СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 987
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 1 170
  • София
  • Мнения: 868
Изпратих задачите на моя шестокласник, за да се пробва какво го чака догодина. За втори модул каза, че за 1-ва и 3-та нямал необходимите знания все още, но втора я реши без грешка и двете подусловия. Сега е на първи модул.

# 1 171
  • Мнения: 3 189
А при грешно разчетена задача и оттам и грешен резултат, но все пак "правилно" решение при така измененото задание, предполагам, че не се дава точка?

# 1 172
  • София
  • Мнения: 20 044
Моето мнение е обратно, но не претендирам да съм права. По-интересен е втори модул. Не е труден, но не е и чак толкова лесен.  Хитро е сложено разлагането в А подточка на 21-ва, понеже то ще затрудни някои деца, а без него не може да се реши В подточка или поне не в цялост. Задачата за работа си е съвсем нормална, дано са се сетили само да пишат допустими стойности за въведените неизвестни и в двете подусловия, че иначе  вероятно ще ги резнат. В геометричната няма еднаквост, но пък е разнообразна, защото проверява много знания - за успоредник, оттам за ромб, симетрала, ъгли, равнобедрен триъгълник, неравенство в триъгълника  (зависимост между страни и ъгли)... Докато в 1-вата част преобладаващо задачите са лесни, да, тези за мащаба и конуса са от 6 клас, но няма нищо неочаквано в тях. Почти винаги така или иначе има задачи с нещо, свързано с пропорции. Преди 3 години май самата текстова във втората част беше с пропорция, разбираемо доста по-сериозна предвид това, че беше във втори модул.  И за простите числа не съм съгласна. Наскоро решавах на потребителка задача за вероятност от пробен в сборник, нещо от рода на "каква е вероятността на картончето да стои просто число". И, разбира се, имаше единица Simple Smile

Последна редакция: пт, 16 юни 2023, 14:54 от пенсионирана русалка

# 1 173
  • Мнения: 2 851
Врабец,  писа, че и твоето се явява другата седмица. Кога да стискаме палци? И по какво?

История за НГДЕК ще борим, на 24.06. Благодаря! Hug

При вас какво е за вторник?

# 1 174
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
При нас без грешка първи модул , решена 21 задача, нищо от 22 , от 23 задача само чертеж. Няма как да хване 80 т. Чакам да видя колко точки дават на 21 задача.Дали ще са 11 ?

# 1 175
  • София
  • Мнения: 2 691
Моето мнение е, че тази година матурите са една идея по-трудни от миналата година. По бел заради тезата, по мат заради 1ви модул.

# 1 176
  • Мнения: 15
Аз пък имам такъв въпрос към компетентните в темата - Според вас кои от задачите (номера) могат да се решат от добре подготвен (на училищно ниво) шестокласник ?

# 1 177
  • София
  • Мнения: 20 044
Аз пък имам такъв въпрос към компетентните в темата - Според вас кои от задачите (номера) могат да се решат от добре подготвен (на училищно ниво) шестокласник ?

Доста. Simple Smile  Примерно 1,2,4,6,7,10,14,18,20

# 1 178
  • София
  • Мнения: 2 650
От шестокласната тема съм. Поздравления за седмокласниците, приключиха с тази мъка.
Със знания от 6 клас могат да се решат, според мен, задачи 1,2,3,4,6,7,9,10 и 18.
П.П. И 20-а.

# 1 179
  • София
  • Мнения: 365
При нас без грешка първи модул , решена 21 задача, нищо от 22 , от 23 задача само чертеж. Няма как да хване 80 т. Чакам да видя колко точки дават на 21 задача.Дали ще са 11 ?
Според мен, вашето детенце се е притеснило нещо. От всичко, което писахте досега, със сигурност 23 би решил, че и 22. Няма значение това, много е важно да има спокойствие и където влезе, влезе- живота продължава!

пенсионирана русалка, на мен всички матури са ми интересни- нямам забележки изобщо Relaxed Просто работя предимно с дечица, които изкарват средно 60 - 80 точки. Със сигурност мнението ми е субективно, но според мен като почнат повечето дечица да проверяват ще има тук, таме изненади Wink
Да, доста са задачките,които могат да се решат от 6клас, но само ако си бил добре подготвен.20-та е изцяло за 6клас също, но колко деца съм срещала 1 такава не са решавали в училище....

