Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 052
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 635
  • Мнения: 4 339
Русалка, колко още да се намали субективното? Да заменим тезата с есе тип АК по-добре ли е?! Щото тогава ще четем много бисери, уверявам те.

# 1 636
  • Мнения: 16
Разбирам проблема с математическите паралелки в СМГ и НПМГ. Наистина е нечестно технически грешки да решават приема. За мен няма една-единствена причина за това, има поне няколко фактора:

1. Наличието на малко математически паралелки. 8 паралелки за цяла София е твърде малко. Има си предостатъчно деца с прилични математически заложби, които да заслужават МГ. Ако под математически заложби се има предвид силно изявен талант, то тогава и половин паралелка не може да се напълни.
2. Фактът, че се приема един и същ брой ученици след 4 и след 7 клас. Това първо осигурява повече добре подготвени деца и второ увеличава интереса към училището (защото на доста деца не им се сменя училище). Преди в СМГ имаше горе-долу 3 класа с нови ученици след 7 клас (2 новооткрити и 1 от деца, които не продължават в СМГ).
3.  Недобрият изпит НВО. Действително едно разпределение като камбанка на резултатите би било много по-полезно. Децата с ниски точки също няма да са ощетени.

 Обаче това, че сега не са приели някое дете от СМГ, а са приели външно не означава, че по-добрия математик не е приет. Реално не знаем кой е по-добрия математик, защото изпита не позволява да разберем. Но не е казано, че това непременно е детето от СМГ. Затова намеците, че новите в СМГ са второ качество не са коректни.
 Също така да се приема след 7 клас със състезания по математика, които включват материал, извън този от стандартната учебна програма, няма да е честно спрямо външните деца. За мен сложни задачи, но по материала, е най-добрия вариант.
 Все пак няма нищо фатално да не учиш в СМГ, математическите заложби, ако ги има, няма да се изпарят във въздуха извъднъж щом не си в МГ. По-нататък в живота има достатъчно възможности за развитие в областта на математиката или в област, свързана с нея.

Скрит текст:
И малко офтопик, но се чудя защо се смята, че задължително състезателите са най-добрите математици. Какво пречи добър математик да не ходи на състезания, те все пак са си специфично занимание, за което трябват И математически заложби, но не само. Има доста добри математици-учени, които не са стъпвали на състезания като ученици, нито са били в МГ.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 18:54 от Joan of Arc

# 1 637
  • Варна
  • Мнения: 3 664
Няма как да се елиминира субективният фактор точно по литература, да е биология, физика - хайде, но литература... Може би ако се намали тежестта на преразказа като точки ще се олекотят нещата.

# 1 638
  • Мнения: 438
Да ви кажа на моето дете НВО по математика му беше трудна, има грешни задачи от 1 модул, а 2 не е решавало въобще. Лесно е, ама за математиците и хората с такава насоченост. И то не, защото детето ми е глупаво, а просто , защото математика не е неговият предмет. Завърши 7 клас с четири петици, две са по математика и другото са 6-ци. И като прочета , че някой напише , че лесно било - за едни деца е лесно, за други не. Аз я чаках в двора на училището и мога да ви кажа, че като дойде времетраене за 2 модул доста деца излязоха.
Ние сме от малък град, имаме и ПМГ и езикова. Ще я приемат и в двете. Но защо ми е да записвам дете, което не е добре позната математика в ПМГ? Естествено, че ще я запиша в езикова гимназия, защото по английски е много добре и там е нейното място. Не може всичко деца да са математици и всички деца са добри по английски. И много се дразня като каже някой как можело на това лесно НВО по математика да се изкарат ниски точки? Ами може. И въпреки, че аз учех с нея и ходехме и на учител, просто като не ти върви един предмет , не става и това е. И детето не е глупаво.
Според мен трябва на НВО да има допълнителен модул за математическите гимназии, който да е по желание - така ще се отсеят математиците от другите деца. Естествено е, че деца като моето няма да го решат и ще дадат път на математиците. Все пак няма деца, които да са добри по всичко.

# 1 639
  • Мнения: 15 823
Приемат детето по трето желание на първо класиране,но решаваме да подадем заявление за второ класиране.Не успява да се вреди за първото желание на второто класиране ,а го приемат по второ желание. Задължително ли е да се запише в училището по второ желание или му се пази мястото от първото класиране ,което е трето по ред желание.Второто и третото желание са ни равностойни и затова питам.

Това означава единствено че второто ви желание всъщност не е второ желание. Детето трябва да иска да е най-много класирано по първо желание, после по второ. Третото му е най-нежелано от трите. Съответно ако се класира по първо или второ желание на второ класиране трябва да подскача от радост. Щом не иска да се класира на второто желание а иска по трето значи второ и трето не са равностойни.

# 1 640
  • Мнения: 12 780
На 12-13 хил деца 8 паралелки ... В университетите приемат повече студенти в специалности с математика...

