Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 11

  • 31 098
  • 743
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 572
Благодаря. Аз така или иначе с моите амбиции за рисуване не се сетих 2 год по рано на какво да наблегне на уроците.

# 526
  • Мнения: 21
За успокоение на родителите, броят места за прием в София с ИИ прогнозно изглежда по-голям от броя кандидатстващи с рисуване.
В табличката не са включени Гимназията по облекло, Гимназия по текстил и кожа, СПГ "Княгиня Евдокия", 3 СУ, 132  СУ и Строителния техникум, където балообразуващо е рисуването от дипломата.

Последна редакция: нд, 30 юни 2024, 18:53 от vale4ka76

# 527
  • София
  • Мнения: 572
Това къде го видяхте?

# 528
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 119
За успокоение на родителите, броят места за прием в София с ИИ прогнозно изглежда по-голям от броя кандидатстващи с рисуване.

Не е голямо успокоение, защото училищата към МК не са като училищата към МОН. Има деца, чиито стремежи са най-вече към първите.

# 529
  • Мнения: 21

Мои сметки, прогнози и малко теория на вероятности.

# 530
  • Мнения: 4 679
А как така в 144то 12 места? В ДПП са обявени 52.

Последна редакция: нд, 30 юни 2024, 17:30 от мартеа

# 531
  • софия
  • Мнения: 5 147
Преди време имаше предложение да се раздели темата на две - една за училищата с изпит по рисуване (тези към МК) и училищата с паралелки или насоченост към облекло, дизайн на МОН.

Може би е време това да се направи.
Твърде много се смесват летвите на училищата и едните определено подценяват летвата на другите.

Като изключим “Николай Райнов” ( за София говоря) никое друго не ложе да се мери с трите гимназии към МК

# 532
  • Мнения: 15 746
Амели и аз мисля така,  но виждам че няма да се получи. В училищата по изкуство има някаква "наследственост/приемственост", защото нужната подготовка изисква много труд и целенасоченост, стремежът, дългосрочните цели на децата са много по-глобални, нивото е несъизмеримо. Затова и тук пишем доста майки на деца които са вече там и се развиват,  има какво да се сподели. Докато, тези които са по МОН, са малко тип "ескпрес" (извинявам се, не целя да обидя никого). Те се готвят за кратко, прелитат през темата  и изчезват ... и така до следващата година. Тема по МОН константно целогодишно няма кой да поддържа.

Последна редакция: нд, 30 юни 2024, 18:12 от _re_ge

# 533
  • софия
  • Мнения: 5 147
Да да, правилно, няма да стане, няма и да пробвам.
Но трябва са се прави разлика.
Едното е мнооого много по-сложно.

# 534
  • Мнения: 709
Е, взехте ми думите от клавиатурата. Иначе щеше да е чудесно, ако беше така...

# 535
  • Мнения: 15 746
Но трябва са се прави разлика.
Едното е мнооого много по-сложно.

да
Но за доста хора няма разлика. А по принцип за тези, които април започват да правят разлика между МК и МОН няма много шансове за класиране към МК. Разбира се че  има деца , които успяват,  не казвам че няма суперспособни , но те са единици, изчезващо малцинство са. Съответно, тези, които не правят разлика между МОН и МК  малко повлияват  крайния прием за МК училищата, те са по-скоро  количество , отколкото качество. Нечестно е да се сравняват едните с другите, но всяко сравнение е резултат от знания за едната и за другата система . Като не ги познаваш не можеш да видиш разликите и ти е все тая къде.

# 536
  • софия
  • Мнения: 5 147
Според мен повлияват по-скоро по отношение на информация/дезинформация.

Ето сега например се вкарва идея за достатъчно места, което не е вярно.

Дете, което иска изящната трябва да пребори 7:1. За приложната 5 към едно. На тях са им нужни много повече усилия и сериозна подготовка.

