НГДЕК - 3

  • 33 387
  • 272
  •   3
Отговори
# 180
  • Мнения: 1 712
Не знам какво ще бъде разпределението на класовете в двете отделни сгради след ремонта, но по принцип сградата в центъра е предвидена за големите ученици, защото те имат задължителноизбираема подготовка, като някои от часовете в нея се водят от университетски преподаватели и целта е близост до СУ.
Не разбрах при приема след 4 клас има ли квоти за момчета и за момичета, или класирането е от възходящ към низходящ бал, независимо от пола? Ако е така, има опасност да се създадат диспропорции, като единият пол може да преобладава. Моето мнение и наблюдение е, че момичетата изкарват по-високи балове като цяло. какво е съотношението момичета - момчета в прогимназиалния етап?

# 181
  • Мнения: 12
Не знам какво ще бъде разпределението на класовете в двете отделни сгради след ремонта, но по принцип сградата в центъра е предвидена за големите ученици, защото те имат задължителноизбираема подготовка, като някои от часовете в нея се водят от университетски преподаватели и целта е близост до СУ.
Не разбрах при приема след 4 клас има ли квоти за момчета и за момичета, или класирането е от възходящ към низходящ бал, независимо от пола? Ако е така, има опасност да се създадат диспропорции, като единият пол може да преобладава. Моето мнение и наблюдение е, че момичетата изкарват по-високи балове като цяло. какво е съотношението момичета - момчета в прогимназиалния етап?

Поне до сега не е имало квоти. Момчета във випуска на детето ми бяха между 5 и 8  в  паралелка -прогимназиален етап.

В гимназиален етап също няма квоти, но там момчетата са значително повече.

# 182
  • Мнения: 60
Не знам какво ще бъде разпределението на класовете в двете отделни сгради след ремонта, но по принцип сградата в центъра е предвидена за големите ученици, защото те имат задължителноизбираема подготовка, като някои от часовете в нея се водят от университетски преподаватели и целта е близост до СУ.
Не разбрах при приема след 4 клас има ли квоти за момчета и за момичета, или класирането е от възходящ към низходящ бал, независимо от пола? Ако е така, има опасност да се създадат диспропорции, като единият пол може да преобладава. Моето мнение и наблюдение е, че момичетата изкарват по-високи балове като цяло. какво е съотношението момичета - момчета в прогимназиалния етап?

Планът е в един момент всички да са в сградата в центъра, но дали и кога ще се осъществи....

# 183
  • Мнения: 60
За мен винаги е било странно това желание и стремеж към сградата в центъра. Не виждам с какво района около женския пазар е по-добър или по-сигурен от този в Модерно предградие. Даже напротив, пълно е с всякакви индивиди около пазара, докато в Модерно е далеч по-спокойно.

Района около женския пазар определено не е по-спокоен, но пък е по-достъпен. До центъра по-лесно стигат деца от всички краища на София. Дъщеря ми в момента се налага да пътува над час до Модерно предградие в едната посока.

# 184
  • Мнения: 2 232
За мен винаги е било странно това желание и стремеж към сградата в центъра. Не виждам с какво района около женския пазар е по-добър или по-сигурен от този в Модерно предградие. Даже напротив, пълно е с всякакви индивиди около пазара, докато в Модерно е далеч по-спокойно.

Района около женския пазар определено не е по-спокоен, но пък е по-достъпен. До центъра по-лесно стигат деца от всички краища на София. Дъщеря ми в момента се налага да пътува над час до Модерно предградие в едната посока.

Безспорно е много неприятно за малките.
Обаче от друга страна не съм чувала някой да се оплаква от местоположението на НПМГ за прогимназия  или пък хора от западната част на София да негодуват за местоположението на Американския колеж.
Въпрос на приоритети е.

# 185
  • Мнения: 60
За мен винаги е било странно това желание и стремеж към сградата в центъра. Не виждам с какво района около женския пазар е по-добър или по-сигурен от този в Модерно предградие. Даже напротив, пълно е с всякакви индивиди около пазара, докато в Модерно е далеч по-спокойно.

Района около женския пазар определено не е по-спокоен, но пък е по-достъпен. До центъра по-лесно стигат деца от всички краища на София. Дъщеря ми в момента се налага да пътува над час до Модерно предградие в едната посока.

Безспорно е много неприятно за малките.
Обаче от друга страна не съм чувала някой да се оплаква от местоположението на НПМГ за прогимназия  или пък хора от западната част на София да негодуват за местоположението на Американския колеж.
Въпрос на приоритети е.

Аз не се оплаквам, а споделям защо базата в центъра би била по-удобна за доста деца. Очевидно щом съм си записала детето в НГДЕК не ми е проблем да пътува, но като родител, разбира се, че бих предпочела да е по-удобно и да не пътува по 2,5 часа на ден, ако има вариант да е така. Американският колеж и НПМГ нямат по две бази, за да се води тази дискусия.
Относно безопасност, аз посред бял ден на натоварена локация не намирам проблем. Според някои и Модерно предградие е опасно, за мен не е.
Всеки с мнението си! Simple Smile

Последна редакция: чт, 15 май 2025, 15:26 от yat

# 186
  • София
  • Мнения: 635
Здравейте,
Ако някое дете е ходило на изпита за прием в 5 клас вчера ще сподели ли как е минало и какви въпроси са се паднали?
Благодаря!

# 187
  • Мнения: 14
Здравейте!
Някой знае ли миналата година с какъв бал са приемали за пети клас?

# 188
  • Мнения: 11 706
По информвация от Chat GPT:

"През 2024 г. минималният приет бал за кандидатстване в 5-ти клас в Националната гимназия по древни езици и култури (НГДЕК) е бил около 360 точки, според коментар от форум, че „миналогодишният минимален бал за прием е бил около 360 точки“

Е, след като проверих , се оказа не много вярно Simple Smile
Информацията е от пост в БГ мама от потребител nonich от 2021година и се отнася за седмокласниците

Ето го и постът:
"От училището са свалили старите класирания, по спомен минималният бал на първо класиране и двете години е около 360 точки.
Кандидатствалите отново през двете години са били около 200 деца. "

Ако някой има данни, моля да ги сподели.

# 189
  • Мнения: 14
Здравейте.
Вчера излязоха резултатите и класирането в НГДЕК за V клас 2025 година. Изпитът беше на 07 юни. Според моето дете е нямало нищо общо с дадения в сайта примерен вариант, имало е въпроси извън учебника по ЧО.

Малко статистика:
Брой записани деца - 189
Явили се на изпит деца - 180
Най-висок БАЛ на прието дете - 401
Най-нисък БАЛ на прието дете - 355

# 190
  • Мнения: 11 706
silverina, бихте ли споделила какви например въпроси е имало в теста?

# 191
  • Мнения: 431
silverina, бихте ли споделила какви например въпроси е имало в теста?

От малко споделеното - почти не е имало въпроси от "История". Повечето деца са се затруднили на кръстословицата - имало е въпрос за синоним на "голям" и вероятният отговор е "обширен".
Имало е въпрос, свързан с географска карата - да се опише с 2-3 изречения, какви видове производства има в областта, съгласно картата (вкл. ТЕЦ, ВЕЦ и т.н.)
От въпросите за известни сгради е имало за Планетариума. (предполага се, че е за Планетариума в Смолян)
И два текста с въпроси към тях, подобно на НВО по български.

# 192
  • Мнения: 14
silverina, бихте ли споделила какви например въпроси е имало в теста?

Да, и аз потвърждавам - имало е 2-3 текста за четене с разбиране и въпроси към тях. Кръстословица с няколко въпроса - моето дете не е могло да побере изписано числото 40. Кой е бил първият български княз след Освобождението, линия на времето и да нанесат няколко събития с години (тук е имало Илинденско-Преображенското въстание, което не са учили), снимка, която да познаят от кой град е, снимка на природна област и какви дейности са характерни за нея да напишат.....

Така въпросите и задачите не звучат сложни, но моето дете каза, че тестът му е бил по-труден от двете НВОта заедно, на които има над 90 точки. Simple Smile

# 193
  • Мнения: 990
Привет! Моето дете е прието, на мен изпитът си ми прилича на примерния тест, не виждам да е бил особено различен. Не е коментирала степента на трудност, но тя беше подготвена за по-трудно, включително тренираше да попълва таблица с важната информация за всяка от природните области, времеви линии, нарочно задавах въпроси извън учебника от типа на - кой е управлявал най-дълго, кои събития те карат да се гордееш, кои са срамните моменти в нашата история, защо точно АБ е избран за първи княз... искахме да разсъждава по събитията. Подготвена е по два учебника на различни издателства, всички уроци от "уча се",  2 помагала и атласи за 3 и 4 клас. Илинденско-преображенското всъщност го има в учебниците, но не е така подробно застъпено както да кажем войните и Конституцията. За мен учебниците не са хубаво съставени и оттам идват затрудненията. Цялостното ми впечатление за въпросите е, че дяволът е в детайлите 😏

# 194
  • Мнения: 14
Ven4e444 бих се учидила при толкова много подготовка детето да се затрудни на теста. Честито за приемането му! Аз реших в края на април, че ще запиша моето на изпита. Без никаква допълнителна подготовка - само уроците от учебника в у-ще по ЧО на Просвета Плюс, показа доста добър резултат като точки. Доволна съм Simple Smile Преди изпита прави примерния тест и не се затрудни изобщо. Но там каза, че е бил доста по-сложен. Отделно въобще не знам как става оценяването и кой въпрос колко точки носи.
Изводът е, че си трябва добра предварителна подготовка за влизане в НГДЕК.
Ще се радвам в последствие да споделите дали сте доволни от обучението. Успех на детето! Simple Smile

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 15:04 от silverina

Общи условия

Активация на акаунт