Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 8

  • 46 948
  • 739
  •   2
Отговори
# 90
  • Мнения: 6 062
Скрит текст:
...... но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.
               Пропускате една важна особеност на средата. Основно тя зависи от ВЪЗПИТАНИЕТО, а НЕ  от успеха.
Скрит текст:
В среда на по-слаби или средни ученици , но добре възпитани деца учителите лесно постигат вдигане на нивото на класа. И обратното - висок успех и ниско възпитание пречат на работата на педагозите. Казвам го от опит - най-голямата завърши 2 АЕГ преди 3 години и  класът за 5 години така и не стана  клас - единен и сплотен. Бяха разделени на групички до последно. Обединени от финанси, облекло и всичко друго освен успех. Братовчед и е абитуриент тази година в 32-ро. Голяма драма беше ,че не му стигна съвсем малко за 2 АЕГ. Първо се тръшна, че училището от вън прилича на бастилия. При записването каза ,че ... става. Класът с по-нисък успех на прием от този във 2 АЕГ обаче се оказа изключително добър и сплотен. Никога до 7 клас не е бил с успех над 5.50 , но в този клас и у-ще се мотивира и е отличник. Включва се активно в живота на у-щето и в различни проекти и програми. Преди това не проявяваше интерес , а сега не можем да го спрем. При това активно спортува. Класната им успя да изгради един изклчително добър клас. Това си пролича в една извънредна ситуация миналата година. Не очаквах толкова съпричастност ,взаимопомощ и  обединеност от ученици и учители.
             Така ,че  средата зависи от децата , а не само от успеха им. Високият успех не е право пропорционален на възпитание и личностни качества.
Аз като цяло обобщих средата, защото от личен опит видях как в добра среда, човек попива от нея, мотивира се и вдига нивото си, и обратното.

# 91
  • Мнения: 610
За друга тема е, но реших да почерпя опит от проучванията на Hope for two.
Не знам от колко часа започват... Аз лично бих се радвала на някаква обобщена информация кои са едносменните гимназии в София, но май не са много.
Да, за съжаление се броят на пръсти .  Повечето са по - скоро  нискобалови и нежелани.

# 92
  • София
  • Мнения: 3 374
И аз се интересувам как може да се разбере кои гимназии са на едносменен режим. Училищата СУ 1-12 клас вероятно са винаги на две смени, другите да се проучват едно по едно?

# 93
  • Мнения: 12 941
Извинявам се за чаршафа.  В 32, доколкото знам, полагат целенасочени усилия да сплотят децата. На други мяста - умишлено или не, ги разделят. Много си зависи от учителите, класния. Това е ролята на класния, да сплоти колектива, да асоцира децата с по-трудна адаптация.

...... но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.
               Пропускате една важна особеност на средата. Основно тя зависи от ВЪЗПИТАНИЕТО, а НЕ  от успеха. В среда на по-слаби или средни ученици , но добре възпитани деца учителите лесно постигат вдигане на нивото на класа. И обратното - висок успех и ниско възпитание пречат на работата на педагозите. Казвам го от опит - най-голямата завърши 2 АЕГ преди 3 години и  класът за 5 години така и не стана  клас - единен и сплотен. Бяха разделени на групички до последно. Обединени от финанси, облекло и всичко друго освен успех. Братовчед и е абитуриент тази година в 32-ро. Голяма драма беше ,че не му стигна съвсем малко за 2 АЕГ. Първо се тръшна, че училището от вън прилича на бастилия. При записването каза ,че ... става. Класът с по-нисък успех на прием от този във 2 АЕГ обаче се оказа изключително добър и сплотен. Никога до 7 клас не е бил с успех над 5.50 , но в този клас и у-ще се мотивира и е отличник. Включва се активно в живота на у-щето и в различни проекти и програми. Преди това не проявяваше интерес , а сега не можем да го спрем. При това активно спортува. Класната им успя да изгради един изклчително добър клас. Това си пролича в една извънредна ситуация миналата година. Не очаквах толкова съпричастност ,взаимопомощ и  обединеност от ученици и учители.
             Така ,че  средата зависи от децата , а не само от успеха им. Високият успех не е право пропорционален на възпитание и личностни качества.

# 94
  • у дома...
  • Мнения: 3 694
Скрит текст:
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Наблюдавам съучениците на дъщеря ми - тези, които имат цел и визия за образованието си след средно, си ги гонят. И си учат, и се стараят.
Тези, които "им се живее", си живеят. И език не научават, и претенции имат - и те, и родителите им.

Исках да кажа, че всичко е относително. Вярвам, че децата ви ще изберат точните училища за себе си.
Това не говори много добре за нашето образование, който иска се оправя, който иска не.

