Петокласници-2023/2024-2 тема

  • 31 288
  • 798
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 1 728
Моята също хареса много "планината на драконите" и дори не успя да дочака да я преведат и я изчете на английски. На панаира видях, че вече до четвърта са преведени. Тя хареса и " Последните деца на Земята", но мисля след петата ѝ доскуча.
Хареса ѝ  "По покривите" на Катрин Рандъл, после купихме и " Добрите крадци" и нея хареса.
Сега си накупува първи книги на разни поредици, свързани с вещици, магии. Нещо се зариби и по Манга.
Чете и на английски, много ѝ хареса "A tell of magic"
Хареса ѝ и " Анн от фермата Грийн Гейбълс". Имах чувството, че се отъждествява с героинята. Обаче отказа да чете продълженията, когато героинята е вече голяма, каза, че ѝ харесват истории за деца. Веднага предложих "Стас и Нели", но ударих на камък.

# 706
  • там където има винаги вятър
  • Мнения: 2 670
Какъв е смисълът да се дават едни и същи книги през година? И “Ян Бибиян”, и “Моето семейство и други животни” ги имаше в списъците от предните 2 -3 години.
....................

Именно. Само че сега в христоматията го има "Моето семейство и други животни".
Значи - чете детето от препоръчителния списък, а то въпросното произведение ще му трябва след 2-3 години, а дали ще си го спомня когато му потрябва. Задължителния да прочете, а пък другото - каквото ѝ харесва.

Месечинка виторога, не говорим за наизустяване, а за това да могат да разказват. Урока се прочита 2 пъти и толкова - дума не може да обели. То пък една история...мъка, толкова ненужни неща да има. А пък  теста за целия учебник си е Rage За оправяне на оценки...преподавателя отваря една страница/от 40 ли 45 урока/ и каквото ти се падне започваш да разказваш - това пък какво е??? Ами само една история ли е като предмет/любима ми беше/?
 
Това е от погледа, който имам от време на време. Мина ми времето на кандидатстване след 7 клас/бълг., математика/, след 12 клас - обикаляне по градове,  писане на теми, по няколко изпита. Сега - ДЗИ и са студенти.

Години, поколения, образование...

# 707
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Именно, за мен е ненужно да може да разказва. Достатъчно е да има идея пт фактите. Горе-долу, защото се забравят. Навремето разказвателните ги мразех, защото трябваше да разказвам урока. А по-важно ми се струва да може да се навържат фактите от 5 урока, отколкото да се разказват като приказка. Лично мнение, тестовете са по-удачен вариант.

# 708
  • shumen
  • Мнения: 20 501
Сега получихме списъка с книгите които трябва да четат.Имаме част от тях,а другите ще ги взема от библиотеката.Ето го и списъка.

# 709
  • там където има винаги вятър
  • Мнения: 2 670
Сега получихме списъка с книгите които трябва да четат.Имаме част от тях,а другите ще ги взема от библиотеката.Ето го и списъка.


Точно това е в христоматията, като от "Под игото" главите са ХI и ХVII, т.е. "Радини вълнения" и "Представлението"

# 710
  • Пловдив
  • Мнения: 2 245
Ще попитам за мнението ви. Когато детето е за 4,5 колко биха оставили във вашето училище. На сина ми искат да оставят 4, защото не била пълна петица. Става въпрос за математика, като на класната има 5.

# 711
  • Мнения: 4 619
Аз бих писала разбира се 5.
Вече зависи, ако самите петици не са били пълни петици, а да кажем 4.70, 4,80...и учителят си ги пише някъде, тогава може средно аритметичното да е под 4.50.
Но дотолкова доколкото в школо все още се пишат цели оценки, ще оставя 5.
Вижте какво пише и в Правилника на училището.

# 712
  • shumen
  • Мнения: 20 501
Аз бих писала 5,но зависи пак от учителя.

# 713
  • Мнения: 12 905
Как е бил миналия срок? Какви са останалите оценки?
На класната може и 4.5 да има, пак е 5 ама не съвсем.
Ако има разни 3ки, не бих оставила 5.

# 714
  • Пловдив
  • Мнения: 2 245
Има 3,4,4,5,6,5. Общо взето математиката му е космическа наука и положи страшно много мъки да вдигне успехът. Яко решаване на задачи. Петиците са даже 5,25.
Първият срок имаше 4  с доста кофти оценки и затова много усилия вложи. Реално сега няма ниските оценки от първия срок и се вижда, че върви нагоре, но ако пак има 4 след всичките усилия, не мисля че повече би се раздавал. Излиза, че учиш не учиш все едно и също. Не ми е болка оценката, а отвращението към предмета, което ще предизвика.

# 715
  • Мнения: 12 905
Дъщеря ми каза 5 😁
Ако я няма 6цата, може би е за 4. Ако 6цата е на проект, пак не би имала тежест като контролна, най-вероятно.
Сега видях нейните, този срок има 12 оценки текущи! Утре ще я изпитват за 6. Значи 13 оценки за един срок...
По БЕЛ имат 11 бр
Не знам кой беше писал, че ги изпитват много..

# 716
  • Мнения: 941
За мен лично е безсмислено просто гледането на оценки. Важна е тенденцията каква е. Тези оценки са на даден материал - ако впоследствие този материал е покрит, крайната оценка трябва да отразява актуалните знания и усилия на детето, а не моментни издънки.

# 717
  • Пловдив
  • Мнения: 2 245
За мен лично е безсмислено просто гледането на оценки. Важна е тенденцията каква е. Тези оценки са на даден материал - ако впоследствие този материал е покрит, крайната оценка трябва да отразява актуалните знания и усилия на детето, а не моментни издънки.

Да, това е и моето мнение. Още повече, че преди последната контролна учителят му е каза, че ако изкара минимум 5 ще му остави толкова и за срока. А днес му казва, че това вече не важи и ще го изпитва. Той усеща, че е излъган, че усилията нямат никакво значение и освен това ще го изпитва на материала от първия срок, за който няма време да преговори и му е бил труден. Вече подозирам, че е умишлено. Не бих се разправяла за оценки и няма да го правя, но смятам че когато един учител предизвиква горчилка у ученик, който пукна от решаване на задачи, то това няма да доведе до нищо добро.

Иначе исках да чуя по другите училища как е, защото от близки като слушам как завишават оценки с една единица за старание, започнах да се чудя аз ли набутах детето си на грешното място…

# 718
  • Мнения: 964
Проблемът е, че Наредба 11 на МОН, касаеща оценяването в училищата, няма изискване за поставяне на средноаритметична оценка - нито при срочни, нито при годишни оценявания.
Ето какво казва по отношение на годишното оценяване:
Чл. 23. (1) Годишната оценка се оформя от учителя по съответния учебен предмет или модул, като се отчитат постигнатите компетентности на ученика върху учебното съдържание, изучавано през учебната година за придобиване на общообразователната, разширената, профилираната, професионалната и специализираната подготовка, и при вземане предвид на срочните оценки.“
Което, де факто и де юре, развързва ръцете на учителите да правят каквото искат.
Житейски не ми се струва правилно, нормативно е позволено.

# 719
  • shumen
  • Мнения: 20 501
Моето дете им ги смятат средно аритметично.

Общи условия

Активация на акаунт