СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 606
  • 761
  •   1
Отговори
# 495
  • Видин
  • Мнения: 4 991
За Видин - ако говорите за Емил Стоянов - учител по математика в МГ - тази година се пенсионира, от випуска седмокласници има дете със 100 точки по математика, което се премести в СМГ, прието на първо класиране. Но от същия клас има и деца с по 15 точки по математика на нво. Така че освен учител, който да окрилява, си трябва и желание от страна на детето, разбира се. От този единствен клас седмокласници са отпаднали 5-6 деца и съответно толкова ще са и новите, сред които и синът ми. Силно се надявам се успее да се впише при тях по някакъв начин, защото си е заслужил мястото там. А последното прието дете на 1 класиране е със 100 точки под моето, което не беше с изключителен бал... И е може би единственият изкарал повече от математика отколкото по бел 😂😂🤷

# 496
  • Мнения: 238
Ние сме в следната ситуация: дете с бал 330, свободни места на 4то класиране 3 броя, които биха били по-добър вариант от сегашното училище, плюс обявени две свободни в настоящата паралелка, където детето е записано. На трето има влязло дете с 350 точки в добра гимназия. Седя и се чудя да се пробваме ли на 4-то или е напълно безмислено. Дали ще има тенденция за повече хора, участващи в 4-то, като са видели свободните места и баловете на трето? Знам, че е тото, но все пак.

# 497
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Най-малък риск има точно за хора като вас - във вашата паралелка има свободни места и вероятно просто ще се прекласирате, ако не отидете напред. Аз не мисля, че ще има много кандидати за четвърто. При трето имаше много неизвестни около изобщо неприетите никъде 900 деца, за които не знаем нито балове, нито желания. Сега няма такъв момент и не ми се вярва посред август да си залагат главата много родители.
При нас рискът е много по-голям, тъй като в неговата паралелка няма свободни места. Решила съм да мислим до вторник и да чакаме знак отнякъде какво да правим Simple Smile

# 498
  • Мнения: 238
Мен ме е страх да не вземат да рискуват повече хора на 4-то (като мен, да кажем, която на трето не бих рискувала, но сега се изкушавам) и ако има с по-висок бал, да ни заемат и тия две места в текущата паралелка. Абе изобщо голям стрес.

# 499
  • София
  • Мнения: 1 478
Здравейте, позната е записала детето си на трето класиране. Възможно ли е да кандидатства на четвърто класиране и са си е записана в училището, в което я приеха на трето класиране?

# 500
  • Мнения: 8 021
Здравейте, позната е записала детето си на трето класиране. Възможно ли е да кандидатства на четвърто класиране и са си е записана в училището, в което я приеха на трето класиране?
Трябва да се отпише и тогава да кандидатства.

# 501
  • София
  • Мнения: 167
Здравейте, по повод на изучаването на първия чужд език в гимназиите, прави ли ви впечатление че в НЕГ масово се явяват на втора матура по английски и почти никой на такава по НЕ?  Гледах резултатите на 35то и се изненадах, че само те и 73то масово се явяват на матури по НЕ, на какво ли се дължи? Pensive

# 502
  • София
  • Мнения: 20 036
Здравейте, по повод на изучаването на първия чужд език в гимназиите, прави ли ви впечатление че в НЕГ масово се явяват на втора матура по английски и почти никой на такава по НЕ?  Гледах резултатите на 35то и се изненадах, че само те и 73то масово се явяват на матури по НЕ, на какво ли се дължи? Pensive

Много просто е обяснението.. На част от децата от лайстунг им се признава за 6.00 немската матура, това годишно са около 20 деца, които не са отразени в  статистиката. Останалите често кандидатстват в Германия и ако специалността е с квоти, немците взимат в бала и матурите, при това с огромна тежест от 50%. Децата избират да се явят на английски, понеже е втори език и е на по-ниско ниво, което ще им гарантира оценка, близка до максималната. И се вижда, че тактиката им работи..Но тя е възможна, понеже вторият език там  за всички е английски. Това в 73-то може да стане само за ограничен брой деца, в 35-то за нито едно. Иначе ежегодно явилите се  от НЕГ на ДЗИ по немски, колкото и да са,  са  с най-висок среден успех. На  национален кръг на олимпиадата по езика от София това е  също училището с най-много представители. Иначе на уроци по немски ходят  деца и от трите училище по различни причини, коментирани многократно из темите..

