Първокласници 2023/2024 - 3 тема

  • 26 296
  • 685
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 4 047
Момето, благодаря за материалите!
Вашата учителка всичко ли очаква да минете? Доста ми се струва + книгите за четене. Моят го записах на състезателна математика от септември и от школата му изпратиха сборник от 45 страници със задачи за лятото. Още не съм му го показала. Head Band Едва ли с всичко ще успеем, все пак е и ваканция.

# 586
  • Мнения: 529
Да се включа и аз - ние подарихме ваучер за 100 лв и цветя от децата. В ДГ подаряваха за всяка една глупост - имен ден, рожден ден, международен ден на учителя и т.н. Последната година, т.е. в трета група отказах да се включа, станах "черната овца" на групата и определени майки подмазвачки говориха на учителките против моето дете. До слуха ми стигнаха и думи, които не съм казвала, минало заминало. То и учителките нямаха много акъл в главата си, от друга страна и двете бяха протежета на директорката. Рязко вдигам адреналина като прочета "заслужават си".

Дъщеря ми от другата седмица тръгва на занималня, но ще ходят по гори и планини. Вечерно време ще чете.
Подариха ѝ тефтер с мекички розови корици и него направихме на читателски дневник. За всяка книга измислям въпроси, а тя пише отговорите и рисува. Готовите читателски дневници не ми харесват.

Mometo, какъв е този онлайн ресурс за писане на ръкописни букви. Целта ми е да ѝ се подобри краснописа. Пишеше много хубаво, но нали все трябва да бързат и заради това бързане започна да пише грозно.

# 587
  • Мнения: 6 191
И аз така процедирам. Принтирала съм ѝ листа А4, разграфени на две - за всяка книга да напише какво я е впечатлило и да го нарисува.

# 588
  • София
  • Мнения: 1 677
Моят го записах на състезателна математика от септември и от школата му изпратиха сборник от 45 страници със задачи за лятото.
Сериозен обем задачи за лятото - състезателни ли са или целят да затвърдят учебния материал преди да започнат със състезателните задачи?
От школата по състезателна математика на моят младеж бяха скромни - 14 странички е лятното домашно, колкото да не забравят съвсем какво са учили през миналата година на курса.

# 589
  • Мнения: 1 363
Не само първолакът, а и третокласникът все още нямат телефони и съответно не ходят с такива никъде, камо ли в занималня и училище...

И моите са така - нямат.
В училище са забранени, включително и в занималнята.
Колкото мога ще отложа покупката на телефон.

Търсих помагало със задачи по математика за след първи клас и не намерих. Или нещо общо с всички предмети,тип "голямата ваканция ", или нещо за първи клас, но по учебната програма, което е елементарно и не виждам смисъл.
Ако някой може да сподели задачи за завършен първи клас или помагало  , с по-висока трудност от училищните , ще съм много благодарна.

Последна редакция: чт, 06 юни 2024, 15:13 от Amandine

# 590
  • София
  • Мнения: 4 047
Моят го записах на състезателна математика от септември и от школата му изпратиха сборник от 45 страници със задачи за лятото.
Сериозен обем задачи за лятото - състезателни ли са или целят да затвърдят учебния материал преди да започнат със състезателните задачи?
От школата по състезателна математика на моят младеж бяха скромни - 14 странички е лятното домашно, колкото да не забравят съвсем какво са учили през миналата година на курса.
Състезателни, почти основно текстови тип ЕК. Има и лесни, но повечето ми се струват доста трудни. Дано му е интересно на курса и да не го изплашат.

# 591
  • Мнения: 14 478
Моме, и аз благодаря 😀

# 592
  • Мнения: 120
Добре, аз съвсем не разбирам каква е идеята на книгите за четене - да се научи да чете гладко или да разбира текста? Притеснена съм, защото започнахме с приказки на Ран Босилек - те са кратки по 6-8 странички, чете не глас що годе добре, не срича, но не разбира прочетеното. Забравя за какво се разказва в приказката - например Незнаен юнак - царски син - момък - градинар - женен за царска дъщеря, милата не разбрала, че е един и същ герой в различни роли. Чудя се как да работя с нея, че да започне да разбира Sad

