Отговори
# 1 680
  • Мнения: 2 139
Писала съм много пъти по въпроса с натовареността, няма да се повтарям, моето дете не е свръхнатоварено, макар че действително има немалко часове - по 7 всеки ден. И все пак му остава време и за почивка, и за игра, и за домашни, и за спорт.

Ако мога да дам някакви съвети за справяне, те са три - децата да се стремят да разбират материала още в час; да свикнат да учат самостоятелно от възможно най-ранна възраст (а не родител да им виси на главите, да им проверява домашните и да им дудне на главите "написа ли, научи ли, имаш ли грешки", като разбира се това не важи за децата с обучителни затруднения, на които трябва да се обръща повече и по-специално внимание) и последно - родителите да не ги записват на сто допълнителни занимания.

Защото масово децата около мен от първи клас започват да ходят на англиски, немски, роботика, програмиране, математика, а от 6 клас БЕЛ и още по-засилено математика. И после "не им остава време". Еми няма да им остава. Личният ми опит говори, че колкото по-малко натоварено е едно дете, толкова по-възприемчиво е, по-лесно учи, по-леко усвоява умения, които на него му харесват и евентуално биха му станали професия един ден.  Това от малки да ги направим професори по всичко, сакън да не останат ненаучили англиски примерно или да не могат да програмират "леле, ужас!" никога не съм го разбирала.

# 1 681
  • Мнения: 935
Това със записването на какво ли не, като програмиране, роботика, танци, шах, друг спорт си идва от самите деца, по мое наблюдение, но в един момент трябва да се редуцират, за да имат време да учат и да възприемат знанията.
Създаване на навици за учене е най-важното за децата. Показваш им как по-лесно да учат по различните предмети, говориш им да не се разсейват в час, да питат, когато не им е ясно, да ходят на консултация, ако е нужно.
Аз не съм имала проблеми със самостоятелността на моите, но в 5-ти клас си свърших работата по горните точки.
Още се чудя как си изкарваха отличните оценки по всички предмети, с много кратко учене.
Сега в 8-ми клас отново се наложи да дам съвет за ученето на огромен брой нови думи по езика.

# 1 682
  • Мнения: 35 382
За съжаление няма универсална рецепта и точките, които си набелязала, не могат да се приложат при всички.
Отделно момчетата и момичетата са доста различни, като вторите са доста по-старателни за училище.

# 1 683
  • Мнения: 935
За съжаление няма универсална рецепта и точките, които си набелязала, не могат да се приложат при всички.
Отделно момчетата и момичетата са доста различни, като вторите са доста по-старателни за училище.
Аз съм с момче и момиче. И при двамата съм действала по еднакъв начин, с еднакво добър резултат.
При момчето си имаше някакъв вид бунт - беше на курс по МАТ в НПМГ и от там ми се обадиха да ми кажат, че детето си рисувало през цялото време. Единственото, което му казах е, че не съм знаеча, че иска да кандидатства в Художествената гимназия, а не в НЕГ и ще го отпиша. Взе се в ръце и по МАТ си изкара 90++ точки, достатъчни за 91НЕГ.

# 1 684
  • Мнения: 35 382
Въпреки това пак няма как да сложиш всички деца под еднакъв знаменател. При твоите това действа, при други - не.
Хубаво е, че си споделила, при някой може да е ок.

# 1 685
  • Мнения: 2 139
Да, при всяко дете все пак е различно. Но забелязвам, че много родители просто претоварват децата си, макар че виждат, че няма кой знае каква полза.

# 1 686
  • Мнения: 13 518
Говорите за "претоварване",но нищо за зверския двусменен режим в училищата...

# 1 687
  • Мнения: 35 382
По този въпрос няма много какво да се направи. Освен родителят да се поинтересува и да избере учлиище с едносменен режим целогодишно.

# 1 688
  • Мнения: 3 855
Всъщност втората смяна и се отрази благоприятно, наспива се и учи от 9 до 12, понякога и час след вечеря, излиза събота и неделя, при първата смяна излизаше петък и събота. Много по-спокойна и отпочинала е, учи с желание.  Но пък няма допълнителни уроци и курсове, мисля, че интензивното обучение по език и е достатъчно натоварващо тази година.

