СЕДМИ КЛАС - редим желания - 03.07-10.07

  • 70 474
  • 934
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 3 134
Затова ние ще си уплътним времето като заминем на море.

Интересно ми е обаче от колко до колко ще става записването и в кои дни? Или всяко училище си определя само? Дано да включват събота и неделя, иначе защо 15- ти и 16- ти влизат в периода на записване?

# 706
  • Мнения: 663
[quote author=пенсионирана русалка link=topic=1570591.msg46669825#msg46669825 date=1688716535

С дамата, изказала мнение, че НЕГ не е за свити, а за по-скоро пробивни деца, няма как да се съглася. В училището, както и във всички други, има всякакви ученици - от много амбициозни до такива, носещи се лежерно по течението, от много отворени, комуникативни и купонджийски настроени деца до много затворени и свити. И всеки си намира дружки с подобна на неговата нагласа/характер/темперамент/вкусове.
[/quote]
Дано не е прозвучало като някакъв вид строго категоризиране , разбира се , навсякъде има деца с различен натюрел , но като цяло на едни конкуренцията действа стимулиращо , а  други се увличат от страстта си , по-самовглъбени са и имат нужда да бъдат предразположени за да се изявят .

# 707
  • Мнения: 246
Според мен при сблъсък между желанието на детето и родителя най - важно е двете страни да си изяснят взаимно мотивите и от това да зависи коя страна да отстъпи. Не съм съгласна, че детето ще учи 5 години и затова трябва да се съгласяваме автоматично с неговото желание - защото то може да е продиктуване от страх от промяна, може да иска да отиде там, където искат неговите приятели, за да са заедно, може да е гледало три филма и да е решило, че иска да учи нещо. По същия начин е важно защо родителят предпочита дадени училища - за да не похаби бала ли, за да каже на комшийката, че са приети в елитна гимназия, защото е искал да икономист, пък баща му го е накарал да учи за инженер и сега компенсира с детето и т.н.
                 В случая с избора между НГДК и НЕ, за мен мотивите на детето са по-разумни и изборът му ми изглежда по-правилен, защото зад него стоя специфични конкретни интереси и дори заложби, които могат да се разгърнат най - добре именно в класическата гимназия. Освен това наистина се възхищавам на деца, които толкова малки вече имат ясни цели, приоритети, мечти и по-важното, че са се преборили за тях.
             По отношение училището в  Черни Осъм - аз лично не бих си пуснала детето, освен ако не живея в околността и не го водя и прибирам всеки ден. Има по-смели родители, по плашливи като мен, както и всякакви деца, но това е възраст, в  която, засега не от личен, а от приятелски опит и най - послушното и отговорно дете може да се превърне в  малко чудовище, всякакви идеи могат да им щукнат, много лесно се поддават на чуждо влияние, особено в една по- изолирана среда. А и това е последният етап в живота им, в който можем да им се радваме, да споделяме повече време, да правим разни неща заедно (в определени периоди комуникацията се свежда до нула, но все пак). После си отлитат по пътя си.
           Желая попътен вятър на всяко дете, и особено на тези, които са малко без посока сега, но които ще открият скоро своето призвание.

# 708
  • София
  • Мнения: 2 925
По повод питането за НГДЕК-НЕГ. Имам двама познати историци и двамата са на някакви дипломатически постове. Пиша го, защото в първия момент не е лесно да се сети човек за нещо, което би ми служила историята. Всяко занимание може да е перспективно, стига да се върши с желание Simple Smile

# 709
  • София
  • Мнения: 766
Във всички училища, в които се влиза с висок бал, средата е силно конкурентна, не само в НЕГ. И във всички тези училища има всякакви деца - и силно мотивирани, и такива, които по една или друга причина губят мотивация някъде по пътя.
За питането за НЕГ или НГДЕК - аз съм за второто, по простата причина, че детето иска това. Всичко останало няма значение - и двете училища са достатъчно добри.

# 710
  • Мнения: 24
Момичета, извинявам се предварително за ужасно глупавия въпрос, но все пак ще го задам, защото вече започва да ме гони параноята. Моя близка твърди, че детето не може да участва едновременно в класирането на МОН и това на у-щето към МК, където все още чакаме резултати. Това вярно ли е? Да не би да има някакяа промяна? До колкото знам двете класирания са независими и докато чакаме едното, можем да участваме в другото, дори да се запишем (в случай, че сроковете за обявяване на резултатите от класирането.  Подала съм заявлението в инфоприем вече....

# 711
  • Мнения: 6
Чесно казано тук сравнявате ябълки с портокали . Не е въпросът само в изучаваните предмети , а и в системата на преподаване . В НЕГ - силно конкурентна среда - немският трябава де е много , много желан , а и другите предмети да са на макс , дтето да е амбизиозно и м.б. пробивно . НГДЕК дава повече свобода на изява и мисъл , преподаването е по-близо до университетското - дискусии , клубове и т.н. Това го пиша , защото казахте ,че момчето  е по-свито .
А преподавателите по история в НГДЕК имат страхотен подход  , любими на децата , че и на родителите . Ще му е много интресно в час и в клубовете също . Моят съвет е да не го отписвате от там .
[/quote]

Благодаря ви, че вниквате в един от ключовите моменти, а именно, че детето не е особено комуникативно...

