СЕДМИ КЛАС - редим желания - 03.07-10.07

  • 69 941
  • 934
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 661

Чистосърдечно си признавам, че съм от изтрещелите. Не очаквах да имам подобна дилема, но за добро или лошо е факт. НЕГ имат висок хорариум по история, а и се представят добре и на олимпиадите, т.е. за мен няма да е ощетен откъм история там...
Чесно казано тук сравнявате ябълки с портокали . Не е въпросът само в изучаваните предмети , а и в системата на преподаване . В НЕГ - силно конкурентна среда - немският трябава де е много , много желан , а и другите предмети да са на макс , дтето да е амбизиозно и м.б. пробивно . НГДЕК дава повече свобода на изява и мисъл , преподаването е по-близо до университетското - дискусии , клубове и т.н. Това го пиша , защото казахте ,че момчето  е по-свито .
А преподавателите по история в НГДЕК имат страхотен подход  , любими на децата , че и на родителите . Ще му е много интресно в час и в клубовете също . Моят съвет е да не го отписвате от там .

# 691
  • Мнения: 1 069


Здравейте,
Местата в гимназиите в Стара Загора започват да се заемат още преди да е излязло първо класиране!
Първата снимка е от днес, а втората от 04.07.2023г! До 12.07.2023г. може и да не останат!
Някой има ли идея какво се случва? Simple Smile
Дете с ТЕЛК?

А това как става ясно още преди да свърши подаване на документи? Питам просто, защото не съм наясно, а ми направи впечатление.

Има отделен прием за такива деца и деца със СОП. Минава се през комисии и вече приключи за София. В сайта на РУО има списък с одобрените деца.

# 692
  • Мнения: 19
Здравейте, някой има ли информация дали действително в 127мо в 9ти клас се изучават посочените в сайта им 5 предмета на английски език - История и цивилизации, География и икономика, Философия,
Биология и здравно образование, Физика и астрономия. Или информацията не е актуална?
звънях по телефона да питам, обаче никой не вдига
Предварително благодаря

# 693
  • София
  • Мнения: 6 552
Чистосърдечно си признавам, че съм от изтрещелите. Не очаквах да имам подобна дилема, но за добро или лошо е факт. НЕГ имат висок хорариум по история, а и се представят добре и на олимпиадите, т.е. за мен няма да е ощетен откъм история там...

В НГДЕК ще има немски, така че там няма да е ощетен откъм немски. Но за сметка на това преподавателите им по история са невероятни и ако това е мечтата на детето, аз бих го подкрепила. Но аз съм от типа, който подкрепя мечтите и желанията на децата, независимо от моите виждания за живота.

# 694
  • Мнения: X
Дъщеря ми тази вечер избухна в рев и два часа не мога да я успокоя. Общо взето няма много опции, защото не сме в София. Ако следва мечтите си, трябва да избере паралелка с вече сформиран колектив и с ужасна слава. Другата опция е ЕГ. Знам, че за нея това е компромис , но  сякаш го беше приела. Оказа се , че не е. Ако я оставя да вземе решение под въздействие на емоции, рискувам на прекара 5 години в пълен ад( става въпрос за клас, в който дори деца с много високи балове не искат да отидат). Ако я натисна за ЕГ, ще учи без никакво желание, но ще има шанс за нормална среда. Абсолютно патова ситуация. Такова отчаяние виждам в нея, че дори не знам как да помогна. Мислех, че след изпитите ще се радваме, а положението е ужасно трудно.

Следването на мечтите не свършва с избора на гимназия. Мечтите се променят с възрастта, а и да не се променят, в университета никак не е късно, освен това за някои мечти има опции за извънкласни занимания. 5 години в отровна среда и "пълен ад" могат да разсипят психиката на дете и в крайна сметка да хвърлят негативна светлина и да го откажат от мечтата му. От друга страна, уж компромисната гимназия, ако има добро ниво на обучение, среда и приятели, детето ще ходи с желание. И не на последно място - с този избор не свършва света. Деца се местят и след 8 клас и особено след 10, когато избират профилирането.

# 695
  • Мнения: 912


Има отделен прием за такива деца и деца със СОП. Минава се през комисии и вече приключи за София. В сайта на РУО има списък с одобрените деца.
Как се отразява приема на тези деца? Сега видях, че тези ученици по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО са по индивидуален план... Би трябвало да са един вид надпланов прием - т.е. ако паралелката е 26 деца, те би трябвало да се явят един вид 27-мо дете... Питам от чисто желание за информираност - не съм съм се замисляла за този казус...

# 696
  • Мнения: 1 069


Има отделен прием за такива деца и деца със СОП. Минава се през комисии и вече приключи за София. В сайта на РУО има списък с одобрените деца.
Как се отразява приема на тези деца? Сега видях, че тези ученици по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО са по индивидуален план... Би трябвало да са един вид надпланов прием - т.е. ако паралелката е 26 деца, те би трябвало да се явят един вид 27-мо дете... Питам от чисто желание за информираност - не съм съм се замисляла за този казус...

