Математически турнири 1-4 клас. Тема №62

  • 64 224
  • 813
  •   1
Отговори
# 600
  • Варна
  • Мнения: 111
След като детето не иска да ходи на уроци за да се подготвя, вероятно и не желае да кандидатства за МГ.



Може би, но то не знае какво желае , като цяло- не решава с удоволствие, напротив- но пък е доста добро по математика (поне по резултатите)- чете задачата - нищо не разписва (това е проблем според мен)- и щрак- идва верния отговор, а аз например решавам по "бабешкия начин"-системно- бавно и славно...
Детето ми ходи на уроци по математика от първи клас. За удоволствие. Защото му е интересно. Представя се прилично по състезания и вероятно би могло да влезе в МГ, към последните класирани с най-нисък бал. Обаче самото дете, няма желание да влиза в МГ. Ни най-малко. Има си други приоритети.
Според мен за да влезеш в такова училище след 4 клас, би трябвало състезателната математика да ти е любима и в свободното си време да си решаваш задачи. Не е достатъчно само да можеш да ги решаваш, а да ти са с приоритет.

# 601
  • Мнения: 17 124
Моят каза, че са били лесни и е смятал на ум, затова е и с малко точки, явно допуска грешки при смятането на ум. Искаше ми се да разгледам, за да се ориентирам и аз дали грешките са технически при пресмятането или някъде просто не е разбрал добре . Понеже изобщо не се е готвил, считам резултатът му за добър. Иначе познати деца - от класа или градината му са с по-високи резултати.
Има желание за МГ, аз не съм против да опита до 7 клас да учи там, защото така ще решава различни от училищните задачи, т.е ще има предизвикателство. След това не го виждам там, не е тип състезател, виждам го по-скоро като за икономическа гимназия или строителен техник.

# 602
  • Мнения: 212
След като детето не иска да ходи на уроци за да се подготвя, вероятно и не желае да кандидатства за МГ.



Може би, но то не знае какво желае , като цяло- не решава с удоволствие, напротив- но пък е доста добро по математика (поне по резултатите)- чете задачата - нищо не разписва (това е проблем според мен)- и щрак- идва верния отговор, а аз например решавам по "бабешкия начин"-системно- бавно и славно...
Детето ми ходи на уроци по математика от първи клас. За удоволствие. Защото му е интересно. Представя се прилично по състезания и вероятно би могло да влезе в МГ, към последните класирани с най-нисък бал. Обаче самото дете, няма желание да влиза в МГ. Ни най-малко. Има си други приоритети.
Според мен за да влезеш в такова училище след 4 клас, би трябвало състезателната математика да ти е любима и в свободното си време да си решаваш задачи. Не е достатъчно само да можеш да ги решаваш, а да ти са с приоритет.

Ние затова не сме решили още къде ще кандидатства, но и мен ме е жал, ако пропилея умения...(а то очевидно няма в други сфери, Бел, езици итн...)

# 603
  • Мнения: 35 504
Според мен за да влезеш в такова училище след 4 клас, би трябвало състезателната математика да ти е любима и в свободното си време да си решаваш задачи. Не е достатъчно само да можеш да ги решаваш, а да ти са с приоритет.

Е, чак пък приоритет..... Че и състезания..... МГ си е като всяко друго училище. Е, вярно, една идея подбрани деца с математически знания. Повечето имат интерес и по други предмети. Почти всички се явяват по състезания, но единици са тези с големи постижения. Големият плюс на МГ е подбраната среда, добрите учители и това, че децата сами се дърпат напред.

Както винаги съм казвала, по-добре по средата сред отличници, отколкото първи сред недобри ученици.

ПС: С МГ или не, децата са си деца. Повечето са на телефоните и игрите. Нищо ново под слънцето, обикновени тийнове....

# 604
  • Мнения: 212
Според мен за да влезеш в такова училище след 4 клас, би трябвало състезателната математика да ти е любима и в свободното си време да си решаваш задачи. Не е достатъчно само да можеш да ги решаваш, а да ти са с приоритет.

Е, чак пък приоритет..... Че и състезания..... МГ си е като всяко друго училище. Е, вярно, една идея подбрани деца с математически знания. Повечето имат интерес и по други предмети. Почти всички се явяват по състезания, но единици са тези с големи постижения. Големият плюс на МГ е подбраната среда, добрите учители и това, че децата сами се дърпат напред.

Както винаги съм казвала, по-добре по средата сред отличници, отколкото първи сред недобри ученици.

ПС: С МГ или не, децата са си деца. Повечето са на телефоните и игрите. Нищо ново под слънцето, обикновени тийнове....

И със сегашната акселерация (особено при момичетата) навлизането в пубертета и отказът от всичко, с което са се занимавали ( не говоря за математика само, а например- хобита, спортове ), е очевиден... не мога да го оставя детето само да "цъка" по телефони и лаптопи... (това е нещото, което прави с удоволствие).

