Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 147
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 425
  • Мнения: 6 586
Динчо, ти да нямаш школа, че толкова скачаш да защитаваш паралелното образование? Всички сме наясно, че със или без пистолет, тези, които се целят в топа в София са принудени да се борят за всяка точка. Съответно се подсигуряват по всякакъв начин. Системата ни е объркана и всички го знаем. Малцина са тези, които успяват без - успехът обаче е функция от добри и отдадени учители и мотивирани и усърдни деца. Но масата плаща. Аз не мога да се начудя на друго  -цяла година на уроци и накрая 25-30 точки по МАТ. Къде е пропукването не зная, но никак не е нормално.

# 1 426
  • Мнения: 32
peneva_a, никой не казва, че падате от луната, само че Вие правите статистика на база резултатите, които са от изпити, подготвени от МОН и както сама казвате има разлика във формата. Защо тогава считате, че статистиката е съизмерима с предишни години? Има нагласи във випуските и поколенията, които се променят във времето - както към учене (знаете, че имаше преди време такава "мода" да не се учи, че може да станеш успешен и без да учиш), усвояване на различни езици и т.н. Сега например от 2-3 години са много актуални природните науки. Така беше по мое време, имаше едно отдръпване от тях за 15-тина години, сега отново. Не се знае, обаче с навлизането на изкуствения интелект дали този интерес няма да спадне отново, понеже някои професии ще бъдат изместени от IA. Не искам да Ви обидя, обаче сте се забили в тези статистики, не поглеждате в страни за други фактори и сте ненужно войнствено настроена.
pensionirana rusalka, това за силния випуск е твърдение на учители още в края на първи срок, не след резултатите от НВО и статистиката....

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 19:43 от PV1

# 1 427
  • София
  • Мнения: 2 461
Трудно могат да се прогнозират тези фактори, PV1, затова прогнозират онези които могат. И сме благодарни за това. Междудругото, преди 2 години, когато кандидатстваше големият, Санака прогнозира много точно за гимназията, която ни вълнуваше, с разлика 2-3 точки.

# 1 428
  • Стара Загора
  • Мнения: 571
Четох в темата прогноза, че се очаква вдигането на бала да е в интервала 10-12 точки спрямо миналогодишния. Ако някой е запознат, може ли да обясни въз основа на какви данни и изчисления е тази прогноза и предвид статистиката, сочеща че бала по математика като цяло е по - висок с 10 точки спрямо миналогодишния, може ли да се очаква, че баловете ще скочат още повече - с 20 точки /тези 10 точки повече спрямо резултата от миналата година, които като ги удвоим стават 20/. Опитвам се да направя прогноза, защото дъщеря ми е с бал 17 точки над минималния от миналата година за желаната ЕГ във Варна, като силно се надявам да й стигнат 🍀
  Резултатите от НВО в провинцията се различават съществено от тези в София.
  Може да си направите сравнение сама - в таблиците със статистиката за 2024 и 2023 за Варна сравнете резултата за сумарния бал БЕЛ + Мат. и колко деца и момчета и момичета имат по-висок бал от нея.

# 1 429
  • Мнения: 4 340
Аз не разбирам напъна да сравняваме кой випуск е по-умен 😂

# 1 430
  • Мнения: 15 826
Дъщеря ми беше  в този сценарий преди 12 години грубо. По БЕЛ според госпожата в училище ако учи каквото й се задава няма нужда от школи. Изкара 92 т. По Бел. По мат я дърпаше ММ. Изкара 89. Синковецът, в епопеята преди няколко години, беше на уроци  по БЕЛ цяла учебна година. Училището му беше слабо , госпожата по бел блееше до последно, нямаше как да го оставим в тази ситуация,  беше на индивидуални уроци даже. ММ го готвеше по мат. Имаше 88 БЕл и 86 МАт. Две деца, очевидно  второто в по-добри условия но с по-ниски резултати. Ако едно дете не иска или няма възможностите да се надскочи и на десет школи да ходи няма полза. Ако  в училище нивото не е добро и то е ясно за родителите, защо да не намерят начин да го "придърпат" с допълнителни уроци. Нелогично е да го оставят да "тъне" ако има "капацитет" изкарва на НВО висок бал. Това дете  се е трудило цяла година допълнително, отделяло е от свободното си време да се готви с учител, школи, родители ( не всеки има възможност да помага детето си. Аз по бел съм ръб).То има право да се радва на заслужена оценка. Не разбирам защо наплюхте родителите заради школите ...

# 1 431
  • Мнения: 9 117
Рали, нямам школа, но е много грозно да се плюе нещо, което ти доброволно избираш. Частни уроци имаше и през миналия век, когато аз кандидатствах в ЕГ.

# 1 432
  • София
  • Мнения: 19 965
Интересът към природни науки е засилен през последните години не  зaради осезаеми  пренастройки в желанията на децата, а заради изисквания на множество чужди университети в дипломата ти  за 11-12 клас  да има предмети STEM. И тук  колко  дами вече разпитват по темите какви профили предлага училище Х...