Който иска - учи, който иска - не.
Учителите в училището на дъщеря ми изискват страшно много. На родителски срещи от родители съм чувала "Ма ние не сме в испанската все пак...". Преподавателката обясни, че програмите за профилите са едни и същи за всички училища, изучаващи испански като профил. Ставаше на въпрос защо им преподава и испанска литература, като не са в испанската.
[/quote]

А къде е ролята на учителя - който иска може и да се самообразова, или той си работи само с който иска, пък другите кучета ги яли. Това е в стил всеки сам си преценЯ.
Вълнува ме този въпрос и смятам, че трябва много сериозно да се повишат изискванията и контрола върху училището и учителите , за да станат по-образовани младите поколения.
[/quote]

В училището на дъщеря ми, учителите преподават, дават всичко от себе си. Особено тези, които да им на профилите в момента. Но има деца, които просто не учат. Все пак, колкото и качествено да се преподава, нали трябва и някакво старание да положиш и у дома.
По история наблягат на работата с исторически документи и как да извличат информация от тях.
По испански учат и испанска литература.
По БЕЛ пишат и много есета, подробни планове за всяко едно произведение. По английски също пишат доста есета.
Отделно и за олимпиади допълнително ги подготвят.

По гражданско образование трябваше да снимат и монтират видеа по различни обществени теми. Много време отделиха и на фалшивите новини и как да проверяват информация от различни места.

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 18:44 от Просто_майка

# 95
  • София
  • Мнения: 597
Ние вече 4 седм чакаме резултати от пробна матура по БЕЛ от СМГ, какво е това чудо, колко трябва да се провери една тема? Докато видя резултат, изпускаме ценно време за подготовка.
В Междучасие поне излиза за 10-на дни.
Аз неделя ги пращам на 2 пробна по математика, там ни е препъни камъчето. Дали се притесняват, не знам.
Има резултати от БЕЛ - СМГ, качени са в новини.

# 96
  • София
  • Мнения: 579
Ние вече 4 седм чакаме резултати от пробна матура по БЕЛ от СМГ, какво е това чудо, колко трябва да се провери една тема? Докато видя резултат, изпускаме ценно време за подготовка.
В Междучасие поне излиза за 10-на дни.
Аз неделя ги пращам на 2 пробна по математика, там ни е препъни камъчето. Дали се притесняват, не знам.
Има резултати от БЕЛ - СМГ, качени са в новини.
Има, да, днес са качени. Но все пак са си 4 седм почти.

# 97
  • София
  • Мнения: 5 623
90 СУ е едносменно


https://sou90.org/priem/sled-sedmi-klas/

# 98
  • София
  • Мнения: 579
Здравейте, дали някой има мнение за НПГФП? Гледам тук има инфо, но от преди поне 4-6 год. В справка на Данибон не ми излиза или поне не го виждам никъде, а сега видях много хубави паралелки.
Благодаря

# 99
  • Мнения: 1 198
От къде си намирате информация за балообразуващите предмети, ако училището няма сайт? Още няма справочник. За 118 ме вълнува.

# 100
  • Мнения: 35 744
С изпит по рисуване и БЕЛ е там, ако не се лъжа. (за НПГПФ)

# 101
# 102
  • София
  • Мнения: 579
От къде си намирате информация за балообразуващите предмети, ако училището няма сайт? Още няма справочник. За 118 ме вълнува.

Това е за мин година минимален и максимален бал


№ по ред   Училище      Паралелка      Брой паралелки   Минимален бал         Максимален бал      
   Код   Име   Код   Име      Общо   Мъже   Жени   Общо   Мъже   Жени
                                 
209   2213118   118 Средно училище "Академик Людмил Стоянов"   2943   Софтуерни и хардуерни науки - АЕ интензивно, ИЕ   1   279,5   281,5   279,5   350   308,5   350
238   2213118   118 Средно училище "Академик Людмил Стоянов"   4462   Софтуерни и хардуерни науки - АЕ интензивно, ФЕ   1   244,5   244,5   245   304,5   304,5   259,5

# 103
  • София
  • Мнения: 16 300
НПГПФ e към Министерство на куртурата и няма как да го намерите в никакви справки за ДПП в общинските училища. То е със собствен прием и собствени изпити по рисуване и български.

# 104
  • Мнения: 120
От къде си намирате информация за балообразуващите предмети, ако училището няма сайт? Още няма справочник. За 118 ме вълнува.
https://sou118.com/%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%b5%d0%bc/%d0%bf%d0%bb%d … 0%bb%d0%b0%d1%81/

Общи условия

Активация на акаунт