# 712
  • Мнения: 9 514
Затова ние ще си уплътним времето като заминем на море.

Интересно ми е обаче от колко до колко ще става записването и в кои дни? Или всяко училище си определя само? Дано да включват събота и неделя, иначе защо 15- ти и 16- ти влизат в периода на записване?
Винаги е било 3 РАБОТНИ ДНИ, т.е. събота и неделе НЕ влизат в тях. Работното време на училищата в този период на записвания обичайно е 8:30-17:30 (18ч)

# 713
  • Мнения: 19
Затова ние ще си уплътним времето като заминем на море.

Интересно ми е обаче от колко до колко ще става записването и в кои дни? Или всяко училище си определя само? Дано да включват събота и неделя, иначе защо 15- ти и 16- ти влизат в периода на записване?
Съботите и неделите няма да записват май, поне не попаднах на такава информация по сайтовете на училищата, в които аз се рових. Предполагам, че часовете за всяко училище ще варират...
Например Първа АЕГ са написали следното:
ЕТАПИ НА ЗАПИСВАНЕ
Първо класиране  - от 13.07. до 17. 07.2023 г. /четвъртък, петък и понеделник/ - от 8.00 до 18.00 часа;
Второ класиране- от 20.07. до 24.07.2023 г. /четвъртък, петък и понеделник/  - от 8.00 до 18.00 часа;
Трето класиране  - от 01.08. до 02.08.2023 г.  /вторник и сряда/  - от 8.00 до 18.00 часа.
Червърто класиране - от 11.08. до 14.08.2023 г.  /петък и понеделник/  - от 8.00 до 18.00 часа.

# 714
  • Мнения: 6
Майката с дилемата между НГДЕГ и НЕГ ще посъветвам да се довери на това какво иска детето, насила хубост не става. Точно покрай децата ми в  НЕГ съм срещала такива случаи с  ученици, саботиращи изучаването на немския, защото не е бил желан от тях самите, а наложен от родителското тяло..

С дамата, изказала мнение, че НЕГ не е за свити, а за по-скоро пробивни деца, няма как да се съглася. В училището, както и във всички други, има всякакви ученици - от много амбициозни до такива, носещи се лежерно по течението, от много отворени, комуникативни и купонджийски настроени деца до много затворени и свити. И всеки си намира дружки с подобна на неговата нагласа/характер/темперамент/вкусове.

Благодаря и за вашето мнение, точно такава информация отвътре по-скоро търсех... А детето твърди, че и немски иска да учи, но конкретно историята му е на сърце. Но да допълня, че в днешно време езикът се явява ключово предимство при търсене на работа. История може да се учи и в университет

Последна редакция: пт, 07 юли 2023, 11:59 от ellie1809

# 715
  • София
  • Мнения: 20 767
Да се похваля, че успях със 69 позиции. И то след известна борба със системата, която на всяка крайна клетка не приемаше кода, та се налагаше да отварям у-щето и оттам да избирам.
Ако има още неподали, давам моя опит - отворих 2 прозореца един до друг на екрана, от файла преписвах само кодовете и с Enter се визуализира. Хвърлях по един поглед правилна ли е паралелката и следващ код, става относително бързо.

Последна редакция: пт, 07 юли 2023, 12:25 от Cuckoo

# 716
  • Мнения: 663
ellie1809 , мисля ,че учителите в НГДЕК се обръщат към учениците с "колеги" , което е стимулиращо и повдига самочувствието на децата , кара ги да се чувстват специални . На мен такъв подход много ми допада  .

# 717
  • Мнения: 81
Момичета, извинявам се предварително за ужасно глупавия въпрос, но все пак ще го задам, защото вече започва да ме гони параноята. Моя близка твърди, че детето не може да участва едновременно в класирането на МОН и това на у-щето към МК, където все още чакаме резултати. Това вярно ли е? Да не би да има някакяа промяна? До колкото знам двете класирания са независими и докато чакаме едното, можем да участваме в другото, дори да се запишем (в случай, че сроковете за обявяване на резултатите от класирането.  Подала съм заявлението в инфоприем вече....
Няма такова нещо, подвела Ви е! Класирането към МОН е отделно от това към МК и може да участвате независимо в тях, както и към всички училища към МК се кандидатства самостоятелно, и да си изберете най-желаното.

# 718
  • Мнения: 2 851
Но да допълня, че в днешно време езикът се явява ключово предимство при търсене на работа. История може да се учи и в университет

Простете, че пак аз, но се опасявам, че фундаментално не разбирате. Включвам се, тъй като детето ми има особено силен интерес към историята и имам наблюдения какво се случва. Историята не е нещо, което се "научава". По-скоро хората, които ги влече, имат траен интерес да се ровят в нея, да разсъждават и да разширявят познанията си постоянно. За това им трябва среда, а на децата - и отдадени преподаватели, и достатъчно учебно време, база и ресурси.
По същата логика и език се научава (и е точно така). Действително, за немски е добре да се избере немска гимназия, защото си е трудничък, ако се гони много високо ниво.
На Ваше място бих поговорила с детето си още. Но с идеята да го чуя него, а не да го убеждавам в своето мнение.

# 719
  • Мнения: 24
Момичета, извинявам се предварително за ужасно глупавия въпрос, но все пак ще го задам, защото вече започва да ме гони параноята. Моя близка твърди, че детето не може да участва едновременно в класирането на МОН и това на у-щето към МК, където все още чакаме резултати. Това вярно ли е? Да не би да има някакяа промяна? До колкото знам двете класирания са независими и докато чакаме едното, можем да участваме в другото, дори да се запишем (в случай, че сроковете за обявяване на резултатите от класирането.  Подала съм заявлението в инфоприем вече....
Няма такова нещо, подвела Ви е! Класирането към МОН е отделно от това към МК и може да участвате независимо в тях, както и към всички училища към МК се кандидатства самостоятелно, и да си изберете най-желаното.

Благодаря Ви!

Общи условия

Активация на акаунт