Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 988
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 650
  • Мнения: 122
Да ви кажа на моето дете НВО по математика му беше трудна, има грешни задачи от 1 модул, а 2 не е решавало въобще. Лесно е, ама за математиците и хората с такава насоченост. И то не, защото детето ми е глупаво, а просто , защото математика не е неговият предмет. Завърши 7 клас с четири петици, две са по математика и другото са 6-ци. И като прочета , че някой напише , че лесно било - за едни деца е лесно, за други не. Аз я чаках в двора на училището и мога да ви кажа, че като дойде времетраене за 2 модул доста деца излязоха.
Ние сме от малък град, имаме и ПМГ и езикова. Ще я приемат и в двете. Но защо ми е да записвам дете, което не е добре позната математика в ПМГ? Естествено, че ще я запиша в езикова гимназия, защото по английски е много добре и там е нейното място. Не може всичко деца да са математици и всички деца са добри по английски. И много се дразня като каже някой как можело на това лесно НВО по математика да се изкарат ниски точки? Ами може. И въпреки, че аз учех с нея и ходехме и на учител, просто като не ти върви един предмет , не става и това е. И детето не е глупаво.
Според мен трябва на НВО да има допълнителен модул за математическите гимназии, който да е по желание - така ще се отсеят математиците от другите деца. Естествено е, че деца като моето няма да го решат и ще дадат път на математиците. Все пак няма деца, които да са добри по всичко.

Не може всичко за всички, това е реалният живот, независимо какви са ни желанията и надеждите. Освен това интересите и навиците се променят с годините. Вие негодувате относно мненията за лесното НВО по МАТ, но казвате, че с вашия резултат (нищо по Модул 2) ще може да учи в езикова. Е, а какво да кажат хората в София, чиито деца с решен Модул 2 няма да могат да се класират за езикова? Няма универсално добро мерило за всички, а и все пак говорим за хора, не за машини. Използвам вашия пример, но моля не го приемайте лично.

# 1 651
  • Мнения: 5
Здравейте!
Аз мога да коментирам само каква е ситуацията при нас. Тъй като имаше абсурдни грешки на проверителите, за които на дъщеря ми й бяха отнети точки, попитах дамата, която ни показваше изпитната работа дали и двамата проверители са допуснали тези грешки, като съответно са отнети еднакъв брой точки. Отговорът й беше, че е възможно единият проверител да е счел едно нещо за грешно, а вторият - друго. Ако има разлика повече от 4 точки в броя на двамата проверители, едва тогава се назначавал арбитър. Върху сканираната изпитна работа се виждат общо всички нанесени поправки, без да се разбира от кого е отчетена съответната грешка.
Ще спомена само за един от абсурдите, за който дори и дамата каза, че "явно са се объркали и затова е отчетена грешка и са отнети точки, но за съжаление нищо не може да бъде направено..." (Искрено се надявам да се е объркал само единият проверител, защото иначе положението ще е трагично!).

Преди много години и моето дете беше потърпевшо по аналогичен начин, но по математика. И ние гледахме работата, и при нас дежурната учителка само вдигаше рамене. За мен истината е, че много проверители не си дават зор да вникнат в работите на децата (дали от умора, дали от слаба мотивация или некадърност) и където първият проверител е поставил отметка за грешка втрият само хвърля един поглед и я повтаря. И така идеята за двама проверители се корумпира на мига. Тази иначе добра идея би работила тогава и само тогава, когато вторият проверител не вижда какво е намерил първият. Иначе пак е "мижи да те лажем".

За наш късмет тогава тази по-ниска от заслужената оценка не оказа никакво влияние, защото явно изпитите все още са били по-нормални. Но днес, с това сбиване във "високите етажи", можеше и да е фатална.

