Бедността избор ли е?

  • 34 494
  • 1 072
  •   1
Отговори
# 1 050
  • Мнения: 14 788
Гледането на деца и домакинство е много неблагодарна работа и често се подценява и неглижира.Не визирам разни мърли,дето се оправдават с деца и домакинство,а си зяпат в соц.мрежите по цял ден.
Не следя темата и затова ще кажа,че за някои хора,бедността си е личен избор.Особено ако получават помощи.Предпочитат да се жалват и да искат още и още.Не да се образоват и работят нещо дори да е ниско платено.За работата на подрастващите мисля,че е много полезно за тях.За всичките ми познати такива и моята дъщеря,беше въпрос на радост и чест,че сами си изкарват пари.Родителите също се радвахме на техният самостоятелен избор.Моята е много щедра и веднага започна да ми купува подаръци.И аз намазах нещо. Hug

# 1 051
  • Мнения: 5 284
гимназисти в градчето, където е базата. И след училище си ги наемаха.
Това е много интересно, кои професии имаш предвид и наистина ли говорим за гимназии? Или говорим за Lehrlinge, които не са в гимназия и учат "занаят"? Тоест Lehre, след като напуснат на 15 задължителното образование.

Иначе има практика, така е, но, ако си в училище от рода на Realgym или търговски техникум, един месец през лятото в банка, да кажем. Не е на полето или келнер. При нас идват AHS-гимназисти, HTL е информатиката - за тях ясно... Това са моите впечатления ат Виена от 2000-та насам. Не знам как е по другите области, разбира се.

За възрастта ми питаше някой по-напред, след 80-та съм родена.

# 1 052
  • Мнения: 656
Да, знам, че там профилират рано. След 4-ти клас. Честно казано, не ги попитах какво им е училището.

# 1 053
  • Мнения: 1 432
В скандинавските държави не знам как е, но в Англия и Германия децата на абсолютно всичките ми познати работят от навършване на 16-годишна възраст. Не за CV-тата си, а за това да знаят какво е да изкараш парите си сам.
Германия, от първо лице. Децата ми работят от 14-годишни. Момчетата са треньори в спортния си клуб и разнасят вестници, девойката дава уроци по математика на по-малки деца и също разнася вестници. Треньорстването ще им е някакъв плюс в CV-тата, но вестниците - никакъв. Правят го защото те искат, не защото аз искам. Задължителните стажовете от училище са отделно, но те целят основно запознаване с различни професии отблизо, а не придобиване на трудови навици.

Допълвам, прочитайки предния пост. Сефора, малко некоректно обобщавате и то пред аудитория, която не е наясно с тънкостите на немската образователна система. В случая визирате професионално обучение след 10 клас за деца, които не смятат да следват в университет. Не всички, не масово, не задължително.

Това не е вярно, не е и коректно от ваша страна да ме обвиняват безпочвено в "некоректно обобщение".  След Ausbildung може да се продължи в университет, но определени специалности!, примерно моето дете няма право да продължи медицина или право, но това не е и целта. Няма как да влизаме в детайли за специфичната немска образователна система, не е целта това на темата.

# 1 054
  • Мнения: 6 572
Да, ограничени специалности , не във всички висши училища и при определени условия, много различно от масовия случай на университет след гимназия и абитур. Както и да е, специфика и детайли, които на аудиторията не са необходими. Да спрем до тук.

# 1 055
  • Мнения: 5 284
Да, знам, че там профилират рано. След 4-ти клас. Честно казано, не ги попитах какво им е училището.
Допълвам, като се закачам за това, но не към теб конретно, а е възможно за някого да е интересно.

Скрит текст:
Когато говорим за работещи ученици, има разлика между практика през лятото и обучение като Lehre. В предната фирма, в която работех, имахме Lehrlinge от 15 години нагоре - правеха HR Lehre три години и работеха четири дни, а един ден ходеха на училище и ние ги обучавахме на административните HR неща. Нямаха право да напуснат три години, а ние трябваше да ги обучаваме 50% от работното време.

А другите практиканти идваха лятото за месец - някои като част от задължителна практика, някои просто "за джобни", но това е максимум два месеца.

И отделно най-обичаният вид практиканти, които вече са студенти. Обучени, не струват скъпо и са пълнолетни. Могат да бъдат и пет-шест месеца "на практика", както се разберем.

Нито един от всички тези тийнове/младежи/възрастни не е бил на безсрочен договор. Самите условия на работа са различни.

# 1 056
  • Мнения: 1 432
Да, ограничени специалности , не във всички висши училища и при определени условия, много различно от масовия случай на университет след гимназия и абитур. Както и да е, специфика и детайли, които на аудиторията не са необходими. Да спрем до тук.

Има Интернет и всеки може да провери дали може и какво може да се учи след Ausbildung, но когато ме обиждате, че  некоректно обобщавам и сте толкова категорична в позицията си,  е редно да отговоря, че написаното  от вас не отговаря на истината и, че избаралите Ausbildung млади хора също имат и право и алгертативи да учат в университет, без ненужно  влизане в детайли и то от ваша страна, а не от моя. Сравняване с Gymnasium и Abitur не е нужно. Не виждам смисъл в това сравнение.  Аз споделих моя опит но явно за вас милионите хора, всъщност масата в Германия включително и моето дете избрали Ausbildung в Германия,  са "второ качество" и по ваше мнение цитирам": "Не смятат да следват в университет".  Беше доста грубо от ваша страна и излишно.