# 1 689
  • European Union
  • Мнения: 1 922
Точно това имах предвид - как винаги се появява някой, който ми обяснява, че аз съм виновна Simple Smile Няма проблеми, поемам всякакви вина - бели, червени... и много се радвам, че вашите деца са умни и трудолюбиви. Моите са нормални и ако имах някакъв избор, бих избрала не повече от 25 учебни часа на седмица. Лично за мен обяд в 15 часа за 11-годишно дете не е нормален. Сегашният престой на децата в училище е ненужно дълъг, материалът излишно утежнен, а ваканциите през учебната година - кратки.

# 1 690
  • Мнения: 16 979
И аз бях така, но на моето дете не му се отразява добре - хем не се наспива, хем сутрин има допълнителни уроци заради несправянето с материала и НВО, хем вечер след училище отхвърляме поне част от домашните за другия ден.
Предложих да я преместя в друго училище, но се уплаши и отказа

# 1 691
  • Мнения: 1 269
То и едносменен режим не гарантира приключване навреме. Започване в гимназията в 07.30, часове по 45 мин, 10 мин. малки междучасия, голямо в 10.05, всеки ден по 7 часа и край на учебния ден в 14.05 (без школи, допълнително физическо и пр.). Ако от вкъщи до училище се пътува един час - ставането трябва да е в 05.30-06.00 и прибирането  около 15.00-15.30, ако имаш късмет с транспорта, а ако нямаш ще си отвисиш и обядваш в 17. или мъкнеш всеки ден кутии, защото единици са училищата, които са помислили за нормален режим за хранене на учениците, но иначе се повтаря до откак как да се хранят здравословно, как да се грижат за себе си и пр. Учебните програми така са измислени и наблъскани заради тази нулева година (ученето само на език), но и профилирането в 11 и 12 клас допълнително доведе до още по-голямо сгъстяване на огромно количество материал в малко време.
Започване в прогимназията (5-7 клас) в 07.30 - 13.10 или от 13.20-19.10, всеки ден по 7 часа. Огромен плюс - работещ стол с топла готвена храна, че като се сложи и транспорта за прибирането - резултат озверяло от глад дете. Натоварването за учене може и да не е толкова голямо за справящите се деца, но почивката не е премерена. Аз не съм била никога на такъв режим, учила съм в МГ в 7. клас и съм завършила ЕГ с целодневен режим в първата година, но някак си може би заради многото часове може би домашните са били по-малки. Знам ли, или пък не се е случвало да озверявам от глад или да мъкна кутиите всеки ден за допълнителна тежест - имахме и работещ стол и пекарна към училището.

# 1 692
  • Мнения: 35 382
По наше време почти всяко училище имаше работещ стол или хубава лафка. Сега стол имат само до 4 клас, при това с кетъринг. Лафките са дадени на консигнация на фирми и се предлагат почти най-боклучавите неща на завишени цени. Рядко има някъде да продават закуски. Понякога има извън училищата, в близост някакви закусвални.
Моят си носи кутия със сандвич и сладки неща - шоколад, вафла, кексче. От глад няма да умре. Даже вкъщи може и да не яде, но в училище хапва с другите деца, които също си носят подобни неща.

# 1 693
  • Мнения: 50 675
Въпреки това пак няма как да сложиш всички деца под еднакъв знаменател. При твоите това действа, при други - не.
Хубаво е, че си споделила, при някой може да е ок.

Именно, от всичко изчетено мога да направя само извода, че всичко е субективно - различни деца, различни училища, различни учители, различни родители, различни различности Wink И затова няма общо мнение по въпроса - за едни са претоварени децата, за други не са. Което може би значи, че нещата са горе долу ОК. Още повече всички деца избутват някак си, значи може Simple Smile

Последна редакция: чт, 15 фев 2024, 15:49 от Черна станция

# 1 694
  • Мнения: 16 979
Аз имам две деца в едно училище, че и в една смяна. Наистина двете деца са с много различни възможности. При едното ми дете натоварването идва в повече, защото има нужда от доста допълнителна подготовка, за капак аз не мога да помагам по някои предмети, а и ни се разминават смените и не мога да съм полезна освен вечер след училище, т.е след 19-20 часа. Докато другото дете има само активност вечер и цяла сутрин скучае, но едно че е трудно при втора смяна да има допълнителни дейности, второ - не желае, предпочита да има повече време за игра.
Но е факт, че дори и при един и същ начален учител усещането за натовареност е различно, защото децата са различни и различно успяват и усвояват още в час.

Общи условия

Активация на акаунт