WIZZAIR - 47

  • 47 378
  • 773
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 957
Доживях и аз да се запиша в темата с въпрос, след като досега съм се клела в Уиз и се разсипвам да пътувам с тях.
Имах купен билет за полета Болоня-София за вече днес, 19.07, и преди няколко часа, около 20:30 на 18.07 получих съобщение, че ми отказват boarding заради някакъв даунгрейд на самолета (мога да напиша точната формулировка, но явно аз съм един от хората, за които няма място).

Пишат, че техен представител ще се свърже с мен и че имам следните опции: да ме сложат на следващ полет, да ми върнат парите или да ми върнат 120% в кредити (т.е. стандартното). Аз обаче ще си искам обезщетението от 250 евро, което ми се полага по европейската директива, понеже няма полет, който да ми предложат и който да ме устройва. Вече си купих полет с италианците през Рим и съм вътре със 150 евро непредвидени разходи. Въпросът ми е когато се свържат с мен с горните три опции, ако приема някоя от тях (примерно 120% кредит), това накърнява ли ми по някакъв начин правото на обезщетение и трябва ли да приема някоя от опциите или тъкмо обратното (предвид, че още като кацна в София утре ще подам иск)? Мисля, че не са свързани, но баш в такава ситуация изпадам за пръв път и искам да съм сигурна. Не съм алчна, обаче тоя път наистина настъпиха мотиката и ще си търся правата до дупка. Отровиха ми последната вечер от почивката да търся варианти, и ми скъсиха престоя ефективно с цял ден.

Мерси предварително и безаварийни полети!

Редакция: сега четох из разни сайтове и един от случаите, когато НЕ дължат компенсацията от - в моя случай - 250 евро, е когато поради непредвидими обстоятелства се наложи да използват по-малък самолет. И, каква изненада, точно така са си формулирали причината в мейла до мен: "due to an aircraft downgrade applied as a result of unpredictable maintenance requirements.", т.е. ще духам супата, но ако някой все пак има отговор на питането ми, ще съм благодарна да сподели. Искът отнема 5 минути и не пречи да пробвам, макар да е ясно, че са си вързали гащите. Ей, много обидно ми стана, дето вече повече от десетилетие са ми били винаги и за всяка възможна дестинация първия избор, а пътувам всеки месец.

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 05:56 от Country Strong

# 631
  • Мнения: 1 399
На мен ми се случва нещо подобно. Преди два месеца купих билет до и от Ларнака. На идване в сряда, си бях на избраното място (системата ми го даде като опция заради по-скъпия билет с 20кг чекиран багаж). Сега обаче не знам какво да очаквам на полета към София в понеделник, защото ме уведомиха, че ми сменят мястото с 10 реда назад заради смяна на вида самолет. Моля се всичко да е наред, да ме качат и закарат до България и ако може без закъснение. Последния път през половин час ми пращаха смс с промяна на часа, като накрая обаче се вместиха преди трите часа  и съответно не съм подавала иск... Ще ми бъде интересно да чуя, какво може да се направи във Вашия случай.

# 632
  • Мнения: 383
Нямат общо едното с другото.
Ако Ви бъде отказано качване поради overbooking/aircraft downgrade имате право и на двете.
1. Безплатно презаверяване/възстановяване на пълната сума/възстановяване на 120% под формата на кредити в профила
2. Иск за компенсация
Мисълта ми е, че дори и да откажат да Ви изплатят компенсация, няма как да е поради това, че са Ви възстановили парите, така че действайте смело.

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 09:57 от ztztt

# 633
  • Мнения: 957
Досега не са се свързали с мене по никакъв начин, сега на летището в Болоня гледам огромен постер точно с правата според тая директива (или закон, или разпоредба, или както там се казва на български), и си пише, че обезщетението се дължи, освен ако авиолинията не ДОКАЖЕ, че обстоятелствата са били извън нейния контрол. Това хубаво, ама преди около два месеца при закъснение от четири часа ми отговориха на иска, че било по вина на air traffic control restrictions, и толкова. Нищо не са доказвали, само ми го написаха това, и приключиха въпроса. И сега очаквам да пишат това за нуждата от по-малък самолет поради обстоятелства извън техния контрол, и кой откъде е. Ще пиша тук как да се развили работите, а щом Вие все още сте в самолета, макар и десет реда назад, стискам палци да си останете там.

ztztt, благодаря! И аз така предположих, но търсех някакво потвърждение и от друг източник.

# 634
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 247
Сменяли са ни самолета, но просто разместват местата и бордните карти са с други номера седалки съответно.

# 635
  • Мнения: 957
Освен да е бил планиран А321, а да се е наложило да ползват А320, друг вариант не виждам - разликата е потенциално до 40 места. Ама и това няма как да го знам, понеже до снощи нямаше обявен типът самолет във Флайтрадар, мога само да видя днес реално какъв използват за тези сектори. Ама все тая де, не ме искат, не ме искат. 😁

Проверих, и историята всъщност се заплита. Самолетът, който бих очаквала да има 6 сектора днес, има обявени 5 - ще лети между Катовице, Лондон, Хераклион, София и Болоня, като последният курс му е София-Болоня. Бих очаквала последният курс да е връщането Болоня-София, обаче не. Същевременно във Флайтрадар го има обявен полетът Болоня-София, но не пише кой самолет е планиран да го изпълни, а търсене в сайта на Уиз показва, че днес такъв полет изобщо няма (не го дава да е sold out, а че изобщо днес полет Болоня-София няма). Е ся вече ми се възбуди клюкарският интерес, признавам.