# 1 057
  • Португалия
  • Мнения: 4 373
в цяла Европа е горе-долу едно и също
технологичното- професионално средно образование дава право да следваш в университет
но, е много специфично, и повечето деца ,ако идат в университет, то това е politecnico/ polytechnic
разликата е в рейтинга, в приемните оценки, в това,че по-престижните университети не правят приравняване на курсове и изпити,ако искаш преместване
и в това,че все още много от тези висши училища не могат да обучават и дават докторски програми

# 1 058
  • Мнения: 6 572
Преигравате и драматизирате излишно, Сефора. Фактите са, че след аусбилдунг опциите за учене нагоре без абитур са много лимитирани. И като специалности и като учебни заведения.  Да вкарвате лични драми тук е излишно, също и да занимавате аудиторията с частен случай, твърдейки че това е масово в Германия. Ами не е. Този път спирам наистина до тук, защото е безкрайно извън темата.

# 1 059
  • Мнения: 19 246
То е логично да не можеш да учиш нещо различно от сферата, в която си специализирал в училище, след като от 5 дни занятия 4 практикуваш и 1 ден учиш. Този хорариум, който го имат другите ученици, няма как да бъде компенсиран.

# 1 060
  • Мнения: 3 527
в цяла Европа е горе-долу едно и също
технологичното- професионално средно образование дава право да следваш в университет
но, е много специфично, и повечето деца ,ако идат в университет, то това е politecnico/ polytechnic
разликата е в рейтинга, в приемните оценки, в това,че по-престижните университети не правят приравняване на курсове и изпити,ако искаш преместване
и в това,че все още много от тези висши училища не могат да обучават и дават докторски програми

Разми се темата, но най-добрите undergrad университети в Канада са точно такива, само за бакалавърска степен. Не са особено известни, точно защото нямат магистратура и докторски програми, които пък привличат публикации и оттам скача рейтинга. Ние обмисляхме един от тях, но в крайна сметка дъщеря ми избра друго.

Политехника е друго. Обаче за човек, който има желание, но не е имал друга възможност, в контекста на темата, политехниката е чудесна перспектива. Така се повишава шанса за намиране на по-добра работа. Сега много лансират и професионалните колежи за “майстори”. Опитват се да привлекат младежите, защото университетите бълват бакалаври със специалности, които не дават много възможности за намиране на работа. По-добре електротехник или водопроводчик, отколкото специалист по нищо.

# 1 061
  • Португалия
  • Мнения: 4 373
Не разбирам защо да се е размила темата- по същество е.  Образованието е от основно значение за подобряване на статуса.
Аз писах-в Европа, Абаджиева!
И беше, по повод обидения пост на Сефора.
То е логично да не можеш да учиш нещо различно от сферата, в която си специализирал в училище, след като от 5 дни занятия 4 практикуваш и 1 ден учиш. Този хорариум, който го имат другите ученици, няма как да бъде компенсиран.
Не само хорариум- изобщо различни предмети!
хуманитарна паралелка учи математика, пригодена за нея
Природо-математическите-ясно е
И това-след 10ти клас
После- нито матурите, нито приемите в университета могат да се натъкмят

# 1 062
  • Мнения: 3 527
Не разбирам защо да се е размила темата- по същество е.  Образованието е от основно значение за подобряване на статуса.
Аз писах-в Европа, Абаджиева!
И беше, по повод обидения пост на Сефора.

Да, да, прочетох. Просто поясних, че тук е по-различно. Сблъсках се с тези неща и са ми ясни и на двете места.

По повод работата, моята дъщеря започна работа като студентка към един научен институт, помагаща на професор с научната му работа. Нейната роля, естествено, бе предимно занаятчийска, но с времето се квалифицира доста в тази ниша и започнаха да я наемат и други професори. Досега беше на минимална заплата. Вчера (буквално!) започна магистратура в същата сфера, но в друг университет и току що ми съобщи, че са и увеличили заплащането петократно, защото вече се води “квалифицирана”. Тя от вчера до днес не е станала по-знаеща, обаче този случай показва, че формалната квалификация е важна.

# 1 063
  • Португалия
  • Мнения: 4 373
Абаджиева,  тъкмо за това говорех по-рано!
Целенасочено учение,  работа,развитие...
Браво на дъщеря ти! Успех й желая!

Има браншове, които се разпростират в даден регион.Примерно една фармацевтична компания тук.
Децата учат за лаборанти в професионален курс в средното. Започват работа на най-ниското стъпало. Който има хъс,може и да стигне много далеч- да учи, да се развива...
Имах един мениджър,излязал от дом за сираци, минал по цялата стълба.

# 1 064
  • Мнения: 3 920
Дами, в България една чистачка взема повече от учен БАН.
Не сме в Германия и германската система.
Реалността е друга.

Общи условия

Активация на акаунт