Професия учител - 18

  • 38 348
  • 670
  •   2
Отговори
# 495
  • Мнения: 913
Да, така е. Но аз винаги съм искала да бъда учител, въпреки заплатите през 90-те години. Не съм станала такъв от немай къде.

# 496
  • Мнения: 6 180
Моето мнение е, че хибридните специалности са по-скоро с педагогическа насоченост, докато чистите (напр. само история или само география) са по-научно ориентирани. В хибридните специалности се учи половината от това което се учи в чистите и студентите не навлизат толкова навътре в съответната наука. Не случайно хибридните са в професионално направление "Педагогика на обучението по...", а чистите са напр. във Физически науки, Химически науки, Исторически науки и т.н.
С това твърдение няма как да се съглася. Учи се наравно и двете науки, държавния изпит беше  един за чиста химия и химия и физика, когато в СУ имаше такава специалност. Отделно и по физика.

# 497
  • Пловдив
  • Мнения: 3 365
В ПУ преди 20 години дори и чистите филологии излизаха с учителска правоспособност, без да записват нещо допълнително или да доплащат. Аз съм завършила Славянска филология и имахме минимални разлики с учебния план на Българска филология - мисля, че ставаше въпрос за 2-3 предмета само. Имах познати и в чистата Английска филология, и в хибрида Български и английски език. По спомени изобщо нямаха разлика в предметите по английски език, а в сравнение с предметите на БФ пак говорим за 2-3 предмета разлика. Но пък разписанието на хибрида беше доста натоварено.

Наскоро гледах в сайта на ПУ, че специално в Славянската филология има сериозна промяна в учебния план. Разделени са на два потока и сякаш даваха опция като избираем предмет да се изкарат методики, за да вземат педагогическа правопсобност. Не обърнах внимание как стоят нещата в Английска филология,

# 498
  • Мнения: 93
В момента много от университетите, когато изучаваш филология, дават възможност да си избереш между два модула - единият е Педагогически, с който можеш и да преподаваш, другият се води "Превод" - може да превеждаш на този език. Идеята на това разделение на модули е да можеш още от втори курс да избереш какъв искаш да бъдеш - преводач или учител по съответния език.

# 499
  • Мнения: 892
Моето мнение е, че хибридните специалности са по-скоро с педагогическа насоченост, докато чистите (напр. само история или само география) са по-научно ориентирани. В хибридните специалности се учи половината от това което се учи в чистите и студентите не навлизат толкова навътре в съответната наука. Не случайно хибридните са в професионално направление "Педагогика на обучението по...", а чистите са напр. във Физически науки, Химически науки, Исторически науки и т.н.
С това твърдение няма как да се съглася. Учи се наравно и двете науки, държавния изпит беше  един за чиста химия и химия и физика, когато в СУ имаше такава специалност. Отделно и по физика.
Здравейте,
самият хорариум часове е по-малък отколкото при чистите.
Напр. в специалност история и в специалност география учат по 360 часа годишно, колкото учат общо в бинарната, което означава че при тях са 180 часа история и 180 часа география (образно казано). В противен случай при бинарните биха се получили 720 часа. Отворете един учебен план и се уверете. Няма как да са наравно.

# 500
  • Мнения: 205
В хибридните специалности се учи половината от това което се учи в чистите и студентите не навлизат толкова навътре в съответната наука.

Именно. Това е толкова очевидно. Комбинираните специалности те правят едновременно неподготвен по две отделни специалности. Те обслужват единствено специфични интереси на училищно администриране, а не в полза на образованието. Ако някой толкова иска да следва в няколко направления, може да изкара колкото си поиска бакалавърски цикъла, включително и едновременно.

...държавния изпит беше  един за чиста химия и химия и физика, когато в СУ имаше такава специалност.
В какъв аспект са били едни и същи? Теми или критерии или комисия?

Но пък разписанието на хибрида беше доста натоварено.

И  аз забелязах същото - "хибридните" имат повече часове по повече на брой предмети (по спомени близо 30%), докато тези с едно направление имаха повече предмети по това направление и там наистина ставаш специалист, а не...

Последна редакция: нд, 26 май 2024, 22:22 от animsaj

# 501
  • Мнения: 106
Аз намирам дискусията за интересна. Тоест правилно ли разбирам от нея, че дори и да е завършил човек хибридна специалност, преподава според моментното търсене само един предмет?
И аз смятам, че дори и два предмета да завърши човек в комби единият надделява и човек е по- добър в него. При мен поне също е така, въпреки че не съм учила моите предмети под хибридна форма. Но пък колко часа на седмица трябва да имаш, за да си запълниш програмата с един предмет само?
В Германия например няма моно- специалности за учители. Тези за горните курсове задължително изучават два предмета. Началните учители са с три, като математика и немски са задължителни за всички. 
Аз съм завършила филология и съм с педагогическа насоченост. Хубаво, че е възможно навременно профилиране - превод или учител. Стига човек още като студент наистина да е наясно, накъде иска да се насочи и да се развият нещата по подходящ начин.

# 502
  • Мнения: 847
Педагогически стаж в ДГ признава ли се за стаж, ако се започне работа в начално училище?

# 503
  • София
  • Мнения: 103
Педагогически стаж в ДГ признава ли се за стаж, ако се започне работа в начално училище?

Да.

# 504
  • Мнения: 4 607
Педагогически стаж в ДГ признава ли се за стаж, ако се започне работа в начално училище?

Би следвало, учителите в детската градина също са педагози. Wink

# 505
  • Мнения: 93
Аз намирам дискусията за интересна. Тоест правилно ли разбирам от нея, че дори и да е завършил човек хибридна специалност, преподава според моментното търсене само един предмет?
И аз смятам, че дори и два предмета да завърши човек в комби единият надделява и човек е по- добър в него. При мен поне също е така, въпреки че не съм учила моите предмети под хибридна форма. Но пък колко часа на седмица трябва да имаш, за да си запълниш програмата с един предмет само?
В Германия например няма моно- специалности за учители. Тези за горните курсове задължително изучават два предмета. Началните учители са с три, като математика и немски са задължителни за всички. 
Аз съм завършила филология и съм с педагогическа насоченост. Хубаво, че е възможно навременно профилиране - превод или учител. Стига човек още като студент наистина да е наясно, накъде иска да се насочи и да се развият нещата по подходящ начин.
Много правилно си го разбрала. Дори в момента, ако имаш няколко предмета в една степен, е от голям плюс, защото така можеш да заместваш и други колеги. А за часовете през седмицата - имаш достатъчно и то само за един предмет, че и дори някои от часовете се водят като лекционни, тоест допълнителни часове. Но наистина в момента е хубаво да можеш да преподаваш повече от един предмет, защото по този начин намираш много по-лесно и работа.

# 506
  • Мнения: 205
Но пък колко часа на седмица трябва да имаш, за да си запълниш програмата с един предмет само?

Понякога наместването на нормативите между учители (да го имаш, но да не надхвърли норматив и половина, че тогава трябва да се наема нов учител) прави така че един предмет не се води от един учител. Понякога учител води един клас, на следващата година не му води и обратното.

Но наистина в момента е хубаво да можеш да преподаваш повече от един предмет, защото по този начин намираш много по-лесно и работа.
Това има един голям недостатък - да те "преквалифицират" да водиш предмета, който не ти е присърце. Наемат те за един предмет, а после може и да не го преподаваш.

# 507
  • Мнения: 10 820

Това има един голям недостатък - да те "преквалифицират" да водиш предмета, който не ти е присърце. Наемат те за един предмет, а после може и да не го преподаваш.
Мм...Close Болна тема ми е... Sad Направо в един момент забравяш каква ти е специалността и за какво си почнала работа като учител...

# 508
  • Мнения: 23

Това има един голям недостатък - да те "преквалифицират" да водиш предмета, който не ти е присърце. Наемат те за един предмет, а после може и да не го преподаваш.
Мм...Close Болна тема ми е... Sad Направо в един момент забравяш каква ти е специалността и за какво си почнала работа като учител...
Може ли да обясните за какво точно говорите?
Аз завърших педагогика на обучението по физ. възпитание, като цяло нямаше обявени много свободни места и в едно училище директора ми предложи да започна като учител в занималня и евентуално някога да ме преназначат като учител по ФВС.

# 509
  • Мнения: 10 820
Аз съм с два бакалавъра - Филология и Писмен и устен превод. Професионален преводач съм с испански език. Испанският език ми е на по-добро ниво от българския. Започнах работа като учител по английски, след това по английски + испански и накрая ме преназначиха в ЦДО. Simple Smile Ей за това говоря.

Общи условия

Активация на акаунт