Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 64 253
  • 799
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 254
Скъпи либерални майки, оставете вашите свободни деца да развиват волно истинския си потенциал, не ги натоварвайте с s = vt, а да не споменаваме изобщо тангенси, или обем на сфера. Не се страхувайте, нашите "дресирани" деца един ден ще лекуват вашите (защото и най-здравословно живеещия вегетарианец, консумиращ само био-органик храни от Зоя.бг, опира един ден до доктор), ще измислят нови чисти енергийни източници (за да им се разсеят, на вашите деца, ако случайно са се появили, угризения, че летят до Аляска, за да протестират за свободата на пингвините), ще откриват живот извън земята (за да има за какво да спорят вашите на чаша соево лате - хуманно ли е търсенето на живот извън земята, или е форма на агресия), ще развиват изкуствения интелект (за да може вашите да си пишат криейтив копирайтърските презентации още по-добре), и т.н., и т.н.
И не, споко, не мисля децата ви за по-тъпи. Обаче, моля ви, не обиждайте нашите деца на "дресирани", "изпълняващи команди", "домашни любимци".
Никога не съм разбирала защо надменността и арогантността винаги върви с определени интелектуални...пропуски, да го кажа, не знам кое от кое следва.
Ма, разбира се, всички велики учени са били блестящи ученици и плод на конвенционалната образователна система🙂 Как не го бяхме разбрали досега.
А и да сте права по някаква невероятна случайност, все ще има нужда от шлосери, шивачи и фризьори, за да може вашите гениални учени да не ходят голи и рошави🙂
Да, изпитът на НУКК е извращение както е извращение всеки изпит на тази възраст. Избор на всеки родител е дали да подложи детето си на този изпит с цел да измисли алтернативно гориво и да развие ИИ. Но по мои спомени дори ревностните защитници на СС едно време реваха, че приемът е далеч от обективен. Та определен формат и повече обективност няма да навреди. За ежегодно питащите мами се притеснявам🙂

# 706
  • София
  • Мнения: 823
Ами не знам, защото никога не бих изпратила дете на 5 години на какъвто и да е изпит. Тоест за мен училище с изпит на 5-6 години просто не представлява интерес. По принцип лотарията е най-справедливият вариант, когато няма никакви обективни критерии.

quote author=sanaka link=topic=1651482.msg48615244#msg48615244 date=1727624294]
Значи:"Аз не знам как трябва да бъде, ама така не е добре." Joy Човек, като каже А, трябва да може да каже и Б. Критика на дадена практика, без да се даде modus operandi как същата да се подобри, е абсолютно безсмислена.
[/quote]

# 707
  • Мнения: 51 188
По принцип лотарията е най-справедливият вариант, когато няма никакви обективни критерии.

Как пък не. Първо, в случая има обективен критерий - нивото на развитие на децата към момента. Да, в бъдеще може картинката да се промени, но за момента на изпита това е обективна реалност. И второ, по-податлив на корупция метод от лотарията няма. А и никой няма да вярва, че изборът е бил обективен.

# 708
  • София
  • Мнения: 16 241
Ами не знам, защото никога не бих изпратила дете на 5 години на какъвто и да е изпит. Тоест за мен училище с изпит на 5-6 години просто не представлява интерес. По принцип лотарията е най-справедливият вариант, когато няма никакви обективни критерии.
Е, това вече цепи мрака! Joy

Всичките ми деца, след така нареченият "изпит", ми разказваха какво са яли, с кого и на какво са играли, какви катерушки има, и чак при запитване "ааа, решавахме някакви лесни задачки". Не знам какво си представяте, че е този изпит, но със сигурност не е това което си представяте. Laughing Никакъв стрес не е за децата, освен ако такъв не се създаде от родителите.

# 709
  • София, България
  • Мнения: 5 847
Защо се реши за факт, че децата се стресират от приемните дни в СС? На дъщеря ми толкова й хареса, че съжаляваше, че следващите дни не може да ходи пак, а дори не беше ходила на детска градина и определено трудно се делеше от мен.
В класа на дъщеря ми има и кротки и по-буйни деца, но всички са възпитани и никога не се е чувствала застрашена и изплашена в училище. Едните деца си рисуват нещо в междучасието, други се гонят на двора и се катерят, но никой не е седнал да обсъжда точки от състезания.
Да, сега виждам какво е писала sanaka, като излезе дъщеря ми от писмения изпит ми каза, че всичко е било бебешко и реших, че нищо не е написала.

