Отговори
# 1 665
  • Мнения: 9 688
Здравейте!
Не влизам от известно време в темата, защото нямам какво да кажа.
Продължаваме да се въртим в омагьосания кръг на изключително  натоварената програма и обективната невъзможност да бъдат подготвени качествено всички предмети за следващия ден.
Аз не спирам всеки божи ден да се чудя кой "мъдър" човек е измислил тази програма и с каква идея. Оставам с впечатлението, че целта не е да се научат децата на повече, а всъщност да не научат нищо... Защото на практика наистина не виждам начин да имаш часове до 14:30 - 15:30 всеки ден, по 3-4 разказвателни всеки ден и да успяваш на едно прилично ниво да се подготвиш по всичко. Оказва се, че трябва да се избира кое за утре е по-спешно и приоритет и другото да изостава.
Дъщеря ми е девети клас в Езикова гимназия. Миналата година не изучаваха разказвателни. За сметка на тази, когато препускат през материала.
Аз също съм била в гимназия с подготвителен клас, но ние просто учихме една година повече от другите гимназии.  Много рядко се е случвало да имаме седми час, по изключение. А сега обичайната програма е всеки ден седем часа, един ден - осем. Направо спартански режим, при положение, че не е предвидено време за обедна почивка и обяд, а единственото голямо междучасие е в 10:30ч.
Дъщеря ми става в 6, прибира се в 15 или 16ч. От там обядва, почива си 1-2 часа. Няма време за никакви странични дейности като курсове, излизания. Учи се цяла вечер и пак не успява да подготви качествено всичко за другия ден. Не я оставям да стои до късно вечер. Настоявам в 22:30 - 23ч. вече да е в леглото.  Все пак трябва да има и някаква почивка този мозък!

Вие как се справяте?

Последна редакция: ср, 14 фев 2024, 16:03 от utro77

# 1 666
  • Мнения: 16 980
Защо са с 36 часа седмично? Би трябвало да са 34, като в тях са включени ЧК и СД.

# 1 667
  • Мнения: 50 674
Нямам спомен как се е справяла дъщеря ми, но помня определено, че имаше доста време за "мързел" и не се е преучила. Може би организацията на часовете по модули (сдвоени) е помагала?

# 1 668
  • Мнения: 935
Единственият начин е да се опита да запомни и разбера урока поне 80% още в час и в къщи да си направи система за по-бързо учене. Или в единия ден от уикенда да си помогне с уроците за няколко дни.
Ако не учат в блокове/ сдвоени часове/ си е гадно.

# 1 669
  • Мнения: 351
Огромен брой часове имат още от 5 клас. Програмата на петокласник: 4 дена има по 7 часа, а петия ден има 9 часа. Започва училище в 8ч. Съответно детето свършва училище в 14 ч., а като има 9 часа- след 15 ч. Няма време да обядва като хората, защото след голямото междучасие сутринта междучасията са по 10 мин. Да обядва готвена храна може чак в 15 ч., като се върне вкъщи, но детето вече не не е гладно, защото    е яло сандвич през междучасията.  И възрастен няма да устиска гладен до толкова часа. Всеки ден сандвич за обяд не е полезно нещо, особено за подрастващо дете.

След тези 7 или 9 учебни часа, което си е почти един работен ден на възрастен, детето трябва да отдели поне още 2-3 часа да си подготви уроците вкъщи, когато вече е много уморено. Повечето деца се налага да ходят на допълнителен английски 2 пъти седмично, защото, нека не се лъжем, в училището английски не се научава. В шести клас към английския се добавят уроци по български и математика - започва подготовката за НВО. Ако пък ходи и на спорт, съвсем няма време за нищо .
Децата са преуморени. Тази преумора също изиграва роля за загуба на мотивация за учене. Освен това след шестия учебен час просто не са ефективни.
Същевременно в училище, въпреки всичките тези часове, не се научава много. Голяма част от времето минава не в преподаване и упражнения,  а в борба с дисциплината. Друг е въпросът, че има доста учители, които не си дават много зор. Изпяват си урока и дотам. Не ги обвинявам, и те губят мотивация поради особеностите на БГ образователната система.
Интересувах се защо имат толкова много часове. Увеличени са броят на часовете по математика и български език заради слабите резултати на НВО. Има и много часове по физическо, защото децата са дебели и обездвижени. Но макар и увлечени, часовете продължават да са все така неефективни.

# 1 670
  • Мнения: 16 980
Часовете с ИУЧ, ЧК и СД трябва да са 34, т.е 4*7 + 1*6. Някакъв ФУЧ сигурно имате, иначе не би трябвало да има осми, че и девети час. Изобщо не е допустимо девети час

# 1 671
  • Мнения: 351
Какво са ФУЧ и СД?

# 1 672
  • Мнения: 16 980
ФУЧ е факултативен учебен час, а СД - Спортни дейности или допълнителния час спорт, който се води от треньор по нещо - лека атлетика, волейбол, шах...
ФУЧ е избираем, а не задължителен.

# 1 673
  • Мнения: 35 383
Моят е с 37 часа седмично без школите. Не са се преучили, айде сега..... Ние да не би да сме имали по-малко часове. Винаги съм имала по 7-8 часа от шести клас нагоре. Втора смяна съм се прибирала в 20,30 ч. Сега не е по-различно, само тръшкането е повече.....

# 1 674
  • Мнения: 351
Ние до  7 клас имахме по 6 учебни часа. Чак  в гимназията имахме 7-ми час, но не всеки ден. Осем часа сме нямали никога.

# 1 675
  • Мнения: 16 980
Всъщност аз учех и в събота, но пък имахме по 5-6 часа, ако имахме седми час намаляха часовете. Това в гимназията, в основното не помня да съм имала седем часа. Иначе учехме на две смени и часовете бяха обичайно по 45 минути. Започвахме в 7:30 или в 13:30 и ако сме имали 7 часа свършвахме в 19:10. И тогава си се усещахме натоварени.
Соул, при 37 часа седмично + школи, коя смяна учи детето ти? Ако е втора кое кога вмества във времето? Моята седмокласничка е втора смяна. Започват в 12:30, ако имат нулев и в 13:30, ако нямат нулев. Свършват в 18:30 или 19:10. Прибира се, вечеряме и сядаме да пишем домашни и да помогна каквото мога за следващия ден. В три или четири от сутрините има ангажимент - школа, урок - 90 минути + време за придвижване, което за щастие не е много, но все пак отнема поне 2 часа от сутринта й и се прибира в 11. На практика няма време за учене, най-много едно домашно или един урок. Става в 7:15-7:20, будя я като тръгвам за работа. За капак едната школа е в почивен ден, в другия почивен ден са два частни урока заради втората смяна. Искам да й освободя поне единия почивен ден.

# 1 676
  • София
  • Мнения: 3 357
Между тези 7 часа има ИИ, Музика, ТП, не е толкова много ученето всеки ден. Дъщеря ми споделя, че най-много се изморява от шума - в часовете било голям шум, не може да чуе какво дава учителката за домашно, като се върне, не разказва какво са учили, а кой какви магарии правил, кой пратили при директор, кой какви глупости говорил, все нещо станало. По въпроса с дисциплината трябва да се направи нещо, МОН имаше разни идеи, не знам какво стана.

# 1 677
  • Мнения: 351
Не е толкова много ученето в училище всеки ден, имат музика, рисуване, ТП, физическо, но от многото на брой часове нямат време да учат вкъщи.

# 1 678
  • European Union
  • Мнения: 1 926
Аз от много години твърдя, че прекалено дългият престой в училище снижава качеството на образователния процес, но винаги се намира някой да ми каже, че много ги глезя тези деца и ние сме били така преди. Дори последния път, когато се опитах да кажа, че дъщеря ми в шести клас е преуморена, ми казаха, че аз съм виновна, защото съм я записала на спорт и английски. Не съм си променила мнението. Някъде в четвърти клас децата започват да се отегчават, а в девети вече приемат училището като необходимо зло, което просто трябва да се избута.

И ако си мислите, че в часовете по музика, ТП и ИИ си почиват, да кажа, че миналата година едни десетокласници ми казаха, че в часовете по изобразително пишат повече отколкото по английски.

# 1 679
  • Мнения: 35 383
Никой не иска да ти променя мнението, твое право си е. Аз пък смятам, че часовете са им съвсем точно, дори по чужд език и физческо може една идея повече.

Общи условия

Активация на акаунт