Здравейте!
Признавам, че не съм запозната с организацията на оценителния процес на НВО и дали единият проверител може да вижда поправките на другия върху изпитните работи на учениците, но напълно подкрепям Вашето мнение, че единият не трябва да има достъп до работата на другия колега.
Освен това, след като оценките са определящи за прием в гимназии, считам че е редно да има трета страна, която да обобщава предложенията на двамата и да служи като арбитър. Също така според мен би било добре, в случай че се отнемат какъвто и да е брой точки, да се напише обосновка, дори и съвсем кратка.
Това определено е много добре работеща оценителна система!
Казвам го от личен опит, защото дълги години съм била оценител на големи проектни предложения. Аз нямах никакъв достъп до работата на втория оценител, не знаех и кой е. Достъпът ми беше ограничен само до документацията на разпределените ми проектни предложения и до моите бележки и корекции. За всяка бележка и корекция, следваше да напиша мотиви, подкрепени от съответните разпоредби и критерии на Насоките за кандидатстване, защо не приемам нещо и защо искам допълнителни документи и обосновки. В случаите, когато е имало разминаване в корекции, отхвърляне на части от проектното предложение или пък на цялото предложение, всеки един от оценителите защитава своите бележки и председателят на оценителната комисия взима окончателното решение.
Това мисля, че би било добре да се направи и е съвсем реално да се организира и при процеса на
 НВО. Все пак става въпрос за около 59 000 изпитни работи и доста проверители от цялата страна. Вярно е, че срокът за извършване на оценка е 7 дни, но материалите, които се оценяват са само около 10-тина страници.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 17:21 от Anni Ka

# 1 652
  • Мнения: 809
Моя син е наясно как се смята "по статистиката", както с казва тук, и ми каза нещо подобно. Не искам да го пишем, то е сигурно, че ще влезна.

Снимката сигурно е много готина 😍

След тази сериозна реклама на математическите почвам да се чудя дали да ги сложим на първо желание  и да пробваме да се вмъкнем във разслоявянетo just kidding 😶‍🌫️

# 1 653
  • Мнения: 438
При нас в езиковата се взима БЕЛх3 и математика х1, което за мен и моето дете е много добре, защото отиваме да се борим в езиковата с бал 406, а миналата година Мин бал на 1 класиране е бил 291...И все пак се води елитно училище за малкия ни град...

# 1 654
  • София
  • Мнения: 119
Човек да не ви изпусне за няколко часа. Изписали сте света... лошото е, че много сте се напрегнали.
AniK, представих си я. Била е топ!
И аз ще се опитам да ви разсея/разсмея. След три часа в Германия:
- Аз писах 91НЕГ и 73то за всеки случай.... ама май е по-добре да ги махнем, че с моя късмет нещо много  ще се обърка и баш там ще отида... а аз повече не смятам да стъпвам тук! JoyJoyJoy
И мен от това ме е страх. Дала съм задача на детето да се запознае максимално за тази седмица с немския по приложения в телефона и каквото се сети, че после ако  се окаже на 30-ти септемри, че не харесва немски, какво правим?

# 1 655
  • Мнения: 286
Какво не ви хареса в Германия 🤣

# 1 656
  • Мнения: 628
Не пие още бира затова не и харесва!
Заведете детето на лунапарк - тя беше по моторите би трябвало и скоростните влакчета да и харесат!

# 1 657
  • Мнения: 17 115
Драмите са основно в София, защото при 12 000 + ученици състезанието е за няколко училища, които се приемат като трамплин за следване в чужбина. Обаче се искат промени за цялата страна, за да се реши проблемът на София. А той е решим на местно ниво - ако борбата е за повече училища, респективно за повече места, няма да е такава драма всяка половин точка.
Още нещо се сещам. 80-те години в МГ имаше прием след шести и след седми клас. От моето квартално училище и клас няколко отидоха в МГ точно след шести клас. След седми 6 човека отидохме в езикова гимназия. Въпросът беше за МГ - който не успееше след шести пробваше след седми. А веднъж преминали през мечката Ана седми клас в МГ имаше такива, които си даваха сметка, че са допуснали грешка, че силите им не стигат за МГ, връщаха се да изкарат осми клас в ОУ и след това отиваха в техникум. А такива с не правилна преценка имаше, познавам такова дете. На мен, не математика ми беше ясно, че там е родителска амбиция, майката успя да я подготви за приемните изпити, но после осъзнаха грешката си.
Колкото до мечтите и на кое дете къде му било мястото. И моето иска в ЕГ, но няма силите да изкара висок бал, за за влезе там. Да, чуждите езици й вървят, но няма да я приемат, защото не е отличничка и резултатите й не са достатъчно високи. И нямаме СУ с профили, които да са й достъпни за влизане и с интензивен английски, за да компенсира това. Няма да й стигне и за КГ, защото и за нея не й стигат 60 точки поне за бала. Затова ще избере там, за където й стига балът. Това е.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 17:31 от Mama Ru