# 710
  • Мнения: 51 188
Никакъв стрес не е за децата, освен ако такъв не се създаде от родителите.

Ей тук е истината. Истерията и стресът са дело на родителите, не на системата. Защо преди 25 години нямаше никаква истерия за СМГ? Извинявам се, че пак намесвам това училище, но понеже там истерията е най-голяма това не е тенденциозно. Та преди +20 години ние СЛУЧАЙНО разбрахме, че има курсове по състезателна математика и успяхме да се запишем без никакви опашки и връзки ПО СРЕДАТА на годината, между двата модула. И то при топ преподавател. И после не е имало никакви нерви и истерии. От тогава насам нещата наистина се влошават, но вината е на родителите, те стресират децата си, те нагнетяват атмосферата, те наддават за все повече и по-скъпи уроци, от все по-ранна възраст. Поне половината деца, кандидатстващи в СМГ нямат никакъв шанс за прием по една или друга причина. И чия е вината, че биват натискани, мачкани и стресирани? Да не би тяхна? Или на училището? Не мисля. Вината е на родителите без реална оценка за нивото на децата си, но с големи амбиции.
И със СС е същото. И с НУКК. И с всяко друго училище, където местата са по-малко от желаещите.

# 711
  • Мнения: 834
Четейки последните страници, скоро очаквам референдум за отпадане на задължителното образование изобщо:) Добре, че в този форум преобладава нормалността все още, че иначе за финландците не знам, но аз започвам да се депресирам от някои кометари. А по повод образователната система на Финландия, каквото се изписа тук са стари и неактуални неща, мина тази мантра. Има статистики, данни, те самите обсъждат много бъгове в промени, които преди години са предприели и сега им сърбат попарата.

По отношение на коментарите децата да решават дали, какво и колко да учат са стряскащи, това е огромна отговорност и не е честно да им се прехвърля. До една определена възраст те нямат необходимия житейския опит и информация да направят този информиран избор. За да избереш нещо по принцип (не само дали и какво да учиш) трябва да имаш повече гледни точки, достатъчно информация и опит. Без този багаж не правиш избор и да решаваш информирано. Тогава решението може да е и в резултат на родителска манипулация макар и неволна. Как например детето да избере да учи в дадено училище, ако вие предварително сте му обяснили (или сте коментирали пред него, то е същото) за лошите родители и учители, които дресират децата в това училище и колко вредно за него е да учи, защото (от вашия житейски опит поне) ученето не е ценност, някакви там формули, принципи и вие не виждате смисъл в тези неща. Ок, но тогава вие избирате, а не детето нали така. Отделно вие самите може и да избирате без самите да сте видели цялата картинка и да имате достатъчно информация. За училищата с подбор наример по принцип се говори масово (и съвсем разбираемо) много негативно и много по-рядко се коментират обективно плюсове и минуси. Емоцията е толкова силна, че просто не оставя място за обективна оценка.  

Имаше един филм дето семейството не пускаше децата си на училище, защото системата била такава и такава и си ги възпитаваха и учеха сами у тях, да не става някакви роботи, дето научават сложни формули (като формулата за скорост например....Simple Smile Не знам защо се сетих за него като прочето как децата сами решават какво да учат колко и кога. Ще се сетя името и ще допълнп по-късно, защото не ми идва сега точно.

А като чета на mauvette коментарите и неадекватните интерпретации  се чудя от къде ли тази жлъч и ярост по темата?! Ако някой е спокоен в избора си по някоя тема обикновено не скача и не се взривява така. Да не говорим за грозните думи от родител към родител, но това вече е въпрос и на възпитание.

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 09:03 от teg

# 712
  • София
  • Мнения: 823
Аз нищо не си представям за изпита, но знам, че не е било необходимо да пробвам какво ще е за нашето дете. Притесняват се майки с деца, които ще се явяват на такъв изпит. Иначе на т.нар. проверка на училищната готовност 7 годишното ни дете и други деца бъдещи първокласници бяха ужасно притеснени -  защото не знаят какво ще трябва да правят и за какво ще ги проверяват, оценяват и т.н. Иначе след това всички бяха спокойни - ама това вече като е минала цялата работа. Просто това са малки деца.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2024, 19:15 от Magenta2022

# 713
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 184
В ДУ няма изпит за прием в ПУК и 1 клас.
Ами не знам, защото никога не бих изпратила дете на 5 години на какъвто и да е изпит. Тоест за мен училище с изпит на 5-6 години просто не представлява интерес. По принцип лотарията е най-справедливият вариант, когато няма никакви обективни ...

