Американски колеж - тридесета тема

  • 77 559
  • 764
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 658
Мисля, че профилът се води математика.

# 676
  • София
  • Мнения: 689
Да, наричат го математически, но часовете по математика са 5 на седмица, точно колкото са и по физика. Физиката също е профилиращ предмет.

# 677
  • София
  • Мнения: 16 334
Всички профили се състоят от два предмета. За профил "Математически" това са математика и информатика или математика и физика. Физиката, съчетана с химия, образува профил "Природни науки".

# 678
  • София
  • Мнения: 689
Не мисля, че е коректно това, особено пък за природните науки.
-математически : математика + физика + информ. + ае
-софтуерни науки: математика +  информ. +  ит + ае
-предприемачество: математика+ предприемачество+ит+ае
-природни : биология+химия + ае
-чужди езици : ае + втори език+ бел
-хуманитарни: бел+ история+ае

поне на мен това са ми презентирали преди 2 години, дъщеря ми е випуск 27.

# 679
  • София
  • Мнения: 16 334
Кое не е коректно? Профил "Приподни науки" се формира или от биология+ химия или химия+ физика. Пак повтарям, профилът се образува от два предмета и всички профили са определени нормативно. Извън тези два задължителни за съответния профил, се учат още 1 или 2 - общо 3 или 4 профилиращи предмети. Но за да ти се признае и впише в дипломата конкретен профил, той трябва да включва задължителните предмети, които го формират по Наредбата за профилираната подготовка.
Скрит текст:
(7) Профилите и съответните два задължителни профилиращи учебни предмета са, както следва:
1. профил "Чужди езици" със задължителни профилиращи учебни предмети двата чужди езика, изучавани в първи гимназиален етап;
2. профил "Хуманитарни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети български език и литература и история и цивилизации или български език и литература и философия;
3. профил "Обществени науки" със задължителни профилиращи учебни предмети география и икономика и история и цивилизации или история и цивилизации и философия;
4. профил "Икономическо развитие" със задължителни профилиращи учебни предмети география и икономика и математика или география и икономика и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап;
5. профил "Софтуерни и хардуерни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети информатика и информационни технологии;
6. профил "Предприемачески" със задължителни профилиращи учебни предмети предприемачество и информационни технологии или предприемачество и география и икономика;
7. (изм. - ДВ, бр. 80 от 2020 г.) профил "Математически" със задължителни профилиращи учебни предмети математика и информатика или математика и физика и астрономия;
8. профил "Природни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети биология и здравно образование и химия и опазване на околната среда или химия и опазване на околната среда и физика и астрономия;
9. профил "Изобразително изкуство" със задължителни профилиращи учебни предмети изобразително изкуство и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап, или изобразително изкуство и информационни технологии;
10. профил "Музика" със задължителни профилиращи учебни предмети музика и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап, или музика и информационни технологии;
11. профил "Физическо възпитание и спорт" със задължителни профилиращи учебни предмети физическо възпитание и спорт и биология и здравно образование.
(Sunglasses Като профилиращ предмет извън задължителните профилиращи учебни предмети по ал. 7 във всеки един от профилите в училищния учебен план може да се определи предмет по чл. 2, ал. 3 при спазване на условията на чл. 2, ал. 2.

# 680
  • София
  • Мнения: 689
Физиката, съчетана с химия, образува профил "Природни науки".

ОК, конкретно в АК, профил "Природни науки" е биология+химия.  Мислех че пишем за АК, не по принцип.

# 681
  • София
  • Мнения: 2 924
sylvyyy, ако едно дете е срамежливо и притеснително, то ще е такова поне отначало, в което и училище да бъде. Разбирам опасенията за смяната на класове и преподаватели в АК. Аз също имах такива. Просто не бях свикнала на такъв подход, а и аз винаги съм попадала в разкошни класове в ученическите си години, та наистина много се притеснявах как ще възприеме детето ми промяната ако много си хареса класа. Е, оказаха се напразни. Много си хареса първия клас, а тази година като го попитах, каза, че още повече си харесва новият клас. Наистина тази промяна дава възможност да се опознават с повече деца, да си намират съответно повече с близки до тях интереси, без да губят контакт с предишните. Имам познато дете в друга гимназия, което пък не си допадна с децата от класа си, и реално няма възможност за смяна. Други пък са много доволни. Та това са неща, които няма как да се предвидят за съжаление. Иначе, в АК има всякакви деца като интереси, външност и характер. Не са "изляти под калъп", ако имате такива опасения. Едва ли вашето дете ще е най-притеснителното и срамежливо, което са виждали в АК. Успех желая, каквото и да решите!

# 682
  • Мнения: 6 938
Бих искала да попитам за мнението ви за различните ателиета. Разбира се, в началото бяхме супер ентусиазирани, че има толкова много клубове, не можем да ги подредим, не можем да изберем и т.н. Нещо обаче в края на първия срок ентусиазмът спадна, на едно ходим, на едно не ходим. Може би съм с грешно впечатление, но не всички ателиета са на ниво?

# 683
  • Мнения: 20 043
Има ли смисъл да се държи САТ като вид подсигуряване, ако дете няма да кандидатства в Щатите?

Бюти, нагоре интересът спада още повече, защото има натоварване с много други задачи, а клубовете се движат главно от президентите, които са ученици. Тоест трябва те да горят в идеята или да им трябва лидерска дейност за СиВито. Общо взето най-много време има 8 и 9ти клас за тези неща.

# 684
  • София
  • Мнения: 5 468
Bocconi, AUBG, KU Leuven май искат или приемат SAT, но дори не за всеки от тях е задължителен.  Не знам със сигурност, зависи къде се кандидатства. За повечето университети в Европа SAT не трябва и може спокойно да се пропусне.

Последна редакция: ср, 29 яну 2025, 15:12 от Prizma

# 685
  • Мнения: 1
Икономическите специалности в повечето европейски университети приемат SAT, който заменя вътрешния изпит. Това е добра опция, ако детето е решило да кандидатства в повече от един университет. Спестява си доста стрес и подготовка за всеки изпит. Освен това вътрешните изпити понякога са доста по-трудни от SAT. Давам за пример ESADE, IE, EU business school, Luiss University, Bocconi, Cattolica и други. Според мен е добре да се вземе SAT, а в случай, че резултата не е достатъчен за прием да се яви на вътрешен изпит.

# 686
  • София
  • Мнения: 5 468
Сега разбрах, че преди време е починала Ани Иванова. Каквито и думи на тъга и съпричастност да търся, няма да ги намеря. Тя беше въплъщение на човечност и финес. Синът ми не беше неин ученик по математика и въпреки това тя го познаваше, следеше работата му, поздравяваше го за успехи, предлагала му е да му потърси графичен калкулатор за явяване на АР изпит (скъпи са и не всеки ученик има), в нейно лице той получи топлина, подкрепа, разбиране и зачитане. Много, много съжалявам за огромната загуба.

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 16:43 от Prizma

# 687
  • Мнения: 118
sylvyyy, моето дете до 11 клас приятелства не създаде. Интроверт е, е не минава с определението странен, но пък съвсем не смята за нужно да общува на всяка цена, само за да е с готините. В 11 клас, когато се събраха по интереси, намери своя кръг и в 12 не можех да си позная детето. Общуващ, излизащ.
Той съвсем не е активен по принцип. Но пък там където му беше интереса, със сигурност. И обратната връзка за него беше от минорна до будещ възхищение. Получаваше подкрепа и свобода на действие и никак не се опитваха да го вкарват в калъпи. В годината на дипломирането му, учител на годината стана любимата му учителка, наобиколиха я шепа деца. Питах го защо така, отговори че не всички я харесват, защото тя не преподава и на доста им се е наложило да ходят на уроци. А беше по профила им. Щях да падна. Той за уроци не си е и помислял, а стигна до национален кръг на олимпиадите по физика и астрономия.
В същото време смяташе други учители за ужасно скучни, а знам че те пък си имат своите успехи и са мотиватори на други деца в тяхната област.
Децата си намират мястото според широката гама от избори, които училището предлага и това му е хубавото.
Той също е от тези, които избра Колежа пред СМГ и за него това бе правилния избор. Разгърна се когато му дойде времето, а не под натиск, пушване и мерене, нещо в което е твърде далеч.

Моето също смени профила си в 10 клас когато разбра, че повече няма да учи физика, заради грешен избор. Направо пощръкля. Стана по телефона, където малко иронично ми обясниха, че е ненужно и децата все пак се връщат към първоначалния си избор. А за мен е много по-осъзнат късния такъв и се оказа правилен за моето дете. Явно вече искат обосновки:)))

# 688
  • София
  • Мнения: 1 643
Ще споделите ли дали децата ви посещават занимания по математика извън колежа и къде?
В момента е в 10 клас. Знам, че в училище може да се осигури подкрепа , но той не знам защо не желае да го направи и търся някаква възможност.
Мисля, че ще има нужда от уроци по МАТ , за да не стане беля на НВО. Моля за напътствия за учител/школа.
Благодаря!

# 689
  • София
  • Мнения: 460
Синът ми посещава Когито, но започна от 8ми клас и уроците са конкретно за  SAT math.

Общи условия

Активация на акаунт