Отговори
# 690
  • Мнения: 2 451
Да, карането не в за всеки, особено като няма кой да те подкрепи и си нямаш никого. Лесно ви е на вас дето мама и тате ви седят до гъза и ви учат на всичко изливат 20 тона пари по вас, постоянно ви казват колко сте страхотни и вие само обяснявате как всичко сте постигнали сами.
Благодаря на другите за милите думи, явно нямам нужда от тази кола. Купих я, защото никой не искаше да ходи и да избира с мен. Като си нямаш никого, всичко е 20 пъти по сложно. Обещавах ми майстори, казвах им че ще си платя, питах познати, никой. Отидох и я купих от отчаяние, трябваше ми, а сама по автокъщите ми се смееха. Това е положението, радвайте се че има кой да го е грижа за вас.
В почти идентична ситуация бях. Не че няма мъже покрай мен, но те нито разбират особено, нито имаха време, нито щяхме да стигнем до някакъв консенсус. Добре че в наши дни има услуга, която помага на такива профани по отношение на автомобилите като мен. Платих си, избраха ми кола, караха я по сервизи, КАТ и щастието ми беше пълно и все още е. Нарочно я взех цялата издрана, (няма елемент без щета) именно, за да не ме е яд като я задера някъде.

Иначе да, карането не е за всеки. Ако просто Ви е страх да карате сама, може да опитате да си вземете допълнителни часове с инструктор. Аз така направих, защото паркирането ме тормози. Ако пък просто Ви е страх за колата, то може да опитате с някоя кола-ветеран, за която няма да Ви е яд.

# 691
  • София
  • Мнения: 6 425
Да, карането не в за всеки, особено като няма кой да те подкрепи и си нямаш никого. Лесно ви е на вас дето мама и тате ви седят до гъза и ви учат на всичко изливат 20 тона пари по вас, постоянно ви казват колко сте страхотни и вие само обяснявате как всичко сте постигнали сами.

А дали след това, горното, очакваш някой да ти даде адекватен съвет. А надали няма такива и то немалко. И аз в това число, но като разбрах къв съм лешпер, че и мамино синче при това.......исках, ма немам желание. Simple Smile

За протокола. За първата ми кола част от сумата взех назаем от родителите ми. И после ги върнах. Но се кефех на лимузината. Simple Smile ЗАЗ 968а, купе, с червен кожен салон. Grinning

П.П. При кола на лизинг, вероятно с дебела застраховка /изискване на лизингодателя/, няма как да се откаже щета, по каквато и да било причина, от който и да е застраховател. Или совите не са това, което са или цялата история е дебел фейк. Simple Smile

# 692
  • Мнения: 2 615
Тя за предишната кола е имала работа със застраховател, не с новата. Още не Wink

# 693
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 136
Мисля, че няма вносител на коли, който няма опция обратно изкупуване. Но цената ще е друга. Може да я продаде  с продължаване на лизинга. Може и автокъща, има доста, които изкупуват. Тази ще я лапнат бързо, ми тя нова, та нова. Ние сме продавали преди изтичане на първата година, с продължаване на лизинга, с плащане на лизинг. Сега пак мисля едната лизингова да я пускам да се продава и тя е на една година.
Та, общо взето както и да я пуснеш да се продава, ще е бързо. После си вземи нещо на сърце.

# 694
  • Мнения: 4 186
Авторката да каже марка и модел на колата. Може да проявя интерес.

# 695
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 715
Защо са толкова различни условията по лизинг в Бг и в Испания, напр., много ми е интересно.
Имах кола на лизинг, скоро я изплатих с година предсрочно. От ден първи е на наше име. Никой не ме е задължавал да сключвам някаква супер дебела застраховка ( първата година беше с всички рискове, включително кражба и пожар, застраховката ми я подари концесионерът), сключвам, каквато ми е изгодна в момента.
Доколкото знам, лизингови коли в Бг се водят на името на лизингодателя. Чета за задължително пълно Каско и т.н. Няма ли някакви общи европейски изисквания?

# 696
  • Мнения: 51 773
Няма как кола на лизинг да си е твоя от първия ден, защото по дефиниция лизингът е отдаване на вещ от собственик на лизингополучател.

Цитат
Лизингът е договорно споразумение, при което едната страна, собственик на даден актив (лизингодател), предоставя правото за ползването на този актив на друга страна (лизингополучател), при определен срок и конкретна схема на разплащане. След изтичане на срока по договора за лизинг лизингополучателят може да стане собственик на лизингования актив в зависимост от вида на използвания лизинг.

Ето и друг източник:
https://www.investopedia.com/terms/l/lease.asp

Но нищо не пречи вместо лизинг да имаш кредит (колата да е на изплащане), при което колата да става твоя наистина от ден първи, но да е с тежест към кредитодателя. Но това е друг вид финансиране. У нас се среща основно за бяла и черна техника. При това финансиране никой нищо не те задължава.

# 697
  • Мнения: 3 870
България е много по-малък пазар от Испания, а и нови коли се купуват много по-рядко. Няма толкова търсене, съответно няма и толкова предлагане и конкуренция.
Виж, избора на коли "нов внос" съм сигурен, че е по-голям в България.

# 698
  • Мнения: 12 949
Може би лошите лизингови условия са причината да нямат такова търсене.

В личен план, треперих веднъж на кола,  повече не. Колата трябва на мен да ми служи, да е сигурна, здрава и т.н.

# 699
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 136
Лизинговите условия не са по-различни от всеки друг кредит. Бих казала, че са и по-добри. Около нас почти всички са с нови коли. Всичко е на лизинг.

# 700
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 715
Не знам има или няма как кола на лизинг да е моя, аз казвам какво е било с моята кола. Когато дойде от фабриката, я регистрираха на мое име и ни я предадоха.

# 701
  • Мнения: 2 967
Това не е лизинг. Може би някакъв вариант на кредит за придобиване на имущество

# 702
  • Мнения: 51 773
Не знам има или няма как кола на лизинг да е моя, аз казвам какво е било с моята кола. Когато дойде от фабриката, я регистрираха на мое име и ни я предадоха.

И аз не съм казала, че не може така. И в България се практикува с хладилници, перални и телевизори. просто не е лизинг. Може би при вас рисковете са по-малки или заради мащабите се компенсират.

# 703
  • Мнения: 4 186
Не знам има или няма как кола на лизинг да е моя, аз казвам какво е било с моята кола. Когато дойде от фабриката, я регистрираха на мое име и ни я предадоха.

И аз не съм казала, че не може така. И в България се практикува с хладилници, перални и телевизори. просто не е лизинг. Може би при вас рисковете са по-малки или заради мащабите се компенсират.
В Испания взетите на изплащане коли са на името на кредитополучателя, но имат забрана за продажба докато не ги изплатят.

# 704
  • Мнения: 51 773
Именно, разликата между лизинг и "на изплащане".

Общи условия

Активация на акаунт