# 714
  • Мнения: 3 429
Аз съм ходила на такъв преди години, но не в София, по същата причина: училището беше елитно и много желано, нямаше райониране и всеки можеше да кандидатства навсякъде. Спомням си го много ясно, както и част от задачите и коментар от събеседването, че ще ми е много трудно, понеже съм левичарка, и че много грозно рисувам човешка фигура.

# 715
  • София
  • Мнения: 823
Не е изпит. Казва се "Проверка на училищната готовност" или подобно. Нещо там рисуват - жена, мъж и отговарят на няколко въпроса. После го връщат на родителите със становище от училищния психолог дали детето има готовност да започне училище и дрън, дрън. Няма никакво значение какво е писал психолога, всяко дете си започва в 1ви клас. Може да не го правят във всяко общинско у-ще. При нас имаше.

quote author=gadamer link=topic=1651482.msg48615433#msg48615433 date=1727626749]
В ДУ няма изпит за прием в ПУК и 1 клас.
Ами не знам, защото никога не бих изпратила дете на 5 години на какъвто и да е изпит. Тоест за мен училище с изпит на 5-6 години просто не представлява интерес. По принцип лотарията е най-справедливият вариант, когато няма никакви обективни ...
[/quote]

# 716
  • Мнения: 254
Четейки последните страници, скоро очаквам референдум за отпадане на задължителното образование изобщо:) Добре, че в този форум преобладава нормалността все още, че иначе за финландците не знам, но аз започвам да се депресирам от някои кометари. А по повод образователната система на Финландия, каквото се изписа тук са стари и неактуални неща, мина тази мантра. Има статистики, данни, те самите обсъждат много бъгове в промени, които преди години са предприели и сега им сърбат попарата.

По отношение на коментарите децата да решават дали, какво и колко да учат са стряскащи, това е огромна отговорност и не е честно да им се прехвърля. До една определена възраст те нямат необходимия житейския опит и информация да направят този информиран избор. За да избереш нещо по принцип (не само дали и какво да учиш) трябва да имаш повече гледни точки, достатъчно информация и опит. Без този багаж не правиш избор, а решаваш. Влючително и в резултат на родителска манипулация макар и неволна. Как например детето да избере да учи в дадено училище, ако вие предварително сте му обяснили (или сте коментирали пред него, то е същото) за лошите родители и учители, които дресират децата в това училище и колко вредно за него е да учи, защото (от вашия житейски опит поне) ученето не е ценност, някакви там формули, принципи и вие виждате вие смисъл в тези неща. Ок, но тогава вие избирате, а не детето нали така. Отделно вие самите може и да избирате без самите вие да сте видели цялата картинка и да имате достатъчно информация. За училищата с подбор наример по принцип се говори масово (и съвсем разбираемо) много негативно и много по-рядко се коментират обективно плюсове и минуси. Емоцията е толкова силна, че просто не оставя място за обективна оценка. 

Имаше един филм дето семейството не пускаше децата си на училище, защото системата била такава и такава и си ги възпитаваха и учеха сами у тях, да не става някакви роботи, дето научават сложни формули (като формулата за скорост например....Simple Smile Не знам защо се сетих за него като прочето как децата сами решават какво да учат колко и кога. Ще се сетя името и ще допълнп по-късно, защото не ми идва сега точно.

А като чета на mauvette коментарите и неадекватните интерпретации  се чудя от къде ли тази жлъч и ярост по темата?! Ако някой е спокоен в избора си по някоя тема обикновено не скача и не се взривява така. Да не говорим за грозните думи от родител към родител, но това вече е въпрос и на възпитание.
Таг, не мисля, че има жлъч и ярост в моите коментари. Вие си зададохте въпроса, отговори ви се какво се търси. Не знам за какво бяха пространните писания колко сте средностатистически и неамбициозни.
По традиция тук в темата училищата се делят на топ, в които учи бъдещият интелектуален елит и останалите, в които учат гамени и бъдещи инфлуенсъри🙂 Но вие удобно не видяхте жлъч в коментарите за гамените, нали? Но в коментарите, че не е нормално деца да се явяват на изпит на пет видяхте ярост, защо ли. Нямам нищо против училището СС. Нито против децата, които учат там. Имам много против типа родители там и това е причината да не смятам това училище за подходящо за моите деца. Но не искам моят избор да бъде осъждан. Както аз не осъждам ничий избор. Даже предложих за ваше улеснение да направят изпитът по-обективен, за да не се налага да питате по форумите какво да правите, че да ви приемат децата в училището на всичко училища🙂 Последното е ирония, да не речете, че е жлъч и ярост.

