Какво ѝ липсва на София?

  • 4 599
  • 162
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 192
Точно в момента се правят велоалеи, така че който има някакво желание да се превозва по този начин, не може да се оплаче.

В момента политическите партии са в предизборна кампания и са подхванали жестоко промените. Вече не зная дали ще ги направят. Ще почна и аз да ходя на котра протести с количката.

# 121
  • Мнения: 15 017
В смисъл?! Simple Smile Придвижвам се основно пеша и с градски.
Значи в два отделни поста пишеш колко е по-удобно с кола. Изказваш позиция против велоалеи, ГТ и по-високи данъци по отношение на коли и шофьори.
И сега изведнъж се придвижваш с ГТ и пеша.
Питаш в [какъв] смисъл. На мен съвсем ми се загуби твоят специално.

# 122
  • Мнения: 830
В смисъл?! Simple Smile Придвижвам се основно пеша и с градски.
Значи в два отделни поста пишеш колко е по-удобно с кола. Изказваш позиция против велоалеи, ГТ и по-високи данъци по отношение на коли и шофьори.
И сега изведнъж се придвижваш с ГТ и пеша.
Питаш в [какъв] смисъл. На мен съвсем ми се загуби твоят специално.
Четеш избирателно и в общи линии ме дефинира като събирателен образ на лошия шофьор, който мачка правата на велосипедисти и пешеходци.
Написала съм, че София не е устроена за велоалеи и в момента в центъра е безобразие като на Раковска - опасно е за !всички! участници в движението с велоалеите там.
Не съм написала, че съм против по-високите данъци, а че според мен те няма да променят манталитета на шофьорите.
И да, за дестинация от единия до другия край на града ще избера автомобил, което не означава, че в ежедневието си не се придвижвам основно пеша и с градски тарнспорт.

# 123
  • Мнения: 1 748
В София въздухът е гаден. Аз карам колело почти навсякъде, но и при нас велоалеите са недостатъчни, а някои са и недомислени (свършващи по средата на пътното платно, или минаващи буквално през спирки на градски транспорт). Велоалеите, които предпочитам са непрекъснати, в някаква степен изолирани от основния трафик, и често озеленени, (поне малко да тушира ефекта на вредните газове от автомобилите). Ясно, че е добре да следват реки, канали и подобни, за да могат наистина да допринасят и за незамърсяване на природата, и за здравето на човека. Добре е да се започне със зелени площи или поне повече дървета, обособяване на изцяло пешеходно централно градско пространство, за да се форсира използването на градски транспорт. А самите велоалеи са евтини и ако се освободи малко центърът от автомобили, не мисля че ще е трудно да се изградят, заедно с минимална принадлежаща зеленина - поне редички от дървета.

# 124
  • Мнения: 8 988
Градският транспорт е мислен предимно като лъчи от периферията към центъра, масово липсват напречни връзки между кварталите. Това е нещо, върху което би могло да се работи, но едва ли.

София има звездообразна структура на улиците, знаеш, някои градове имат правоъгълна. В Москва този въпрос е решен с  2 кръгови линии на метрото. В СФ може да се направи метро-линия по околовръстното и на пресечните точки със сегашните лъчи, да се прекачиш за друг квартал.

# 125
  • Мнения: 242
Нарцѝса, описваш проблеми, които се дължат на липсата на контрол и спазване на правила - както и zlatenceto каза, както и всички го виждаме, когато българи шофират в чужбина. Останала съм с впечатлението, че споделяме един и същи район/път. Не знам от колко време си там; аз съм го пътувала с ГТ през огромната част от последните 30г. Сега съм шофьор. И няма, наистина няма сила, която да ме убеди да сляза от колата преди Театър София (в момента).
ГТ Е проблемен - хора, извинявайте, ама не може на едно метро да му лежи цялата слава. Не става.
Искат се буферни паркинги в района на автогара Изток, Театър София и бъдещите крайни метростанции на Владимир Вазов, иска се дублираща линия на трамвай 22, иска се по-адекватен довеждащ транспорт (Нарциса добре спомена "навикът" автобусите да минават в рамките на 15 мин едн след друг и после да няма нито един в следващия минимум половин час - това е така и не се е променило от 30г и не, не е ок. Това не е адекватен ГТ). Да ги има тези неща, тогава ще си говорим за слизане от колата. Преди това - абсурд.

# 126
  • София
  • Мнения: 17 342
В момента се прави всичко възможно да няма нови велоалеи, да се блъскаме по тротоара с бебешките колички и велосипедистите по съществуващите, за да им е широко на сраснатите с колите и да се пречи на по-смислено трасе на тролей, заради парко места и политически игри.

Абсолютно! Трета вечер гледам в новините протести за промените по Витошка. Сакън някой да не може да иде с колата си навсякъде. Велосипеди, пешеходци, кучета ги яли.
Много се надявам да удържат промените, ама вече не знам.

# 127
  • Мнения: 3 783
Да се сравняват мегаполиси с миниатюрна София е нелепо. Освен това московското метро е конструирано много преди.
И цяла София да опашат с метро, пак автомобилите ще са основна единица за придвижване.

# 128
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 407
Протестите за велоалеите по Витошка са верояно платени, защото се събират 20 маймуни на кръст. Понеже работя в близост и минавах по тротоара/ велоалея около НДК почти всеки ден, трябва да ви кажа, че по-голяма простотия не бях виждала през живота си. Хората вървяха в индийска нишка, заради шепа тротинетки и велосипеди, които изскачаха ненадейно. Сега като е свалена алеята и за велосипедистите е по-удобно вероятно, а пешеходците вече няма да вървят в колона по един и ще си отдъхнат.

Че са малко линиите на метрото - малко са. Ама точно Дружба - Обеля има. Освен това ужким се разширява, то е ясно че за 5 години в България няма как да се изкопаят 5 линии.

# 129
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 466
Да се сравняват мегаполиси с миниатюрна София е нелепо. Освен това московското метро е конструирано много преди.
И цяла София да опашат с метро, пак автомобилите ще са основна единица за придвижване.
Като останат само електрическите автомобили ще понамалеят 😁А дотогава може да посравним с Париж, Брюксел, Амстердам, може пък да дойде акъл.

# 130
  • Мнения: 6 627
Не е ли вредно да се кара колело в трафика? Аз само като пресичам голям булевард в час пик между всички ауспуси и имам чувството, че ще припадна, започвам да дишам плитко и повърхностно. Не мога да си представя да се движа с колело и да дишам дълбоко при физическото натоварване.

# 131
  • Мнения: 3 783
Затова е тая борба, дето водят - намаляване на трафика.
Може би столетие ще трябва, докато се набие в главите им да слязат от автомобилите.

# 132
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 466
Затова е тая борба, дето водят - намаляване на трафика.
В какво се изразява тази борба? Аз виждам само борба за по-чисти автомобили, ама количеството не се е променило.

# 133
  • Мнения: 3 783
Затова е тая борба, дето водят - намаляване на трафика.
В какво се изразява тази борба? Аз виждам само борба за по-чисти автомобили, ама количеството не се е променило.

Събитията по Патриарха и Нансен.

# 134
  • София
  • Мнения: 2 211
Чак пък столетие.. да направят така градския, че да бъде добра алтернатива. Май се повтарям, но от работа до вкъщи с автомобила ми е 15 минути, с градския над час. 15 минути ми е само чакането на автобуса на спирка без пейка и навес. Защо да слизам от автомобила на този етап? (Това е извън час пик, така че натовареният трафик не играе роля за бавния и мръсен автобус)

Общи условия

Активация на акаунт