Осмокласници - 2023/2024 - Тема 2

  • 63 062
  • 919
  •   1
Отговори
# 675
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 750
Bibibon, едната ми девойка си ходи на курс по английски, сама го пожела. Учи немски в училище тази година, не й е лесно с него. Смесва малко, но английския много й харесва и не й тежи.
Другата постоянно казва нещо на немски вкъщи, харесва й. Казва, че напоследък първо на немски й хрумва, а не на английски. Госпожата им е страхотна обаче, има голям принос към това да се учи с желание.

# 676
  • Мнения: 1 298
6000 думи се съмнявам да научат до края на годината при нас, към момента са малко над 2000 думи според нейния речник, преди седмица бяха около 2100 (средно на ден по около 30-40 думи са взимали). В моя подготвителен клас в ЕГ със сутрешни и следобедни часове (до към 8-10 часа на ден ги докарвахме) бяхме взели общо около 5200 думи, като в моя речник е имало и повтарящи се, така че са били сигурно и под 5000 (наскоро баба ѝ намери речника ми, няколко тетрадки, слепени една за друга и подвързан с твърди корици, като в него съм писала до 11 клас, не знам колко редовно, но общо думите бяха 12 100 за 5те години и е имало и повтарящи се). На мен ми е по-интересно, че примерно мен от самото начало са ме  карали да уча и трите форми на глаголите, а при моята дъщеря-не. Щели да ги учат като дойде време за миналите времена. Гледах кога ще вземат някое минало време, ами то е чак в края на втория учебник почти. Ще се види тогава колко ще е зорът, като не ги е научила от началото поне на силните глаголи.

# 677
  • Мнения: 417
Жабче, и ние попаднахме на чудесни учители( имат 2 госпожи по език). Не съм очаквала такъв ентусиазъм точно за немски. Започна да се опитва да чете една книга, която си купи лятото, защото малките книжки по нива са ѝ много скучни. Естествено, много е далеч от това да чете книга свободно и ползва за превод на местата, които не разбира английското издание.
Като цяло, притеснено ми е от това, че загуби инерция, не само спрямо 7 клас, но и спрямо 5 и 6. От друга страна, всеки има нужда и от по-лежерни периоди.

# 678
  • Мнения: 1 465
Щом 5,50 е срив, направо не ми се мисли моето дете колко е тотално зле...

Втория срок ми се струва, че ще се включа поне по български и литература, че там е Cry
Детето да не би да е в паралелка с разширено изучаване на БЕЛ? Питам, защото изненадващо и за моята дъщеря, есетата се оказаха супер трудни, а ние едно време не пишехме и ми е почти невъзможно да й помагам. Иначе на моята дъщеря БЕЛ й беше от силните страни, в преразказите и съчиненията се справяше добре, но есетата й се опряха и не знам как ще се справя, ако следващите години много се набляга на тях.

# 679
  • София
  • Мнения: 2 276
Аз по-скоро се притеснявам не толкова от успеха, а от нулевата мотивация да учи. Аз съм на работа, тя е следобед на училище, може и да учи сутрин, но аз лично не съм я видяла дори и през уикенда да учи. Вярно, не й влизам в стаята постоянно, но когато вляза, или слуша музика и си танцува, или гледа тик-ток или е постоянно закачена за тоя телефон. Не може съвсем да не учи, разбира се, но в сравнение със 7-ми клас, когато се спукваше от учене, сега е едно голямо нищо. И по лошото е, че не й пука. Не иска да я питам за училище, отегчава се, върти ми очи, офка, пъшка, сякаш зъб й вадя, щяла да ме уведоми, ако имало нещо. Frowning А да не говорим, че по БЕЛ не ме е търсила за помощ нито веднъж. Много е тегаво положението с тоя пубертет, не мога да си позная детето направо.

# 680
  • София
  • Мнения: 582
Orchid, и аз така. От най-прилежното и изпълнително дете, сега е - не ме занимавай, тийн съм 😨 С тази разлика, че при нея се редуват фази - ту е супер добричка и разбрана, ядосва се за оценки, обещава да се стегне, ту - 180 градуса - нищо не подхваща, само се гоним и дебнем, насила нещо да седне да учи по езика… Пак включихме ограничение на екраните в действие, но не знам има ли кой знае какъв ефект.

# 681
  • София
  • Мнения: 1 244
И у нас е пълна трагедия - сега е болен цяла седмица, нон стоп играе, не пита какво учат, до къде са стигнали...грам не се интересува. Като гледам Школо - успехът му е около средата на класа, което мен ме устройва.

# 682
  • Бургас
  • Мнения: 341
Еййй бях забравила за тази функция на "Школо", благодаря Simple Smile
Искам да попитам за учениците ви, които са в езикова гимназия - имат ли занималня след училище?
Моята дъщеря е в НЕГ, гр.Бургас, имат такава занималня, която не е задължителна уж, пожелателна е, така ни я представиха на първата родителска среща. Целият клас ходи на занималня. Плащаме за нея 120 лв на месец, но не в това е въпросът.
Все по-често дъщеря ми проявява желание да я отпиша от занималня, за да има време да учи по-задълбочено и да сварва с всичко. Уточнявам, че по времето на занималнята не подготвят домашни и уроци!!! Взимат разширен материал по немски, който пък нямал зависимост с преподаденото в часа по немски.
Аз смятам, че това е наистина обогатяване на езика и помощ в ученето, но не остава пък много време след това да се подготвят домашните за следващия ден. Има думи, има граматика, домашни по други предмети, някой друг проект и т.н. Два пъти в седмицата ходи и на Театрална школа и в тези дни се налага да учи до по-късно.
Иначе аз съм доволна от щерката, тя също е доволна от това, което постига, харесва й училището и средата и всичко.
Миналата събота имаха олимпиада по немски език и тя беше едно от избраните деца от класната да се яви. Гледам, че в момента е  шеста по успех в класа от 28 деца, така, че нямам притеснения, а и не държа на самите оценки като цифри.
Та, има ли във вашите гимназии занималня и за какво служи?Благодаря! Simple Smile

# 683
  • Мнения: 1 298
При нас нямат занимални ЕГ-тата. Иначе навремето моите допълнителни часове по немски бяха точно като описаните от теб - водеха се Немски С (пишеха се текстове, преразкази, упражняваха се други неща, но нямаше връзка с часовете от преди обед, домашните се пишеха и думите се учеха след като приключат 4те следобедни часа, само в петък бяха 3., Немски А беше основният за лексика и граматика и се водеше от класната и Немски В - прозношение, водеше ни го германка). За мен би било много полезно, в следобедните часове навремето ни караха да се говори само на немски и един от часовете следобед беше Landeskunde и там от 2. срок се взимаха подготвително термини за разказвателните предмети в следващата година.

# 684
  • Бургас
  • Мнения: 341
При нас нямат занимални ЕГ-тата. Иначе навремето моите допълнителни часове по немски бяха точно като описаните от теб - водеха се Немски С (пишеха се текстове, преразкази, упражняваха се други неща, но нямаше връзка с часовете от преди обед, домашните се пишеха и думите се учеха след като приключат 4те следобедни часа, само в петък бяха 3., Немски А беше основният за лексика и граматика и се водеше от класната и Немски В - прозношение, водеше ни го германка). За мен би било много полезно, в следобедните часове навремето ни караха да се говори само на немски и един от часовете следобед беше Landeskunde и там от 2. срок се взимаха подготвително термини за разказвателните предмети в следващата година.

Много Ви благодаря! Изключително полезен отговор ми давате! Flowers HibiscusFlowers HibiscusFlowers Hibiscus

# 685
  • Мнения: 952
Ние нямаме занималня, слава богу, бих казала 🙂 В Испанската сме. Всеки ден са с огромни домашни и голямо количество нови думи.
Според мен занималня в гимназия е прекалено. Или им дават по-малко домашни, иначе не виждам как. Против съм роботизирането на младежта.

# 686
  • Мнения: 8 028
Еййй бях забравила за тази функция на "Школо", благодаря Simple Smile
Искам да попитам за учениците ви, които са в езикова гимназия - имат ли занималня след училище?
Моята дъщеря е в НЕГ, гр.Бургас, имат такава занималня, която не е задължителна уж, пожелателна е, така ни я представиха на първата родителска среща. Целият клас ходи на занималня. Плащаме за нея 120 лв на месец, но не в това е въпросът.
Все по-често дъщеря ми проявява желание да я отпиша от занималня, за да има време да учи по-задълбочено и да сварва с всичко. Уточнявам, че по времето на занималнята не подготвят домашни и уроци!!! Взимат разширен материал по немски, който пък нямал зависимост с преподаденото в часа по немски.
Аз смятам, че това е наистина обогатяване на езика и помощ в ученето, но не остава пък много време след това да се подготвят домашните за следващия ден. Има думи, има граматика, домашни по други предмети, някой друг проект и т.н. Два пъти в седмицата ходи и на Театрална школа и в тези дни се налага да учи до по-късно.
Иначе аз съм доволна от щерката, тя също е доволна от това, което постига, харесва й училището и средата и всичко.
Миналата събота имаха олимпиада по немски език и тя беше едно от избраните деца от класната да се яви. Гледам, че в момента е  шеста по успех в класа от 28 деца, така, че нямам притеснения, а и не държа на самите оценки като цифри.
Та, има ли във вашите гимназии занималня и за какво служи?Благодаря! Simple Smile
При малкия се казват "школи". Той е профил математика и физика с разширен английски език. От понеделник до четвъртък, а до скоро и в петък свършва около 17:30-18:00 часа (сутрин е от 8:00). Школите са по математика, физика/астрономия, английски и испански. Като се прибере пише до късно, но част от материала е реално даден за домашно събота и неделя, а той не го е научил, защото е играл на телефон в част от времето. Не разбирайте, че очаквам да учи от сутрин до вечер, но през уикенда му се събира да играе понякога на него по 8-9-10 часа, ужас!

