Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 046
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 695
  • Мнения: 17 120
Аз пък се чудя след като има такъв интерес към СМГ, НПМГ и профилна математика в ЕГ, защо под ягодите тази година от МОН отчетоха, че много малко деца избират ДЗИ по математика и съответно има недостиг на студенти за технически и инженерни специалности? Скоро учителите по математика, физика, химия, география, немски, френски и т.н ще са кът, те вече са кът на много места.
Относно диктовката в първи модул - проверява грамотност. Правила съм такава и като кандидат студент и на писмения държавен изпит по език. И хич не е лесно да не допуснеш повече от 7 грешки на една страница машинописен текст, защото директно получаваш двойка на тази част и слаба оценка за целия изпит. Сегашните деца пишат каквото чуват. Не отличниците, ама другите са така. На диктовката и запетаите трябва да уловиш и поставиш правилно, защото и те отнемат от оценката. За работа с текст да коментираме ли, че масовите ученици се затрудняват да постигнат 100% верни отговори?

# 1 696
  • Мнения: 1 619
Вероятно са се заблудили от лесното НВО, че в СМГ е лесно. Simple Smile

# 1 697
  • Мнения: 9 116
Здравейте момичета, изпуснах ви след излизането на резултатите, може ли някоя да ми разясни как се смятат прогнозните балове.
Хайде още един път алгоритъма...
1. Виждаш минималния бал за прием миналата година.
2. Вадиш от него 100 точки, защото приемаме, че всички имат 6 в свидетелството.
3. Полученото число делиш на две.
4. Гледаш в миналогодишната статистика на кое по ред място е било дете с такъв брой точки.
5. Гледаш в тазгодишната статистика с какви точки е дете на това място.
6. Умножаваш по две.
7. Прибавяш 100
8. Получаваш прогнозен бал за тази година.

# 1 698
  • Мнения: 122
Здравейте момичета, изпуснах ви след излизането на резултатите, може ли някоя да ми разясни как се смятат прогнозните балове.

Пуснете в търсачката за постовете на sanaka  и peneva - обяснено е точно и многократно. Вижте и сайта на Дидева, има скрийншот.

# 1 699
  • Мнения: 4 339
Аз пък се чудя след като има такъв интерес към СМГ, НПМГ и профилна математика в ЕГ, защо под ягодите тази година от МОН отчетоха, че много малко деца избират ДЗИ по математика и съответно има недостиг на студенти за технически и инженерни специалности? Скоро учителите по математика, физика, химия, география, немски, френски и т.н ще са кът, те вече са кът на много места.
Не скоро, те вече са. Моето лично впечатление е (май вече го споделих), че обучението по математика в прогимназия е доооста, доста зле. Не знам дали защото така е организиран материала в учебниците или има и друга причина.

# 1 700
  • Мнения: 1 880
И ние ходихме да гледаме работите. По МАТ е забравила да си пренесе едно от доказателствата в 23 б на беловата, иначе писала "доказано" Joy. По БЕЛ на тезата 5,5 т. заради един пълен член, на преразказа пак е объркала времето, то ѝ стана запазена марка - там 30 т. Но най-голямата ѝ издънка - 11 от 14 на грешките. Пропуснала е супер глупави неща, които знае. Не беше много щастлива, ама по-добре, че си ги видя грешките.

# 1 701
  • Мнения: 17 120
Моето дете също има 11/14 на редактирането. Аз го отчитам за много добър резултат. Да, видях поне една глупава грешка - беше проспала един пълен член след предлог и две запетаи, но те бяха по-сложни за нея.
Времето при преразказ от името на неутрален разказвач за мен е непонятно да е сегашно историческо, никой не преразказва в такава време

# 1 702
  • Мнения: 629
Аз пък се чудя след като има такъв интерес към СМГ, НПМГ и профилна математика в ЕГ, защо под ягодите тази година от МОН отчетоха, че много малко деца избират ДЗИ по математика и съответно има недостиг на студенти за технически и инженерни специалности? Скоро учителите по математика, физика, химия, география, немски, френски и т.н ще са кът, те вече са кът на много места.
Относно диктовката в първи модул - проверява грамотност. Правила съм такава и като кандидат студент и на писмения държавен изпит по език. И хич не е лесно да не допуснеш повече от 7 грешки на една страница машинописен текст, защото директно получаваш двойка на тази част и слаба оценка за целия изпит. Сегашните деца пишат каквото чуват. Не отличниците, ама другите са така. На диктовката и запетаите трябва да уловиш и поставиш правилно, защото и те отнемат от оценката. За работа с текст да коментираме ли, че масовите ученици се затрудняват да постигнат 100% верни отговори?
Много малко от тях остават да следват в БГ.