# 1 641
  • Мнения: 11
Знаете ли, тези които ще подават онлайн,кога се зареждат оценките от свидетелствата в страницата?

# 1 642
  • София
  • Мнения: 19 959
Русалка, колко още да се намали субективното? Да заменим тезата с есе тип АК по-добре ли е?! Щото тогава ще четем много бисери, уверявам те.
Скрит текст:
Защо трябва да е  есе? Защо и по модела на АК - те на теория с есето търсят разчупеност, креативност редом с грамотност и т.н. На практика нямам идея какво търсят. НО НВО гарантирано не търси креативност. ..Може да се заимстват други форми от езикови формати за деца на тяхната възраст. Помагам чат-пат на едно детенце от кооперацията по немски, сега ще е 6 клас .Не знам дали по такъв учебник учат или учителката е ентусиаст, но имат  готини задания за домашно. Последно имаше да пише кратък мейл по опорни точки.  Хем е зададен формат и бр. думи (като при ДЗИ), хем лесно ще се оценяват и съдържание,  и  свързаност на текста, и графично оформление, и грамотност. Хем при зададена рамка няма поле за  сътворяване на особени бисери. Няма да го има това папагалско заучаване на части от литературни анализи, няма да го има и вторачването в това упоменал ли си  метафората или не.  А и  ще придобият някои практически умения децата, понеже  един известен във форума господин преди години твърдеше как всички ученици извън АК един прост мейл не могат да напишат, дори и нахаканите семегейци....

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 17:09 от пенсионирана русалка

# 1 643
  • Мнения: 1 880
В темата е станало изключително грозно.

Според мен все по-високите резултати в горния сегмент до голяма степен се дължат на все по-масовото ходене по уроци и школи и все по-жестоката конкуренция в столицата, а не на опростяването на изпита до степен, че с оцветяване на правоъгълник да го сравняваме.

Бегъл поглед над статистиката в няколко други произволни областни града обрисува съвсем друга картинка.

Вече се повтарям, но най-големият проблем е, че изпит, който трябва да е измерител на ниво, се ползва за кандидатстване, при това всеобщо. Едно, че се стига до свръхфокусиране върху само два предмета през целия прогимназиален етап, друго, че се получава сегментиране на всички училища по бал, като в един момент целта става не децата да учат каквото им харесва, а да влязат в по-високобалово училище.
Което е и съвсем разбираемо, предвид че всички търсим по-добра среда, но същевременно съвсем опорочава идеята и на кандидатстването, и на профилирането.

ПП: Може във втори модул на МАТ да се сложат примерно 1-2 задачи от национален кръг на олимпиада, а по БЕЛ - анализ на тема напр. "Модернизацията и самоосъзнаването на българската нация в следосвобожденската литература, в контекста на литературните течения в Европа". Голямо разслояване ще падне.

# 1 644
  • Мнения: 15 823
Според мен трябва на НВО да има допълнителен модул за математическите гимназии, който да е по желание - така ще се отсеят математиците от другите деца.

При дъщеря ми  преди както казах 12 години беше така. Който иска да се бори за високите ешелони ( езикови математически ) решаваше втори модул. Останалите си тръгваха. И набираха бал според каквото са решили от първи модул.

# 1 645
  • Мнения: 9 495
На практика всички ще подават онлайн Thinking
Дори тези, които отидат да пишат на листче, после служителката ще въведе в системата и ще подадат заедно онлайн...

За всички оценките от училище ще се появят заедно с класирането (поне до миналата година включително беше така).

# 1 646
  • София
  • Мнения: 3 061
Човек да не ви изпусне за няколко часа. Изписали сте света... лошото е, че много сте се напрегнали.

AniK, представих си я. Била е топ!

И аз ще се опитам да ви разсея/разсмея. След три часа в Германия:
- Аз писах 91НЕГ и 73то за всеки случай.... ама май е по-добре да ги махнем, че с моя късмет нещо много  ще се обърка и баш там ще отида... а аз повече не смятам да стъпвам тук! JoyJoyJoy

# 1 647
  • Мнения: 17 120
Тези състезания не се взимат предвид при класиране в гимназия.
И това е грешката. Защото точно те отсяват математиците от децата, на които математиката просто им върви, но не са родени математици. Обаче имат шанс да се запишат в МГ, защото резултатът им го позволява и е елитното за града училище. Защото елитни за градовете си са не повече от 10 МГ в страната. Не знам и толкова имат ли.

# 1 648
  • София
  • Мнения: 1 264
Дали имейл или преразказ пишат пак си има субективизъм. Даже май в имейла повече. Винаги ще го има щом се пише текст, а няма как да мине без него.

# 1 649
  • Мнения: 2 470
Аз също разбирам, че са малко математическите училища спрямо търсенето им в момента, но дали наистина са търсени заради математиката или са търсени защото са просто едни добри средни училища? В момента инженерните специалности страдат от липса на студенти и се пълнят с деца, които хабер си нямат от математика. Пълно е със СМГ ейци, които следват право или медицина. Добре, дайте да си отговорим на въпроса децата в СМГ математиката ли търсят, или търсят просто училище с висок бал?

Общи условия

Активация на акаунт