СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 138 167
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 34
Очаквам НВО да се взема основно в посока +. С делегираните бюджети никое училище няма интерес да слиза надолу в статистиките за успеваемост. Добро, лошо, случайни събития, НВО-то си е относително обективна форма на оценяване, предвид предимно субективните балообразуващи в различни училища.
Не е за радост това и е част от бъговете...
...Справедливото не е в по-високи оценки за всички.
Аз не се радавам, че резултатът ще бъде повишен с НВО, а го казвам като следствие от ефекта на делегираните бюджети. Училището ни показва съпоставими с оценките резултати от НВО. Но кварталните училища масово на 100 т. мат. и БЕЛ показват до 60 на НВО. Да, но 50 са си 50 при балообразуването, не е като 39.

# 736
  • Мнения: 56
Здравейте, ще има ли тема за предположение за вида на задачите от втори модул по математика?
Например: за 22 задача - движение или работа?за 23 задача -Триъгълник или успоредник?

# 737
  • София
  • Мнения: 209
Вчера беше освободен заради НВО по английски и класната извини отсъствията след като и писах в Школо. Днес отново не отиде, но е втора смяна, с намалени часове и такъв дъжд се изсипва отново, че нямаше смисъл само да се разкарва и да се мокри.
За утре сме се настроили за по-трудни задачи. Пререшил е вторите модули от последните години и се надявам утре да се справи.

# 738
  • София
  • Мнения: 465
Аз пък моя чинно го пратих на училище, но класната минала по някое време и ги изгонила, всичките 5 човека, дето били там Simple Smile Казала им да ходят да се разхождат...

# 739
  • Мнения: 6 382
Ето ти ги и "локумите", за които говорим. Ако верните ДВЕ особености присъстват в отговора, какво правим?
И от един сгрешен отговор, следва липса на четене с разбиране?

Следва, че не е разбрана задачата, ДА. А тя е да се намерят САМО две особености, които според ТЕКСТА го отличават, и за същите тези две особености В ТАБЛИЦАТА са посочени конкретни данни.
Защо се правите на луди? Посочването на трети отговор, който не отговаря точно на трите изисквания на задачата е грешка и показва неразбиране на условието.
Бивните ги няма в таблицата. И това показва неразбиране на условието и проблем с чененето с разбиране, нещото, което оценява тази задача.
Задачата е изпълнена частично и въпреки двата верни отговора, посочването на трети е грешка и следва да се санкционира.

# 740
  • София
  • Мнения: 20 052
Lazybug, всъщност много зависи кое е училището. Ако е ОУ, да, понеже ще се перчи с успеваемост и  така ще привлича като магнит желаещи да учат в него от 1 клас. Но ако е СУ, съвсем не е задължително да е такъв подходът.  Няколко страници по-назад споменах за оставащи сигурно над 20 деца на поправителен по мат в едно такова СУ с три седми класа. Ми политиката  с делегираните бюджети може  и наопаки да носи бонуси.. Оставяме децата на поправка, който я взел сега, взел я, ако не на септемврийската дата ще го пуснат (но  важното е, че няма да се запише другаде преди това), орязваме ги като годишни оценки, нивото по принцип е било ниско през трите години, балът им става също нисък, не са конкурентни за по-добрите училища и пред избора да бият път  за тоя що духа до училище Х, което е на такова или по-ниско ниво, на каквото е и досегашното им У, ще решат да си останат просто в досегашното. И хоп, парите остават, защото си вървят с ученика..

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 14:03 от пенсионирана русалка

# 741
  • Мнения: 837
Здравейте, ще има ли тема за предположение за вида на задачите от втори модул по математика?
Например: за 22 задача - движение или работа?за 23 задача -Триъгълник или успоредник?
Аз предполагам работа или от тези общите, които не влизат в основните типове. Може и движение. Геометрията е безкрайна, а реално всички задачи се решават с теоремите за успоредни прави, еднакви триъгълници, сбор от ъглите и правоъгълен триъгълник. Важното е да се разчете условието и да се направи верен чертеж. Дано не са трудни.

