Работа, CV-та, HR-и, съвети - 90

  • 43 702
  • 837
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 3 361
Аутсорсинг е практика, ако фирма Х от София е изнесла счетоводството си във Варна това пак е аутсорсинг.
Аутсорсинг е когато работата се прехвърля ня друга, несвързана, фирма. Градовете и селата нямат нищо общо.
Добре знам какво е аутсорсинг, Бойко. Исках да наблегна на това, че не е нужно чужда фирма да си изнесе част от дейността в България, за да говорим за аутсорсинг. Потребителката сравняваше български фирми с чужди. Така си го извадил от контекста, като журналист, търсещ сензация в прайм тайма.

# 676
  • Мнения: 3 871
Исках да наблегна на това, че не е нужно чужда фирма да си изнесе част от дейността в България, за да говорим за аутсорсинг.
Обаче всъщност наблегна на градовете.
Иначе и аз писах, че хич не са само чужди аутсорсинг фирмите в България. Но клиентите са предимно чужди фирми, понеже България няма особено развита икономика, че да има силен вътрешен аутсорсинг. Поне когато говорим за офис работа, а не кетъринг, почистване и т.н.

# 677
  • Мнения: 1 862
Смяната на професия не е лесна работа, иска се подготовка, някой сертификат да изкараш или даже диплома, после трупаш опит, защото в началото те искат само в малки фирми, където всичко е батак. Трябва да си много мотивиран. Повечето хора си мрънкат, но не биха излезли чак толкова от зоната си на комфорт, което според мен означава, че не им е чак толкова зле.

# 678
  • София
  • Мнения: 22 595
Цитат на: Tsugumi_ link=topic=1617830.msg47529444#msg47529
Мен, честно казано, ме разсмива и с каква лекота се използва определението IT за някои смешни операции, които нямат нужда от чак такава помпозност. Всъщност, подобна терминология на празните гръмки думи е много характерна за този бранш. Да не говорим, че често и заетите дори и на мениджърски позиции едва са изкласили средно и имат за бекграунд опит - обслужващ персонал в "чужбината".

Терминологията "мрънкане" е пасивно-агресивен метод да не се приема чужда гледна точка.

Мда. И по двете.
Няма какво да се убеждаваме. Аз не искам да се преквалифицирам, не съм завършила педагогика, лесничарство или водознание, а после да ми е хрумнало, че искам да работя като мениджър, просто отчитам минусите на бранша, в който заплатите дърпат нагоре.

# 679
  • Мнения: 1 361
Имам 10г стаж (6 реален, другото майчинство) в голяма френска компания и 6г стаж (3 реален  и сигурно ще станат още 3 майчинство) в българската част на голяма Испанска компания.

Честно не разбирам за какво говорите, не знам дори какво е тл (ако може някой да каже), никога не съм виждала тази измислена йерархия, за която  говорите,  все съм си била на една позиция.  В първата се спазваха много процедури, имахме постоянно обучения, но това си беше за добро представяне и подобряване на резултатите. Приемахме с досада всичките обучения и тестове , но  имаха смисъл повечето от тях. Мениджърът беше чужденец, всичко си беше по закон, на светло, имахме редовни бонуси и подаръци, здравно осигуряване, ваучери за храна.  Имах някаква възможност за израстване и нова позиция , но пропадна заради дългото майчинство. Във втората компания българският директор имаше мажоритарен дял в българския завод и си караше по български. Много неспазени обещания, много изисквания и напрежение, никакви социални придобивки. Постоянно добавяне на отговорности и работа, докато може и докато човекът издържа и търпи, за сметка на това постоянна критика и никакво увеличение на заплатата, ако не си я поискаш сам. Молила съм се за месечни или тримесечни срещи за обсъждане на резултатите и съгласуване на бъдещи решения и стратегии. Нямаше такива,  шефът не желаеше да разговаря и все имаше нещо по-важно. А въпросите касаят важни неща в неговата фирма, нали, аз не искам за нещо друго да говорим, а да съгласувам моите действия с неговите идеи, защото разминаванията са просто загубено време и средства в друга посока.


Разказвам това, защото ми се струва много различно от корпорациите, за които говорите, може би и моята работа е различна и не е толкова универсална, но в двете компании имах съвсем различни отговорности и длъжности. А и съм сред междувременно преквалифициралите се, но не с курс, направо изкарах втора специалност в университет, първата  ми работа го позволяваше. Изводът е , че повече се учи реално и от опит, но в университета се учат всевъзможни неща и може в последствие да задълбочиш нещо като знаеш , че съществува, ако нямаш базата ще е по-трудно.

Последна редакция: сб, 27 яну 2024, 16:21 от Amandine

# 680
  • Мнения: 51 848
Просто почти всички пишещи тук работят сходни неща в сходни сфери и сходни по тип фирми. На мен също много неща са ми чужди, и аз тук научих за ТЛ и прочее. Нормално.

# 681
  • Мнения: 12 914
И аз не разбирам повечето неща, които пишат. Даже си нямам идея какво точно работят с тия термини и специалности, които изповядват...

# 682
  • Мнения: 7 372
Просто почти всички пишещи тук работят сходни неща в сходни сфери и сходни по тип фирми. На мен също много неща са ми чужди, и аз тук научих за ТЛ и прочее. Нормално.
[/quote
Казано на български- отговорник на отдел, не началник.

# 683
  • Melmak
  • Мнения: 9 334
На мен пък ми стана интересно другите с какво се занимавате? В кой сектор сте? Какви са ви позициите? Не съм работила нищо друго, освен в корпорация. Имам опит като журналист в студентските години, ама беше отдавна и малко в сферата на дигиталния маркетинг (агенция), ама беше трагичен опит. 😁

# 684
  • Мнения: 8 378
доктор, инженер, учителка...
че то лесничеите е по- ясно какво работят от вас

# 685
  • София
  • Мнения: 22 595
Мда, аутсорсингът е фиктивен сектор с раздута заетост и измислени позиции. Но има много хора, които се препитават чудесно от него, скачайки от клон на клон, казано 'момодерному' от проект на проект.

Като дете на инженери, за мен думата проект има коренно различно (доста по- пълнокръвно) значение. Но то не са проекти, не са процеси (?) и много много хора, лапнали сляпо подобен речник.

# 686
  • София
  • Мнения: 3 801
ТЛ тийм лидер, т.е. шеф на процесите за определен клиент (т.нар. "проект") във фирмите, предлагащи аутсорсинг. В тези фирми се извършват различни видове услуги за редица клиенти, като всеки се ръководи от един мениджър, това е ТЛ. Като всеки клиент "аутсорсва" различни процеси, примерно в счетоводството може да има AP, AR и GL. Има и други, но това май са основните. И въпросът е, че тези подразделения могат също да са малко разтегнати като обхват и обем. Някои служители във фирмата си мерят кой какво прави, градят си самочувствието на тази основа и така, интересни работи. GL, т.е. general ledger стоят една идея "по-високо" като задължения и компетенции, съответно вземат повече пари.

# 687
  • Мнения: 8
Моля за съвет. Преди 15 месеца започнах работа в ЕООД, в което освен заявлението за работа, не ми приехи никакви други документи, защото "не им вършели работа". Казаха, че вече всичко е дигитално. Връчиха ми някаква разпечатка от НАП или НОИ, не мога да се сетя от къде точно, защото това вече било практиката за трудова книжка. Намерих си друга работа и се опитвам да си уредя документите с настоящата, която напускам. ЧР каза, че ще пуске всичко онлайн и като се минат 30-те дни - чао! То идеално, но другите искат трудова книжка, в която да пише кога къде с ъм работила. Опитах се да им обясня, че предишните са вече в Космоса и само дигитално живеят, но новите работодатели искат всичко материално и сега. Бъдещето, Космоса и дигиталното не го признават. Аз съм шок и паника. Какво да правя?

# 688
  • Мнения: 5 279
Приеха ли ги тия електронни книжки, според мен не са, но може да съм изтървала нещо?

Иначе, купи си нова книжка и я дай, то пред свършен факт...

edit: електронните книжки влизат от 1 юни 2025 г., доколкото разбирам.

# 689
  • Мнения: 1 610
Още не са приети дигиталните трудови книжки официално. Ако сегашните откажат да я попълнят, им кажи, че ще потърсиш за съдействие инспекцията по труда. И ако пак откажат, наистина потърси инспекция по труда, те ще помогнат.
Успех!

Общи условия

Активация на акаунт