СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 727
  • 761
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 6 382
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

Не, не са единни. Всяко класиране си е само за себе си. Който не се класира на второ на общо основание, си остава там където са го приели на първо. Просто и елементарно. И не се променят никакви места.
Момче от паралелка с квоти, ако участва на второ класиране и не мине напред как ще се прекласира на същото място, ако то вече е освободено като бройка за момичета с по-висок бал? Все едно за дадена паралелка на второ класиране да обявим по-малко места отколкото за първо.
Чак на трето класиране могат да отпаднат квотите.

Ами то се освобождава под условие, само ако на второ мине напред. Не е ли ясно. Мога и схема на решенията да начертая, ако не разбирате. Квотите могат да отпаднат още след първо класиране.
Всяко място, което не е записано на първо класиране технически е свободно за заемане на второ класиране. Поради алгоритъма на класиране и че не се променя реда на желанията и че не се включват нови участници на второ класиране, дете което не е записано на първо може да се премести напред или в най лошия случай да се прекласира на същото място. Няма как места за момчета да ги пуснат на второ класиране и за момичета, защото все едно се включват нови участници за мястото и ще изместят момчето и то няма да може да се прекласира. Самият термин, който съм подчертала показва, че мястото не е заето(запазено) и за него се извършва класация. Ако момчето отиде на друго желание на мястото ще се класира друг.

Да повторя пак, че явно не се схваща. Вие описвате досегашната схема, която при промяна съответно ще бъде изменена. Та идеята, е че който не се е записал на първо класиране, участва на второ на общо основание и свой риск. И се състезава за всички свободни места вече без да има квоти. Кое не е ясно? Да се е записал на първо. На второ ще се даде шанс на деца с по-висок от неговия бал да се запишат там където той не е пожелал. Това, че сега уж първо и второ били свързани изобщо няма никакво значение и не е препятствие да се направят промените, като вече двете класирания не са свързани. И дори не е нужно да се преподреждат желания.

# 241
  • София
  • Мнения: 9 539
Не ми се струва добра идея това. Заради участието на деца в повече области на първо, заради кандидатстването едновременно в държавни и частни, в такива към МОН и министерство на културата. Добре е да си се запази второ в този му вид, а за трето и четвърто да отпаднат квотите.

# 242
  • Мнения: 6 382
Ами всеки си носи риска. Защо заради едни да страдат други? Едни ще си пазят две места, докато се накумят да решат, а други, въпреки достатъчния си висок бал, да не могат да влязат където са искали, а биха могли, ако няма квоти.
Така ще се ограничи кандидатстването в безброй области. Който иска частно, ще си се запише в частно и няма да се точи освобождаване и в топ училища до четвърто. Който иска МК, ще е МК.
На трето остават много малко места за топ училища и няма никакъв смисъл упражнението. Това би било мярка "отбий номер", както всичко на МОН. Или всичко, или нищо.
А и в крайна сметка, какво пречи графиците за всичко това да се синхронизират? МОН, частни, МК. А не някои частни да искат предплата още февруари например, за да изнудват оставане при тях.
Схемата на Американския е супер. Първо класиране с равни квоти. Второ на общо основание по успех. Хем горе долу се балансират половете, хем все пак дискриминация поне малко се тушира. И дават поне един ден за размисъл след резултатите от НВО, дали ще се записваш или не.

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 21:46 от Fancy

# 243
  • Мнения: 87
Здравейте,
Поздравявам всички, на които децата са приети в желаната паралелка и училище. При нас на трето класиране детето е прието в 28 СУ “Алеко Константинов”, но не намирам актуални мнения за него. Ще съм много благодарна, ако тук мога да получа отзиви как е като среда и преподаватели, тъй като принципно ни е далече. В дилема сме дали да се записва или да участва и на четвърто класиране.

Моят син учи там, вече ще е 11-ти клас. Остана си в кварталното близко училище. Не беше с нисък бал. Тази година са с две нови професионални паралелки. Ако е прието в някоя от тях, то няма как да дам адекватен отзив. В профила "Софтуерни и хардуерни науки" се събират по-силни класове, но тази година "Физическо, възпитание и спорт" водят по бал. Старата сграда все още се обновява, но става доста хубаво. Ако можете обаче да споделите бал и в коя паралелка е прието, би било хубаво Blush

# 244
  • Мнения: 23
Аз виждам реформата по следния начин - по - малко домашни за учениците, повече домашни за родителите( ще ни спукат от проекти) Simple Smile

# 245
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Аз виждам реформата по следния начин - по - малко домашни за учениците, повече домашни за родителите( ще ни спукат от проекти) Simple Smile
Пълна мъгла виждам аз Simple Smile
Не знам какво трябва да случи, за да има подобрения. Не очаквам такива в близките пет години, за съжаление. Местят се едни произведения насам натам из програмите и нищо съществено.

# 246
  • София
  • Мнения: 3 813
Мен ако питате трябват малко да спрат да говорят за реформи. Въвеждането на нови програми и въобще на каквито й да е нововъведения е добре първо да мине през апробиране и адаптация, където е необходимо, както и обучения на педагозите. Най-мащабната реформа в образователната система на Шотландия, която върви в момента, е започната във фаза планиране през 2015г. и едва миналата и тази година се заговори за нея по същество. Ако някой следи профила на една от най-добрите съвременни образователни експерти, Асенка Христова, знае какво имам предвид.
А при нас е едно голямо плямпане и накрая пореден резил.

# 247
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Ох, как беше сайта - не инфоприем ... имаше друг, в който въвеждаш резултати от НВО, оценки от училище и ти изчислява бала за различни  паралелки? Трябва да помогна на едно дете, което не е класирано и на трето класиране, а нещо ми се залични инфото от главата ... Благодаря!

# 248
# 249
  • София
  • Мнения: 16 312
Аз не виждам как може да помогне този сайт за четвърто класиране.

# 250
  • Мнения: X
Не ви трябват никакви сайтове. Просто редете ВСИЧКО, което е останало по ред на желанията.
Ох, как беше сайта - не инфоприем ... имаше друг, в който въвеждаш резултати от НВО, оценки от училище и ти изчислява бала за различни  паралелки? Трябва да помогна на едно дете, което не е класирано и на трето класиране, а нещо ми се залични инфото от главата ... Благодаря!

# 251
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 791
За 4-то класиране нямате голям избор, за жалост. Просто да реди всичко. Интересно, как така и на трето не е класирано? Грешна подредба?

# 252
  • Мнения: 69
Междувременно, системата "инфоприем", в която "нямаше срив", а само "информация на заден план" , се върна към предишния си вид с пълният й обем от данни за всички деца.

# 253
  • Мнения: 9 514
Само "План-прием" липсва, но... да не им придиряме Smiling Imp пише си "Няма активен етап на класиране", което е истина, но се виждаше началния списък преди първи и трети етап... сега няма Simple Smile

# 254
  • Мнения: 11
Има ли статистика за Пловдив след трето класиране?

Общи условия

Активация на акаунт