# 593
  • Мнения: 3 202
И двете, да чете гладко и да разбира. Обаче по мое мнение тези приказки са сложни. Започнете с нещо по-лесно. Например Пипи или Карлсон, който живее на покрива. Някакъв откъс. На моето дете му бяха интересни и приказки по телефона. Тези текстове с народни мотиви и думи за децата са непонятни. Всяка втора дума е необяснима. Галош, сребърник, глашатай, момък и така нататък. До едно време обяснявах и показвах кое какво е, после установих, че децата не разбират.
В приказки по телефона разказвачът се обаждал от телефонна кабина и били кратки, защото нямал много монети. За да го обясня това на сина ми, който наистина не е виждал обикновен телефон, камо ли телефонна кабина, ми трябваше половин час.
Проблемът е, че нещата за последните да кажем 20 години са се променили 10 пъти по-бързо отколкото преди това. Ето, майка ми и мен ни делеше един цветен телевизор и видео като откритие.

# 594
  • Мнения: 120
Prolet inchen, благодаря. Уж почнах по списъка от госпожата, но май ще търпи промени.

# 595
  • Мнения: 14 478
За вкъщи съм им дала да прочетат първоначално познати приказки, Шарл Перо и Братя Грим, в училище четат басни и Небивалици, дано влезе нещо от последните 😉 иначе ми ги разказват доста подробно.

# 596
  • Мнения: 1 363
Добре, аз съвсем не разбирам каква е идеята на книгите за четене - да се научи да чете гладко или да разбира текста? Притеснена съм, защото започнахме с приказки на Ран Босилек - те са кратки по 6-8 странички, чете не глас що годе добре, не срича, но не разбира прочетеното. Забравя за какво се разказва в приказката - например Незнаен юнак - царски син - момък - градинар - женен за царска дъщеря, милата не разбрала, че е един и същ герой в различни роли. Чудя се как да работя с нея, че да започне да разбира Sad
Идеята е всичко което си изброила. Като не разбира - четете заедно и обясняваш. С по-голямото дете след първи клас четяхме заедно, при всяка остаряла дума питах разбира ли и обяснявах. В патиланци например освен непознати думи не разбираше и познати думи , употребени в остаряла форма на падеж или наклонение. За цялото лято прочетохме заедно, на глас, с обяснения, само половин патиланци и половин хитър Петър. Идеята е обогатяване на речника и в бъдеще при среща с подобен текст да го разбира. Сега (след трети клас) мога да кажа, че обяснявам много по- малко и отделното време си е струвало.
Помните ли преди време една учителка искаше да осъвремени "под игото" и всички бяха срещу нея. Тогава не разбрах как българчета не разбират български, но е факт. От друга страна Вазов е с най -богат речник от българските автори.

И да, преводната литература от чужди автори няма това богатство на думи ( и форми на думите ) и е по-лесна за четене. Аз мисля , че сега е времето да научат и имат нужда от помощ. И не е безсмислено.

Последна редакция: пт, 07 юни 2024, 04:14 от Amandine

# 597
  • Мнения: 6 191
С повече четене се случва разбирането - т.е. напред във времето. Близо е до момента, щом чете гладко. Дъщеря ми сама ми разказва какво я е впечатлило и какво я е натъжило, чете Небивалици на Бисет в момента. Вчера за някакво пиле, което не го разбирали ми разказва и каза, че за нея е много тъжно и не искала да го чете повече Grinning

# 598
  • Варна
  • Мнения: 3 484
Момичета, видях че в темата се споменава школа Рубик във Варна. Може ли малко информация за курсовете по математика, цени, време на провеждане и най-вече как става записването. Пробвах с онлайн запитване - отговор няма. Звънях няколко пъти - никой не вдига. Остана само на място да ходя.

# 599
  • София
  • Мнения: 11 892
Вчера (нали и синът ми чете "Небивалици" в занималнята) решавам да видя до къде е стигнал и вдява ли нещо.
Гледам по диагоналната система, че е чел някаква приказка за мъгла и генерал и го питам дали знае какво означава "генерал"? "Даааа, генерал е шеф на банда" Joy
Сто пъти съм му казвала щом се съмнява в значението на някоя дума, да пита мен или госпожите.
Ето, разбрал е, че генерал е шеф , ама на какво не е ясно. Посмяхме се Joy

Общи условия

Активация на акаунт