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 09:53 от Country Strong

# 636
  • Мнения: 383
Сменяли са ни самолета, но просто разместват местата и бордните карти са с други номера седалки съответно.

Това е в случай, че не е бил резервиран напълно и дори при по-малък самолет пак е имало място за всички, така че сте имали късмет. Wink
Редактирам: Или пък е бил напълно резервиран, но не сте били от тези, които са останали без място при смяната с по-малък.

# 637
  • Мнения: 6 462
Смяната на самолета е напълно под техен контрол и обезщетение се дължи.
Air traffic control не е.

# 638
  • sf
  • Мнения: 11 966
Имате ли проблем със сайта? Каквато и дестинация да потърся , дава, че няма полето, за каквато и да е дата.

# 639
  • Мнения: 20 551
Да, много хора имат. И при Раянеър същото:

We’re currently experiencing disruption across the network due to a Global 3rd party IT outage, which is entirely out of our control. Booking and check-in are currently unavailable. If you are due to travel today (19 July) and have yet to check-in for your flight, you can do so at the airport.

CrowdStrike имат мега-глобален проблем и са паднали половината компове и сървъри по света.
Ако компютърът Ви е с Windows, нищо чудно да е със син екран. Аз засега съм през iOS (с MacBook) и си бачка.
 
https://www.abc.net.au/news/2024-07-19/global-it-outage-crowdstr … stralia/104119960

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 12:03 от diziler

# 640
  • София
  • Мнения: 2 430
В момента в Дортмунд има проблем със системата за чекиране на багажа и от сутринта е излетял само един самолет от 8 планирани. Полетът от София също още чака, вече над час след разписанието. Май проблемът бил глобален, но не намирам потвърждение.

# 641
  • Мнения: 957
И тук в Болоня има проблеми, няколко полета са със закъснение, и на чек-ин гишетата всичко се случва с голямо забавяне. Непрекъснато върви съобщение, че се извиняват. Три от най-големите американски авиолинии са се отказали да опитват и са обявили, че няма да летят доникъде, докато не се разреши проблемът.

Райън пуснаха съобщение, че не можете да се чекирате онлайн за техни полети в момента и че трябва да се чекирате на летището. Като гледам как върви процесът тука... Но поне върви, излитат самолети.

# 642
  • Мнения: 1 865
Освен да е бил планиран А321, а да се е наложило да ползват А320, друг вариант не виждам - разликата е потенциално до 40 места. Ама и това няма как да го знам, понеже до снощи нямаше обявен типът самолет във Флайтрадар, мога само да видя днес реално какъв използват за тези сектори. Ама все тая де, не ме искат, не ме искат. 😁

Проверих, и историята всъщност се заплита. Самолетът, който бих очаквала да има 6 сектора днес, има обявени 5 - ще лети между Катовице, Лондон, Хераклион, София и Болоня, като последният курс му е София-Болоня. Бих очаквала последният курс да е връщането Болоня-София, обаче не. Същевременно във Флайтрадар го има обявен полетът Болоня-София, но не пише кой самолет е планиран да го изпълни, а търсене в сайта на Уиз показва, че днес такъв полет изобщо няма (не го дава да е sold out, а че изобщо днес полет Болоня-София няма). Е ся вече ми се възбуди клюкарският интерес, признавам.
Моля те да ми обясниш къде гледаш ротациите на конкретния самолет за деня.
Уиз също са писнали съобщение да се чекират хората на летището безплатно.
На мен Раян ми отказаха компенсация за закъснение от 7 ча̀са, пуснах през посредник, и на тях им отказали, ама да видим какво ще направят.

# 643
  • Мнения: 957
Flightradar24 е сайтът, тука май линкове не са разрешени, но ще го намериш веднага. Ако си на телефон, най-горе в средата има едно беличко поле. Като цъкнеш на него, ти дава няколко опции за търсене. Аз обикновено избирам Flight by route и задавам двете летища, които ме интересуват. Примерно от Bologna до Sofia. Ще ти покаже в резултатите полетите на Райън и Уиз (ако и други летят по този маршрут, ще ги има и тях, това беше само пример). Цъкаш на който те интересува (има им емблемите, ако не им разпознаваш кодовете). И ще ти покаже историята на този полет за 7 дни (няколко предишни и няколко престоящи полети). На предстоящите понякога се вижда кой е конкретният самолет, който е планиран да изпълни курса, но напоследък - не. Вижда се обаче в деня на полета. Изглежда като странна комбинация от букви, примерно EI-IXU. Ако я виждаш, може да цъкнеш на нея и да видиш къде е летял самолетът по-рано днес, къде предстои да лети, докъдето е известно разписанието. Ако има само тиренце, значи още не са го въвели. Доста е готино, понеже може да се ориентираш за натрупване на закъснения в течение на деня, особено ако ще летиш по' към края.

Междувременно са го добавили полета от Болоня до София там, явно е било заради техническия проблем.

Иначе целият сайт е много готин, аз редовно си го разцъквам, ама само безплатната версия (чак такъв ентусиаст не съм, че и да плащам).

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 14:47 от Country Strong

# 644
  • Мнения: 1 865
Мерси много, ще разцъкам като имам време. Аз точно заради наслагване на закъсненията искам да се ориентирам. Но не съм знаела, че Flight radar има толкова опции, само следя полета там.

Общи условия

Активация на акаунт