Не ги мислете чак толкова - предвид това, че голяма част от тях следват нейде из Германия, Австрия и Швейцария, знаят немски на достатъчно за целта ниво Simple Smile А дори и оставащи тук правят това упражнение с английския, примерно избралите да  следват медицина тук.  Спират се съвсем целенасочено на   възможно най-простата за тях матура, за да се концентрират над учене за изпитите  за МУ и гоненето на отлична оценка на ДЗИ по БЕЛ като балообразуваща.

Последна редакция: пн, 07 авг 2023, 09:34 от пенсионирана русалка

# 503
  • София
  • Мнения: 167
Здравейте, по повод на изучаването на първия чужд език в гимназиите, прави ли ви впечатление че в НЕГ масово се явяват на втора матура по английски и почти никой на такава по НЕ?  Гледах резултатите на 35то и се изненадах, че само те и 73то масово се явяват на матури по НЕ, на какво ли се дължи? Pensive

Много просто е обяснението.. На част от децата от лайстунг им се признава за 6.00 немската матура, това годишно са около 20 деца, които не са отразени в  статистиката. Останалите често кандидатстват в Германия и ако специалността е с квоти, немците взимат в бала и матурите, при това с огромна тежест от 50%. Децата избират да се явят на английски, понеже е втори език и е на по-ниско ниво, което ще им гарантира оценка, близка до максималната. И се вижда, че тактиката им работи..Но тя е възможна, понеже вторият език там  за всички е английски. Това в 73-то може да стане само за ограничен брой деца, в 35-то за нито едно. Иначе ежегодно явилите се  от НЕГ на ДЗИ по немски, колкото и да са,  са  с най-висок среден успех. На  национален кръг на олимпиадата по езика от София това е  също училището с най-много представители. Иначе на уроци по немски ходят  деца и от трите училище по различни причини, коментирани многократно из темите..

Не ги мислете чак толкова - предвид това, че голяма част от тях следват нейде из Германия, Австрия и Швейцария, знаят немски на достатъчно за целта ниво Simple Smile А дори и оставащи тук правят това упражнение с английския, примерно избралите да  следват медицина тук.  Спират се съвсем целенасочено на   възможно най-простата за тях матура, за да се концентрират над учене за изпитите  за МУ и гоненето на отлична оценка на ДЗИ по БЕЛ като балообразуваща.

Не съм си мислила, че децата от НЕГ не знаят немски и затова се явяват на матура по АЕ. Стана ми любопитно защото за мен е по- скоро въпрос на чест, както другите езикови се явяват на матура по съответния език. Но разбрах какво имаш предвид.

# 504
  • Мнения: 8
Чудя се за четвърто класиране?  моля за компетентно мнение
приет в 1АЕГ с ФЕ на второ класирене
дали да се хвърли  в дълбокото само да се измести с ИЕ или НЕ, като има пак 1място с ФЕ
 Има ли опасност да се вдигне бала от второ или трето класиране

Така или иначе, вторият език няма да го научи в училище. За мен е само индикатор.

И според мен няма смисъл да се рискува за четвърто. Френския и немския език са трудни, още повече изучавани, като втори и трябва да се подплатят с допълнителни уроци в последстие

# 505
  • София
  • Мнения: 1 090
Здравейте, по повод на изучаването на първия чужд език в гимназиите, прави ли ви впечатление че в НЕГ масово се явяват на втора матура по английски и почти никой на такава по НЕ?  Гледах резултатите на 35то и се изненадах, че само те и 73то масово се явяват на матури по НЕ, на какво ли се дължи? Pensive

Много просто е обяснението.. На част от децата от лайстунг им се признава за 6.00 немската матура, това годишно са около 20 деца, които не са отразени в  статистиката. Останалите често кандидатстват в Германия и ако специалността е с квоти, немците взимат в бала и матурите, при това с огромна тежест от 50%. Децата избират да се явят на английски, понеже е втори език и е на по-ниско ниво, което ще им гарантира оценка, близка до максималната. И се вижда, че тактиката им работи..Но тя е възможна, понеже вторият език там  за всички е английски. Това в 73-то може да стане само за ограничен брой деца, в 35-то за нито едно. Иначе ежегодно явилите се  от НЕГ на ДЗИ по немски, колкото и да са,  са  с най-висок среден успех. На  национален кръг на олимпиадата по езика от София това е  също училището с най-много представители. Иначе на уроци по немски ходят  деца и от трите училище по различни причини, коментирани многократно из темите..

Не ги мислете чак толкова - предвид това, че голяма част от тях следват нейде из Германия, Австрия и Швейцария, знаят немски на достатъчно за целта ниво Simple Smile А дори и оставащи тук правят това упражнение с английския, примерно избралите да  следват медицина тук.  Спират се съвсем целенасочено на   възможно най-простата за тях матура, за да се концентрират над учене за изпитите  за МУ и гоненето на отлична оценка на ДЗИ по БЕЛ като балообразуваща.

Не съм си мислила, че децата от НЕГ не знаят немски и затова се явяват на матура по АЕ. Стана ми любопитно защото за мен е по- скоро въпрос на чест, както другите езикови се явяват на матура по съответния език. Но разбрах какво имаш предвид.

Да допълня, че голяма част децата и от трите гимназии, цитирани по-горе, се явяват на ДСД2 изпит ( немска езикова диплома, организиран извън системата на МОН), който им е по-важен отколкото ДЗИ по езика, особено ако планират за учат в Германия. Тази година от 73-то над 100 деца успяха да вземат тази диплома. Част от тях ходят на уроци, наистина, тъй като изпитът е много сложен и тежък...поне в 73-то подготовката започва от 10 клас ниво С1 граматика, нищо, че по учебен план на МОН трябва да завършат 12 клас ниво B.2.2 само.

# 506
  • София
  • Мнения: 20 036
Чак пък много тежък и сложен не е DSD 2, това го казвам от троен личен опит. Wink Просто е по-различен от други езикови формати. Всичките му елементи поетапно се отработват в 10-ти, 11-ти и началото на 12-ти клас. И е, апропо, изпит, на който много се преписва  и в  3-те училища в частите с четене и слушане, понеже се провежда в  самите гимназии, а там и стените помагат. Не че не се преписваше и преди, когато учениците и от трите бяха събрани в една зала в ТУ или СУ... Но да,  онова, което препъва, е частта с писането ( в пъти по-обемна и различна от  съчинение /есе на ДЗИ), там няма от кого да препишеш.

Последна редакция: пн, 07 авг 2023, 13:50 от пенсионирана русалка

# 507
  • София
  • Мнения: 908
Най-малък риск има точно за хора като вас - във вашата паралелка има свободни места и вероятно просто ще се прекласирате, ако не отидете напред. Аз не мисля, че ще има много кандидати за четвърто. При трето имаше много неизвестни около изобщо неприетите никъде 900 деца, за които не знаем нито балове, нито желания. Сега няма такъв момент и не ми се вярва посред август да си залагат главата много родители.
При нас рискът е много по-голям, тъй като в неговата паралелка няма свободни места. Решила съм да мислим до вторник и да чакаме знак отнякъде какво да правим Simple Smile

В нашата паралелка има три свободни места. Неговият бал не е от минималните. За желаното училище не му достигнаха 5т.
Много ми се иска да рискувам, но не знам дали ще успее да се прекласира поне в сегашното училище..Какво се случи с тези незаписани деца, заради които трето класиране беше така рисковано? Каква е ситуацията сега?

# 508
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Няма данни за записани, некласирани и прочие на този етап. Много е трудно да се вземе решение...

# 509
  • Мнения: 468
Уф и на мен ми се завъртя мухата за четвърто класиране, след като видях резултатите от трето. Дъщеря ми е записана в 22-ро. Предното й желание беше Първа АЕГ. Видях че на трето падна доста бала там и има някакъв шанс. Освен това и в самото 22-ро на 4-то класиране има места, затова считам риска за премерен. Но тя и дума не даде да й се издума. Сравнява учебните планове в двете училища и прецени, че било същото. Ако й се учело, щяла да научи английския и в 22-ро, ако не й се учело, нямало да го научи и в Първа АЕГ... Какво да й кажа повече

Общи условия

Активация на акаунт