Би трябвало да са с надпланов прием. Аз също не знаех за този прием преди да разбера, че по този начин вече е приета приятелка на дъщеря ми, която след тежко вирусно заболяване има страничен ефект, довел до приемане по този ред.

# 697
  • Мнения: 3


Има отделен прием за такива деца и деца със СОП. Минава се през комисии и вече приключи за София. В сайта на РУО има списък с одобрените деца.
Как се отразява приема на тези деца? Сега видях, че тези ученици по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО са по индивидуален план... Би трябвало да са един вид надпланов прием - т.е. ако паралелката е 26 деца, те би трябвало да се явят един вид 27-мо дете... Питам от чисто желание за информираност - не съм съм се замисляла за този казус...

И аз мисля, че ако има такива деца, те трябва да са над основният прием. На всякъде беше обявено че са 26 бр. деца и днес стават 25 бр.

# 698
  • София
  • Мнения: 19 920
Майката с дилемата между НГДЕГ и НЕГ ще посъветвам да се довери на това какво иска детето, насила хубост не става. Точно покрай децата ми в  НЕГ съм срещала такива случаи с  ученици, саботиращи изучаването на немския, защото не е бил желан от тях самите, а наложен от родителското тяло..

С дамата, изказала мнение, че НЕГ не е за свити, а за по-скоро пробивни деца, няма как да се съглася. В училището, както и във всички други, има всякакви ученици - от много амбициозни до такива, носещи се лежерно по течението, от много отворени, комуникативни и купонджийски настроени деца до много затворени и свити. И всеки си намира дружки с подобна на неговата нагласа/характер/темперамент/вкусове.

# 699
  • Сф
  • Мнения: 11 853
Здравейте, някой има ли информация дали действително в 127мо в 9ти клас се изучават посочените в сайта им 5 предмета на английски език - История и цивилизации, География и икономика, Философия,
Биология и здравно образование, Физика и астрономия. Или информацията не е актуална?
звънях по телефона да питам, обаче никой не вдига
Предварително благодаря
Да
 Информацията ми е от съседско дете, БХ. Сега ще бъде 10 кл.
П.п. стигнахме ли до децата с ТЕЛК ? Надпланово са доколкото помня от миналата година.

# 700
  • Мнения: X
За насочването - зависи.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г., предишна ал. 2 - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Броят на учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания и на учениците със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 ЗПУО, насочени по реда на ал. 1 на места, определени с държавния план-прием, не може да надвишава 4 ученици в паралелка, от които учениците със специални образователни потребности не може да са повече от 3.
(4) (Нова - ДВ, бр. 72 от 2019 г.) В случай че оценката на индивидуалните потребности на ученик със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО определи необходимост от обучението му в център за специална образователна подкрепа, комисията го насочва над местата, определени с държавния план-прием, съответно с допълнителния план-прием.

# 701
  • Мнения: 225
Аз с въпрос. Снощи подадох е заявлението. Сега обаче виждам, че във варианта за печат липсват данни за адрес, свидетелство за завършения 7-ми клас... Трябва ли да коригираме/допълвам?

# 702
  • у дома...
  • Мнения: 3 653


Има отделен прием за такива деца и деца със СОП. Минава се през комисии и вече приключи за София. В сайта на РУО има списък с одобрените деца.
Как се отразява приема на тези деца? Сега видях, че тези ученици по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО са по индивидуален план... Би трябвало да са един вид надпланов прием - т.е. ако паралелката е 26 деца, те би трябвало да се явят един вид 27-мо дете... Питам от чисто желание за информираност - не съм съм се замисляла за този казус...

И аз мисля, че ако има такива деца, те трябва да са над основният прием. На всякъде беше обявено че са 26 бр. деца и днес стават 25 бр.
Това може и да е дете от институция. Мисля, че и кръглите сираци имаха такова предимство.

# 703
  • Мнения: 2 839
Чудя се, дали да се включа, защото на зная как да го формулирам по-мило. Деца с достатъчно висок бал и ясно изразени желания (особено изборът НГДЕК - НЕГ). Детето си е изкарало точките и само си е извоювало свещеното право да избере между две добри училища. Ами ако немският не му е на сърце, как ще го научи на ниво да учи предметите на този език през следващите години? Аз съм учила история на немски (плюс химия, биология и не помня още какво беше), и напомням, защото изглежда не е очевидно, че освен да бориш предмета, бориш и езика, защото до 11 клас си в процес на ученето му. Ако детето не учи немски с желание, какъв ще е резултатът?

# 704
  • Видин
  • Мнения: 4 991
Аз съм много благодарна, че моите родители никога не са ми определяли избора. Влязох след 7 клас където исках, в университета учих каквото исках. Добро, лошо - това съм си избрала. Никога не бих решавала вместо детето си. Достатъчно големи са, за да знаят какво искат на този етап. После може да се промени, да. Но не бих понесла упреци в бъдеще, че аз съм решила вместо него. Но това е само моето лично мнение.
П.С. Имам чувството, че времето е спряло от 5.07 и сигурно ще започне да тече отново чак на 12.07 CloseCloseGrin

Общи условия

Активация на акаунт