# 1 658
  • Мнения: 51
Ех, ако просто всички училища бяха достатъчно добри и в тях имаше ангажирани учители, колко по-лесно би било всичко ...
След всяко НВО се питам - защо е толкова трудно и кому е нужно това. Да, може да не ходиш на уроци и да
 има училище за всяко дете, но може да е на 2 часа път в посока или да не може да се ползва тоалетната. Толкова години никой не успя да измисли нещо по-добро.

# 1 659
  • Мнения: 28
Разбирам негодуванието за втори модул на математиката, лично моето дете с много решаване и много труд изкара 93 точки и елементарна грешка на 22 ра задача му взе 4 точки. Следва ли с такъв резултат да кандидатства в МГ?! Не, това ще е самоубийство за него. Все си мисля , че всеки родител знае възможностите и капацитета на детето си и не може да го запишеш в МГ защото цяла година е решавало до откат и наизустил абсолютно всичко. Имам и дете математик , което решава задачи на горен клас с логика, а не защото ги е учило и виждам каква е разликата между двамата. Не всичко трябва да е “да не се хаби бала”

# 1 660
  • Мнения: 809
Всеки търси нормалност затова в цялата истерия

# 1 661
  • Мнения: 4 339
На 14 години да пишат мейли ми се вижда като да ги карам да пишат ченгели чак в 4 клас...
Тезата изисква написване на 4 до 6 изречения и носи незначителен брой точки (максимум 6) от всичките 100. Ако толкова те дразни заданието, може и да го пропуснеш.
Преразказът като задача за 35 т. дава възможност на деца с различни възможности да получат точки и да покажат някакви лични качества - слушане с разбиране, грамотно предаване на текст, обективно преразказване на история.

# 1 662
  • Мнения: 17 115
По мнението и на някои колеги, а и е моето, когато децата кандидатстваха с изпити след седми клас за ЕГ и МГ, напрежението и подготовката пак ги имаше, но засягаха по-малка група хора. След осми клас останалите подаваха документи в желаните от тях СУ или професионални гимназии и се класираха по успех. И да, и тогава се говореше за деца, които изкарват осми клас в някое близко село с цел отличен успех, който да им гарантира влизане, където искат. И дори децата имаха избор между две или повече училища, в които са приети.

# 1 663
  • София
  • Мнения: 19 951
Дали имейл или преразказ пишат пак си има субективизъм. Даже май в имейла повече. Винаги ще го има щом се пише текст, а няма как да мине без него.
Скрит текст:
Понякога си мисля, че просто се опонира (без  внимателно да се прочете написаното от другия). Wink   Изразих  съгласието  си със  Златенцето за преразказа, понеже  с него не се проверява все пак само едната грамотност. След което обаче  споделих  един (гарантирано не единствен) вариант за създаване на кратък текст - заместител на  тезата.. Него поне ще си го пишат сами всички, без да заучават разни ключови думи и фрази, какъвто е  случаят при доста деца.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 17:20 от пенсионирана русалка

# 1 664
  • Мнения: 17 115
А защо изпитът по БЕЛ да не е като в малките класове - диктовка, задачи по граматика / литература и създаване на текст във втората част?

Общи условия

Активация на акаунт