# 717
  • Мнения: 834
Никакъв стрес не е за децата, освен ако такъв не се създаде от родителите.

Ей тук е истината. Истерията и стресът са дело на родителите, не на системата. Защо преди 25 години нямаше никаква истерия за СМГ? Извинявам се, че пак намесвам това училище, но понеже там истерията е най-голяма това не е тенденциозно. Та преди +20 години ние СЛУЧАЙНО разбрахме, че има курсове по състезателна математика и успяхме да се запишем без никакви опашки и връзки ПО СРЕДАТА на годината, между двата модула. И то при топ преподавател. И после не е имало никакви нерви и истерии. От тогава насам нещата наистина се влошават, но вината е на родителите, те стресират децата си, те нагнетяват атмосферата, те наддават за все повече и по-скъпи уроци, от все по-ранна възраст. Поне половината деца, кандидатстващи в СМГ нямат никакъв шанс за прием по една или друга причина. И чия е вината, че биват натискани, мачкани и стресирани? Да не би тяхна? Или на училището? Не мисля. Вината е на родителите без реална оценка за нивото на децата си, но с големи амбиции.
И със СС е същото. И с НУКК. И с всяко друго училище, където местата са по-малко от желаещите.

Не е само на родителите, а е и обективно стечение на обстоятелствата е. Падане нивото в държавните училища с годините, липса на достатъчно добри частни и нещата се изнервя и изкривяват. Явно, при все разговора последните страници, доброто образование си остава по традиция ценност в България. Но както казах с новите такси, не изключвам да има връщане към държавни училища, изискващи добро образование родители и т.н., което може да завърти малко колелото.

Иначе, напълно съгласна, че е много неадекватно да се амбицираш детето да е навсяка цена в СМГ или в което и да е топ учлище, ако то самото към този момент от житейския си път, не е на тази вълна. Пък на вълна математика може и никога да не е. До нищо добро не води това. Според мен обаче, много скачащите срещу амбициозните майки, първо са опитали да направят точно това, след това идва обидата, отрицанието и омразата.. Важно е да останем зрели възрастни и да сме обективни в избора си, гледаме детето, гледаме какви училища има, какви са ни възможностите и решаваме. Правим каквото е най добре, пък децата си вървят по своя път, просто колкото повече информирани и образовани са, толкова по възможности ще имат по този път. 

mauvette, щом казвате Simple Smile

# 718
  • Мнения: 9 046
Цитат от майка с две деца в "Питагор": голямата беше резерва и до последно треперех дали ще влезе, за малката вече знаех какво търсят и я готвих 2 години и влезе от раз. Продължавам цитата: винаги ще разпознаеш децата от "Питагор", те не се бутат, седят кротко и си говорят за състезания и точки във втори клас в свободното си време.
---
Знам, знам, гроздето е кисело, но наистина ли всичко е само в двете крайности - квартален келеш и примерно дете в елитно ЧУ? Няма ли някъде златна среда, в която виреят някакви хора извън неглижиращите и истеричните майки?
Не.
Сина ми беше в Питагор.
Влезна от раз в единствената година когато имаше списък на приетите. Приеха 16 деца от около 100.
Седеше на чин максимум 10 минути. Клатеше се на задните два крака на стола и падаше n- на брой пъти в часовете. Сби се на вторият ден, на третия наводни стаята като пусна диспенсера. На третия месец се беше качил на преваза на прозореца. В 1 клас със съученик се подстригаха до  кожа в час по някакви творчески дейности. Мога да разказвам още много, децата бяха всичко друго но не и седящи и захлупени.
Вярно е, че по състезания се събираше, че след 8 часа в училище сам искаше да ходи на пиано и тай куондо. В 3ти и 4 ти клас беше картотекиран състезател вече и в почивните дни прекарвахме по състезания и задачи.
Та мисля, че училищата са си точни такива каквито трябва Wink

# 719
  • Мнения: 20 002
Абсолютно подкрепям казаното от Ancy. Не случайно има приказка "липсват му първите седем".
Родителите са тези, които трябва да учат децата си на социални норми и поведение. Съвсем нормално е вкъщи да се обяснява какво следва да е поведението в училище,  в час, на площадката, вкъщи, как да се държиш с възрастни, с деца и пр.
Във всички училища се подписва правилник в началото на учебната година. При малките следва родителят да запознае детето с него.
Изобщо с такива безумни разсъждения, че това е дресировка, няма какво да се чудим защо дисциплината в днешно време е лоша и в училище цари анархия.

Общи условия

Активация на акаунт