# 1 180
  • София
  • Мнения: 1 287
При нас е драма, детето реве с глас и не мога да я успокоя. На 21 зад. В/ подточка с неравенството си е написала цялата задача... и накрая е разделила 24 на 6 и е написала 12.  Реве та се къса, не знам какво да и кажа. Ще я считат ли за грешна или може да се надяваме на точка?
п. п редактирах, 21 зад.
И аз съм се ошашавила 🙈

Стана ми много мило като го прочетох и затова се включвам. Преди няколко години моята хубостница направи подобна тъпа грешка, но на задача за пренасяне само на верните отговори, без разписване. Още на "а" подточка сметнала 2х3 = 9 и оттам смятала с 9 и "б" и "в" подточка. Единствената й грешка, но с минус 6 точки надолу от нея, което й отне шанса за прием в желаното тогава училище.
Големи драми и сълзи бяха веднага след матурата, защото разбра какви ги е свършила. Прибирах се от работа по спешност да я успокоявам.

При вас е в задача за разписване и то на последната подточка. Ако другите подточки са Ок и в последната е сбъркала само сметката, мисля че ще си получи точките като й отнемат 1 или максимум 2 за сметката.
Стискам палци да е така! Hands V

# 1 181
  • София
  • Мнения: 20 044
chriss, уви, винаги има задачи, които някъде не са разглеждани.. Sad Но това не ги прави трудни из а деца с резултати в интервала 60-80 точки. На същия принцип с изваждането на лица на правоъгълни триъгълници от лице на правоъгълник при изучаването на координатна система  шестокласниците намират и лица на някакви странни фигури при разглеждането на кръг, примерно квадратен двор с кръгъл басейн и търсено лице на тревните площи около него. Такива задачи точно има предостатъчно и в учебници, и в учебни тетрадки, и в  сборници за 6 клас.

# 1 182
  • Мнения: 28
При нас е драма, детето реве с глас и не мога да я успокоя. На 21 зад. В/ подточка с неравенството си е написала цялата задача... и накрая е разделила 24 на 6 и е написала 12.  Реве та се къса, не знам какво да и кажа. Ще я считат ли за грешна или може да се надяваме на точка?
п. п редактирах, 21 зад.
И аз съм се ошашавила 🙈
Здравейте, Ambur44,
Успокойте детето, проверяващите са опитни учители, те оценяват, а не наказват децата. Миналата година синът ми беше направил грешка в пресмятането в едното подусловие на задача от втори модул и беше използвал грешния си резултат нататък в следващите подусловия. Бяха му отнети точки (0,50 или 0.75 по спомен) за сметката, но в другите подусловия имаше пълен брой. т.е. проверяващият се беше постарал да провери резултата със сгрешената "входна данна". Дано и при Вас развитието да е такова ! Късмет на детенцето Ви, както и на всички останали герои, преминали през мелмицата на НВО!

# 1 183
  • Мнения: 1 222
При нас без грешка първи модул , решена 21 задача, нищо от 22 , от 23 задача само чертеж. Няма как да хване 80 т. Чакам да видя колко точки дават на 21 задача.Дали ще са 11 ?
Моето и то така. Първи модул без грешка, но втори го е омазал тотално. Ако хванем 5- 10 точки ще е добре. Надявах се на повече, но стрес ли, какво ли?
Ама ние се надяваме на 31- во , НТБГ, 32- ро , и подобни, ако не стигне балът ще мислим друго.

# 1 184
  • Мнения: 288
А при грешно разчетена задача и оттам и грешен резултат, но все пак "правилно" решение при така измененото задание, предполагам, че не се дава точка?
Да ви кажа не се знае, имам пример с голямата ми дъщеря, задача от втори модул, при преписването на неравенството вместо един + преписва - всичко друго и е вярно, сметката, разбира се, излиза дори по-трудна, но решението е вярно и й бяха взели само две точки. То това й беше и единствената грешка Simple Smile
Така, че според мен може да се надявате на точки от тази задача, не пълен брой, но поне някакви.

Общи условия

Активация на акаунт