ДВАНАДЕСЕТИ клас - 2024/2025

  • 45 607
  • 760
  •   1
Отговори
# 675
  • у дома
  • Мнения: 7 976


Единствената ми тревога е какво ще ни сервира за следването- къде и какво иска. "Нещо инженерно" как ви звучи Simple Smile

На мен лично познато .Sunglasses ,въпреки,че и моето е ориентирано за областта.

# 676
  • Мнения: 50 784
Дайте да ги разпределим. Да си имаме във всяка област наше дете Joy Те като не знаят.   ...

# 677
  • София
  • Мнения: 9 515
Младежът колкото повече наближава да реши, толкова по-малко знае какво иска.

# 678
  • Мнения: 12 748
И девойката тази седмица е на строителен инженер.
Къде април месец ще почна да я слушам по внимателно Joy

Голямата завърши първи курс и все още не сигурна какво иска да учи, та ... Whistling
Как пък не ми се падна едно по-ориентирано дете.

Относно дванадесети клас, много бързо минава. Основно в искане на пари - за фотограф, за тоалет за снимките, за украса, за пробно нещо си, пак за фотограф, ама вече не знам защо и така до бала Joy
Хич не ми е емоционално, ама нали миналата година го играх тоя цирк.
Чакам само с нетърпение да се разделим със средното образование. Надявам се успешно.

# 679
  • Мнения: 5 480
Младежът колкото повече наближава да реши, толкова по-малко знае какво иска.
При нас стана същото - както имаше ясно желание специалност и набор от унита (първи, втори, н-ти вариант), така сега се чеше и единствено знае, че ще е инженерно.
Тази година край нас семейства са в страшни драми с квартири и общежития, това допълнително го напряга, пък ми е енергоспестяващ и не обича напрегнатите моменти и излишните усилия Simple Smile

# 680
  • Мнения: 7 680
Да ви кажа, че аз като строителен инженер, след вчерашните кадри на аулата на нбу още не мога да се окопитя. И както ссс беше нещото, което ми се виждаше логично за Ния, вече съм на мнение, че не си заслужава. Та след като възрастен човек с опит така се лашка, какво остава за дете на 18г, което дори не знае половината професии какво точно представляват, какви отговорности ще имат, каква реализация биха имали в дългосрочен план и т.н. Логично е децата (особено момчетата) с мат.мислене да ги влече инж. професия, но да нямат ясно изразено мнение какво точно инженерство, защото нямат нужното познание за разликите между различните специалности. Аз когато се записах да уча пгс нямах ни най-малка представа какво представлява тази професия: беше несбъдната мечтана специалност на тогавашното ми гадже...

# 681
  • Мнения: 5 480
Мария, той за първото да реши, следващите сами ще дойдат Simple Smile Баща му първо беше с машинно, но работа нямаше 2000г, хвана се с агро неща и там логично дойде и образованието, после трактори, комбайни и широки познания дори по ДВГ има сега...

ССС беше на дневен ред  при младежа миналия месец, Навремето кандидаствах и това, имах 4,60 на  изпита по математика и на първо класиране бях приета Хидромелиорация,  на второ  ме приеха ССС, но пък и аз не бях сигурна дали искам или отидох на изпита за спорта да си пробвам познанията по математика Simple Smile Вярно изпитът беше бруталка, за разлика от този в ТУ София, който беше със задачи от сборниците 8-12 клас Simple Smile , и където умишлено не довърших едната подточка да не помислят , че съм преписвала (лапешка логика)

Тъй кат са прочетох то и ние сме били "ориентирани" , явно  се предава генетично Simple Smile

Последна редакция: ср, 28 авг 2024, 16:29 от скаридка

# 682
  • София
  • Мнения: 3 307
Дааа, и лозунг ще сложа, може да не е на луната баш, ама ще е пред нас.
Нашето училище не разрешава рисуване на паркоместата, има глоба, ако някой си позволи да го направи. Синът ми си ползва уч.автобус и чат-пат ще ходи с кола. Това изобщо не е приложимо за България, лично паркомясто им дават на абитуриентите, но това е привилегия, а не право. В момента, в който сгафиш нещо, падне ти успеха, това е първото нещо, с което се разделяш веднага.

Тук също са адски неориентирани децата. Обаче пък имат възможност да бъдат ориентирани навреме и съответно последователно да избират съответните предмети. В това отношение ми се струва добър подход.

Пускам ви една снимка от Ниагара, страшно красиво е:

# 683
  • Мнения: 3 484
...

Тук също са адски неориентирани децата. Обаче пък имат възможност да бъдат ориентирани навреме и съответно последователно да избират съответните предмети. В това отношение ми се струва добър подход.
...

Разкажи по-подробно как се получава това там.

# 684
  • София
  • Мнения: 3 307
С удоволствие😊! Знаете, че тук се учи по кредитна система и има задължително изискване за получени кредити, за да завърши средно образование един ученик. Задължителни за всичките 4 години са: английски език, история, алгебра, геометрия, чужд език, визуални изкуства и наука (химия и биология), спорт и здраве. Всяка година всеки ученик трябва да избере 8 предмета като обикновено 4 са от задължителните и останалите 4 са избираеми според желанието за развитие на ученика. Изборът е огромен, ще дам пример със сина ми, той желае да учи бизнес/икономика/финанси, съответно в 3 години тук сме избирали предмети с тази насоченост: основи на бизнеса, лични финанси, бизнес право и др. Едната учителка, която му беше по основи на бизнеса е работила доста години на Уолстрийт например. Има деца, които желаят да отидат в армията - те избират такива предмети, други искат медицина - те си избират съответно часове с такава насоченост, инженерите пък в тяхната сфера избират.
В случай, че детето и семейството не знае какво и накъде има 2 варианта:
1) безплатен вариант - counselor в училище ще се среща с тях и ще ги съветва какво да избират и как да подходят в съответствие с интересите на детето.
2) платен вариант - има компании, които с това се занимават и те навигират кое, кога и как.
В допълнение към съветите какви предмети и с каква степен на трудност да избере ученика в училище, той бива съветван и какви допълнителни дейности да предприеме, например: да поработи във ветеринарна клиника, за да види как е, да поработи в реален бизнес от всякакво естество.
Също така какви летни кампове или програми да избере, които може да са платени и с достъп за всеки, но може и да са силно селективни и да са необходими покрити определени критерии.
В продължение на 4 годишното обучение един ученик оформя така да се каже своята кандидатура за последващото му обучение.
Това е идеалния случай😄 Обаче в неидеалния случай ученикът може да си избере университет и да каже, че ще учи първите две години undecided и вече в следващите 2 години да избере какво точно желае.
Има си и безброй кариерни консултанти, които станаха модерни напоследък и в България.
Сега като се прибра сина ми от България, ми каза следното: жал ми е, че приятелите ми в България нямат тези възможности, които имат децата тук. Заслужават го много повече, защото са много по-умни и по-зрели от американските деца.
Но това е живота, несправедлив е винаги….

# 685
  • Мнения: 7 680
Да ти кажа, не е кой знае колко по-различно и тук. Имаме си задължетелни предмети (ооп) и такива, които избират според интересите си (профил/професия). Имаме безплатни и платени места за кариерно ориентиране (като не съм чула нито един отзив "УАУ, беше ми полезно"). Имаме възможности за стажове и програми, които дават възможности на даден екип от деца да реализират своя бизнес идея. Летни академии също има.
Друг е въпросът колко деца имат желание да се възползват и колко ги намират за нужни/полезни. Не сме чак толкоз зле, че да ни жали Simple Smile.

# 686
  • София
  • Мнения: 3 307
Мария, не разбирам защо скачаш по този начин! Визираше приятелите си извън София. И не, нямат същите възможности в България децата, заради изключително малкото финансиране на образователната система в България. Знаеш ли, че бюджета само на нашата община за основните и средни училища е колкото бюджета на всички училища взети заедно в цяла София!
Да не изпадам в подробности за летните училища - има ги, но далеч не е това, което се предлага тук.
Но както и да е, ако някой се дразни на коментара ми с информацията, ще го изтрия, за мен не е проблем.

# 687
  • Мнения: 7 680
Защо реши, че "скачам"?

# 688
  • Мнения: 5 480
Като притеснена майка го пратих аз на платен кариерен консултант. Резултатът беше още по-объркващ. Освен инженер, можело да е добър лекар или биолог, адвокат или финансист.., че то не остана професия дето да не е за него. Особено това с адвокатството ме утепа, защото е от младежите, на които трябва да им се вадят думите с ченгел

# 689
  • Мнения: 3 484
Значи голямата разлика виждам във възможността да избираш различни предмети последните две години и нашето профилиране е далеч от описаното.
Undecided не мога да си представя 2 години в университети. С това, което сме видели тук да речем виждам да оставят възможност след първата година в УАСГ да се избира специалност, или в ТУ, за другите нямам поглед, но един да завърши литература, друг инженерство и 2 години да може да са учили едно и също не си представям.

Общи условия

Активация на акаунт