СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 138 171
  • 1 587
  •   2
Отговори
# 705
  • Мнения: 3 532
Не коментирам дали е правилно или не, но преди 3 години синът ми го оформиха  с 5 за годината и след това явно след като сравниха точките му от НВО, изтриха оценката му и я промениха на 6. Истината е, че  резултатите му от НВО му баха достатъчни да влезе където искаше дори и с 5 за годината, но явно съвестта на учителя проработи, защото там имаше лично отношение и съответно моето дете не беше от любимците. Фактите обаче са си факти и няма как да имаш 90 точки на НВО математика и да го отдадеш на късмет.
Разбира се има го и другият вариант,  че стресът може да попречи на много знещи деца да не се представят много добре и съответно там не е редно да им се намаля годишната оценка.
Просто споделям опит ...
Въпросите са 2 тук.
Единият дали да не задължат учителите да са оформили оценките преди НВО, за да се избегне това учителите да наказват деца, които не са успели да си покажат максимума.
Вторият въпрос е като не ги махат тези оценки да има някакви механизми да се минимизира несправедливостта, която пораждат.
Вашият случай е съвсем частен и касае личното отношение от преподавател към дете (което е силен аргумент за махане на тези оценки от балообразуването), но детето с 84 т. пак щеше да със същото, очевидно достатъчно добро ниво, но да е за 5 по скалата.
Средните оценки на един преподавател, ако се разминат доста със средните НВО точки в някоя посока обаче са сигурен индикатор, че нещо не  наред. И при това оформени преди НВО. Да напасват годишните оценки по НВО съвсем ги обезсмисля като компонент в бала.

# 706
  • София
  • Мнения: 399
Както казах нямам претенции да й дадат точки за този въпрос. Явно, че не го е разбрала коректно. Факт е, че доста деца са объркали точно него и това ме навежда на мисълта, че или умишлено картинката е сложена там, или някой не го е домислил.
Явно е подвеждащо. Моето дете също е написало бивните в началото. После е прочел думата ДВЕ и това, че трябва да са конкретни данни и ги е задраскал и е оставил само ръст и тегло. Сетил се е и не е справедливо да има еднакви точки с друг, който не се е сетил.

# 707
  • Мнения: 12 977
В четвърти клас моето дете имаше тройки като текущи оценки, имаше и 2 по мат. На НВО изкара 4 максимални резултата, които рефлектираха в четири отлични оценки за годината, влезе и в МГ.
Двойката по мат я открих година по-късно, имаше 2 на верни задачи.
Отличниците на класа покриха около 50% по мат. и БЕЛ.

# 708
  • Мнения: 9 515
Е, моята пък е дописала бивните заради "две"... бъг в системата заради учене по биология "по-голям ръст и тегло" за нея са едно цяло Close

# 709
  • Мнения: 54
Според моята дъщеря може спокойно да се спомене името на Ева в преразказа, защото се разказва от името на неутрален разказвач, а той знаел всичко, което се случва в историята. Не знам дали е права.
За това дали да се отнемат точките или не на децата, извлекли информация от изображението освен от таблицата и текста, разсъждавам като майка, а не като специалист. Тя е отговорила вярно и е много доволна от това, че не е объркала. За нея ще бъде несправедливо тези, които не са разбрали условието да вземат същите точки като нея. По математика е слаба и никой не я съжалява, че не е разбрала условието. На дадена задача, ако отговорът е 2, а тя е получила 3, задачата не е вярна и не получава точки, защото не е съвсем разбрала заданието.
Учителят по БЕЛ ни каза, че не е писал 2-ки на деца, защото от МОН можели да гледат в школо и да проследяват оценките и ако имало големи несъответствия, можело да им изискат обяснение. Това ми дава яснота защо се изчакват резултатите на децата от нво за оформяне. По математика е между 4 и 5 втория срок, първият е с 5 и искрено се надявам да я изпитат, за да я оформят с 5 за годината и резултатът от нво да не се вземе под внимание, но уви редки са случаите, в които това се случва. За математиката ще си пожелаем да сме живи и здрави Blush и разчитаме на БЕЛ за отлично представяне и коректно оценяване.

# 710
  • Мнения: 9 050
Всеки път се изненадвам от глупоста за комбинацията между срочни оценки и НВО.
Все пак НВО-то е еднократен резултат, тоест ако детето ина една допълнителна оценка това дали ще промени коренно годишната му оценка?
Поредната психоза за децата. Та ако учителката за една година /или три/ не е разбрала какво знае детето и какво покрива, ще чака НВО за да си върже гащите ли? И как се определя дали 6-ца от СМГ е равна на 6-ца от училището в село Куртово конаре?

