СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 138 137
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 837
Аз не мисля, че може да им се падне такава задача (кото тази с чирака и майстора от 2016 г.), защото не са учили задачи, които се решават с неравенства, както и параметрични уравнения, като такива съм виждала в по-старите матури. Не знам кога промениха програмата. Може и да бъркам.

Има раздел за неравенства. Както и неравенства в триъгълник.
Едно е да решаваш линейно неравенство, съвсем друго е да съставиш неравенство с цел да решиш задача. На решаването на текстовите задачи май му викат "моделиране с уравнения", може би решаване задача от тоя тип е "моделиране с неравенства", знам ли.
А неравенствата в триъгълник пък са нещо съвсем отделно и изключително просто и логично.

# 781
  • Мнения: 37
Как са децата ви днес? Решаваха ли задачи, че моето го понатиснах да работи още малко на втори модул, може и грешка да е, ама викам за успокоение.

# 782
  • Мнения: 6 382
Аз не мисля, че може да им се падне такава задача (кото тази с чирака и майстора от 2016 г.), защото не са учили задачи, които се решават с неравенства, както и параметрични уравнения, като такива съм виждала в по-старите матури. Не знам кога промениха програмата. Може и да бъркам.

Има раздел за неравенства. Както и неравенства в триъгълник.
Едно е да решаваш линейно неравенство, съвсем друго е да съставиш неравенство с цел да решиш задача. На решаването на текстовите задачи май му викат "моделиране с уравнения", може би решаване задача от тоя тип е "моделиране с неравенства", знам ли.
А неравенствата в триъгълник пък са нещо съвсем отделно и изключително просто и логично.

За да не съм голословна. Учебник по математика за 7 клас на Архимед, страница 201, задача 5. Не са пред мен и учебните тетрадки, но съм сигурна, че и там има такива задачи.

 
А това е програмата според МОН. Вътре пише: 5.6 Приложение на линейните неравенства. - умее да използва неравенствата при моделиране на ситуации.

Отделно, че във всеки сборник има И раздел с текстови задачи за неравенства. В сборника на Коала прес са на 259 стр.
Неравенства в триъгълника са все неравенства и се изучават след текстовите задачи за неравенства.

# 783
  • Мнения: 37
Моята разглежда решенията на задачите от втори модул на всички НВО досега.

# 784
  • Мнения: 79
Как са децата ви днес? Решаваха ли задачи, че моето го понатиснах да работи още малко на втори модул, може и грешка да е, ама викам за успокоение.
При нас е спокойно положението, беше си на училище (каза че е бил един от най-хубавите дни Smiley ), сега е на тренировка, до вечера ще ѝ напълня ваната, за да се отпусне и ще си легне по-навреме. Не съм я карала нищо да решава, но май в уч.-то е погледнала някакви задачи. Пожелавам успех на всички деца утре, на родителите  повече спокойствие и "Наздраве" Beers

# 785
  • Мнения: 663
Как са децата ви днес? Решаваха ли задачи, че моето го понатиснах да работи още малко на втори модул, може и грешка да е, ама викам за успокоение.
Да - по тези , които са му силата , не- по геометрия от втори модул . Там така и така му е трудно , да не се обърква съвсем . Не го натискам , решаваме си заедно , повече за мое .... да речем -забавление Stuck Out Tongue Closed Eyes !

# 786
  • Мнения: 1 108
Ето ти ги и "локумите", за които говорим. Ако верните ДВЕ особености присъстват в отговора, какво правим?
И от един сгрешен отговор, следва липса на четене с разбиране?

Следва, че не е разбрана задачата, ДА. А тя е да се намерят САМО две особености, които според ТЕКСТА го отличават, и за същите тези две особености В ТАБЛИЦАТА са посочени конкретни данни.
Защо се правите на луди? Посочването на трети отговор, който не отговаря точно на трите изисквания на задачата е грешка и показва неразбиране на условието.
Бивните ги няма в таблицата. И това показва неразбиране на условието и проблем с чененето с разбиране, нещото, което оценява тази задача.
Задачата е изпълнена частично и въпреки двата верни отговора, посочването на трети е грешка и следва да се санкционира.

Извинявам се много, но в условието НЕ пише САМО две особености Simple Smile Не пише и ПОНЕ две особености. Пише "ДВЕ особености". Може би в МОН знаят какво значат главните букви "ДВЕ" - дали "само" или "поне" Simple Smile.


Ако е посочено "ръст, тегло и бивни" - посочени ли са ДВЕ особености или не са? Това е въпросът Simple Smile Според мен са, според вас не са, а според МОН - предстои да разберем Simple Smile

И какво значи "особености"? Бях писала по-напред, че физическите характеристики не са "особеност". Ако ще дребним толкова за четенето с разбиране, защо не дребним за формулиорането на условията? Картинките не били данни? А какво са? Шегички, закачки?