# 1 703
  • София
  • Мнения: 19 958
Има си съвсем логичен отговор/и на тези въпроси, мама Ру.
1.  Специалностите с математика в СУ , вероятно и в други ФМИ в страната, имат много кофти балообразуване. Ако имаш 6 сборно от 11 и 12 клас, но си се явил на матурата по мат, оценката ти от дипломата  по предмета, която е  балообразуваща, мигом става тази от  ДЗИ, не  хубавата пълна шестица. Хората си запазват предвидливо шестицата, не ходят  на матура по мат, поне не масово, а после  се явяват на изпит.
2.  Математиката  конкретно в ЕГ е профил едва след двата  езика. На някои хора им трябва диплома за  чужди университети и тя, уви, не се преизчислява на база нашата с  невключени ДЗИ в средния успех. Смятат си  се матурите, та пушек се вдига. И децата, пак предвидливо,  избират матура по първия или втория език. Ако вторият е английски - в 90% него, за да имат отлична оценка. Пресните резултати от ДЗИ го доказват.
3.  Мързи ги   самите деца да се готвят за матурата по мат ПП, та избират просто нещо по-лесно и не толкова трудоемко, защото ДЗИ няма да им трябва ни тук, ни навън. Просто е необходимо да се я вят, за да завършат.
4.  Усещат, че не са готови да се справят - дали заради  лични затруднения с овладяването на материала вследствие на  погрешна преценка на възможностите, дало заради  недотам добро преподаване/обясняване  на сваления университетски материал, дали в  комбинация от двете.....

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 18:44 от пенсионирана русалка

# 1 704
  • София
  • Мнения: 3 061
Garden_g, като начало не й хареса звучният немски език. И лятото.... тук е лед на филийки, студ на кутийки!

Sisill, ние баш мотори дойдохме да гледаме. Това я държи, иначе можеше и да не излезе от летището....

Ани, кажи му, че е млад и зелен... Италия винаги е добра идея! Добре, че скоро отиваме натам, това ме държи тук.

Наздраве на всички по гръцко!

# 1 705
  • София
  • Мнения: 1 224
Много малко деца се явяват на ДЗИ математика, защото е в пъти по-лесно да се явят на английски примерно с гарантиран висок резултат, без да са отделяли време за допълнителна  подготовка и едновременно да са си гонили нещата за университети в чужбина. Например, за НЕГ излезе статистика, че много деца не се явяват на матура по немски, а на ниското B1 за английски като втори език. За съжаление имаме много технически ВУЗ на изключително ниско ниво, които въобще не са цел на топ учениците.  Интересно би било да се направи изследване колко от децата, завършващи топ гимназиите в София, Пловдив и Варна въобще остават да учат в БГ.
Сега виждам, че Русалка е писала по-детайлно и точно защо много малко деца се явяват на матура по математика.

# 1 706
  • Мнения: 2 391
Вероятно са се заблудили от лесното НВО, че в СМГ е лесно. Simple Smile
И после ох, огромно домашно, докато другите  ритат топка. Децата приети в 5 клас в СМГ ежедневно решават десетки задачи. И дори и да са еднотипни това им помага. Още на 15-16 септ стартират с едни 30-50 задачи за домашно, докато децата в кварталното ОУ гонят топката. Това е много труд полаган системно и резултатите са налице. И хич не е нужно да са състезатели. Математиката е навсякъде около нас и това ще им е от полза каквато и професия да изберат. Въпроса е кои деца могат да издържат на натоварването в СМГ и НПМГ.  Не са училища за всеки!

# 1 707
  • Мнения: 51 134
На 14 години да пишат мейли ми се вижда като да ги карам да пишат ченгели чак в 4 клас...
Тезата изисква написване на 4 до 6 изречения и носи незначителен брой точки (максимум 6) от всичките 100. Ако толкова те дразни заданието, може и да го пропуснеш.
Преразказът като задача за 35 т. дава възможност на деца с различни възможности да получат точки и да покажат някакви лични качества - слушане с разбиране, грамотно предаване на текст, обективно преразказване на история.

Винаги съм смятала, че преразказът е голяма тъпотия, защото тества основно паметта на децата и се отнемат точки за пропуснал това или онова. Защо не е просто да напишат някаква есеистична форма с лични разсъждения по тема. Така ще се провери всичко - и мисъл, и правопис, и граматика, и логика...

# 1 708
  • Мнения: 4 339
Черна станция, есеистичната форма на изрязаване влиза доста по-късно в часовете по литература, по спомени в 9-10 клас (ако още е така) и беше опция на съчинението с елементи на разсъждения (при контролни и класни).
Есето като жанр няма особени правила за писане и това би завишило още повече субективното му оценяване (мое мнение).

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 22:14 от zlatenceto

# 1 709
  • София
  • Мнения: 1 224
Анализ на Сметната палата за образованието в БГ. Обобщава част от нещата, обсъждани на последните страници.
https://danybon.com/obrazovanie/analiz-smetna-palata-obr/?fbclid … GL9HtbNQBhmAUoF9g

Общи условия

Активация на акаунт