Професия учител - 18

  • 37 761
  • 661
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 2 342
Бакалавърът вече не се бърше за нищо. Особено, след като висшето ще става безплатно, сигурно ще започне да се разглежда като някаква допълнителна квалификация след училище, а не като висше. Директно записвай магистратура.
Даже е по-оферта да запишеш магистратура, защото си специалист и би трябвало да учиш три, а не пет семестъра. Таксата също ще бъде по-ниска от тази на СДК-то, което е два семестъра.

Последна редакция: пт, 24 май 2024, 16:52 от Lunna_sonata

# 466
  • Мнения: 889
При положение, че си бакалавър по Математика не излизаш ли директно с педагогическа правоспособност? Имам колеги, които са завършили тази специалност и са учители. Нямат нужда от СДК или магистратура по методика.

# 467
  • Мнения: 913
db156, повечето обяви за учители са обявени с изискване за бакалавър. Математиците са много търсени, така че не мисля, че ще имате проблем при намирането на работа, стига да имате педагогическа правоспособност.
Честит празник! Flowers Hibiscus

# 468
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 001
Честит празник!
Бъдете вдъхновени, бъдете вдъхновители!
Бъдете истински будители!

# 469
  • София
  • Мнения: 101
Здравейте,имам един въпрос и ще бъда благодарна ако някой ми отговори.Завършила тази година(дай боже)   лингвистика, но преподавала цяла учебна година език на граждански договор, може ли да изкара магистратура или СДК по изобразително изкуство (средното образование е НХГ) за да е поне на половин щат в училище? Благодаря предварително на отзовалите се!

Привет!За учител по ИИ СДК има в ЮЗУ,Тракийския университет и ДИКПО Варна.Влезте в сайтовете ,за да видите какви са изискванията .

# 470
  • Мнения: 205
Бакалавърът вече не се бърше за нищо.

Бакалавър си е висше образование, как е възможно да се неглижира, ако ще и безплатно да стане. Това са 4 години. Точно магистратурата е пълен майтап, защото заблуждава, че някой е станал специалист по нещо си за 1 година, което е абсурдно.
И между другото, бакалавър тежи по-малко на бюджета, защото се заплаща по-малко. За хора с високо ПКС чувах истории, че са нежелани защото са разход за училището...

Математиците са много търсени, така че не мисля, че ще имате проблем при намирането на работа...

Тази категория хора за мен са някаква мистерия. Масово в училищата учениците са на мантрата "нищо не разбираме" и ходят на частни уроци за да вземат държавни изпити, от което зависи дали ще бъдат приети в училища с дисциплина и учебен процес. Математика почти всеки ден, а учениците масово не разбират задачите. Как съществуват тези учители? Некомпетентни ли са, какво става? Учениците не учат, заради което критериите падат, заради което учениците не разбират - това ли е? При положение, че е точна наука, ученето води до неминуеми резултати. Не е като да ти е нужен талант за рисуване или височина за волейбол.

Последна редакция: пт, 24 май 2024, 21:49 от animsaj

# 471
  • Мнения: 889
Бакалавърът вече не се бърше за нищо.

Бакалавър си е висше образование, как е възможно да се неглижира, ако ще и безплатно да стане. Това са 4 години. Точно магистратурата е пълен майтап, защото заблуждава, че някой е станал специалист по нещо си за 1 година, което е абсурдно.
И между другото, бакалавър тежи по-малко на бюджета, защото се заплаща по-малко. За хора с високо ПКС чувах истории, че са нежелани защото са разход за училището...
Аз съм чувала нещо подобно за хора с докторска степен, защото директора е длъжен да им плаща 320 лв. отгоре заради степента (мисля, че толкова беше).

# 472
  • Пловдив
  • Мнения: 14 140
140 лв. е за доктор и 170 за доктор на науките по КТД. Ако в училище искат могат да дават повече. Далече е от 320 лв.
Аз писах преди страница-две защо предпочитаме бакалаври - по-обучени са от магистрите и се справят по-добре с работата.

# 473
  • София
  • Мнения: 3 540
Animsaj, имате ли висше образование или завършвате пети клас?
Как може в тема за учители да се пита какво се учи по математика в училище, да се твърди, че родителите биха предпочели на децата им да преподават недоучили хора, че бакалаврите знаят повече от магистрите…
Остана някой да напише “къртиш мивки, брато” и “когато е мъгливо, Земята в Слънчевата система ли е или в мъглявина?”

# 474
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 794
Ох, математиката ми е мъка на мен. Какво прави колежката в час, как обяснява задачите не знам, но детето ми и аз сме все по - неудовлетворени. Редовно се дават за домашно задачи от урок за нови знания,
подобни на които не са решавани в час. В час решават не повече от 3 задачи, за домашно понякога има много. 5 клас почти го избутахме, но догодина смятам да ходи редовно на частни уроци. Има отлични оценки, но с помощ от наша страна и много допълнителна работа вкъщи.

# 475
  • Мнения: 1 540
Ох, математиката ми е мъка на мен. Какво прави колежката в час, как обяснява задачите не знам, но детето ми и аз сме все по - неудовлетворени. Редовно се дават за домашно задачи от урок за нови знания,
подобни на които не са решавани в час. В час решават не повече от 3 задачи, за домашно понякога има много. 5 клас почти го избутахме, но догодина смятам да ходи редовно на частни уроци. Има отлични оценки, но с помощ от наша страна и много допълнителна работа вкъщи.
Според мен пети клас е преломният момент - всичко им е ново, цялата организация на деня е съвсем различна. В занималнята знаят, че госпожата следобед ще помогне ако нещо не им е ясно, ще го дообясни. Е, в пети клас това вече го няма, математиката започва да става по-сложна и малко по малко, след всеки малък пропуск става все по-трудно. И най-главното - не искат да мислят, по-лесно им е да разчитат на другите.

# 476
  • Мнения: 205
Animsaj, имате ли висше образование или завършвате пети клас?
Как може в тема за учители да се пита какво се учи по математика в училище...
Къде питам такова нещо!?

бакалаврите знаят повече от магистрите…
Точно така е, когато магистратурата не е по специалността на бакалавърската степен. Изглежда четете без разбиране.

Според мен пети клас е преломният момент - всичко им е ново, цялата организация на деня е съвсем различна. В занималнята знаят, че госпожата следобед ще помогне ако нещо не им е ясно, ще го дообясни. Е, в пети клас това вече го няма, математиката започва да става по-сложна и малко по малко, след всеки малък пропуск става все по-трудно. И най-главното - не искат да мислят, по-лесно им е да разчитат на другите.
По наше време занимални нямаше. Също преписвахме домашни. И да приемем, че е преломен клас (то всяка година е преломна), преломен е бил и преди.
Защо сега учениците нищо не научават специално по математика в училище? Знанията по този предмет са 2 единици по-ниско от всички останали предмети.

# 477
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 001
Относно това:
"И между другото, бакалавър тежи по-малко на бюджета, защото се заплаща по-малко."
Няма такова нещо! Simple Smile

# 478
  • Мнения: 205
Относно това:
"И между другото, бакалавър тежи по-малко на бюджета, защото се заплаща по-малко."
Няма такова нещо! Simple Smile

Колко е разликата, 30 лв.?
30*50*12=18 000 лв. годишно

# 479
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 001
Относно това:
"И между другото, бакалавър тежи по-малко на бюджета, защото се заплаща по-малко."
Няма такова нещо! Simple Smile

Колко е разликата, 30 лв.?
30*50*12=18 000 лв. годишно
Не зная какви сметки смятате, но заплатата на бакалавър е колкото заплатата на магистър. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт