Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 178
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 365
  • Мнения: 34
Привет отново!
Преди  няколко теми се обсъждаше училището в Правец. Ако е удобно да помоля  по-запознатите пряко или косвено с училището да ми помогнат с още малко инфо. Бих се радвала за отзиви за училището и процеса там. Разгледах им сайта, но питам и тук.☺
Разбира се малко ме притеснява живота на пансион, но ако има желание от 7класника не бих го спряла.
Как се кандидатства?
Паралелно ли с кандидатстване в София? За две различни области ли? 
Благодаря ви🙏

# 1 366
  • Мнения: 4 681
Преди доста години  - 8 клас на голямата ми дъщеря.. Учителката пита кое ги е  накарало да изберат НЕГ. Отговор на младеж от задните редици, Рамщайн. И уж после узрявали....  Същата  ми девойка, вече на устна част от интервюто за Еразъм семестър  в Сеул - питат един пред нея защо иска да учи там:  "Заради кпоп-а". Този  гарантирано са го зачеркнали с подобна мотивация на  вече  22 години, не е все пак  като осмокласника на 14. Та мотивацията при малките  ( а явно и не само при тях) понякога е  леко смешна..Но си е тяхна, не родителска.
Тази мотивация изобщо не е за подценяване и никак не е смешна. Рамщайн са ми първите и най-добри учители по немски.
Все пак музиката на една нация е отражение на културата и, както и езика. Езикът не е само средство за общуване, а и начин да опознаем по-добре другия. Не бива така"да зачертават" такъв отговор

К-поп е индустрия за милиарди, с огромно влияние вече и върху западния свят. К-поп естетиката отдавна е навлязла с влияние и в западния шоу бизнес. Освен това К-поп звездите правят турнета извън Корея, нали някой трябва да ги обслужва и от тази страна. Светът се променя, целите на децата също.

# 1 367
  • София
  • Мнения: 19 967

Все пак музиката на една нация е отражение на културата и, както и езика. Езикът не е само средство за общуване, а и начин да опознаем по-добре другия. Не бива така"да зачертават" такъв отговор
Нямам намерение да споря и да се опитвам да оборя нечия позиция.
Скрит текст:
За мен лично е точно несериозна такава мотивация при човек, кандидатстващ в университета да  му предоставят стипендия за обучение в специалност, нямаща нищо общо с музика, танц, традиции, шоу бизнес. Аз не нападам интереса на младежа към азиатската култура (а и как бих могла, когато собствено ми дете е с отдавнашна мания  на тема Южна Корея във всякаквите й проявления като се почне от изучаване на езика и покриване на нива Топик, мине се през  семестър в Сеул, през бакалавърска и магистърска работа в европейски университет, тясно свързани с технологиите в Корея, през  спечелена, макар и неползвана стипендия за master там, през вече две ходения на собствени разноски и след онези  6 месеца), а твърдя, че за  всяко нещо  във вид на довод/аргумент/ мотив за  даден избор си  има подходящото време, място и обстоятелства.

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 16:45 от пенсионирана русалка

# 1 368
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
cydonia, ако младежът е с добро ниво на АЕ, Испанската не вие е безумно далече и той няма против да учи испански, тя е по-доброто училище.

Понеже минаваме по няколко пъти на ден край "Киров", отидохме и ние да видим резултата по БЕЛ, който ме изненада с 2т. нагоре от моите песимистични калкулации. Изненадващо на теста е -5т., а не -6 (написала си е правилно "безопасността", но не помнеше), на тезата са ѝ отнети 1,5т., не е споменала метафората, която за нея не е метафора, щом има "ако". На преразказа има 31,5т. - тук-там правопис/пунктуация от бързане (не е имала време да го провери), на 2-3 места глаголите, с които Калина предава информация за майка си и мъжа ѝ са я объркали във времето. Преразказите ѝ на пробните винаги са били добри, близо до максималния резултат.

Аз съм по-любопитна къде са взели 1т. по математика, но Джон Атанасов ни е много далече и на двете не ни се ходи. Яд ме е, че в Киров ги има и файловете по математика, но на консултантите не им е позволено да ги отворят - много тъпо.

# 1 369
  • Мнения: 6 586
И ние се разходихме днес да видим работите, най-вече заради БЕЛ, където всички бяхме изненадани от високия резултат/висок за нашия град, за Сф може и да не го имате висок - 85,5т/ - с ок.15т нагоре от това, което показа през годината. Оказа се, че на тезата има 0 точки, защото е писала неща, които нямат общо с конкретиката на поставения въпрос, а са общи приказки за Баба Илийца Laughing Но каква беше почудата ѝ като видя, че има 33,5т на преразказа  - никога не е била оценявана даже и близо до 30т. Та много се зарадва и малко като че ли забрави за разочарованието си по МАТ.
Сега е в чуденка коя паралелка да пише - Инф.+МАТ или ИТ+Информатика. Надявам се, че ще влезе на 1-во където и да реши, но тези от РУО-то не благоволиха да пуснат и статистиката МАТ + БЕЛ, въпреки, че два мейла им писах...Балът е 441,5, мин.година минималния за по-високобаловата е бил 371,5, надявам се да не са скочили чак толкова много или пък повече деца да са решили да изберат това. И на мен ми се струва много време до другия петък, можеха и по-експедитивно да ги измислят нещата във времето, ама каквото такова.

# 1 370
  • Мнения: 2 476

Все пак музиката на една нация е отражение на културата и, както и езика. Езикът не е само средство за общуване, а и начин да опознаем по-добре другия. Не бива така"да зачертават" такъв отговор
Нямам намерение да споря и да се опитвам да оборя нечия позиция.
Скрит текст:
За мен лично е точно несериозна такава мотивация при човек, кандидатстващ в университета да  му предоставят стипендия за обучение в специалност, нямаща нищо общо с музика, танц, традиции, шоу бизнес. Аз не нападам интереса на младежа към азиатската култура (а и как бих могла, когато собствено ми дете е с отдавнашна мания  на тема Южна Корея във всякаквите й проявления като се почне от изучаване на езика и покриване на нива Топик, мине се през  семестър в Сеул, през бакалавърска и магистърска работа в европейски университет, тясно свързани с технологиите в Корея, през  спечелена, макар и неползвана стипендия за master там, през вече две ходения на собствени разноски и след онези  6 месеца), а твърдя, че за  всяко нещо  във вид на довод/аргумент/ мотив за  даден избор си  има подходящото време, място и обстоятелства.
Според мен дали един човек отговаря на условия за стипендия или не би трябвало да имат значение професионалните му качества, а не комсомолски глупости като мотивации и пр. Мотивацията е нещо лично, мое мнение. Интересно каква ли е била мотивацията на Форд да създаде поточната линия и как би го описал в писмо.

# 1 371
  • София
  • Мнения: 19 967
Ами харесва ни или не, азиатците,  в частност точно Южна Корея, залагат много на американските особености в образованието, вкл. и  на разните мотивационни писма или подобни форми при кандидатстване. Като искаш нещо и такава им е системата, налага ти се да се напаснеш към нея и да се мотивираш.  А другото не са го подминали също, добре са си преценили  и професионалните/академичните знания и умения на кандидата - тези интервюта са все пак селекция на втори етап..

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 17:11 от пенсионирана русалка

# 1 372
  • София
  • Мнения: 1 269
Добре, но любовта към музиката, каквата и да е тя, не може да е лоша мотивация. Тя води до опознаване на език, култура, възможности. Ако в италиански университет кажеш, че си там заради любовта съм към оперната музика, ще бъде ли лош довод? Моята идея е, че няма лоша мотивация.

# 1 373
  • Мнения: 17 147
Не знам защо изобщо беше с консултант - за втори модул изобщо казал, че не може да помага. То достатъчно е било да я насочи правилно кое къде да гледа и да приложи.
Работата на консултанта е точно това - да прочете условието на задачата на глас, да следи дали детето попълва отговорите на правилните места и да не слага знаци, които биха довели до анулирането на работата. Консултантът е ресурсен учител, логопед, психолог или педагогически съветник, а не специалист по БЕЛ или Математика и няма как да искате от него да знае и каже отговорите на задачите.
Не очаквам да й диктува отговорите. Тя си чете гладко, но не винаги разбира всичко прочетено. Затруднява се при задачи с "НЕ Е вярно", както и при изразяване на мислите си - не са гладки, понякога има нужда от помощ да ги оформи по правилен/ приемлив начин за другите. Детето не е неграмотно, но е с нарушения на експресивната и перцептивната реч и увредено математическо мислене. По математика елементарно може да бъде попитана каква е разликата между правоъгълник и успоредник, за да начертае вярната фигура или да й се помогне да се ориентира в листа с формулите да намери нужната й и да й се предостави калкулатор за проверка на сметките - не е направено. Тя не е имала нужда някой да й пренася отговорите на белова, напълно способна е сама да го направи или да й чете заданията - чете си чудесно. Имала е нужда някой да й помогне да подреди хаоса в главата си, за да покаже знанията си, защото тя знанията ги има, особено по БЕЛ, но не може винаги да ги покаже според изискванията на другите.
Не съм очаквала и, че ще има квестори, които ще допускат преписване, подсказване и безпокоене на дете, което знае от дете, което не знае, но ето че има деца, на които се и случило.
Та така, претенции към детето си нямам - справило се е според силите си. Знам, че е можела и повече, но каквото такова.

# 1 374
  • Мнения: 138
аз съм от четящите, не съм писала във форума от повече от 10 години (когато пишех в отчетната), но реших да споделя за какво са й орязали на моята разсеяна госпожица 3 т. по БЕЛ (които може би щяха да й стигнат за Испанската). На 15 задача: “Прочетете изречението и преобразувайте обособената част в подчинено изречение, като запазите смисъла и запишете САМО подчиненото изречение в листа за отговори”, тя е намерила правилно обособената част и я е преобразувала правилно в подчинено изречение, но понеже е над някои подробности, написала “приведени” вместо “предвидени” (“случаите предвидени в съответните международни договори” е контекста). За това са й взели всички 3 точки, които се присъждат на тази задача, защото е променила смисъла, както ми обясни учителката.
Според мен е очевадно, че това е техническа грешка, а самата задача е решена правилно, можеха да й вземат 0.5, или макс 1 точка… Тъпото е, че тези 2-3 точки, умножени по 2, е много вероятно да са решаващи за класирането й. Ама здраве да е Simple Smile матурата не е за разсеяни деца, които си знаят материала.

Между другото, аз се престраших да вляза в тоалетната в Киров, понеже нямах избор. Не дишах 1 минута и не пипнах нищо друго освен вратата с 1 пръстче, а отвън се олях с дезинфектант, понеже има няколко машинки пред вецето.

# 1 375
  • Мнения: 17 147
В училището на моите деца, СУ за протокола и доста желано, всеки срок се събират от родителите по 10 лева "дарение" към УН, с които уж се правят някакви ремонти и не знам какво друго.
Мисълта ми е, че ако във въпросното училище в София се съберат от родителите по 20 лева волни пожертвования, със сигурност ще може да се приведат тоалетните в приемлив вид. Както и родителите едва ли ще се поскъпят за тези 20 лева еднократно, за да имат децата им достъп до приемливи обществени тоалетни.

# 1 376
  • Мнения: 8 559
Mama Ru , това не е задължение на родителите , а на директора. Видът на у-щето говори за личностните качества на ръководството и умението му да работи с настоятелство , обществен съвет и т.н.

# 1 377
  • Мнения: 67
Четох в темата прогноза, че се очаква вдигането на бала да е в интервала 10-12 точки спрямо миналогодишния. Ако някой е запознат, може ли да обясни въз основа на какви данни и изчисления е тази прогноза и предвид статистиката, сочеща че бала по математика като цяло е по - висок с 10 точки спрямо миналогодишния, може ли да се очаква, че баловете ще скочат още повече - с 20 точки /тези 10 точки повече спрямо резултата от миналата година, които като ги удвоим стават 20/. Опитвам се да направя прогноза, защото дъщеря ми е с бал 17 точки над минималния от миналата година за желаната ЕГ във Варна, като силно се надявам да й стигнат 🍀

# 1 378
  • Мнения: 32
Здравейте,
изчетох ви, благодаря че ви има, изключително полезни сте! Следейки ситуацията с високите балове тази година, си мисля, че започва тенденция към преразпределение на "силите" от така желаните до момента гимназии към други алтернативи, които са били подценявани досега. Например, от познати знам, че децата, които искат да учат испански, но считат че балът им няма да е достатъчен за Испанката, се насочват към 22-ро. В 22-ро испанският се учи на много високо ниво, дори по същите учебници учат. Деца на мои близки, които сега завършват 8ми и 9ти клас, споделят, че са изключително доволни от избора си. Също така, смятам, че ще има и пренасочване на децата, които искат да учат немски, към 35-то. Като гледах резултатите от ДЗИ-тата на 10ти и 12ти клас, 35-то се представят страхотно, на едно от водещите места е. Също така и 22-ро и 35то са на удобни места в централната част на града, което все пак не е без значение. Та, искам да кажа, че има училища, които незаслужено са пренебрегвани за сметка на досегашните топ гимназии. Може би, още повече след този силен випуск сега, който ще влезе и в други училища, следващите години ще наблюдаваме пренареждане на първите 10 най-добри училища след седми клас. Забелязвам също, че все повече хора се интересуват от изучаване на екзотични езици, което е страхотно, понеже не са така масови като английския и испанския. Чувам все по-добри неща за 18-то (изучаване на японски, корейски, китайски и арабски), в 19-то има норвежки език. Също така забелязвам, че 119 СУ става все по-модерно сред младите и не е невъзможно да бъде едно от най-предпочитаните в следващите години. Изобщо не съжалявайте, че балът на децата тази година няма да достигне за набелязаните училища, понеже предстои преразпределение и няма вече "втори" ешалон училища. А, освен това, така плютата напоследък френска гимназия изобщо не е за пренебрегване -  резултатите на децата тази година от ДЗИ 10-ти и 12-ти клас се нареждат много преди тези на елитни частни и държавни училища.   

# 1 379
  • Мнения: 9 117
Искате да ви преподаваме статистика ли? Многократно се написа, че прогнозите се основат да това, че желанията на децата тази година ще са като миналата.

Общи условия

Активация на акаунт