За останалите училища към МОН две трети от децата малко пообичват да рисуват и много не обичат да учат
.
Първите искат истински да рисуват и училище с паралелка рисуване е много далеч от това.
Малко грубо ще се изразя, но в единия случай избираш училище защото искаш да рисуваш, в другия, защото не искаш да учиш математика, бел и сие.

Допълвам: и в това в драмата -“наличните, достатъчни места” всъщност са едно сериозно  ощетяване на попадналите вътре, които наистина искат да рисуват.

# 537
  • Мнения: 709
Момичета, излязло е и разпределението в НГПИ (правя един копи-пейст, но има линк и за разпределението по зали на самия сайт на училището):

ПРИЕМНИЯТ ИЗПИТ НА 02.07.2024 г. (вторник)

ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ ПО СЛЕДНИЯ ГРАФИК:

от 8:00 до 12:30 ч. за кандидатите с входящи номера от 01 до 219 (допускане в сградата от 7:15 ч.)
от 14:00 до 18:30 ч. за кандидатите с входящи номера от 220 до 437 (допускане в сградата от 13:15 ч.)
    Разпределението на кандидатите по зали може да видите ТУК.

         Всеки кандидат трябва да носи със себе си прозрачен плик за личните си вещи.

         По време на изпита не се разрешава използването на мобилни телефони и/ или други технически устройства както за разговори, така и за заснемане на изпитната постановка и изпитните работи.

# 538
  • Мнения: 1 537
Факт е, че много родители не съзнават в дълбочина разликата между монските училища по изкуства и тези към МК, но това далеч не важи за всички.

Амели, мисля, че малко принизяваш нивото на децата, избрали МОН и подценяваш възможностите им. И най-вече генерализираш погрешно. На първо място пропускаш факта, че монските училища обикновено са резервен вариант за тези, които не са успели в МК.

Освен това, нека не забравяме, че в 51во училище минималните балове са съпоставими с тези на първа и втора английска гимназия, фег, 35то и някои други подобни, а с максималните може да се влезе дори в испанската. И там за паралелката с рисуване единият балообразуващ предмет от дипломата е БЕЛ, а не КМИТ. Така че смятам, че не малка част от децата, избрали това училище пред МК, го избират осъзнато, защото очакват по-високо ниво на преподаване на общообразователните предмети.

Райнов ти сама си го отбелязала, като по-специфично монско училище и то също дърпа ученици от МК (макар че там баловете са доста по-ниски от тези на 51во).

А що се отнася до няколкото други училища, в които се влиза с изпит по рисуване, те са просто едни от многото училища, в които се влиза с по-нисък бал, просто при тях профилът е рисуване/рекламна графика/друго. Тоест те са само поредните училища, в които голяма част от децата "много не обичат да учат" или пък имат някакви затруднения. Или пък са там отново като компромисен вариант, защото не са успели в МК.

А по-горе предложената таблица с общия брой деца, кандидатстващи с рисуване, и предлаганите места за тях, е крайно несъстоятелна, най-малкото защото за голяма част от училищата изобщо не се взима изпитът по рисуване (а само рисуването от дипломата), а от друга страна са пропуснати няколко училища (тоест не е пълна). Съответно тук трябва да се добавят незнайно колко още деца, които изобщо не са се явили на рисуване, но кандидатстват за дизайнерските паралелки в тези училища с оценките си по БЕЛ и МАТ от НВО, както и местата, налични в липсващите в списъка училища.

А относно НГПИ е интересен фактът, че тази година има дооооста по-малко деца от предходната (миналата година бяха 506). Чудя се дали това ще доведе до спад в приемните балове. Thinking

# 539
  • Варна
  • Мнения: 881
Аз съм една от тези, която търси разликите в училище към МК и такова към МОН. Наистина ли са толкова големи разликите в това, което учат по рисуване? От предни постове разбирам, едва ли не , ако държи на рисуването само училище към МК. Не ги ли подготвят достатъчно и в МОН-ските училища?

Общи условия

Активация на акаунт