме писали отделно теми за децата със СОП.

# 722
  • Мнения: 23
За изплащане на гориво какви условия имаше? Задължително ли е автомобилът да е на твое име и адресната ти регистрация да е в града, до който пътуваш?

Също така имам отново въпрос за сключване на друг трудов договор на 4 часа, освен основния 8-часов учителски. Получих си трудовия договор, в него никъде не е упоменато нещо за това дали имам право, дали трябва да искам разрешение от директора и т.н., тоест сега длъжна ли съм да искам разрешение от училището или щом в трудовия договор не е упоменато може да не ги питам изобщо?

# 723
  • European Union
  • Мнения: 1 462
За горивото всеки счетоводител си решава и си прави каквото иска - по мои наблюдения. Стискаме зъби и се примиряваме.

Има становище на СБУ относно повишението на лица, които не са в трудови отношения към 1.09 с предишния работодател. В общи линии МОН трябвало да разтълкува, но синдикатите казват всеки работник да пусне заявление към предишния работодател и при отказ да си търси правата в съда. Пише, че работодателят може да променя трудовия договор едностранно при повишение на заплатата и в този смисъл няма нужда от допълнително споразумение .

# 724
  • София
  • Мнения: 2 132
Вела , по индивидуален план ще учи детето. Той също е в доста тежко състояние- никаква обратна връзка, не вижда, не може да пише, не отговаря ( а и мисля, че не говори като цяло). Там комуникацията е еднопосочна.
По думите ти да разбирам, че ти правиш план,а не разпределение. В такъв случай за тези деца какво ще се въвежда в електронния дневник?
Прави се индивидуална учебна програма. Редно е да се прави с екипа за личностно развитие, но реално се прави само от учителя. Разликата с разпределенията е, че просто се изписват темите, без да се описват по дати/седмици.
Имам бланка някъде ако искаш ще потърся.

Има ли някой, който преподава пространствен дизайн, интериорен дизайн или подобно?

# 725
  • Мнения: 165
Прави се индивидуална учебна програма. Редно е да се прави с екипа за личностно развитие, но реално се прави само от учителя. Разликата с разпределенията е, че просто се изписват темите, без да се описват по дати/седмици.
Имам бланка някъде ако искаш ще потърся.

Има ли някой, който преподава пространствен дизайн, интериорен дизайн или подобно?

Аз ще преподавам техническо и проекционно чертане за първа година, ако сметнеш, че е нещо общо.

# 726
  • София
  • Мнения: 2 132

Аз ще преподавам техническо и проекционно чертане за първа година, ако сметнеш, че е нещо общо.
Пиша ти лично.

# 727
  • Мнения: 2 027
Вела , по индивидуален план ще учи детето. Той също е в доста тежко състояние- никаква обратна връзка, не вижда, не може да пише, не отговаря ( а и мисля, че не говори като цяло). Там комуникацията е еднопосочна.
По думите ти да разбирам, че ти правиш план,а не разпределение. В такъв случай за тези деца какво ще се въвежда в електронния дневник?
Прави се индивидуална учебна програма. Редно е да се прави с екипа за личностно развитие, но реално се прави само от учителя. Разликата с разпределенията е, че просто се изписват темите, без да се описват по дати/седмици.
Имам бланка някъде ако искаш ще потърся.

Има ли някой, който преподава пространствен дизайн, интериорен дизайн или подобно?
Ако е удобно, бих се радвала да ми изпратите, за да погледна.

# 728
  • Мнения: 4 808
За горивото всеки счетоводител си решава и си прави каквото иска - по мои наблюдения. Стискаме зъби и се примиряваме.

Има становище на СБУ относно повишението на лица, които не са в трудови отношения към 1.09 с предишния работодател. В общи линии МОН трябвало да разтълкува, но синдикатите казват всеки работник да пусне заявление към предишния работодател и при отказ да си търси правата в съда. Пише, че работодателят може да променя трудовия договор едностранно при повишение на заплатата и в този смисъл няма нужда от допълнително споразумение .
Аз не разбрах това становище има ли задължителен характер? Защото аз стигнах до зам.-кмета по образованието и тя ми изпрати един документ, в който се казва, че само ако си в трудово правоотношение, тогава ти се полага увеличението. Каза: "Ние искахме увеличението да е за всички", но директорите не бяха съгласни и поискаха консултация с адвокати". И това, което тя ми изпрати, беше становището на адвокатите. Според мен трябва да има отделна заповед по този казус или допълнение към анекса. Така излиза, че всеки ще се спасява поединично. Аз смених работата в края на май. Бях на половин бройка в предното училище, така че парите не са чак толкова много, но защо да ги губя?! Имаме колега, освободен през юли, при него става въпрос за доста по-голяма сума.

# 729
  • Мнения: 1 802
Вела , по индивидуален план ще учи детето. Той също е в доста тежко състояние- никаква обратна връзка, не вижда, не може да пише, не отговаря ( а и мисля, че не говори като цяло). Там комуникацията е еднопосочна.
По думите ти да разбирам, че ти правиш план,а не разпределение. В такъв случай за тези деца какво ще се въвежда в електронния дневник?
Работила съм с всякакви деца със СОП. Щом е на индивидуално обучение, значи ще има редукция на часовете и тя ще бъде значителна. Директорът определя по кои предмети каква ще бъде редукцията и това се гласува на педагогически съвет. Едва тогава ще правите индивидуални учебни програми. Ако детето е в дневна форма, процедурата е същата, само че ще посещава отделни часове заедно с класа. По принцип толкова тежко увредени деца са с асистент и основната цел на обучението е социализация - да е сред други деца на неговата възраст. За децата със СОП се изготвя план, при нас класните ръководители го изготвят съвместно с ресурсния учител, а преподавателите изготвят индивидуални учебни програми. Аз също дълго време не правех разлика между план и програма. В плана се описва състоянието на детето, неговите потребности и целите на обучение, предметите по които ще се обучава и какво е оценяването - качествено или количествено, специфичните методи на обучение и дидактическите материали.

# 730
  • София
  • Мнения: 2 132
Децата със специални образователни протребности по индивдуален план не влизат в клас. Влизат тези, които са в комбинирана форма на обучение.
Друг въпрос е защо има необучаеми деца, които са "годни за обучение" в училищата, па макар и на ИФО. По този начин не им се помага изобщо- напротив.

Последна редакция: пн, 11 сеп 2023, 07:12 от Geraldine

# 731
  • Мнения: 2 027
Детенцето, на което ще преподавам, не посещава физически училище, а часовете са му онлайн.

# 732
  • Мнения: 4 808
И аз имам такова детенце на ИФО, ходим в съседното село. Детето не говори, на количка е, разбира само елементарни неща, изобщо не е за масовото училище. Тъпчем на едно място и само отчитаме дейност.
Току-що зам.-директорката от бившето ми училище ми каза по телефона, че на напусналите не ни се полага увеличение. И да имало становище на синдикатите, трябвало да се види дали е прието.

# 733
  • Добрич
  • Мнения: 5 493
При нас учениците със СОП посещават учебните часове заедно с класа, но не учат нещата, заложени в учебната програма за съответния клас. Правим за тях отделен тематичен план (програма) и ги оценяваме с качествени оценки. Имали сме и ученици, които са със СОП, но учат по учебната програна на класа и се оценяват с количествени оценки.  И едните и другите имат по 2-3 часа седмично занятия с ресурсен учител.

# 734
  • Мнения: 21
Здравейте, колеги. Рових из наредбите в МОН, но не успях да намеря отговор. Отпадат ли входните равнища и има ли промени в учебните програми по БЕЛ(отпаднали теми)?

Общи условия

Активация на акаунт