Сега видях, че сте приключили темата, извинявам се Simple Smile Не целя да я подхващам отново.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 17:41 от mimimost

# 787
  • София
  • Мнения: 502
Малко така се включвам😁, но ако ДВЕ е написано с главни букви, значи има причина.

# 788
  • Мнения: 37
Ето ти ги и "локумите", за които говорим. Ако верните ДВЕ особености присъстват в отговора, какво правим?
И от един сгрешен отговор, следва липса на четене с разбиране?

Следва, че не е разбрана задачата, ДА. А тя е да се намерят САМО две особености, които според ТЕКСТА го отличават, и за същите тези две особености В ТАБЛИЦАТА са посочени конкретни данни.
Защо се правите на луди? Посочването на трети отговор, който не отговаря точно на трите изисквания на задачата е грешка и показва неразбиране на условието.
Бивните ги няма в таблицата. И това показва неразбиране на условието и проблем с чененето с разбиране, нещото, което оценява тази задача.
Задачата е изпълнена частично и въпреки двата верни отговора, посочването на трети е грешка и следва да се санкционира.



Извинявам се много, но в условието НЕ пише САМО две особености Simple Smile Не пише и ПОНЕ две особености. Пише "ДВЕ особености". Може би в МОН знаят какво значат главните букви "ДВЕ" - дали "само" или "поне" Simple Smile.

Ако е посочено "ръст, тегло и бивни" - посочени ли са ДВЕ особености или не са? Това е въпросът Simple Smile Според мен са, според вас не са Simple Smile



Казано с две думи, ако ви поискат ДВА лева и дадете ТРИ третия не са ви го искали, което значи не сте разбрали какво ви искат.

# 789
  • Мнения: 6 382



Извинявам се много, но в условието НЕ пише САМО две особености Simple Smile Не пише и ПОНЕ две особености. Пише "ДВЕ особености". Може би в МОН знаят какво значат главните букви "ДВЕ" - дали "само" или "поне" Simple Smile.

Ако е посочено "ръст, тегло и бивни" - посочени ли са ДВЕ особености или не са? Това е въпросът Simple Smile Според мен са, според вас не са Simple Smile


Ахахахах

Наистина ли? Извинявам се, че се смея,  но вече ставате абсурдни:



Пак, като на 3 годишно...Има ли в таблицата данни за бивните или няма, и защо бивните са грешен отговор? И защо ДВЕ е с главни букви? Ще отговорите ли? Simple Smile
И от кога на картинките им викате таблици? Ох, наистина е абсурдно.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 17:50 от Fancy

# 790
  • София
  • Мнения: 2 925
Според мен е с главни букви "две", защото много деца често пишат само едно нещо, поне от опита ми с НВО 4. И те завалиите от МОН да се застраховат, че ще вдигнат малко резултатите. Откъде да знаят, че тук от престараване масово ще напишат по три  Joy

Това горното е малко в кръга на шегата, че ми омръзна вече от бивни Joy

# 791
  • Мнения: 506
Явно нервите ни вече вземат предел! Момичета, пийте едно питие и да запазим спокойствие! В живота има и ще има толкова проблеми, над които да се ядосваме и да  хабим енергия и нерви.

# 792
  • Мнения: 1 108
Е, нали точно същото питам и аз? Защо ДВЕ е с главни букви Simple Smile Според мен, за да се изпокараме в бг-мама - едните тълкуват главните букви като "поне", другите като "само" Simple Smile

Аз хубаво ще подам три лева, като те искат два, и ще трябва да си доплатя 50 ст, че не съм разбрала колко ми искат или как?

# 793
  • Мнения: 6 382
Според мен е с главни букви "две", защото много деца често пишат само едно нещо, поне от опита ми с НВО 4. И те завалиите от МОН да се застраховат, че ще вдигнат малко резултатите. Откъде да знаят, че тук от престараване масово ще напишат по три  Joy

Това горното е малко в кръга на шегата, че ми омръзна вече от бивни Joy

То и на мен ми омръзна от тоя мамут, но ми омръзна и да обяснявам защо бивните не са верен отговор. Все си мислех, че тук се разсъждава и анализира. Ама ето, вероятно 10 пъти повтарям едно и също, и все някой не е прочел, схванал, разбрал.

Ох бе, Миме, не е проблема в ДВЕ, проблема е, че спирате да четете до слона. След слона никой не забелязва условието за данни в таблицата. И никой не тълкува думите две. Две значи 2, не значи поне 2, не значи и нещо друго. Значи - ДВЕ. Между другото, това е яка подсказка за децата. Те са им казали индиректно, че има две верни неща.

# 794
  • Мнения: 1 222
То тука всяка година е така!

Аз под ДВЕ, разбирам поне две, иначе щеше изрично да пише САМО ДВЕ.

Общи условия

Активация на акаунт