# 711
  • Мнения: 9 515
За балообразуването са от равни, по-равни  Smiling Imp

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 12:32 от peneva_a

# 712
  • София
  • Мнения: 7 158
Моят пък е писал "размер и тегло", и предполагам, че няма да му зачетат размера...

НВО е еднократно събитие, не ми се вижда редно да се търси обвързаност с годишна оценка. Може някого да го е болял корем и да не се е представил на ниво, откъде-накъде ще му понижат и годишната, и бала съответно?!

# 713
  • София
  • Мнения: 1 622
Аз  сега подпалих много с учителката по БЕЛ. Обади ми се детето, че ги разиграва колко ще им пише, щяла да им каже допълнително, имало време, ама днес щяла да ги изпитва, ама нямало... Еееей, тази игра на власт и нерви ме побърква. Защо, защо трябва един педагог (на теория) да е толкова гаден, че да се гаври с нервите на децата в деня преди матура. Наистина не мога да разбера що за идиот трябва да си да правиш подобни циркове.

# 714
  • Мнения: 2 189
В нашето училище правиха пробни матури. Срочните, съответно годишните оценки се заформяха 4 по математика и на кантар между 5 и 6 по БЕЛ. Обаче им преобразували точките към оценки и изкарал 5-ци на двете. Г-жата по математика казала, че няма да пише оценката като текуща, а по БЕЛ ги написа и прецака успеха ни. Но нашето училище има тенденцията да закопава учениците да останат тук, заради субсидията и защото всички бягат към областните градове след 7 клас. В деня, в който детето питало г-жата по БЕЛ дали има шанс за 6 за годината (отговорила, че трябва да му разгледа оценките), му пляснала 4-ка в края на часа. Евала, че си търсите правата- на село нямаме този лукс.

# 715
  • Мнения: 9 050
В нашето училище правиха пробни матури. Срочните, съответно годишните оценки се заформяха 4 по математика и на кантар между 5 и 6 по БЕЛ. Обаче им преобразували точките към оценки и изкарал 5-ци на двете. Г-жата по математика казала, че няма да пише оценката като текуща, а по БЕЛ ги написа и прецака успеха ни. Но нашето училище има тенденцията да закопава учениците да останат тук, заради субсидията и защото всички бягат към областните градове след 7 клас. В деня, в който детето питало г-жата по БЕЛ дали има шанс за 6 за годината (отговорила, че трябва да му разгледа оценките), му пляснала 4-ка в края на часа. Евала, че си търсите правата- на село нямаме този лукс.
Не знам от къде сте и каква е тази идея да закопават децата за да останат, но аз бих цъфнла при госпожата на секундата. То по-кофти няма как да стане, та бих и разяснила няколко неща.

# 716
  • Мнения: 1 222
Ето за това обичам математиката. Утре няма да има , бивни и ръст и тегло и кое влиза и кое не.
Или си решил задачата или не. Аман от локуми тука.
Пък и колко да вземат от 4 точки на въпроса с “ръст и тегло”?-   най - много 0,5 няма да са всичките я!!!

# 717
  • Мнения: 34
Очаквам НВО да се взема основно в посока +. С делегираните бюджети никое училище няма интерес да слиза надолу в статистиките за успеваемост. Добро, лошо, случайни събития, НВО-то си е относително обективна форма на оценяване, предвид предимно субективните балообразуващи в различни училища.

# 718
  • Мнения: 6 382
Ето за това обичам математиката. Утре няма да има , бивни и ръст и тегло и кое влиза и кое не.
Или си решил задачата или не. Аман от локуми тука.
Пък и колко да вземат от 4 точки на въпроса с “ръст и тегло”?-   най - много 0,5 няма да са всичките я!!!

Няма локуми. Задачата е пределно ясна. Въпросът е, че дори възрастни не практикуват адекватно четене с разбиране. И после съставителите са виновни. Ами този път не са. Конкретната задача цели да установи именно дали децата успяват да четат и правят изводи първо от въпроса, а после и от двата текста. Да анализират и да правят причинно-следствени връзки.

И се молете да няма грешна задача, както безброй предишни пъти.

# 719
  • Мнения: 463
Ако има грешна задача, кой ще е виновен родителите или съставителите?

Общи условия

Активация на акаунт