Последна редакция: чт, 04 апр 2024, 11:09 от Mandy1

# 605
  • Мнения: 35 504
А, много ясно, че не може. Ако го оставя моя, само това ще прави. Все пак игрите са по-интересни от ученето.

# 606
  • Мнения: 2 047
Същата работа у дома Wink Може някъде да съществува дете, което решава задачи ей така, за удоволствие, но аз лично не познавам такова Simple Smile Удоволствието идва с разбирането, с осъзнаването, че си добър и искаш още.

Последна редакция: чт, 04 апр 2024, 10:49 от Елиас

# 607
  • Мнения: 44
100 точки има във втори клас, Стара Загора.
И мисля в 4 клас, Велико Търново

Детето със 100 точки за 4-ти клас а последният победител от Салабашев. То е на друго ниво.
За тази година 4-ти клас който има над 70 точки е ТОП.
Задачите са били доста трудни спрямо предни години , а и други състезания
Моят не е решил последните 2 и още 4 от другите е целил / не е знаел какво да ги прави/ . 6 задачи от 26 кръгла нула + възможни заблуди от другите , което спрямо нивото ни е = на труден тест. Т.е ще има между 60 и 80 точки ще разберем в 13.30. За сравнение на областният сме в топ 200  и т.н.

# 608
  • Мнения: 35 504
От тази година ЕК дори отпадна като вариант за състезанията за прием в МГ. Не, че го вземаха с голяма тежест, но все пак беше вариант.

# 609
  • Мнения: 212
То е и до нагласа и концентрация на самото състезание...моето е от първите  на Салабашев,  (без изобщо да се е готвило-реши 2-3 теста), но на МБГ тази година се е уляло... (пак има златни, но едвам ги е хванало)...очаквам и не чак толкова висок на ЕК, защото е във фаза на "точно в този час други мисли са ми в главата"...

# 610
  • Мнения: 2 190
Да и моята госпожица не беше много в кондиция покрай ЕК. Не знам какви бръмбари имаше в главата и какви драми в училище. Аз съм доволна.Ходи, има желание, решава задачи, упражнява се.Аз време за задачи нямам, а и не решавам.Докато готвя, сяда при мен и ми чете трудните, аз само давам насоки и я карам сама да стигне до крайния резултат.Целта е да се научи да мисли.

# 611
  • Мнения: 212
Да и моята госпожица не беше много в кондиция покрай ЕК. Не знам какви бръмбари имаше в главата и какви драми в училище. Аз съм доволна.Ходи, има желание, решава задачи, упражнява се.Аз време за задачи нямам, а и не решавам.Докато готвя, сяда при мен и ми чете трудните, аз само давам насоки и я карам сама да стигне до крайния резултат.Целта е да се научи да мисли.
Точно затова се чудя- , ако запиша детето някъде- къде да бъде- в група или индивидуално, защото искам да мисли , като решава, а не  да чака някой да реши задачите (а детето- тъй като леко мързелът надделява- не очаквам да си дава зор в група- по скоро ще изчака общото решаване. (ако има такова). Не знам всъщност как протичат заниманията....

# 612
  • Мнения: 4 369
Дъщеря ми е в групов курс в СМГ. Учителката е много добра, но ако имате избор, търсете по-малки групи или дори индивидуално. Децата са 26 в група. Голяма част от всеки час минава в пререшаване и обяснява е задачите от домашното. Така и трябва да бъде, но ако моето дете не е решило 2 задачи, другото дете други 2, представете си колко нерешени задачи има в група от 26 деца и колко в група от 5-6 деца. Времето, в което учителя обяснява задачите, които другите деца са разбрали и решили, според мен е почти загуба на време.

# 613
  • Мнения: 992
На тази възраст децата не знаят още какво искат. И моята дъщеря не изгаряше от желание да е в МГ, но тази година (вече 5 клас) чух нещо, което не съм и предполагала, че ще чуя от нея: "Мамо, благодаря ти, че ме накара да влезна в МГ-то. Много е хубаво и много ми харесва!"
А тя е от децата, които не изгарят от желание да решават задачи, но имат афинитет към тях. На курсове не е ходила, по състезания не ходеше особено, вкъщи се готви само в 4-ти клас.
Сега в 5-ти клас, с помощта на учителката си по БЕЛ, откри страстта си да пише и си пише разкази детето, нищо, че е в МГ. Едното не пречи на другото Wink

# 614
  • Мнения: 404
Чакането приключи! Моето дете е 56т - 3 клас. Като гледам резултатите от нашето училище, тя е на второ или трето място за третите класове, но училището не ми е критерий. Не съм много очарована, но пак бива на фона на другите резултати.

Общи условия

Активация на акаунт