Някой бил казал още преди НВО, че випускът е много силен, така ли...Извинявам се, но е смешно подобно твърдение. Веднага ще се намери друг учител, който да каже тъкмо обратното, което също ще е толкова несъстоятелно..

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 19:52 от пенсионирана русалка

# 1 433
  • Варна
  • Мнения: 3 665
И аз съм на 40 години, но не помня никой от моят клас да е ходил на школа в 6-ти клас за приема в елитната гимназия, която бяхме. Учехме си само в училище на равни начала.

# 1 434
  • Мнения: 9 117
И аз съм на 40 години, но не помня никой от моят клас да е ходил на школа в 6-ти клас за приема в елитната гимназия, която бяхме. Учехме си само в училище на равни начала.

Явно не е била толкова елитна. А вие не сте имали големи цели.

# 1 435
  • София
  • Мнения: 2 641
Аз съм на 65 години и по мое време се ходеше на частни уроци за кандидатстване в елитни гимназии. Школите разцъфтяха после.

# 1 436
  • Пловдив
  • Мнения: 2 006
И аз съм на 40 години, но не помня никой от моят клас да е ходил на школа в 6-ти клас за приема в елитната гимназия, която бяхме. Учехме си само в училище на равни начала.
Аз съм на точно 50г и по мое време имаше платени школи, малки групи, организирани в някое училище, за подготовка по бел и мат за кандидатстване в езикови и математически гимназии след 7 клас. Тогава, само езиковите и математическите бяха след 7 клас. Всички останали кандидатстваха след 8 клас.

# 1 437
  • София
  • Мнения: 16 233
Няма причини да се сменят нагласите в желанията, защото нито 35 то е променило нещо в профила си, че да дръпне деца от НЕГ, нито 22 ро. За да има промяна в желанията, трябва да има промяна и в училищата, а те все същите си стоят

А увеличението в бала е според мен за диапазон 390 до 420 т. Тоест "елитните" няма много да мръднат с бала, останалите ще се повишат
Напротив, много мърдат и елитните.

# 1 438
  • Мнения: 2 472
Няма причини да се сменят нагласите в желанията, защото нито 35 то е променило нещо в профила си, че да дръпне деца от НЕГ, нито 22 ро. За да има промяна в желанията, трябва да има промяна и в училищата, а те все същите си стоят

А увеличението в бала е според мен за диапазон 390 до 420 т. Тоест "елитните" няма много да мръднат с бала, останалите ще се повишат
Напротив, много мърдат и елитните.
Ако мърдат с повече от две три точки то това е катастрофа
Едно разсейване на първи модул и отиват 4 точки, а трудното подусловие на втори модул носи три точки, няма логика в този формат. Това е някаква гавра

# 1 439
  • Мнения: 17 138
Люлякова пролет, Mama Ru, благодаря! Мен не ме интересуваше връщането надолу, това ми е ясно, че не може да стане. Интересуваше ме дали може да се прескочи по-висок бал, ако е вместен между два по-ниски от него, защото такива са желанията на детето. Успокоих се.
Да, може. На второ класиране се започва пак от първото желание, ако за него има място, но вече конкуренцията ще е между по-малко деца.
Що се карате, бе хора? Училища има за всички и всяко дете ще влезе там, за където има сили.
Тази година мина в някаква надпревара - школи, уроци, пробни изпити... Напрежение. Светът няма да се срине, ако детето не влезе в заветното елитно. Училищата са само сграда без другите два елемента - учителите и учениците. И най-добрият учител по математика няма да научи дъщеря ми на много повече от това, което знае. Защо? Ами защото това са възможностите й - скромни са. И това не прави учителя лош, защото детето ми няма 90+ точки на НВО. Същото е и по БЕЛ - учители, школи, но и един таван, който си има всяко дете. Това, което най-много ми е тежала в училище беше  това, че майка ми не се зарадва искрено на никой мой успех, защото не може да се похвали, че съм пълна отличничка. За всяка четворка - скандал, за всяка петица - мърморене защо не шестица и как съм си развалила шестицата и няма да имам лента "отличник" на 24 май и да ми сложат снимката на таблото на входа. Виждах я всеки път в разговор със случайни хора как се свива, че не може да каже "и моето дете е пълна отличничка". Тя искаше за мен да вляза в икономическия техникум и не ме подкрепяше в желанието ми да уча в езикова гимназия. Да, влязох в езикова гимназия, но без нейната подкрепа и помощ. Ако децата ви имат собствени мечти и амбиции, оставете ги да ги следват, подкрепете ги. Те имат нужда от вашата подкрепа и одобрение, не от това мама да се похвали, че детенце е отличник в най-високобаловото училище.
Всички искаме децата ни да са в нормални условия и да могат да развият потенциала си. За някои деца това означава елитно училище и конкуренция всеки ден, за друго - спокойна среда, която ще му позволи да се разгърне и изпъкне. Но най-важното е да са здрави и да излязат на финала със съхранена психика и умеещи да се радват на постигнатото, с умението да бъдат щастливи.

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 20:13 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт