Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 254
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 900
  • Мнения: 880
В класните стаи има камери. И квестори, които са от други училища на случаен принцип. Как се преписва?!
На квесторите се нарежда да допуснат подсказване/ преписване, защото определено дете трябва да изкара / да му се помогне или са добри души, които всячески се опитват да помогнат на децата... Особено, ако и при доказване на преписване няма да има санкции за тях ш анулирани работи.
Това от личен опит като учител и квестор на други матури и НВО ли го твърдите? Или ?

# 901
  • София
  • Мнения: 19 977
Моля някой да ми обясни защо неможе да се прогнозира бал в паралелка 3хМАТ и 1хБЕЛ.
Не е ли същия принцип в статистиката, не се заяждам, просто не разбирам.
Понеже ще видиш колко деца са пред твоето по мат, но не знаеш колко имат същите тези деца по БЕЛ. Може да имат  около и колкото твоето, може да имат доста повече или доста по-малко. Комбинираната статистика мат +БЕЛ позволява затова по-прецизни пресмятания само при балообразуване 2 :2, понеже там  е все едно  по кое имаш повече, по кое по-малко, тежестта  на двата резултата в  бала  е еднаква..

# 902
  • Мнения: 17 153
На мен не ми е било нареждано, което не означава, че никъде не се е случвало. Лично аз мразя тарикатлъци и в час се боря да няма преписване и подсказване на самостоятелните работи. Но, когато от много места се чуват хвалби как слаби ученици изкарват високи точки именно с подсказване от квесторите или с преписване явно, че не са само градски легенди.
И да, лично видях свидетелство с тройки от горе до долу (100% само тройки) и 88 точки на БЕЛ. Коментар?

# 903
  • Мнения: 2 029
Благодаря ви, направо блокирах от мислене и смятане..

# 904
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 377
А какво пречи да направят приема във всички матем гимназии( визирам провинциалните най-вече) почти като след 4 клас - вместо утрояване на НВО-матем, вмъкване на точки от определени състезания по мат.
Така направо са си направили подбора без много да влияе НВО-бг.
Тези незаинтересовани особено от матем., а с високи точки от НВО-матем, автоматично ще отидат назад в класациите
Просто си разсъждавам
Защото е дискриминативно. Тези състезания са на материал от състезателна математика, а не на ООП материал. За да си добре подготвен трябва или да учиш в МГ прогимназията или да ходиш на платена школа/школи. А за да учиш в МГ след 4 клас, има уроци по състезателна математика поне 1-2 или 3 години, които също не са малко пари. А образованието трябва да е общодостъпно, дори за деца от семейства, които нямат финансовата възможност да си позволят школа в продължение на 3 години. Да не говорим, че това иска и допълнителен ресурс за проверката. Част от тези състезания са платени и не са анонимни т.е. има си риск да се надуят някои резултати.
Напълно достатъчно е да има 1-2 по-сложни задачи във втори модул, или дори добавена 4та задача там, без да се увеличава времето. Едно дете с наклонности и добра подготовка решава втори модул за не повече от 20-30 минути в сегашния му вид. Има предостатъчно време за още една задача. Казвам го съвсем осъзнато, това беше целта на пробните и реалното НВО за децата от нашия клас (математическа паралелка, не в МГ) - 20 минути за първи модул, после се пререшава още 1-2 пъти за проверка. 30 минути за втори модул, пререшава се наново докато разписваш.

# 905
  • Мнения: 159
Защото не се знаят точките на всяко дете и съотношението на двата рузултата е различно при всяко. Например може да има 100 по мат и 50 по БЕЛ или 80 по мат и 70 по БЕЛ, което ги праща в един ред при сбора.

# 906
  • Мнения: 623
Дали качват статистика за всички градове? За Благоевград не можах да намеря

# 907
  • София
  • Мнения: 6 104
И аз да питам - откъде преписват?
При дъщерята не са били през ред, допълнителните листовете стоят странично,достатъчно е обръщане или гледане настрани. Имало е по Бел и с пищови.

# 908
  • Мнения: 29 270
Децата, а и родителите лъжат за точките. Две съученички вчера са излъгали за резултатите си по БЕЛ. Но щом това ги храни, какъв е проблемът?
Една майка обясняваше, че детето и имало 6. А знам, че няма как точно това дете да изкара макс точки. Оказа се, че имало 60т, ама тя си мисли 6 като оценка 😀

# 909
  • Мнения: 9 046
На мен не ми е било нареждано, което не означава, че никъде не се е случвало. Лично аз мразя тарикатлъци и в час се боря да няма преписване и подсказване на самостоятелните работи. Но, когато от много места се чуват хвалби как слаби ученици изкарват високи точки именно с подсказване от квесторите или с преписване явно, че не са само градски легенди.
И да, лично видях свидетелство с тройки от горе до долу (100% само тройки) и 88 точки на БЕЛ. Коментар?
Дете с късмет!
Първата част на БЕЛ сопкойно може да се играе на тото в по-голямата част.
И защо дете с 3-ка да не може да докара 15-17-20 точки на преразказа?
Чак пък такива конспирации вкарахте, дето не е истина.
Подсказвали квестори, обяснявало им се било...това като фантазиите на децата, че били преписали ама от къде и те не знаят!

# 910
  • София
  • Мнения: 2 752
В класните стаи има камери. И квестори, които са от други училища на случаен принцип. Как се преписва?!
На квесторите се нарежда да допуснат подсказване/ преписване, защото определено дете трябва да изкара / да му се помогне или са добри души, които всячески се опитват да помогнат на децата... Особено, ако и при доказване на преписване няма да има санкции за тях ш анулирани работи.
За съжаление, при нас конкретно дете, които е с протекции от години, е правило точно това - постоянно е питало други за отговорите. И квисторите нищо не са направили. Не ме интересува колко е изкарало, живо и здраво да е. Но определено е разконцентрироло много останалите. Защото и се тюхкяло и тръшкало като не му кажат. Това е по разказ на едното ми дете. Дали това е довело до техническата грешка в края на първи модул и дали това е повлияло да не припише задача 22 на беловата/просто е забравило/ - не знам. Няма и какво да се направи, не го мисля. Че е гадно - гадно е. Но такъв е животът. Да си гледаме напред и да се надяваме все пак децата да попаднат на правилното за тях място. Ако не бях чула това от собственото си дете, което ми го разказа дни след НВО - нямаше да повярвам, може би.

# 911
  • Мнения: 17 153

Динчо, 65 точки не е за голяма хвалба, че да си го съчиняват.

Ти мислиш така, но за някой с 30 точки 65 са много. Пък и важното е хвалба да има.
60 точки на математика (естествено, че сама не би могла да ги изкара моята) щяха да й позволят да влезе природни науки в едно от добрите училища в града, за което се утроява математиката. И при това с четворки от балообразуващите - химия и биология и 54 точки на БЕЛ.

# 912
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
И аз да питам - откъде преписват?
При дъщерята не са били през ред, допълнителните листовете стоят странично,достатъчно е обръщане или гледане настрани. Имало е по Бел и с пищови.

Какви пищови по БЕЛ ? На преразказа или на тезата? А като преписват от други, защо другите дават или как е сигурно, че на другите е вярно? Какво значи допълнителни листове?

# 913
  • София
  • Мнения: 2 093
Приятелката на дъщеря ми излезе ядосана от математиката, защото съученикът й на задния чин преписал доволно каквото можал. В стаята яко се преписвало, а квесторите си гледали телефоните. Детето се ядосваше, защото си е заслужило високите точки, а някой друг ще мине на негов гръб.

# 914
  • Мнения: 1 171
А статистика по училища ще има ли? Или зависи дали училището ще изкара такава?

Гледам, че се обсъждат по-високите средни резултати от матурите. Всъщност сегмента 98-100т мат и 95+ Бел са много по-малко в сравнение с минали години. Това са децата, които отиват в СМГ/нпмг.
Гледам и мат+бел тази година 193+ т са 128, миналата година са 140, а над този сбор разликата спрямо предната година е още по-голяма.
Т.е. точно най-горната граница тази година ще е по-ниска.

Общи условия

Активация на акаунт