# 687
  • Мнения: 1 465
Не мислех, че има още такива занимални за осмокласници. Имам колеги, които са били в езикови гимназии преди 25 години и казват, че точно благодарение на тях са овладели перфектно втория чужд език, различен от английски. Сега в нашата област такива няма в нито едно училище, да не говорим, че няма и училище, в което в осми клас да се учи първи език, различен от английския. Иначе аз бих се радвала дъщеря ми да ходи на такава, пък било и по английски, имам чувството, че тя само си губи времето и много ме е яд. Да добра е по английски и й се отдава, но изобщо не сяда да учи, само вечер пише домашните. Прибира се в 13:30, най-късно в 14 и по цял следобяд си губи времето на телефона. Това, че е от първите в класа изобщо не ме успокоява, едно време и аз имах все шестици по английски, въпреки, че въобще не бях добра. Имахме един учител в гимназията, който ни изпитваше да напишем колкото думи общо знаем по АЕ, пък може и от пети клас да са. 20 думи 6, 15 думи 5. Ако знаете само колко прекрасни възможности за работа съм пропуснала заради лошия си английски. А на мен и хич не ми вървеше, освен,че в училище ни смениха 12 учители за 7 години. И това, което знам по него съм го научила с големи усилия, а на нея й се отдава и не иска да пипне. И по всички предмети е така, до миналата година поне в занималнята нещо правеше сама, а сега нищо, само вечер домашните и то с мен.

# 688
  • Мнения: 1 298
При малкия се казват "школи". Той е профил математика и физика с разширен английски език. От понеделник до четвъртък, а до скоро и в петък свършва около 17:30-18:00 часа (сутрин е от 8:00). Школите са по математика, физика/астрономия, английски и испански. Като се прибере пише до късно, но част от материала е реално даден за домашно събота и неделя, а той не го е научил, защото е играл на телефон в част от времето. Не разбирайте, че очаквам да учи от сутрин до вечер, но през уикенда му се събира да играе понякога на него по 8-9-10 часа, ужас!
Школите са друго нещо. И при нас се предлагат, не са задължителни и има по каквото се сетиш. Моята дъщеря ходи на немски и математика, но има и по БЕЛ, физика (въпреки че тази година не учат) и разни други вкл. фотография и творческо писане, ама тя не разбрала за творческото писане иначе и на това би се записала. В школата  по немски им дават допълнително домашна рядко, по математика - не, но реално не е надграждането от едновремешните следобедни часове, които не се казваха занималня и в тях не се пишеше домашна. Късно се свършва при такъв вариант (ние свършвахме около 17 и нещо), но и сега моята се прибира, ако не  е на школа в 15.00, ако има школа в 16.30 (два дни в седмицата), ако има физическо в 16.00.

# 689
  • Мнения: 7 347
Не помня да сме били търсени някога да помагаме. Изградили сме чудесен образ на родителска щета. От първи клас ни държи на разстояние, ако не става въпрос за нещо организационно. Не е преди години да не съм предлагала да й напиша някое домашно, но съм шяла да й съсипя успеха. Което не е далече от истината, де.
Скоро си поиска ключа от стаята и трябва да го намерим.
Много добре е, че си харесва всички учители тази година, а още повече - микроклимата. Заради 3 стотни надолу едва ли ще я изключат. За това с колко средно аритметично се е движил през първия срок на 8ми клас абсолютно никой и никога няма да се интересува, но ще помни пропусната възможност да се чувства на 15 години, когато е била на тази възраст.

Общи условия

Активация на акаунт