# 742
  • Мнения: 142
Според моята дъщеря може спокойно да се спомене името на Ева в преразказа, защото се разказва от името на неутрален разказвач, а той знаел всичко, което се случва в историята. Не знам дали е права.
За това дали да се отнемат точките или не на децата, извлекли информация от изображението освен от таблицата и текста, разсъждавам като майка, а не като специалист. Тя е отговорила вярно и е много доволна от това, че не е объркала. За нея ще бъде несправедливо тези, които не са разбрали условието да вземат същите точки като нея. По математика е слаба и никой не я съжалява, че не е разбрала условието. На дадена задача, ако отговорът е 2, а тя е получила 3, задачата не е вярна и не получава точки, защото не е съвсем разбрала заданието.
Учителят по БЕЛ ни каза, че не е писал 2-ки на деца, защото от МОН можели да гледат в школо и да проследяват оценките и ако имало големи несъответствия, можело да им изискат обяснение. Това ми дава яснота защо се изчакват резултатите на децата от нво за оформяне. По математика е между 4 и 5 втория срок, първият е с 5 и искрено се надявам да я изпитат, за да я оформят с 5 за годината и резултатът от нво да не се вземе под внимание, но уви редки са случаите, в които това се случва. За математиката ще си пожелаем да сме живи и здрави Blush и разчитаме на БЕЛ за отлично представяне и коректно оценяване.
Мисля че не проблем споменаването на името. Моята дъщеря завърши миналата година 7 клас и си спомням , че учителката й каза за неутралния разказвач, че е всевиждащ. Мисли, сънища всичко вижда и трябва да се напише. Изкара висока оценка и явно е така. Успех на всички!

# 743
  • Мнения: 463
Fancy, върни се прочети мненията по темата отново!
А също и конкретния 16-ти въпрос.
Не мисля, че има смисъл да спамим темата. Превръща се в безсмислен спор "Кой е по-по-най"!

# 744
  • Мнения: 68
Понеже още дъвчем бивните Kissing Heart, аз така и не разбрах - на ученик, който е посочил верените отговори според ключа (ръст и тегло) + бивни или др., как се оценява? Ще му дадат 4 т., ще му дадат 0 т., или ще му отнемат някакви точки от максималните 4?
Доколкото на мен ми е обяснила приятелка проверител по  литература, ако е посочено трета разлика при положение че са поискани ДВЕ - Точки изобщо не се отсъждат за задачата. Тоест  0  точки , но разбира се при мен е ЕЖК и  не е последна инстанция...

# 745
  • Мнения: 2 320
Всеки проверител има собствено мнение Simple Smile.
В събота започват да проверяват и ще имат разписани инструкции.
А пък след 2 седмици всички ще знаем Wink.
Успех и спокойствие утре на всички! На по-тревожните - НАЗДРАВЕ от обяд Simple Smile

# 746
  • Мнения: 843
Fancy, върни се прочети мненията по темата отново!
А също и конкретния 16-ти въпрос.
Не мисля, че има смисъл да спамим темата. Превръща се в безсмислен спор "Кой е по-по-най"!
Бобец не го приемай така. Никой не казва, че някое дете е по или най и правилният отговор или допусната грешка на някой от въпросите характеризира детето като по-глупаво или като по-умно от другите.
Преценката според мен ако е обективна, съвпада напълно с мнението на Fancy
 Самодве характеристики дадени както в таблицата, така и в текста.
Да, подвеждащо е наистина, но реално верният отговор от МОН е посочен категорично и няма поле за други вариации от дадените от тях - и, или и т.н.
Не знам защо това се превръща в някакъв спор, излизащ от рамките на обикновената дискусия.

# 747
  • Мнения: 6 382
Fancy, върни се прочети мненията по темата отново!
А също и конкретния 16-ти въпрос.
Не мисля, че има смисъл да спамим темата. Превръща се в безсмислен спор "Кой е по-по-най"!

Прочела съм ги много внимателно.
Ти отново прочети въпрос 16 и наблегни на последната му част. И после погледни дали в таблицата има данни за третото грешно.
Едно е кое е правилно  изпълнено задание. Второ е на кого какво му отърва да счита за правилно. И съвсем трето е МОН дали ще заложат намаление на точки за трети грешен отговор.

И не, няма по-по-най. Има вярно и точно изпълнена задача, и неточно изпълнена задача.

Има безброй помагала за четене с разбиране, в които се отработва именно това умение - да могат да четат внимателно, да разбират какво точно ги питат, да отсяват частично верните отговори, и накрая да посочат единствено точно верния.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 21:58 от Fancy

# 748
  • Мнения: 1 222
Не пише САМО ДВЕ  на 16 задача.  Този изпит е Бел, а не математика, че толкова да го разискваме.
Как на някои хора не им омръзна да повтарят едно и също през два поста.

# 749
  • Мнения: 468
Според мен, когато се съдържа пълния верен отговор, но е посочено и нещо отгоре, означава, че задачата е разбрана частично и не е редно да се отнема пълния брой точки. Не може да се приравнява дете, написало верния отговор + нещо невярно, на дете, което не е написало нищо или е написало неверен или ненапълно верен отговор. Санкция бих приела, примерно, в рамките на -1 т.

Общи условия

Активация на акаунт